Hop til indhold

Blevet en smule "håndsky"


Dogue1
 Share

Recommended Posts

Efter vores "lille" episode med de to King charles viser Lexus lidt usikkerhed eller nervøsitet han går plads og jeg lige tager lidt ekstra fat i linen hvis der kommer en anden hund..Ligesom et barn der forventer en lussing, lukker øjnene og drejer hovedet i modsatte retning. Kønt ser det jo ikke ud :-(

Hvordan kan jeg bedst og blidest kunne vende ham af med dette igen??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I bruger halsbånd og line, ville jeg prøve at finde en sele i stedet, så trykket (trækket) kommer et andet sted?

 

Eller alternativt ikke holde igen i linen, så han kan mærke at 'der sker noget', men få ham til at koncentrere sig om fx. en lækker godbid i din hånd i stedet?

Der er ikke et træk eller tryk, vi bruger ikke træk eller ryk i linen det er hel unødvendigt med lexus:-D Det er mere over i at jeg får ham helt ind på plads og i det jeg samler linen op..Altså at jeg korter linen så den ikke hænger så meget at jeg kan falde i den..Det er lige i det øjeblik at jeg tager fat i linen tættere på lexus at reaktionen kommer

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke et træk eller tryk, vi bruger ikke træk eller ryk i linen det er hel unødvendigt med lexus:-D Det er mere over i at jeg får ham helt ind på plads og i det jeg samler linen op..Altså at jeg korter linen så den ikke hænger så meget at jeg kan falde i den..Det er lige i det øjeblik at jeg tager fat i linen tættere på lexus at reaktionen kommer

Nu kan jeg ikke lige se situationen for mig men hvad med at lege: "nu rykker jeg hovedet af dig".

 

Jeg banker sommetider min hund med avisen, og jo hårdere jeg slår, jo sjovere synes Thailo det er. Alt der kan virke skæmmende, kan gøres sjovt, hvis man gør det til en leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg ikke lige se situationen for mig men hvad med at lege: "nu rykker jeg hovedet af dig".

 

Jeg banker sommetider min hund med avisen, og jo hårdere jeg slår, jo sjovere synes Thailo det er. Alt der kan virke skæmmende, kan gøres sjovt, hvis man gør det til en leg.

 

:shock::shock::shock: Misforstår jeg noget her? :shock::shock::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke et træk eller tryk, vi bruger ikke træk eller ryk i linen det er hel unødvendigt med lexus:-D Det er mere over i at jeg får ham helt ind på plads og i det jeg samler linen op..Altså at jeg korter linen så den ikke hænger så meget at jeg kan falde i den..Det er lige i det øjeblik at jeg tager fat i linen tættere på lexus at reaktionen kommer

 

mente nu heller ikke at du 'trak' i ham - bare at han jo kan mærke at linen bliver kortere?

 

Eller du mener at han reagerer på din hånd, der samler linen op?

 

Kan du så evt. trække linen op igennem venstre hånd (hvis han går i venstre side) - altså hvor du bruger højre til at korte linen ind men ikke flytter venstre hånd - i venstre har du bare linen liggende igennem hånden under hele turen?

 

det her giver sikkert kun mening i mit hovede.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg ikke lige se situationen for mig men hvad med at lege: "nu rykker jeg hovedet af dig".

 

Jeg banker sommetider min hund med avisen, og jo hårdere jeg slår, jo sjovere synes Thailo det er. Alt der kan virke skæmmende, kan gøres sjovt, hvis man gør det til en leg.

Det er det mest komiske jeg har læst i dag...Har du ikke en video:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg ikke lige se situationen for mig men hvad med at lege: "nu rykker jeg hovedet af dig".

 

Jeg banker sommetider min hund med avisen, og jo hårdere jeg slår, jo sjovere synes Thailo det er. Alt der kan virke skæmmende, kan gøres sjovt, hvis man gør det til en leg.

