Hop til indhold

Ligner din hund sine forældre?


Audrey
 Share

Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åh, jeg elskede Danne da vi besøgte kennelen, han var min klare favorit, så kær og mega kontaktsøgende :hjerte: Ja, efter jeg lige har siddet og kigget, kan jeg også godt se lighederne mellem Duffy og Bounty, Duffy er bare mere sort, hvor Bounty er mere grålig...

 

og duffy har måske lidt kortere, bredere næseparti, eller er det bare pelsen der snyder? øv, jeg vil også møde danne under hjemlige former, det lyder som om, at det er ham halfdan har sin udendørsreservation kombineret med indendørsselskabspapegøjesyge fra :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Har desværre ikke rigtig nogle billeder af Luna's mor

 

Men her er et par stykker.

 

Det første er da hvalpene er 7 uger gamle:

 

Rikke.jpg

 

Og her er et af Luna, hendes mor og hendes søster Bella, da Luna og jeg gennemtrumfede et besøg i påsken 2005 (Luna til venstre, mor Rikke til højre og søster Bella bagerst):

 

trio.jpg

 

Jeg aner ikke hvordan Luna's far ser ud, desværre..

 

Men jeg er ret sikker på at Luna ligner ham, ihvertfald ansigtet..

 

Her er Luna i dag

 

DSC_2221.jpg

 

DSC_2868.jpg

 

Hvor bor hende Bella henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

og duffy har måske lidt kortere, bredere næseparti, eller er det bare pelsen der snyder? øv, jeg vil også møde danne under hjemlige former, det lyder som om, at det er ham halfdan har sin udendørsreservation kombineret med indendørsselskabspapegøjesyge fra :lun:

 

Hehe ja, det lyder meget oplagt :mrgreen: Såvidt jeg mindes, så er Danne solgt, han var i hvert fald til salg på hjemmesiden på et tidspunkt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bor hende Bella henne?

 

De flyttede til Næstved kort efter billederne blev taget:-D Men de var 4 tæver i kuldet.. Luna hedder Blis på stamtavlen.

 

De er lidt over 8 år gamle nu.. Kender du da en brun Bella?

 

 

*****************************************

 

Og nå ja.. Luna's far er også brun.. Ville rigtig gerne have set billeder af ham.. Men hvor let er det lige at finde en brun lab ved navn Kevin:hmm::vedikke::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja, det lyder meget oplagt :mrgreen: Såvidt jeg mindes, så er Danne solgt, han var i hvert fald til salg på hjemmesiden på et tidspunkt...

 

ja, tror jeg også, ærgerligt, hvordan man kan sælge en hund, der har lavet to så FANTASTISKE hvalpe går jo over min forstand :mrgreen: (og så snakker vi ikke lige om deres respektive defekter :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
De flyttede til Næstved kort efter billederne blev taget:-D Men de var 4 tæver i kuldet.. Luna hedder Blis på stamtavlen.

 

De er lidt over 8 år gamle nu.. Kender du da en brun Bella?

 

 

*****************************************

 

Og nå ja.. Luna's far er også brun.. Ville rigtig gerne have set billeder af ham.. Men hvor let er det lige at finde en brun lab ved navn Kevin:hmm::vedikke::roll:

 

Ja, også fra 2003, som jeg kan se Luna er :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Aj hvor pudsigt.. Hedder den også Bella på stamtavlen? Kommer den fra Ringsted? Kunne jo være en af søskende, der havde fået andet navn.. De andre 3 tæver hedder Bella, Bertha og Barbara på tavlen:genert:

 

Jeg ved det faktisk ikke.

Men jeg kan jo spørge næste gang jeg ser dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Finlands #1 Afgansk mynde,#1 Sight hound og #3 All breed (2009).

Int. BIS Agha Djari's Urban Cowboy "Moritz"

 

moritz_safa09-2.jpg

&

Int. Ch. Agha Djari's Who's That Girl "Isadora"

Isa23m2.jpg

Blev til ,Ta daaa... vores Agha Djari's Crucify Me "Chloe"

DSC_0116.JPG.opt780x571o0,0s780x571.JPG

Men hvem hun ligner mest har jeg svaert ved at sige:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo tilfældigvis mor og datter, og jeg synes på mange punkter de ligner hinanden rigtig meget, men andre gange så er de vidt forskellige !

 

Mor:

IMG_4227.jpg

 

 

Datter:

IMG_4228.jpg

 

Øjenfarven har hun fra sin far, men blikket og ansigtsudtrykket er helt klart fra sin mor :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablos far

 

the-dogfather-albums-pablo-igen-picture5006-pablos-far.jpg

 

Pablo er en anden farve...men hvis man har set ham i virkeligheden er man ikke i tvivl om det er hans far...hehe...har desværre aldrig rigtigt formået at fange det på billede...

