Hop til indhold

vakler på benene


bodeval
 Share

Recommended Posts

hejsa

 

Min Jessie er jo ikke helt ung længere (læs 10½ år) men jeg synes da godt nok det er gået meget hurtig her de sidste 2 mdr.

Det er ligesom om hendes ben ikke længere kan bære hende - hvis hun bliver skubbet bare det mindste så vælter hun ned på bagdelen eller nogen gange under en gåtur så knækker benene bare væk under hende - det ser ikke ud som om det genere hende - hun er hurtig oppe igen - men man bliver jo lidt bekymret !

Vi var på ferie i 2½ uge her i sommers og da vi tog afsted kunne hun godt hoppe op i bilen - da vi kom hjem var det slut - nu sidder hun så foran ved passager sædet og siden er det bare blevet værre og værre - øv

Er der nogen som har erfaring med gamle hunde og dette problem ???

Vi har en tid i eftermiddag hos dk. dyr - men ville lige høre om der var nogen her som havde prøvet det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken race er hund? Nogle racer er jo mere disponerede for sådanne problemer end andre.

 

Har selv prøvet noget lignende med barndommens schæfer, der begyndte at sejle voldsomt i bagparten. Husker ikke sygdomshistorien, men hun blev aflivet da hun var 12-13 år.

 

Husker en anden lignende historie - husker bare ikke hvor jeg har hørt den - hvor det var en nerve der var blevet skadet efter at have siddet i klemme.

 

Men dyrlægen er oraklet i sådanne sammenhænge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie er en rottweiler - en lille og bestemt ikke overvægtig en af racen :-)

 

Hun får senior foder og så har hun fået det her som tilskud - men synes overhovdet ikke det har hjulpet

 

Arthrofit - fra happydog - ville gerne have linket men det kan jeg ikke få lov til :confused:

 

ja vi må se hvad dyrelægen har at sige for ellers kan man bare overhovedet ikke hverken se eller mærke at hun er så gammel - så det er lidt øv - havde jo regnet med at beholde hende 1-2 år endnu :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

så har vi været hos dk.dyr og det var jo ikke det store han kunne bidrage med :cry:

 

Han kunne dog konstatere at hun ikke har ondt - han mærkede hende efter alle vegne - checkede hofter, reflekser, ryggen, nakken ect.

Men det resultat var jeg egentlig også selv kommet frem til

det eneste han kunne sige at det var at det var noget med hendes balance der var helt forkert - ja tak det kunne jeg jo godt selv se :stupid:

Birgitta :

 

Ja hun har haft rigtig mange flåeter i løbet af sommeren og det var også en af de ting som jeg spurgte til - Borrelia og det mente han faktisk var en mulighed men som han sagde - det er som at lede efter en nål i en høstak

Han ville også gerne røngten hendes ryg for ligesom at udelukke en diskus - som han dog ikke selv troede hun havde - så vi tog Jessie med hjem igen for at overveje hvad vi skal gøre :???:

Vi har så besluttet at få hende testet for Borrelia og så talte han også om nogle piller - vi kunne prøve (kan ikke lige helt huske hvad det var for nogen) :hmm:

Jeg er egentlig ikke meget for at få hende i narkose og røngten - sidst havde hun meget svært ved at vågne igen synes jeg og hun er jo som sagt ikke helt ung længere

 

Golden: har læst en hel del af tråden - og ja der er mange lighedstegn - det er bare så trist -vi vil fan..... ikke af med dem endnu :megaked:

 

Men bare det at hun ikke har ondt - det er da altid noget - men skal vi udsætte hende for den ene test efter den anden her de sidste 1-2 år af hendes liv - hm..... jeg synes det er svært :vedikke:

Nå men nu vil jeg ringe til ham i dag og få en tid til den blodprøve så vi kan få hende testet for Borrelia

 

Tak for indput ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hm.... er der nogen af jer andre hvis hunde har haft Borrelia eller en af de andre flåt sygdomme : TBE og Ehrlichiose. :confused:

 

Hvis ja - hvordan har det udartede sig :confused:

