Hop til indhold

Kennelbirkedal


Gæst Cp16
 Share

Recommended Posts

Hej er der nogle der kender (og kan anbefale) kennelbirkedal, har nemmelig kigget på nette og se denne her. Man da jeg er ny så jeg ved ikke om den er god, men hvis i kender andre kanneler som sælger chihuahua så må (og hvis i vil :D) meget godt skrive dem.

 

Jeg kunne nemmelig godt tænke mig en chihuahua og har også læst rigtig meget godt om racen.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender den ikke, men jeg ville aldrig få hund derfra af flere årsager:

 

de har rigtigrigtig mange forskellige racer, jeg synes, du skal lede efter nogle, der har dedikeret sig til chihuahua og elsker og arbejder for at lave sunde hunde af lige den race.

 

de er tilsyneladende ikke medlem af nogen klub, dvs. avler uden tavle. det behøver jo ikke betyde noget, men tit er storavl uden tavle deciderede hvalpefabrikker, og det kunne jeg ærligt talt godt være bekymret for, især fordi de har så mange meget populære racer.

 

til sidst står der ikke noget som helst på hjemmesiden om deres tilgang til avl, om sundhed hos deres dyr, om hvordan dyrene bor og lever til hverdag osv.

 

jeg ville holde mig langt væk og måske lede blandt dkk-kenneler i stedet. i hvert fald lede efter et mindre, seriøst opdræt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay mange tak :)

 

jeg har læst rigtig meget om kenneler der er god og dårlige, men det der også undre mig var at der ikke stod de ting som du skriver så det var derfor jeg spurgte, da jeg som sagt er ny:)

 

Så må jeg jo lede videre :)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror, at det er samme kennel, her er en tråd om den, det lyder ikke positivt på mig:

 

Kennel Birkedal? - HundeGalleri.dk

 

hos canis minor, klubben for små selskabshunde under dansk kennel klub, kan du finde en kennelliste, som altså ikke er fuldstændig, men måske kan være et udgangspunkt for din videre søgning:

 

KLUBBEN FOR SMÅ SELSKABSHUNDE

 

opdrætterne kan du finde under "klubbens racer"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige sikker mig det er den samme vi snakker om :) jeg er inde på kennelbirkedal hvor hun skriver at hun har haft kennel i 54 år osv kennelbirkedal.dk

 

ja, jeg har også været på den hjemmeside. voldsomt mange hunde, to populære små racer, ingen snak om sundhed (selv om især cavalieren er seriøst plaget), ingen oplysning om klub - ville holde mig væk! nogen særlig grund til, at du har kig på den kennel? der må da være masser af gode chihuahuakenneler derude?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

ville aldrig købe fra birkedal, har kun hørt dårligt om dem, og ville aldrig købe af en avler med så mange racer...

 

 

Chihuahua

Papillon

West Highland White Terrier

Langhåret mini - og dværg Gravhunde

Cavalier King Charles Spaniel

Cairn Terrier

Beagle

Labrador

 

det kan UMULIGT være et godt sted efter min mening...

 

der er sikkert nogle bedre steder, held og lykke med jagten efter den perfekte chi :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maria svane. Mange tak :) der prøver jeg at kigge :) selvfølig må du det, jeg kunne godt tænke mig en lille race og jeg er bare faldet for chihuahua,jeg har læst rigtig meget om racen og ved rigtig meget om den, så... :) men mange tak igen

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

De 2 hjemmesider, kennel-birkedal.dk og kennelbirkedal.dk er den samme avler, der står i hvert fald samme telefonnummer ;-) Jeg var osse spurtet hurtigt videre til andre kenneler. Men der står nu godt nok at hvalpene er med tavle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har været i DKK for MANGE år siden. Så en del i DRU og nu.. DDH? Eller hvad de nu hedder, de der nye klubber.

Bitten er fra birkedal, og fyldt med fejl! Men på daværende tidspunkt var der endnu ikke sket en over-avl af racen, og der var ikke mange opdrættere at tage af. Så ung og hvalpetrængende som jeg var, blev det Birkedal.

Jeg ville ikke undvære Bitten - men jeg kunne godt undvære Birkedal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...