Gæst VibekeJS Skrevet August 19, 2011 Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 Ja, som overskriften nok fortæller, er jeg på udkig efter en blandingshvalp. Det skal være en blanding af en chihuahua og en mops, men da de er meget svære at finde på nettet, søger jeg lidt hjælp. Nogend er kender nogen der har nogen, eller noget der kan hjælpe mig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Blandingen kan jeg ikke hjælpe dig med. Men hvorfor lige den blanding? Er der egenskaber du vi have frem fra de to eller har du bare set en der var sød? Kommer den blanding så til at hedde Mo-huahua Eller Chi-ps Ångyyyld ku ikk nære mig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst VibekeJS Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Jeg har set en der var hammer sød og har altid elsket de to racer, men har altid godt kunne tænke mig, at mixe dem, troede bare ikke man kunne. Den jeg har set ligner mest en mops, men har så ansigtet fra en chihuahua, hvilket gør den bedårende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Blandingen kan jeg ikke hjælpe dig med.Men hvorfor lige den blanding? Er der egenskaber du vi have frem fra de to eller har du bare set en der var sød? Kommer den blanding så til at hedde Mo-huahua Eller Chi-ps Ångyyyld ku ikk nære mig... :lol: Muhahahaaaaa en helt ny race der vidst høre hjmme som listehund, den lyder da lidt skræmmende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Jeg har set en der var hammer sød og har altid elsket de to racer, men har altid godt kunne tænke mig, at mixe dem, troede bare ikke man kunne. Den jeg har set ligner mest en mops, men har så ansigtet fra en chihuahua, hvilket gør den bedårende! Fair nok. Jeg så engang en Westie / coutton blanding. Den lignede en tøjbamse og var meget sød og legesyg. Så fik jeg en Westie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 :lol: Muhahahaaaaa en helt ny race der vidst høre hjmme som listehund, den lyder da lidt skræmmende Eller: "Hvad er det for en hund du har" ? " Det er en Chips! " " Hvad hedder den" " KIM´s" Såry... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Eller: "Hvad er det for en hund du har" ? " Det er en Chips! " " Hvad hedder den" " KIM´s" Såry... Ååååårh jeg sidder og tuder af grin Hvis det er en pige skal den da hedde Estrella :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Ååååårh jeg sidder og tuder af grin Hvis det er en pige skal den da hedde Estrella :lol: "mavekrampe smiley." Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Undskyld VibekeJS. Vi skal nok være alvorlige nu... Og velkommen til i øvrigt.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst VibekeJS Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Forstår ikke du synes de er svære at finde. Det vrimler med dem på Gul&Gratis - ligesom Mops/Fransk Bulldog, Mops/Cavalier osv. Der er åbenbart gået mode i at blande de mest usunde racer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Forstår ikke du synes de er svære at finde. Det vrimler med dem på Gul&Gratis - ligesom Mops/Fransk Bulldog, Mops/Cavalier osv. Der er åbenbart gået mode i at blande de mest usunde racer Nu betyder Usund - Usund ikke pr definition at afkom bliver usund/usund. Indrømmet der er en risiko. Men der er faktisk også en chance for at det kan virke godt. Det er jo immervæk sådan vi har fået de racer vi har i dag og jeg tror ikke vi skal være så hølrøvede at definere at NU er racerne perfekte. Der vil altid være nogen der vil prøve at blande lidt her og der og til tider sikkert med et glimrende resultat. Men igen kort-snude problem blandet med kort-snude problem løser nok ikke lige sig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Nu betyder Usund - Usund ikke pr definition at afkom bliver usund/usund.Indrømmet der er en risiko. Men der er faktisk også en chance for at det kan virke godt. Det er jo immervæk sådan vi har fået de racer vi har i dag og jeg tror ikke vi skal være så hølrøvede at definere at NU er racerne perfekte. Der vil altid være nogen der vil prøve at blande lidt her og der og til tider sikkert med et glimrende resultat. Jeg tror vi to har mødt hinanden her på forum før, så jeg troede du vidste at jeg er meget positiv overfor blandingshunde. Men ikke overfor usund avl. Og jeg har svært ved at se hvordan usund + usund skulle kunne give noget andet end mere usund. Men jeg indrømmer da gerne at der åbenbart er nogle der ved mere om emnet end mig. F.eks. så jeg forleden dag på en hundehandlers hjemmeside at Mops og Fransk Bulldog-blandinger "får en lille snude, således de undgår vejrtræknings problemer." Hvor de skulle få den snude fra er et mysterium for mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Jeg tror vi to har mødt hinanden her på forum før, så jeg troede du vidste at jeg er meget positiv overfor blandingshunde. Men ikke overfor usund avl. Og jeg har svært ved at se hvordan usund + usund skulle kunne give noget andet end mere usund. Godt ord igen. Jeg mener at en hund der har tendens til øjenproblemer som parres med en hund med tendens til hjerteproblemer kan sagtens ende op med at begges problemer "forsvinder" i hvalpene. Men jeg indrømmer da gerne at der åbenbart er