Hop til indhold

Hvorfor skal det være så dyrt?


Gæst Fischer
 Share

Recommended Posts

lucky you! men altså knækkede negle, og maveinfektion og forstrukne ben og sådan noget - det kan man jo bare være uheldig med. jeg køber også acana's små poser, netop fordi halfdan lidt hurtigt bliver træt af smagen. og sådan en kæmpepose når altså at blive lidt kedelig i det, synes jeg. nu har jeg også mulighed for at give ham én variant til morgenmad og en til aftensmad f.eks. og SÅ mange penge på budgettet er foderet trods alt ikke.

 

Efter det gik op for mig hvor lidt 80 gram egentlig er, har jeg også fortrudt at jeg har købt 7,5 kg. Er bange for jeg må smide noget ud, inden det kan nå og blive brugt, hvis det ikke skal blive for gammelt :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter det gik op for mig hvor lidt 80 gram egentlig er, har jeg også fortrudt at jeg har købt 7,5 kg. Er bange for jeg må smide noget ud, inden det kan nå og blive brugt, hvis det ikke skal blive for gammelt :stupid:

 

jeg er i hvert fald glad for at kunne jonglere med 3 åbne poser på en gang - men jeg har så også en meget lidt madglad hund. men jeg tror nu nok, at det kan holde sig nogle måneder, hvis du sørger for at få posen ordentligt lukket hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er i hvert fald glad for at kunne jonglere med 3 åbne poser på en gang - men jeg har så også en meget lidt madglad hund. men jeg tror nu nok, at det kan holde sig nogle måneder, hvis du sørger for at få posen ordentligt lukket hver gang.

 

Problemet er, at den ikke rigtig kan lukkes?

Jeg skal have købt en ordentlig spand til at ligge posen i, men indtil videre har jeg gjort det, at jeg tager ud til et par uger ad gangen, så jeg ikke skal rode i det hver dag , i det mindste... ved ikke om det gør den store forskel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er, at den ikke rigtig kan lukkes?

Jeg skal have købt en ordentlig spand til at ligge posen i, men indtil videre har jeg gjort det, at jeg tager ud til et par uger ad gangen, så jeg ikke skal rode i det hver dag , i det mindste... ved ikke om det gør den store forskel...

 

er der ikke en lukkedims på, det er der da på min? ligesom på sådan nogle små ... hashposer :genert: ellers har jeg brugt de der plastikklemmer fra ikea, til poser uden lukkedims, det virker også ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

tror det virker meget realistisk det du har regnet dig frem til.

jeg har stor hund og et ca budget på

 

forsikring: lige over 100/mdr.

træning: 100/mdr.

Transport:0-300/mdr.

udstyr: alt er indkøbt nu men ellers ca 3-500 mdr mens den har vokset

foder: hvalp: fra 500-1300kr (alt efter hvor stor han nu er :blink:) voksen: 400-510 kr/mdr

dyrlæge har jeg ikke styr på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver ikke være så dyrt, som mange af os beskriver :blink:

 

Mellemstor hund (str. Border Collie, lille labrador osv.)

 

Foder pr. måned: 250,-

Sygeforsikring pr. måned: 135,-

 

Vaccination som hvalp og igen et år efter - herefter hvert andet år: ca. 7-800,- pr. gang

 

Tyggeting kan fåes hos slagteren til ingen penge - og rå ben holder længe :-D

 

Legetøj kan være mange ting - en tom plasticflaske til godbidder, en sok, lidt reb, en bøje fra stranden osv. osv.

 

Et par fleecetæpper og skåle fra Ikea kan fåes til under 100,- og hunden ender alligevel med at bruge sofa og seng som kurv!

 

Træning hos DKK koster et medlemsskab på 425,- om året og derudover ca. 400,- for 10 gange. Der vil typisk være 2-3 omgange træning pr. år - alt efter lyst og ambitioner. DcH koster typisk et årskontigent på mellem 1000,- og 1500,- og det dækker også træning. Derudover kommer selvfølgelig transport, hvis du ikke bor i gå afstand til et træningssted.

 

Resten er..... luksus :genert::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores IKEA i Odense er desværre helt holdt op med hundeting... :cry: Ærgerligt, da de ellers havde heeeelt vildt billige pet-wet-beds (jamen hvad hedder de egentlig rigtigt..??:vedikke:)

 

Her i Holland sælger de nemlig ikke ting til hunde mere.. Og det er virkelig bare ØV, synes virkelig at de havde nogle sjove ting!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fischer
Nu kommer jeg lige med en løftet pegefinger :mrgreen:

 

 

Vær lige obs på hvalpe og trapper og størrelsen af hund.

 

Trapper er nemlig ikke altid en god ting.

 

Hvalpen løfter jeg ned af trapper, gjorde jeg også med min families gamle hund, selvom resten af familien syntes det var tosset :rolleyes: og ellers så er jeg ikke så glad for at bo alt for højt oppe, så bliver ikke mere en max 2. sal den skal gå ned fra, og ellers må jeg jo bare løfte den. Men skal huske på det, og snakke med opdrætter og sådan om det, når jeg ved hvor jeg kommer til at bo :-D

 

Og ellers tak igen for alle svarende :banan: Lyder jo som om at jeg har været fornuftigt tænkene ;P Legetøj har jeg tænkt mig at lave selv, da jeg synes dette er langt sjovere, og vi har i forvejen 3 lammeskindstæpper i forskellig størrelse, så det har vi også... hmm hvad snor angår, havde jeg lidt tænkt på at bruge en longe til heste, så hvalpen (og hunden når den bliver større) kan få lov til at løbe frit, indtil den har lært at komme når man kalder, så en snor har jeg også, skal så nok bare have mig en kort snor også.

 

Men lyder jo lidt som om jeg så har noget af det der skal bruges, så måske det slet ikke er helt så dyrt som jeg først lige havde regnet med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...