Hop til indhold

stor, bar plet?!


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

jeg har lige fundet den her på halfdan:

 

[ATTACH]47205[/ATTACH]

 

der er ikke sår på, og det er hverken hævet eller rødt og tilsyneladende uømt. det er så relativt stort, at det må være ret nyt - ellers kan jeg ikke forestille mig, at jeg ikke havde fundet det før. det kan ikke være et hotspot eller sådan noget, vel? :confused:

 

jeg beklager billedkvaliteten, håber det kan ses.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, på vej i skoven nu? Buju sagde, at vi først skulle mødes derude kl. 16.45? :confused:

 

nåhr, jaja, lige om lidt - jeg skal jo også have tøj på og spise frokost først :-D vi ses derude :-D

 

jeg har selvfølgelig allerede googlet. umiddelbart ligner det ikke. der står, at pletten er rød og hævet og at den klør - jeg har lige prøvet at klø på den, og jeg synes ikke, at han "klør igen". huden er også helt almindelig.

 

åh jeg håber VIRKELIG ikke, at det er ringorm, det lyder vildt besværligt. lille møgskravl, han kan jo altid finde etellerandet at fejle :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg ser det rigtigt på billedet, så sidder det ved nakke/skuldre..?? Har han fået loppemiddel i nakken for nylig? :vedikke:

 

nej, det har han faktisk aldrig fået :oops: han har fået en indsprøjtning med antibiotika for små to uger siden, pg.a. aggressiv diarré. men det har han fået før. jeg kan heller ikke helt vurdere, om det er det rigtige sted, umiddelbart ikke. hun sagde, at det var en "allround"-kur eller sådan, at der var flere forskellige ting i, så teoretisk kan han jo godt have reageret på noget af det. han slår mig dog ikke, som den allergiske type :hmm:

 

forresten er det sådan lidt trekantsformet, jeg håber, at det udelukker ringormene :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, det har han faktisk aldrig fået :oops: han har fået en indsprøjtning med antibiotika for små to uger siden, pg.a. aggressiv diarré. men det har han fået før. jeg kan heller ikke helt vurdere, om det er det rigtige sted, umiddelbart ikke. hun sagde, at det var en "allround"-kur eller sådan, at der var flere forskellige ting i, så teoretisk kan han jo godt have reageret på noget af det. han slår mig dog ikke, som den allergiske type :hmm:

 

forresten er det sådan lidt trekantsformet, jeg håber, at det udelukker ringormene :shock:

 

Ringorm skal da bare have noget salve på skal det ikke? Det er jo en svampeinfektion i huden/pelsen. Havde engang en på min albue og det tog en uges tid før det forsvandt med påføring af en svampedræbende creme.

Men nu er det jo rart nok lige at hitte ud af hvad det er for noget først.

 

Hov kan se at nyere forskning viser at hunden blot skal behandles med kapsler der dræber svampen.

 

Min mors hund Nuggi havde også en underlig bar plet i sidste uge, og jeg ville egentligt have taget et billede af pletten, men det ser ud til den er groet helt til igen. Det så mest ud som om at hun lige havde gnavet lidt hår af på 1 x 1 cm

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige fundet den her på halfdan:

 

[ATTACH]47205[/ATTACH]

 

der er ikke sår på, og det er hverken hævet eller rødt og tilsyneladende uømt. det er så relativt stort, at det må være ret nyt - ellers kan jeg ikke forestille mig, at jeg ikke havde fundet det før. det kan ikke være et hotspot eller sådan noget, vel? :confused:

 

jeg beklager billedkvaliteten, håber det kan ses.

 

Det kunne være en form for eczem, som kan skyldes et loppebid eller en anden form for utøj, men det kan også være en reaktion fra noget, som er blevet spist. Følg det nøje i de næste 14 dage men ingen ændring i størrelse må accepteres

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan osse være fra et flåtbid? der kan jo komme en reaktion hvis man ikke opdager flåten sådan liige samme dag.. Og det gør man jo ikke altid når der er pels på hunden. Eller måske har han haft en flåt der, som du bare har glemt?

 

Hvis det kan være flåtbid, så går det over af sig selv. Men hold øje med borreliose. Det kan hunde altså sagtens få også, selv om det ikke er så tit de bliver syge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ringorm skal da bare have noget salve på skal det ikke? Det er jo en svampeinfektion i huden/pelsen. Havde engang en på min albue og det tog en uges tid før det forsvandt med påføring af en svampedræbende creme.

Men nu er det jo rart nok lige at hitte ud af hvad det er for noget først.

 

Hov kan se at nyere forskning viser at hunden blot skal behandles med kapsler der dræber svampen.

 

Min mors hund Nuggi havde også en underlig bar plet i sidste uge, og jeg ville egentligt have taget et billede af pletten, men det ser ud til den er groet helt til igen. Det så mest ud som om at hun lige havde gnavet lidt hår af på 1 x 1 cm

 

ja, det er kapsler, men det kan smitte til mennesker, og man skal vaske hjemmet af og sådan noget, så det var vist mest for min egen skyld, og jeg ikke håbede, det var det :genert:

 

Det kunne være en form for eczem, som kan skyldes et loppebid eller en anden form for utøj, men det kan også være en reaktion fra noget, som er blevet spist. Følg det nøje i de næste 14 dage men ingen ændring i størrelse må accepteres

 

Det kan osse være fra et flåtbid? der kan jo komme en reaktion hvis man ikke opdager flåten sådan liige samme dag.. Og det gør man jo ikke altid når der er pels på hunden. Eller måske har han haft en flåt der, som du bare har glemt?

 

Hvis det kan være flåtbid, så går det over af sig selv. Men hold øje med borreliose. Det kan hunde altså sagtens få også, selv om det ikke er så tit de bliver syge.

 

faktisk har jeg tænkt på, at det kan have været en flåt. der er nemlig en lidt lysere plet ca. midt i, som om der måske har været et lille sår. hans hud er dog ikke helt ensfarvet, så jeg er ikke sikker.

 

jeg holder lige øje de næste par dage, og ser om det udvikler sig yderligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det er kapsler, men det kan smitte til mennesker, og man skal vaske hjemmet af og sådan noget, så det var vist mest for min egen skyld, og jeg ikke håbede, det var det :genert:

 

Det kan jeg så godt følge dig i :) Det er noget bøvl at skulle vaske alt ned og så også være sikker på der ikke er noget man har glemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har engang prøvet, at Luffe pludselig havde en bar plet på den ene side.

 

Huden var helt fin, ingen bid, ingen stik, sår, udslet er noget som helst. Pletten var noget større en på dit billede - men det gik i sig selv igen, pelsen kom igen, og vi har aldrig oplevet det siden - underligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har engang prøvet, at Luffe pludselig havde en bar plet på den ene side.

 

Huden var helt fin, ingen bid, ingen stik, sår, udslet er noget som helst. Pletten var noget større en på dit billede - men det gik i sig selv igen, pelsen kom igen, og vi har aldrig oplevet det siden - underligt...

 

det her ligner virkelig også sådan en total alienplet :vedikke: jeg krydser fingre for, at det går som med luffes :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan har stadig sin plet :vedikke: der er ikke antydningen af hårvækst, men den er heller ikke vokset, så indtil videre får den bare lov til at passe sig selv med lidt regelmæssige tjek. jeg ville bare lige opdatere for en god ordens skyld. meeeget mystisk :hmm:

 

Pletten kan være mange ting. Min erfaring er, at det kan skyldes en svampelidelse, men det kan også være et hormonforstyrrende led i fældningsproblematikken og så er det et spørgsmål om tid. Det kan også være en bivirkning ved noget føde. Følg det i højst 1 måned og så skal det være ok

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Luffe havde også sin bare plet i et pænt stykke tid - husker det som om det var over måneder.

 

Vi holdt øje med huden, som ikke på noget tidspunkt forandrede sig, og pludselig en dag var pletten væk, og han har aldrig haft det siden.

 

Jeg tror bestemt det også er noget forbigående for Halfdan, men hold øje med at huden ikke forandrer sig...

 

Vi var ikke ved dyrlægen, men havde gjort det, hvis huden begyndte at forandre sig, blive rød, irriteret eller lign...

Link til indlæg
Del på andre sites

vi render ved dyrlægen i tide og utide, og umiddelbart er jeg heller ikke tilbøjelig til at tage af sted med den her, med mindre der selvfølgelig sker en udvikling.

 

jeg kan i øvrigt fortælle, at pelsen om hullet er anderledes, halfdans pels er jo lidt changerende i farverne, hvid/grå og med lidt stivere, sorte hår imellem - disse sorte hår er lige som i en ring rundt om hullet, hvilket helt ærligt bare bidrager til mysteriet, det kunne næsten ligne hår om en vorte eller noget - bortset fra, selvfølgelig, at der ikke er nogen vorte. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Luffes pels voksede ud igen, var den mørkere end tidligere.

 

Luffe er jo trefarvet, hvid, brun og sort, og inden pelstabet var han hvid - den nye pels var mere over i det brun/sorte. Nu er den hvid igen - og helt som før - men det tog noget tid...

 

Hvis Halfdan ikke virker generet, hvis huden ikke klør, væsker, er irriteret eller noget, ville jeg vælge at se an lidt endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Luffe havde også sin bare plet i et pænt stykke tid - husker det som om det var over måneder.

 

Vi holdt øje med huden, som ikke på noget tidspunkt forandrede sig, og pludselig en dag var pletten væk, og han har aldrig haft det siden.

 

Jeg tror bestemt det også er noget forbigående for Halfdan, men hold øje med at huden ikke forandrer sig...

 

Vi var ikke ved dyrlægen, men havde gjort det, hvis huden begyndte at forandre sig, blive rød, irriteret eller lign...

 

Sker der forandringer med huden eks. den væsker. der kommer en fortykkelse, så snak med dyrlægen ellers vil tiden modne processen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...