Hop til indhold

For pokker hvor er jeg TRÆT AF LØSE HUNDE !!


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Du kunne også indfange corgien i en ekstra snor og slæbe den med videre... Når så ejer inde fra haven råber op om ikke at stjæle hans hund, så siger du da bare at du troede den var herreløs når den sådan kom farende uden ejer i nærheden;-)

 

Ej, tag en snak med ejeren, sådan stille og roligt. Mon de virkelig vil være med til at deres egen hund gør ved andre som der er blevet gjort ved den?

 

Nu har jeg selv en hund som er blevet overfaldet så mange gange at hun også i flere situationer reagerer på forkant med forsvar og derfor blandt andet er hun stort set aldrig løs! Hun skal da ikke på vilkår ud og gøre det samme ved andres hunde som uansvarlige ejere er skyld i deres hunde gjorde ved hende!

 

Det værste er jo bare, at HVIS Goofy gik til modangreb for at forsvare sig, så ved man jo, hvem der ville få skylden. Det er synd for Corgien at den er blevet overfaldet - ingen tvivl om det! Men kunne ejeren da for pokker så ikke smide et hegn op ud mod vejen? Det er max. 10 meter det drejer sig om! Vi har faktisk talt med ham, og han erkender, at det er hans hund, som er problemet, og siger at han holder øje med den hele tiden, når den er i haven. Problemet er bare, at det er sket flere gange siden. Og hans hus er til salg, så det med et hegn bliver nok heller ikke lige til noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste er jo bare, at HVIS Goofy gik til modangreb for at forsvare sig, så ved man jo, hvem der ville få skylden. Det er synd for Corgien at den er blevet overfaldet - ingen tvivl om det! Men kunne ejeren da for pokker så ikke smide et hegn op ud mod vejen? Det er max. 10 meter det drejer sig om! Vi har faktisk talt med ham, og han erkender, at det er hans hund, som er problemet, og siger at han holder øje med den hele tiden, når den er i haven. Problemet er bare, at det er sket flere gange siden. Og hans hus er til salg, så det med et hegn bliver nok heller ikke lige til noget..

 

Jamen det er også det jeg mener! Og gider han ikke hegn, så må hunden jo have en lang snor at være i i haven!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er også det jeg mener! Og gider han ikke hegn, så må hunden jo have en lang snor at være i i haven!

 

Ja det var jo også en mulighed.. Den stikker også nogen gange af derindefra. Så farer manden rundt på cykel på markvejen og leder efter den (den er jo temmelig lavbenet og der er høj bevoksning, så den er ikke sådan lige at spotte)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tika og Tiesto
Ja det var jo også en mulighed.. Den stikker også nogen gange af derindefra. Så farer manden rundt på cykel på markvejen og leder efter den (den er jo temmelig lavbenet og der er høj bevoksning, så den er ikke sådan lige at spotte)

 

ellers må du have fat i ejeren igen, og så må du jo oplyse ham om at en løs hund er en bøde på 2000 ..

 

det sagde jeg til nogen hvis hund kom stormende hen til tika og tiesto (som var i snor) og efter tikas angreb ved vi stadig ikk helt hvordan hun reagere ved de forskellige hunde og situationer og vi er også lidt usikre på tiesto som så på at tika blev angrebet og han reagere en del hvis der er et par hunde henne og snuse til tika bagdel .. sagde pænt til ejeren af den løse hund om de ikk ville være søde og holde deres hund i snor, for det skulle de sådan set og ejer kiggede dumt på mig og sagde "jeg kan ikke træne indkald når min hund har snor på og den skal jo også lære at komme når der kommer andre hunde" , øøøh ja , men det er da ikke noget jeg har sagt ja til at være en del af og din hund skal stadig være i snor :damn: fortalte så også bare at en hund uden snor er en bøde på 2000 og svaret til det var "jeg kan ikke se noget politi her" :evil: det kan han nok næste gang jeg ser den hund løs !

Link til indlæg
Del på andre sites

ellers må du have fat i ejeren igen, og så må du jo oplyse ham om at en løs hund er en bøde på 2000 ..

 

det sagde jeg til nogen hvis hund kom stormende hen til tika og tiesto (som var i snor) og efter tikas angreb ved vi stadig ikk helt hvordan hun reagere ved de forskellige hunde og situationer og vi er også lidt usikre på tiesto som så på at tika blev angrebet og han reagere en del hvis der er et par hunde henne og snuse til tika bagdel .. sagde pænt til ejeren af den løse hund om de ikk ville være søde og holde deres hund i snor, for det skulle de sådan set og ejer kiggede dumt på mig og sagde "jeg kan ikke træne indkald når min hund har snor på og den skal jo også lære at komme når der kommer andre hunde" , øøøh ja , men det er da ikke noget jeg har sagt ja til at være en del af og din hund skal stadig være i snor :damn: fortalte så også bare at en hund uden snor er en bøde på 2000 og svaret til det var "jeg kan ikke se noget politi her" :evil: det kan han nok næste gang jeg ser den hund løs !

 

Ja det er trist, at folk ikke kan respektere regler og andre mennesker (og hunde). Som du selv siger, har du ikke indvilget i at deltage i ejerens træning af vovse, så jeg synes det er fint, at du sagde som du gjorde. Ejeren må så finde sig et indhegnet areal (evt. en hundeskov, hvor der jo tit er andre vovser, hvis ejere må forvente løse hunde) eller tage en lang line med, når der trænes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er trist, at folk ikke kan respektere regler og andre mennesker (og hunde). Som du selv siger, har du ikke indvilget i at deltage i ejerens træning af vovse, så jeg synes det er fint, at du sagde som du gjorde. Ejeren må så finde sig et indhegnet areal (evt. en hundeskov, hvor der jo tit er andre vovser, hvis ejere må forvente løse hunde) eller tage en lang line med, når der trænes.

eller melde sig og hunden til træning og lære indkaldet der.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

i går aftes kommer jeg gående med Tot & Racer da 2 små hunde kommer drønende vildt gøende ud over fortovet ud på vejen og fortsætter mod en meget befærdet vej - begge ejere forsøgte forgæves at fange deres hunde - jeg håber for hundenes skyld det lykkedes - jeg havde altså ikke lyst til at blive stående og afvente hundenes skæbne , men håber de overlevede !!!!!!!

 

ps : der var ca 50 m til den befærdede vej !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nogle folk bare slet ikke ser noget underligt i at løse hunde kommer væltende hen i hovedet på andre hunde i snor.

 

For nogle måneder siden holder jeg på P-pladsen i Geelskov. Jeg ser mig rundt og overser alligevel en ung dame der kommer gående ud af skoven, fra en lille sti (ellers er hun gået enormt hurtigt). Jeg lukker døren op og Thailo hopper ud og render lige rundt om en kæmpe træstub, der skjuler en lille coton (i flexline) der er ved at få hjertestop af at få min hund lige i hovedet.

 

Nå, jeg får vinket min hund til mig og når slet ikke at sige undskyld eller noget, før kvinden er inde i sin bil. Jeg er heldigvis så heldig at jeg møder hende et par dage efter og kontakter hende for at undskylde og hun kan ikke engang huske episoden. :shock::vedikke:

 

For nogle betyder det åbenbart ikke noget selvom det er deres egen hund det går ud over og så kan man da egentlig ikke undre sig over at det heller ikke betyder noget for andre mennesker, når det ikke er deres hund der tager skade af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er det

De var heldige, de små hunde. I formiddag til AG mødte jeg en dame med en chihuahua. Selvom hun havde mødt Sofus før, skovlede hun den bette op og skyndte sig et andet sted hen.

 

I kaffepausen gik jeg hen til hende og spurgte hende, hvad Sofus havde gjort, siden hun var blevet så bange for ham. Det viste sig, at hendes søster i morges havde fortalt hende om en trist hændelse (også i Kbh), hvor en stor, løs hund var sprunget direkte hen til en lille hund og havde dræbt den. Ejeren brugte som undskyldning, at hans hund måtte have troet, at den lille hund var en kanin?!

 

Så nu var damen yderst mistroisk over for alle de større hunde på pladsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...