 

Måske nemmest at se når han gemmer ørerne...hehe

 

the-dogfather-albums-lidt-fra-haven-picture15112-dsc07823.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre ingen billeder af Zitas forældre enlig ret ærgeligt og tvivler på sælger vil give mig nogle..

 

Men kropsmæssigt ligner hund sin far han var hvertfald mere tæt og ikke så langbenet,moren var mere slank og langbenet.

 

tilgengæld var hendes mor meget glad for sin egen stemme og for bolde

faren var mere stille og rolig nusse trold så der vist ikke meget tvivl om hun ligner sin mor meget sindsmæssigt i hvertfald indtil vider:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Sikke en VIDUNDERLIG tråd! :lun:

Tak for alle jeres dejlige billeder - hvor er det sjovt og spændende at se jeres hundes ophav. Har da også lige fået et par nye yndlingsracer undervejs (jo, no kidding, der var et par, jeg ikke kendte ret godt før jeg så dem herinde) sammen med dem, jeg i forvejen har et ekstra blødt punkt for. :hjerte:

 

 

... er så :megaked: over ikke at have set Charlies forældre - og ikke have set ham som lille, ikke mindst. Han har bare været sådan en lille nutteuldtot ... ja, det er han jo stadig, men nuiijj, han har været lådden og bette :lun:. Sådan er det jo med en adopteret hund. Men æhm ... må man snyde/spamme og vise nogle, som man forestiller sig, han er lavet af? Sådan "Charlies hypotetiske forældre"-ish?

 

Her er min lille elskling - og så har jeg vedhæftet den baskiske hyrdehund, en golden retriever og så den lille gravhundeagtige podenco maneto ... det er det, jeg tror ud fra hans udseende og sind og de udbredte racer i Malaga, at han er skabt af, men hvordan det foregik og hvem mor og far lige var, det får jeg jo aldrig at vide. Undskyld, hvis det falder udenfor trådens emne, men jeg kunne ikke dy mig. :vuf:

 

221750_10150182145594586_565689585_6787620_4249037_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Sikke en VIDUNDERLIG tråd! :lun:

Tak for alle jeres dejlige billeder - hvor er det sjovt og spændende at se jeres hundes ophav. Har da også lige fået et par nye yndlingsracer undervejs (jo, no kidding, der var et par, jeg ikke kendte ret godt før jeg så dem herinde) sammen med dem, jeg i forvejen har et ekstra blødt punkt for. :hjerte:

 

 

... er så :megaked: over ikke at have set Charlies forældre - og ikke have set ham som lille, ikke mindst. Han har bare været sådan en lille nutteuldtot ... ja, det er han jo stadig, men nuiijj, han har været lådden og bette :lun:. Sådan er det jo med en adopteret hund. Men æhm ... må man snyde/spamme og vise nogle, som man forestiller sig, han er lavet af? Sådan "Charlies hypotetiske forældre"-ish?

 

Her er min lille elskling - og så har jeg vedhæftet den baskiske hyrdehund, en golden retriever og så den lille gravhundeagtige podenco maneto ... det er det, jeg tror ud fra hans udseende og sind og de udbredte racer i Malaga, at han er skabt af, men hvordan det foregik og hvem mor og far lige var, det får jeg jo aldrig at vide. Undskyld, hvis det falder udenfor trådens emne, men jeg kunne ikke dy mig. :vuf:

 

221750_10150182145594586_565689585_6787620_4249037_n.jpg

 

Vi har ogsaa 'hittebarn' da vi ikke kender til vores nemo hunds ophav. Det er sjovt at man har set ens hunds foraeldre, men egentlig betyder det meget lidt i hverdagen og for hunden. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja :mrgreen: På billedet med hendes mor er det Molly i baggrunden, der har hun også hans farve, men nu er hun meget mørk.. Gad vide hvad faren er, sys ikke han ligner en dsg :vedikke:

 

 

Duffy ligner da sin mor helt vildt!

 

48663d1316024756t-ligner-din-hund-sine-foraeldre-100_3063.jpg

 

Altså herude hvor jeg bor er der 2 DSG'er (tror jeg) med den farve.

Den ene er en gammel dreng på 13 år og den anden er en tæve på 1½.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nu mere fordi han er så slank jeg sys han ikke ligner :blink: Tror ikke der er noget galt med farven.. Sys han er flot :lun:

 

Ups. Blev nok bare vildledt lidt af at su skrev om farver i sætningen før.:oops:

Jeg synes ikke Mollys far ser mere spinkel ud end Molly selv, men nu har jeg jo heller ikke mødt ham..

Har faktisk altid synes at Molly ser mere spinkel og skrøbelig ud end andre DSG'ere, måske lidt forstærket af den periode hvor hun fejlede det med skulderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...