Hop til indhold

virker hundepsykologer eller hvad de nu kalder sig...


Gæst Erik Miborg
 Share

Recommended Posts

Gæst Erik Miborg

Jeg har en 2 årig hanhund (blanding ml. schæfer og labrador), som siden første hormonperiode har haft problemer, når jeg lufter ham på gaden.

Han er alt for fokuseret på biler og andet - næsten alt omkring miljøet går ham på - Han vil ikke rigtig lystre og virker noget trykket af situationen. Når han så er i skoven er han en super hund, som bare er glad og lystrer som han skal.

Jeg vil rigtig gerne have ham til at være afbalanceret, også når han er i andet miljø end i skoven. Jeg har prøvet alt muligt med ham, men intet har virket...:confused:

Det var så her jeg tænkte om nogen havde erfaring med disse hundepsykologer, samt om de eventuelt kan gøre underværker her...`?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, da. Der er ret gode chancer for at det vil virke, hvis du følger den plan de udarbejder for dig. Det er nemlig dig der skal gøre alt arbejdet, for det er samarbejdet og forholdet mellem dig og din hund der er nøglen til løsningen af de fleste problemer. :-D

 

Prøv evt. at gå ind på www.hundeliv.dk der kan du nok få en idè om hvad du kan forvente dig.

 

Jeg synes det er flot og dejligt at du tager din hund så alvorligt, at du spørger. Held og lykke og lad os endelig høre hvad du finder ud af. Vi elsker nemlig opfølgninger, herinde. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor i landet bor du ?

Foreningen Hundens Tarv har gratis adfærdshjælp, hvis du tilmelder dig på hjemmesiden, der kan du få gratis råd og vejledning. Har selv fået hjælp til min schæfer.

 

Ellers kan du prøve at kontakte Dansk Hundecenter i Ishøj - hun hedder Lillian Sirak og er kanon-dygtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, især hvis man får fat i en der kan faget godt.

 

Men hvordan ved man egentlig, om det er en god adfærdsbehandler, man får fat i? :confused: Jo, hvis man får en anbefalet, selvfølgelig, men ellers kan det vel være svært at finde ud af.

 

Jeg har været rigtig heldig med min adfærdsbehandler (hende fandt jeg, fordi hun besvarede spørgsmål om adfærd på et hundeforum på nettet), men man kan vel også være uheldig at få fat i en, der er mindre dygtig? Jeg kan da komme i tanke om et par eksempler herinde fra: Én, der gav (tilsyneladende dårlige) råd om alene-hjemme-træning uden at have mødt hunden, og én, der anbefalede alfarulning mm. til en usikker hund, fordi h*n mente, at den var dominant. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Der er nogle ting du kan være opmærksom på:

 

1. Det er ikke muligt at give andet end generelle råd,

hvis man ikke har set hunden og fået en mængde

baggrundsoplysninger

 

2. Spørg til vedkommendes uddannelse og erfaring

 

3. Spørg til vedkommendes holdning eller undersøg selv

hvad de forskellige uddannelser står for

 

4. Spørg eventuelt andre om de kender vedkommende

 

5. Læs hjemmesider og forsøg at gennemskue vedkommende.

 

6. Spørg om vedkommende er medlem af en brancheorganisation så du har en klagemulighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har en 2 årig hanhund (blanding ml. schæfer og labrador), som siden første hormonperiode har haft problemer, når jeg lufter ham på gaden.

Han er alt for fokuseret på biler og andet - næsten alt omkring miljøet går ham på - Han vil ikke rigtig lystre og virker noget trykket af situationen. Når han så er i skoven er han en super hund, som bare er glad og lystrer som han skal.

Jeg vil rigtig gerne have ham til at være afbalanceret, også når han er i andet miljø end i skoven. Jeg har prøvet alt muligt med ham, men intet har virket...:confused:

Det var så her jeg tænkte om nogen havde erfaring med disse hundepsykologer, samt om de eventuelt kan gøre underværker her...`?

 

Jeg er en af disse "hundepsykologer" (hundeliv.dk) og ja, vi kan gøre underværker :lol:

Det vil sige, du kan af en adfærdsrådgiver (kalder jeg os) få en vurdering af din hund, årsagen til problemet og hvad du skal gøre for at ændre billedet.

 

Jeg vil foreslå at du kontakter en og så spørger til vedkommendes kompetence og erfaring med problemet.

Og så vurder om du har tillid til personen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en 2 årig hanhund (blanding ml. schæfer og labrador), som siden første hormonperiode har haft problemer, når jeg lufter ham på gaden.

Han er alt for fokuseret på biler og andet - næsten alt omkring miljøet går ham på - Han vil ikke rigtig lystre og virker noget trykket af situationen. Når han så er i skoven er han en super hund, som bare er glad og lystrer som han skal.

Jeg vil rigtig gerne have ham til at være afbalanceret, også når han er i andet miljø end i skoven. Jeg har prøvet alt muligt med ham, men intet har virket...:confused:

Det var så her jeg tænkte om nogen havde erfaring med disse hundepsykologer, samt om de eventuelt kan gøre underværker her...`?

 

Hundepsykologer kan give dig en masse råd og vejledning.. Men det er DIG der skal gøre arbejdet. De "reparerer" ikke din hund. De lærer dig hvad DU skal gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare fået råd af min hundeinstruktør som ikke er en "rigtig" adfærdsbehandler.. Og "bare" dét har gjort underværker her..

Man skal virkelig ikke undervurdere folk som kan deres kram - de giver fantastiske værktøjer og læser ens hund som en åben bog..

 

Jeg fik vendt mange ting og lærte præcis hvordan mine hunde ville få udbytte af træningen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...