nogle der ved mere om emnet end mig. F.eks. så jeg forleden dag på en hundehandlers hjemmeside at Mops og Fransk Bulldog-blandinger "får en lille snude, således de undgår vejrtræknings problemer." Hvor de skulle få den snude fra er et mysterium for mig Han har nok set en bog eller gået forbi et bibliotek.:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Vi går så jævnligt tur med et mops/chi søskende par. Det er nogle asociale, larmende, skrøbelige små sataner. :damn: Jeg fatter ikke avlen af disse. Hvalpene er ikke 12 mdr endnu og de har haft ALT! Begge har vejrtrækningsbesvær og som ejerne siger: "De kan faktisk gå hen og dø i søvne" og kronisk dårlige tarme. Den ene har sukkersyge og den anden er ½-blind. Det er dæleme ikke penge, der er givet godt ud! Jeg er virkelig ligeglad med, HVOR søde de ser ud (for det gør de slet ikke:-D). Det er dårlig avl og jeg håber ikke man støtter avlen af hvalpene, FØR man er kommet sygdomme og diverse til livs! Men good luck med at finde en......... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Vi går så jævnligt tur med et mops/chi søskende par. Det er nogle asociale, larmende, skrøbelige små sataner. :damn: Jeg fatter ikke avlen af disse. Hvalpene er ikke 12 mdr endnu og de har haft ALT! Begge har vejrtrækningsbesvær og som ejerne siger: "De kan faktisk gå hen og dø i søvne" og kronisk dårlige tarme. Den ene har sukkersyge og den anden er ½-blind. Det er dæleme ikke penge, der er givet godt ud! Jeg er virkelig ligeglad med, HVOR søde de ser ud (for det gør de slet ikke:-D). Det er dårlig avl og jeg håber ikke man støtter avlen af hvalpene, FØR man er kommet sygdomme og diverse til livs! Men good luck med at finde en......... Det er som Umulia siger ikke altid godt at blende skidt og kanel. Jeg ville også holde mig væk. Gider ikke sødhed og sygdom. Så hellere grim og glad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Godt ord igen.Jeg mener at en hund der har tendens til øjenproblemer som parres med en hund med tendens til hjerteproblemer kan sagtens ende op med at begges problemer "forsvinder" i hvalpene. Det kan muligvis ske, men flad snude + flad snude, så ved man ligesom hvad man får Mht. Chihuahua og Mops, så har begge unormalt kranie og udstående øjne. Jeg ville ikke tage chancen i hvert fald... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Det kan muligvis ske, men flad snude + flad snude, så ved man ligesom hvad man får Uden tvivl. Mht. Chihuahua og Mops, så har begge unormalt kranie og udstående øjne. Jeg ville ikke tage chancen i hvert fald... Nej den med det der hoved havde jeg ikke lige tænkt over. Er det ikke osse det som KCCS lider af . Der var noget med nogen grimme anfald i TV fra England ?? Noget med for lidt plads i hovedet til hjernen eller nowet. Til gængæld er labradoodle da en herlig fætter-blanding, uden at jeg kender en sk... til den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 "problemet" med labradoodle i forhold til mops/chi er vist størrelsen!!!! Labradoodlen vi leger med er MEGA høj. Så hvis man søger en lille hund, skal man søge andetsteds Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 "problemet" med labradoodle i forhold til mops/chi er vist størrelsen!!!! Labradoodlen vi leger med er MEGA høj. Så hvis man søger en lille hund, skal man søge andetsteds Nu var det "blandings problematikken " jeg skrev om. Ikke TS ønske om en bestemt størelse hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Man skal jo bare huske at hvis man vælger en sådan blanding, så kan man f.eks. vælge at kun købe fra et sted hvor begge forældre er sudnhedstestet for alle de skavanker de racer nu kan have.. Problemet er så igen bare at de færreste vælger at få testet deres dyr hvis det "bare" er en blandingsparring.. Havde du spurgt mig for et år siden havde jeg slet ikke skænket det en tanke, men det er faktisk ufatteligt som folk ser på hundeavl og tilfældig avl.. "Hvalpene er jo søde"... Skid hul i om de er skide syge eller der er stor risiko for det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret August 20, 2011 Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 Undskyld, men For søren der er nogen der har humor... Seriøst er jeg nok lidt enig med Umulia. Det er lidt de samme skavanker, så hvad kommer der ud af det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret August 20, 2011 Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 nu blev jeg altså nysgerrig på, hvordan en sådan ser ud:genert: Mops/chihuahua, Brun/Sort, 11 – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret August 20, 2011 Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 Så skal den da hedde Chuck...men med G... Chug, the chihuahua-pug... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 20, 2011 Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 Det kan muligvis ske, men flad snude + flad snude, så ved man ligesom hvad man får Mht. Chihuahua og Mops, så har begge unormalt kranie og udstående øjne. Jeg ville ikke tage chancen i hvert fald... ikke nødvendigvis faktisk.. Jeg kender to hunde af engelsk bulldog/mops blanding og begge har en kort snude ala en cavalier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts