Hop til indhold

Double-Trouble!


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi har jo Dexter hos min mor denne uge, og de har en lille fed blandings tæve, Trouble..

 

Trouble er en tyk gammel hund, og hun gider ærlig talt ikke Dexters små drengestreger... Derfor siger hun selvfølgelig fra når han bliver ved og ved... Hun knurre og når han efter 20 minutter stadig ikke har fattet at hun ikke gider, så snapper hun efter ham... Jeg har ladet hende snappe og nappe ham, for han skal jo ligesom lære at fatte at han ikke bare kan hoppe rundt på hende...

 

Men hvordan får jeg ham til at fatte budskabet? Vi havde dem ude sammen igår og "lege".. Men når Trouble ikke gider, og hun siger fra så synes Dexter bare det er SUPER sjovt at blive VED!

Og vi kan ikke få ham til at stoppe :vedikke: Igår blev han ved til han faldt i søvn... Hvert vågne sekund skulle han liiiige forsøge...

 

Handler det om bare at få ham til at slappe af i hendes selskab :vedikke: Hvordan gør man nemmest det?

Vi var jo over ham 100% igår og tog ham væk hele tiden (Hun virkelig "angreb" til sidst og han fattede det stadig ikke)... hvilket betyder at i dag vader han rastløs rundt og "piver", fordi han jo ved at han fik opmærksomhed igår...

 

Vi har prøvet at skille dem ad hver gang han bliver irriterende overfor hende, men det holder jo heller ikke rigtigt :hmm:

 

Hvad er jeres forslag? Er der en måde vi kan få det til at glide lidt nemmere :vedikke: (Så længe han ikke hopper rundt på hende, så er der intet.. De lå og sov ved siden af hinanden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har jo Dexter hos min mor denne uge, og de har en lille fed blandings tæve, Trouble..

 

Trouble er en tyk gammel hund, og hun gider ærlig talt ikke Dexters små drengestreger... Derfor siger hun selvfølgelig fra når han bliver ved og ved... Hun knurre og når han efter 20 minutter stadig ikke har fattet at hun ikke gider, så snapper hun efter ham... Jeg har ladet hende snappe og nappe ham, for han skal jo ligesom lære at fatte at han ikke bare kan hoppe rundt på hende...

 

Men hvordan får jeg ham til at fatte budskabet? Vi havde dem ude sammen igår og "lege".. Men når Trouble ikke gider, og hun siger fra så synes Dexter bare det er SUPER sjovt at blive VED!

Og vi kan ikke få ham til at stoppe :vedikke: Igår blev han ved til han faldt i søvn... Hvert vågne sekund skulle han liiiige forsøge...

 

Handler det om bare at få ham til at slappe af i hendes selskab :vedikke: Hvordan gør man nemmest det?

Vi var jo over ham 100% igår og tog ham væk hele tiden (Hun virkelig "angreb" til sidst og han fattede det stadig ikke)... hvilket betyder at i dag vader han rastløs rundt og "piver", fordi han jo ved at han fik opmærksomhed igår...

 

Vi har prøvet at skille dem ad hver gang han bliver irriterende overfor hende, men det holder jo heller ikke rigtigt :hmm:

 

Hvad er jeres forslag? Er der en måde vi kan få det til at glide lidt nemmere :vedikke: (Så længe han ikke hopper rundt på hende, så er der intet.. De lå og sov ved siden af hinanden)

Jeg vil helt sikkert stoppe ham når han ikke forstår budskabet, det er synd for den gamle hund.

Kan du ikke sige nej, hvis han kender der ord?

Måske trænger han til en god gåtur og noget hjernegymnastik så han bliver mere afslappet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vidst vi tog sorgerne på forskud :lol::lol:

 

Dexter er gået HELT kold :lol: Han har været vågen i tre timer, men var helt godnat-klar... (Det er den gamle så også)

 

Dexter forstår godt nej, men problemet er at han synes det er "sjovt" at hun er sur... Og hun kan blive sur over de særreste ting!

 

Dexter forstår slet ikke hjernegymnastik.. Jeg tænkte YAY Dexter kan æde sit mad fra græsset og jeg smed lidt foder for at se om han fattede det... han snuste lidt og så gad han da i hvertfald ikke spise :stupid: Så får han det da bare på fliserne i stedet for :roll:

 

Trouble har en sær holdning til tingene... Dexter har stjålet alle hendes ben, tyggeting og legetøj og gravet det ned i haven :roll: Men han må da for guuud skyld ikke drikke af fuglebadet!! Æde hendes foder? Ja det er da ligemeget.. Men drikke af fuglebadet NO GO! :lol:

 

Nå men nu ligger de da og sover... Dexter kan ikke finde ud af at hoppe op i Sofaen så der er Trouble fredet, desuden kan han ikke finde ud af at gå ovenpå, men Trouble vil ikke derop så længe Dexter er nedenunder.. For TÆNK hvis vi giver ham en godbid, uden at give hende en...

 

Dexter har allerede fået lært et af Troubles tricks... Hun får en godbid hver gang hun kommer ind fra haven... Og Dexter har lært at sætte sig så snart han kommer ind for så venter der godbid :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

åh, jeg skulle til at skrive vent og se! halfdan er totalt terrorhund fra helvede den første dag hos mine forældre, bagefter falder der som regel noget mere ro på - ren og skær udmattelse, mistænker jeg. når han er insisterende over for deres tæve (som han bare synes er ret meget sjovere, end hun synes om ham) så virker intet i mere end 2 sekunder ad gangen bortset fra fysisk afskæring. enten er de i hver deres rum lidt, eller halfdan er i snor, eller han ryger på skødet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter forstår slet ikke hjernegymnastik.. Jeg tænkte YAY Dexter kan æde sit mad fra græsset og jeg smed lidt foder for at se om han fattede det... han snuste lidt og så gad han da i hvertfald ikke spise :stupid: Så får han det da bare på fliserne i stedet for :roll:

 

 

Rart at høre at der er andre hunde der simpelhen nægter det der fodersøgning..

Maya kan med nød og nappe overkomme at søge sådan noget som skinketern fra græsset, men det alm. foder nææ nej, det for meget arbejde..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Arkiveringsalf

Wash er på samme måde, vi har bare lavet regler. Sofaen er no go, der ligger man kun og det tog lidt tid, men nu fatter han det faktisk ret godt. Når han er helt oppe og ringe tager jeg ham i snor, for ellers bliver han ved til han besvimer. Time-outs virker virkelig godt med det her, men nu har Chloë jo altså også adopteret ham lidt, så ved ikke om det virker ligeså godt, hvis de har et andet forhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...