 

Kan da sagtens få Jessie's symtomer til at passe på disse sygdomme - men det er jo ikke ensbetydende med at det er det hun har ;-)

 

Træthed, vaklen, diarre og opkast (har lige haft en ordenlig omgang af begge), hun puster meget og drikker måske også mere, spiser ikke op

Link til indlæg
Del på andre sites

hm.... er der nogen af jer andre hvis hunde har haft Borrelia eller en af de andre flåt sygdomme : TBE og Ehrlichiose. :confused:

 

Hvis ja - hvordan har det udartede sig :confused:

 

Kan da sagtens få Jessie's symtomer til at passe på disse sygdomme - men det er jo ikke ensbetydende med at det er det hun har ;-)

 

Træthed, vaklen, diarre og opkast (har lige haft en ordenlig omgang af begge), hun puster meget og drikker måske også mere, spiser ikke op

 

 

JA!!!!!!!!! Silke har lige været alvorligt syg. :oops:

Der var ikke noget at se i blodet, og det var ikke til at teste på anden måde.

 

Men som der står på de kloge hjemmesider, så er den endelige diagnose nogle gange lige netop behandlingen. Når hunden har haft mange flåter, så ER det den bedste løsning.

 

Silke fil Roxanan vet 100mg 3 gange daglig i en måned.

 

Allerede efter 3 dage var der en bedring og efter en uge var hun helt rask.

 

HUN nåede at få ødelagt begge sine albueled af den s*** infektion! Hun har sikkert haft sygdommen med skiftende halthed hele vinteren.

Da hun endelig blev undersøgt i april, haltede hun på alle 4 ben og havde ømhed i ryg og hale.

 

Foreslå din dyrlæge at prøve det samme.

 

Silke fik derefter ekstra glucosamin, chondroitin og MSM for at genopbygge leddene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde har også gamle rothweilere, dvs tæven er netop aflivet.

Hendes problem var som din hunds. Hun mistede sin muskelmasse og væltede faktisk nemt i betragtning af sin størrelse. Katla blev 12 1/2 år og havde desuden epilepsi.

Hendes hanhund har ukendt alder, og han er også blevet meget smal om rumpen, dvs bagpartens muskler forsvinder. Han er vel omkring de 10 år??

Tror det er som med gamle mennesker, der ikke har kræfter til at opretholde deres muskelmasse, fordi de hviler meget.

Du skulle nok prøve med lidt smertestillende for gigt.Plus kosttilskudet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bodeval, hvordan går det? Har du fået dyrlægen til at udlevere piller?

Når Jessie er blevet så hurtig syg, og når hun har haft flåter hele sommeren, så ER der en mulighed for at hun bliver rask af antibiotika.

 

Hendes symptomer er ikke magen til Silkes, for Silke var decideret halt med smerter. Og hos hende sad infektionen i leddene.

Men flåtsygdomme kan sidde både i led, hjerne, hjerte og nyrer, så der kan være rigtig mange forskellige symptomer.

Men det mest almindelige er periodevis halthed, ømme led ---og usikker gang..

 

Jeg håber du har fået overtalt din dyrlæge til at gøre forsøget.......... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde har også gamle rothweilere, dvs tæven er netop aflivet.

Hendes problem var som din hunds. Hun mistede sin muskelmasse og væltede faktisk nemt i betragtning af sin størrelse. Katla blev 12 1/2 år og havde desuden epilepsi.

Hendes hanhund har ukendt alder, og han er også blevet meget smal om rumpen, dvs bagpartens muskler forsvinder. Han er vel omkring de 10 år??

Tror det er som med gamle mennesker, der ikke har kræfter til at opretholde deres muskelmasse, fordi de hviler meget.

Du skulle nok prøve med lidt smertestillende for gigt.Plus kosttilskudet.

 

Ældre mennesker -og hunde- får osse nedsat immunforsvar, og derfor kan de være mere modtagelige for almindelige sygdomme, som ikke ville have rørt dem før.

Derfor KAN det være en flåt-infektion. De fleste yngre hunde bliver jo ikke syge af flåter.