 

Det har også virket for mig. Bo var på et tidspunkt bange for lange ting - pinde, skistave, stokke osv. Det legede vi væk :5up:

 

Hvad med evt. at lege trækkeleg med snoren (uden at den er i halsbåndet), eller lade ham mule rundt med den på gulvet? Ved godt det er lidt upædagoisk, men en hund som Lexus kan jo sagtens lære hvornår det er leg og hvornår snoren er der fordi I skal gå tur.

På den måde blev snoren, og din hånd på snoren, lidt afdramatiseret. Samtidig kunne du så belønne ham for at lade dig tage i halsbåndet, først uden snor, senere med, og så flytte hånden op på snoren.

Link til indlæg
Del på andre sites

mente nu heller ikke at du 'trak' i ham - bare at han jo kan mærke at linen bliver kortere?

 

Eller du mener at han reagerer på din hånd, der samler linen op?

 

Kan du så evt. trække linen op igennem venstre hånd (hvis han går i venstre side) - altså hvor du bruger højre til at korte linen ind men ikke flytter venstre hånd - i venstre har du bare linen liggende igennem hånden under hele turen?

 

det her giver sikkert kun mening i mit hovede.. :roll:

Ja, det er når min hånd kommer tætter på ham han reagere...Det er det samme som når hunden har gået i langline og man så samler linen ind til en kortere line, det er ikke noget der sker hurtigt,hårdt eller noget. Men bare det at hånden kommer tæt på hans hovede i den situation er nok. Men det er kun i den situation han reagere, alle andre situationer er der ingen ting

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er når min hånd kommer tætter på ham han reagere...Det er det samme som når hunden har gået i langline og man så samler linen ind til en kortere line, det er ikke noget der sker hurtigt,hårdt eller noget. Men bare det at hånden kommer tæt på hans hovede i den situation er nok. Men det er kun i den situation han reagere, alle andre situationer er der ingen ting

 

Hmm.. du kunne også gå og flagre med hånden derude hele tiden - så han tror det er 'normalt'?

 

aaaii.. jeg aner det ikke.. :vedikke:

 

måske nusning hver gang han er tæt nok på ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg ikke lige se situationen for mig men hvad med at lege: "nu rykker jeg hovedet af dig".

Ok :hmm: Når Lexus har gået i lang line (2-3m) og der kommer en anden hund mod os så kalder jeg ham ind på plads..Alt det line der så er tilovers skal jeg jo ha' samlet sammen så jeg ikke falder i det...Det er så når det sidste af linen er samlet ind og i det øjeblik min hånd er ca 20-30cm fra hans hovede reaktionen kommer:vedikke: Det under mig meget for jeg slog ham selvfølgelig ikke, jeg truede ham "kun" til at gå væk...Giver det bedre mening?

 

Jeg banker sommetider min hund med avisen, og jo hårdere jeg slår, jo sjovere synes Thailo det er. Alt der kan virke skæmmende, kan gøres sjovt, hvis man gør det til en leg.

:sjov::klap:

Vi leger også.. Det ER.: du får bank, altså en vild leg og det synes han er vandvittig morsomt:banan: så kæmper vi lidt, og så tager fanden ved ham ind igennem stuen, igennem sofaen, og hen og SÅ kæmper vi igen. Legen stopper dog igen med det samme han dæmper eller jeg siger slut.

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov::klap:

Vi leger også.. Det ER.: du får bank, altså en vild leg og det synes han er vandvittig morsomt:banan: så kæmper vi lidt, og så tager fanden ved ham ind igennem stuen, igennem sofaen, og hen og SÅ kæmper vi igen. Legen stopper dog igen med det samme han dæmper eller jeg siger slut.

 

At lege med sin hund holder hundrede!

 

Det gør vi også tit. Og her stopper hundene også som det er tilfældet hos dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Kære Dogue 1

Jeg har selv en korthåret Border collie, og havde lignene problem og har haft meget posetive resultater med sele.

En god sele er eventuelt "Julius K9" det er en stærk sele, som også er behalig for din hund, dog skal du huske at få den helt rigtige størrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...