Hop til indhold

Hvad gør man så lige som ansvarlig hundeejer?


Dogue1
 Share

Recommended Posts

Den paragraf har så ingenting med noget at gøre med hensyn til Lexus. Lexus overfaldt jo ikke nogen eller noget.

Det har du ret i, i alle tilfælde ikke som det heldig vis endte. Men havde han nu forsvaret sig, bidt fra sig og en af hundene var kommet til skade så ville jeg jo ikke have noget valg hvis politiet krævede ham aflivet. Der står hvis en hund har skambidt et menneske eller en anden hund ved et overfald...Altså intet om hvis den angribende hund skambidder. Men bare at en hund har skambidt, det betyder uanset selvforsvar eller angreb skal hunden aflives, der findes ingen nødværge paragraf i hundeloven

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

havde så igår igen en oplevelse med en hund der farer gøende hen imod mine da jeg kom gående med dem ( i snor ) hunden en dværgpincerblanding farer hysterisk gøende rundt for an mine , der bare ser forundret på den, ejeren forsøger forgæves fra 50 - 60 m afstand at kalde sin hund til sig - forgæves - hunden farer ud på gaden hvor der heldigvis ikke kom nogen biler ------ Hvorfor F ..... slipper man sin hund løs et sted hvor det IKKE er tilladt , når man ikke engang kan kalde den til sig ????

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gruer også for den dag en mindre hund kommer farende og mine er på stikkerne især min sure tæve.Her prøvet een gang en yorkshire kom farende mod mig over vejen, jeg havde 5-6 hunde i snor.Heldigvis fik jeg den skræmt væk før nogle at mine fik tænder i den. Den var jo ikke meget større end en mosegris??, som man kan knække nakken på.

Og undrer mig over de 2 cavalier, her bor så mange., alle så fredelige, rolige og elskelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går eftermiddags gik vores eftermiddagstur som altid god og hyggelig tur:-D

 

Ja det vil jo så sige lige indtil vi er 400m fra vores villa vej, vi er på stisystemet lige før vi kommer til en tilgående sti. En pige vel omkring 9-10år kommer med to king charles hanhunde Y-line, i fleksline. De to KC går helt i selvsving og pigen har ikke kræfter nok til at holde dem så de rykker sig fri de kommer med Y og fleksline efter sig og pigen står og skriger som om hun har fået tæsk. De to små kommer lidt væltene over hinanden. Men det er ikke for for at lege de kommer det er 110% sikkert for de lyde og kropssignaler kan man ikke tage fejl af, Lexus har overhovedet ikke tid til dæmpende signaler så det bliver selvfølgelig afstandsøgene signaler, let løftet læber dyb knurren/snerren og et par dybe gø, fremad lænet krop, ørene frem let rejste børster...10.000 tanker på et split sekund..En af tankerne er: Ok, det er så i dag mit lexus eventyr ender to løse og meget fjentlige King charles og mig med en Dogue de Bordeaux der hvis han bliver gal ikke vil komme galt afsted men der vil så sikkert være to små hunde mindre i Viborg + Jeg må skal ned og aflive min hund....:megaked:

Den ene king går direkte efter snuden den anden efter halshuden.

Hvad fa.... i h. gør jeg!!!?Det er sq en ulige kamp:evil:

Jeg sparker til den ene KC og tager fat i Y linen ved den anden, får råbt NEJ til Lexus et par gange og smidt en håndfuld pølse stykker, råber NEJ igen og Truer Lexus til at gå væk (GÅ SÅ VÆK FOR HE.....:evil:)

Jeg binder flekslinen til lygtepælen og godt gal i hovedet sender jeg pigen hjem efter mor eller far mens jeg bliver ved hundene og får kikket lidt på lexus. Han har lidt huller i snuden og lidt på halsen, jeg får ham til at søge pølsestykkerne og kikker lidt på de to små sataner INGEN huller eller skader overhovedet...Jeg under mig stadig over at de ingen skader har og i det hele taget er i live for Lexus var rigtig godt og grundig gal.

 

Møgkøtere!!! :evil::evil::evil: og så med en 10årig pige! :damn:

 

Selvfølgelig havde de ingen bidhuller... Lexus er jo vant til at når far træder frem så skal han nok klare ærterne :lol: Sådan var det jo også da han først havde sagt "røvhul!" til dem der sprang efter Dumle :blink:

 

Han er sgu næsten for god ham Lexus. Giv ham masser af kram og nus herfra :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gruer også for den dag en mindre hund kommer farende og mine er på stikkerne især min sure tæve.Her prøvet een gang en yorkshire kom farende mod mig over vejen, jeg havde 5-6 hunde i snor.Heldigvis fik jeg den skræmt væk før nogle at mine fik tænder i den. Den var jo ikke meget større end en mosegris??, som man kan knække nakken på.

 

Ja det var jo ligesom dengang genboens Lab røg over gaden og hen til Vinnie. Det var et rent lykketræf at jeg undtagelsesvis havde hende i langline i stedet for kort snor den dag, ellers havde Labben nok ikke sluppet uden skrammer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Møgkøtere!!! :evil::evil::evil: og så med en 10årig pige! :damn:

 

Selvfølgelig havde de ingen bidhuller... Lexus er jo vant til at når far træder frem så skal han nok klare ærterne :lol: Sådan var det jo også da han først havde sagt "røvhul!" til dem der sprang efter Dumle :blink:

 

Han er sgu næsten for god ham Lexus. Giv ham masser af kram og nus herfra :ae:

Ja:lun: Men dengang var han kun mindre ophidset:blink: Denne gang var han rigtig godt gal, så der skulle lige lidt mere "overtalelse" til end normalt :-(

 

Det skal jeg gøre ved ham!:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

skønne billeder - men pas på med at lade hundene have halsbånd på når de leger - de kan komme til skade med tænderne, ( hænge fast) :lun:

Tak:-D

 

Jaah. Det kunne de godt. Men jeg har aldrig oplevet en hund hænge fast i an andens hunds halsbånd i de 23-24år jeg har haft hund. Jeg vil langt heller lade hundene løbe med halsbånd og have muligheden for at kunne holde hunden i halsbåndet. Heller de løber med halsbånd end betale en bøde

 

Hundeloven siger:

§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

 

Bøde takst

Manglende hundetegn:

 

Før: 600 kroner

 

Nu: 1000 kroner NB! Der skal stå navn og adresse på ejeren, telefonnummer er ikke tilstrækkeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...