Et af symptomerne ved hunde-borreliose er faktisk epilepsi...... Hvis bakterien har nået hjernen... :cry:

 

Det sker da sikkert, at ældre hunde bliver aflivet på grund af smerter, lammelser og gigtsymptomer, der måske kunne være blevet kureret med piller...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er egentlig ikke meget for at få hende i narkose og røngten - sidst havde hun meget svært ved at vågne igen synes jeg og hun er jo som sagt ikke helt ung længere

 

Golden: har læst en hel del af tråden - og ja der er mange lighedstegn - det er bare så trist -vi vil fan..... ikke af med dem endnu :megaked:

 

Men bare det at hun ikke har ondt - det er da altid noget - men skal vi udsætte hende for den ene test efter den anden her de sidste 1-2 år af hendes liv - hm..... jeg synes det er svært :vedikke:

Nå men nu vil jeg ringe til ham i dag og få en tid til den blodprøve så vi kan få hende testet for Borrelia

 

Tak for indput ;-)

 

I er ikke nødt til at få hende lagt i direkte narkose for at få taget røntgenbilleder. Bare til info. Der findes andre måder, jeg kan ikke huske hvad det var for et middel Tove Due fortalte om - vil gerne se om jeg kan finde det et sted. Men "min" dyrlæge selederede Bosse - er ikke klar over om det er stavet rigtigt. Men det er ikke en decideret narkose han blev lagt i. Netop fordi jeg heller ikke ville en narkose.

 

Synes det lyder fornuftigt at få taget den blodprøve - just in case. Men dernæst ville jeg altså overveje de røntgenbilleder så i får vished - og derefter kan behandle.

 

Ønsker jer held med det hele og håber i finder ud af hvad der er galt!. Jeg krydser fingre for jer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hej alle

 

Vi var i går ude at få taget blodprøver på Jessie og hun tog det super flot selvom dyrelægen ikke kunne finde nogen blodårere hun kunne stikke i og måtte prøve 3-4 gange inden det lykkes - først på bagbenet og så på forbenet - jeg får svar i dag eller mandag - alt efter hvor hurtige de er på laboratoriet - så forhåbentlig kan de finde noget - det ville jo være den hurtige løsning og så komme igang med noget medicin - men sådan er det nok ikke altid :vedikke:

Der findes åbentbart 3 forskellige sygdomme man kan få af flåtbid og de tester for alle 3 - så det er fint

 

Min dyrelæge ville ikke give hende nogen piller før vi har fået svar på blodprøverne så vi må vente

 

Tak for tilbuddet Dorte - det er super pænt af dig :-D:lol:

Hvor har du købt det henne - så kan jeg jo bare købe noget selv

Det gør ikke så meget hvis ikke jeg får brugt det hele på Jessie - jeg har jo også Balou som bliver 7 år her til november :blink:

 

Jeg skal nok skrive igen når jeg har fået nogen resultater

 

God week-end til alle :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej alle

 

Vi var i går ude at få taget blodprøver på Jessie og hun tog det super flot selvom dyrelægen ikke kunne finde nogen blodårere hun kunne stikke i og måtte prøve 3-4 gange inden det lykkes - først på bagbenet og så på forbenet - jeg får svar i dag eller mandag - alt efter hvor hurtige de er på laboratoriet - så forhåbentlig kan de finde noget - det ville jo være den hurtige løsning og så komme igang med noget medicin - men sådan er det nok ikke altid :vedikke:

Der findes åbentbart 3 forskellige sygdomme man kan få af flåtbid og de tester for alle 3 - så det er fint

 

Min dyrelæge ville ikke give hende nogen piller før vi har fået svar på blodprøverne så vi må vente

 

Tak for tilbuddet Dorte - det er super pænt af dig :-D:lol:

Hvor har du købt det henne - så kan jeg jo bare købe noget selv

Det gør ikke så meget hvis ikke jeg får brugt det hele på Jessie - jeg har jo også Balou som bliver 7 år her til november :blink:

 

Jeg skal nok skrive igen når jeg har fået nogen resultater

 

God week-end til alle :vinken:

 

Jeg håber sørme for dig, at testen er positiv...

