Hop til indhold

Flexi-kaos


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har egentlig altid hadet flexliner, men der er bare tidspunkter, hvor jeg må erkende, at de er smarte....

 

Karla har altid været vant til, at når man var i flexlinen, så var der ingen krav til noget som helst... man måtte fifle rundt som man ville...

 

Desværre er der jo nu 2 hunde og dermed 2 flexliner og eftersom hvalpebarnet er en copycat af de helt store, så tager hun jo sit cue fra Karla og tænker flexline = lalallala frihed...

 

Og så har man balladen, med 2 hunde i flexliner der krydser hinanden, hopper omkring, drøner omkring mine ben osv... :roll:

 

Suk.... I andre med 2 hunde, hvordan har I trænet at gå bare sådan riiiiiimeligt pænt i flexlinen, så man ikke har totalt kaos på en sådan tur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig altid hadet flexliner, men der er bare tidspunkter, hvor jeg må erkende, at de er smarte....

 

Karla har altid været vant til, at når man var i flexlinen, så var der ingen krav til noget som helst... man måtte fifle rundt som man ville...

 

Desværre er der jo nu 2 hunde og dermed 2 flexliner og eftersom hvalpebarnet er en copycat af de helt store, så tager hun jo sit cue fra Karla og tænker flexline = lalallala frihed...

 

Og så har man balladen, med 2 hunde i flexliner der krydser hinanden, hopper omkring, drøner omkring mine ben osv... :roll:

 

Suk.... I andre med 2 hunde, hvordan har I trænet at gå bare sådan riiiiiimeligt pænt i flexlinen, så man ikke har totalt kaos på en sådan tur?

 

Når jeg har passet min venindes hund som går i flex, har Carlo også gået i flex, for så går det altså lidt nemmere.

 

der har jeg hurtigt kunne se et mønster i måden de gik omkring hinanden. Fx overhaler min venindes hund altid inden om Carlo.

 

Jeg går med begge flexer i samme hånd med den lille's yderst i hånden og Carlos inderst, så kan jeg bremse dem på skift hvis de er ved at flette sammen, men doh det tog lang tid at lærer, og derer stadig sammenfiltring nu og da...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Bamse i et bælte om livet og Nana i hånden - det giver en fri hånd til at vikle dem fra hinanden, når det en sjælden gang sker.

 

Sakker Nana bagud, ved jeg at hun går venstre om mig og højre om Bamse, når hun passerer os. Det har hun selv opfundet :lol: og det gør tingene lettere = jeg ved hvornår jeg skal rette flexen ind og hvilken vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Bamse i et bælte om livet og Nana i hånden - det giver en fri hånd til at vikle dem fra hinanden, når det en sjælden gang sker.

 

Sakker Nana bagud, ved jeg at hun går venstre om mig og højre om Bamse, når hun passerer os. Det har hun selv opfundet :lol: og det gør tingene lettere = jeg ved hvornår jeg skal rette flexen ind og hvilken vej.

 

Og jeg har gået tur med Sanne, og set det virke:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke forsøgt mig med 2 flexliner - end ikke indkøbt nr. 2. :genert:

 

Jeg går mest steder, hvor de begge render løs eller hvor Maggie er i flex og Liva er løs.

 

det eneder også tit med Karla løs og Johna i flex... men så er samvittigheden sort som kul, hvis vi er i skoven. Karla jager ikke, men hun må jo ikke gå løs der... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er inkarneret flexi-hader. Jeg har dog et par af de meget lange flexier, som indimellem bliver brugt fx i skoven.

Jeg kan ikke gå med begge hunde i flex, så hvis der skal to flexiliner skal jeg have forstærkning i form af en anden person.

Er jeg alene bliver i de i deres læder liner som vel kan blive 2 m lange.

 

Mine er også så uregerlige at det næsten ikke er muligt at gå med én hund i flexiline i skoven: rundt om træer, under stammer, ned i vandløb osv er hundenes idé om en god gåtur i skoven, hvilket ikke er foreneligt med flexi-konceptet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er inkarneret flexi-hader. Jeg har dog et par af de meget lange flexier, som indimellem bliver brugt fx i skoven.

Jeg kan ikke gå med begge hunde i flex, så hvis der skal to flexiliner skal jeg have forstærkning i form af en anden person.

Er jeg alene bliver i de i deres læder liner som vel kan blive 2 m lange.

 

Mine er også så uregerlige at det næsten ikke er muligt at gå med én hund i flexiline i skoven: rundt om træer, under stammer, ned i vandløb osv er hundenes idé om en god gåtur i skoven, hvilket ikke er foreneligt med flexi-konceptet.

 

jeg kan høre du er meget ligesom mig :mrgreen: mine er også de der max længde (7-8m?) og det er bare megadårlig kombi med 2 hunde og skov :stupid: men det er jo netop sådan et sted at flexlinen bør have sin berettigelse....

Link til indlæg
Del på andre sites

inden jeg fandt ud af at jeg kunne kalde begge til mig var de i kobbel, men det var overhovedet ikke optimalt...

Så investerede i flexi til tinka og ja, det kræver lidt tilvænning, men tror de med tiden selv finder ud af at følges ad...

Flipsedyret og Tinka følges fint ad i de lange Flexi-liner og bliver sjældent viklet ind i noget eller nogen :blink:

 

Det har ihvertfald været kæmpe succes at gå fra kobbel til Flexi her :5up:

 

og det med at der skal være frit slag og ingen regler, det er der altså ikke, de skal gå den "rigtige vej" rundt om træer og andet i den stil og det gør de også uden brok :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan et par agilitystjerne, de må da kunne udenom / omkring? Flexi er en hunderet :engel:

 

Det kan ikke være mine hunde du taler om her :mrgreen:

 

De kan sagtens udenom, men når vi går tur i skoven oppe ved huset i Sverige er det sådan en lidt vildnis-agtig skov og vi går helst udenfor stien. Soko er helt oppe i det røde felt hvor næse ben og hale kører på højest mulige frekvens. Jeg kan ikke nå at sige udenom, inden hun er omkring/under den næste gren eller træstamme.

 

Kører derop i morgen, så skal jeg forsøge at lave en skovtursvideo med Soko :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine har flex.

I de første måneder var det lidt kaotisk - indtil jeg fandt ud af, at Oskars line skulle være lidt længere. Han fik en på 8 meter, og Luffe havde en på 5 meter. Så holdt jeg Oskars line lidt højere, og på den måde kunne jeg nå at sno snorene ud, når de skiftede plads. Det var meget nemmere med to forskellige længder. Oskar er den, der karter mest rundt, så derfor havde han den lange. Ind imellem byttede jeg, så Luffe også fik lidt længere snor.

 

I dag går de mere ved siden af hinanden, og nu har de begge en på 8 meter, og det fungerer fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...