Silkes test var negativ, men min dyrlæge vidste, at den kunne være falsk negativ, så hun valgte at give antibiotika alligevel.

Hun vidste jo, at Silke altid har haft rigtig mange flåter. OG at der er borreliose i vores område.

 

Og hun valgte rigtigt, for Silke var symptomfri i løbet af en uge.

 

Hvis du kan læse engelsk, så står der meget her, som der ikke står på danske sider:

How To Treat Lyme Disease in Dogs?Diagnosis and Treatment

 

---Der står også, at antibiotika ikke altid helbreder borreliosen helt, forstået sådan, at symptomerne forsvinder helt, men selve bakterien kan forblive i hunden resten af dens liv... Hvis immunforsvaret bliver nedsat af en eller anden grund, så kan borreliosen bryde ud igen..

 

Forøvrigt har jeg efter borreliosen giver Silke "hele sættet" af ledopbyggende kosttilskud. Jeg så på røngtenbillederne hvad den lortesygdom havde gjort ved hendes albuer:evil: (de var 0/0 da hun var ung:cry:)

Jeg køber glucosaminsulfat, chondroitinsulfat og MSM samme sted som Dorte. Det er absolut det billigste man kan finde.

Men man køber et kilo af gangen, og man bruger måske et gram om dagen, så man køber ind til flere år af gangen..

---Baloo på 7 år kan absolut godt have gavn af tilskud osse. Det er endnu bedre at forebygge end at forsøge at helbrede nogle led, der er blevet stive og ømme. .

Link til indlæg
Del på andre sites

lige en update på Jessie

 

Dyrelægen ringede i går sidst på eftermiddagen og fortalte at hun faktisk var testet positiv for Borelia så vi starter behandling i dag - 6 uger's antibiotika ( 3½ pille om dagen ) :-) :banan:

 

Så håber vi bare at det hjælpe hende så vi kan beholde hende lidt endnu :lol:

 

Godt der kom en forklaring. Krydsede fingre for hurtig bedring!

Link til indlæg
Del på andre sites

YEAH!!! :banan:

Jeg håber at du får en lige så god oplevelse, som jeg fik med Silke: På 3 dage var der en bedring og efter en uge var hun helt frisk igen..

 

Det KAN godt være lidt anderledes med Jessie, for hun har nok noget "nerve-noget" hvor Silke havde noget "led-noget"..

 

---Bliv endelig ved med at give Jesse piller lige så længe du kan vriste nogen ud af dyrlægen. Der ER stor risiko for tilbagefald senere i livet, hvis hunden får andre sygdomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bodeval, er der noget nyt om Jessie?

 

Medicinen måtte godt begynde at virke, synes jeg.. :oops:

Og det bekymrer mig noget, at lige nu er en tråd om hunde, der er blevet smittet med TBE, og et par stykker der er døde... I østjylland, og jeg ved ikke hvor du og Jessie bor.......

 

Men blev Jessie ikke også testet for TBE? Hun var da negativ, var hun ikke? :shock: Hun var "kun" positiv for borreliose, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa :vinken:

 

Jessie er blevet testet for alle 3 sygdomme og de sagde kun at det var positiv for borelia

Jeg synes måske at det er begyndt at virke lidt - men det er godt nok ikke meget men måske er hun lidt hårdere ramt end først antaget :cry:

Håber også snart at kunne se en virkning - jeg skal nok give en melding

Jeg bor i Esbjerg

Link til indlæg
Del på andre sites

TAK!! :klap:

Har du set den anden tråd om TBE?

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/27688-epedimi-ostjylland.html

 

Jeg kan godt sige dig, at jeg nåede at blive NOGET bekymret for Jessie.. :oops:

 

Nu skal det nok gå..

 

Hvad er der for en medicin, hun får?

 

Jessie har nok neuroborreliose, så det kan måske være sværere at få bugt med...

Der skal bare mere tid til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...