Hop til indhold

Nattetisseri


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja jeg er allerede så træt at jeg begynder at tænke på sengetid :lol:

 

Hvor længe kan jeg regne med at det lille pus sover før hun skal ud og tisse? Jeg havde forestillet mig at sætte vækkeuret til at ringe efter e 3-4 timer.... er det for lang tid?

 

Nogen der vil dele erfaringer?

Link til indlæg
Del på andre sites

ork. Det kan tage lige fra samme aften, og helt til den er fuldt udvokset.

 

Som regel er det vel alt imellem et par uger, og til 4-5 måneders alderen, med en våd periode frem til 10-12 måneder, og så slut igen.

 

3-4 timer er vel ok for nogen. andre holder sig i 2 timer, og andre igen hele natten.

 

Hvis du vil ha' et lille tip, som måske gør det nemmere: Sæt en lille ringklokke i halsbåndet på hvalpen. Når den begydner at bevæge sig rundt om natten, kan du høre den, og derfor reagere når behovet er der ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

det var ikke så meget hvor længe jeg skulle gøre det - som hvor mange timer hun mon kunne holde sig ;-)

 

tak for tippet med klokken, selvom jeg ikke er så vild med ideen, det må da være vildt belastende at det bimler når man bevæger sig tænker jeg :confused:

 

hmmm.... jeg vil prøve at se om hun kan klare 3 timer, så det bliver vækkeuret sat til :-) så må vi se hvad der sker....

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for tippet med klokken, selvom jeg ikke er så vild med ideen, det må da være vildt belastende at det bimler når man bevæger sig tænker jeg

 

Når den sover, bimler det jo ikke. Det gør det til gengæld når den begynder at gå rundt for at lede efter et sted at tisse.

 

Det er netop dét der er pointen. ;-)

 

Resten af dagen skal den jo så bare ikke have klokke på

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi haft vores hvalp i 14 dage, og det er ikke hver nat den skal op, de sidste 2 nætter har den faktisk sovet igennem:-)

Vores ligger i soveværelset ved siden af vores seng, og når den vågner og begynder at søge vågner vi også da det ikke er en naturlig lyd for os. men så er det også det gæller om at være hurtig, og her snakker vi ikke minutter men sekunder.

Link til indlæg
Del på andre sites

uhe kender det at skulle op midt om natten og sige Dyygtigggg :-D lidt uvandt når man er er glad for at snorke igennem om natten. Vores lille Bella :engel: som er en golden retriever bliver "lagt" i seng ved 23 tiden og så skal hun gerne tisse imellem 03 og 04 og så det er en 4 til 5 timer for vores vedkommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

En måde at styre det på, er at have sin hvalp i en STOR papkasse hvor den ikke kan komme op af sig selv. Stil den ved siden af din seng og så vil hvalpen pibe når den vil ud og tisse. Dermed bliver du automatisk vækket og den får ikke mulighed for at tisse andre steder en udefor om natten.

 

Jeg praktiserede det med vores da han var hvalp og han var renlig efter 14 dage. Jeg husker det også som at han sov igennem da han havde været hos i 14 dage. På et tidspunkt skar vi så et hul i kassen efter den i et stykke tid var blevet skubbet længere og længere væk fra min seng. Til sidst stod kassen i døråbningen og han kunne så gå ud af den hvis han ville, men ikke komme ind til os. Dog kunne vi stadig høre ham hvis han ville noget. Den dag i dag kommer han ikke i soveværelset, kun lige om morgenen når vækkeuret siger noget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hun har sådan en stor papkasse lige ved siden af min seng - men hun peb så ynkeligt i nat :( at jeg kom til at tage hende op i sengen... :oops: en ting min mand uden tvivl vil diskutere senere :roll:

 

men hun holdt jo op det øjeblik hun lå ind til mig.... :lun:

 

Hun gik iøvrigt i seng nede i stuen omkring kl halv 9 (det havde jo også været en omvæltningsfyldt dag) var ude at tisse kl 23 da jeg gik i seng og vågnede kl lidt over 3 og skulle ud... så sov vi til kl 5 hvor hun synes det var morgen :shock: det synes jeg ikkke.... men op kom jeg...

 

Puha, vil vove pelsen og sige at det er ligeså hårdt at have en hundehvalp som det er at have et spædbarn ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hun har sådan en stor papkasse lige ved siden af min seng - men hun peb så ynkeligt i nat :( at jeg kom til at tage hende op i sengen... :oops: en ting min mand uden tvivl vil diskutere senere :roll:

 

men hun holdt jo op det øjeblik hun lå ind til mig.... :lun:

 

Hun gik iøvrigt i seng nede i stuen omkring kl halv 9 (det havde jo også været en omvæltningsfyldt dag) var ude at tisse kl 23 da jeg gik i seng og vågnede kl lidt over 3 og skulle ud... så sov vi til kl 5 hvor hun synes det var morgen :shock: det synes jeg ikkke.... men op kom jeg...

 

Puha, vil vove pelsen og sige at det er ligeså hårdt at have en hundehvalp som det er at have et spædbarn ;-)

 

 

Aslan SKULLE sove i stuen, så vi købte jo hunde madressen og så lagde jeg den ved siden af hans plads, og sov der i 5 dage.

Han har ALDRIG været ude om natten, dog en morgen kl 5 fordi han havde dårlig mave og peb højt ved døren.

 

Aslan sover i dag i sove værelset :oops:

 

Måske en hunde madress på gulvet ved den lille? Også tryghedsmæssigt?

Bare ved siden af kassen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Mit bedste råd er at tage hunden op i sengen!

 

Begge mine sov igennem fra den dag de kom op i sengen. Stella havde været i en papkasse og var ude 1-2 gange hver nat indtil hun ved 10 ugers alderen kom op og Asta har sovet i seng og igennem hele natten fra day one :-D

 

Samme her :5up: Pero sov igennem fra dag 1 og det har helt sikkert været fordi han var i sengen...

 

At han så synes, at sengen var et glimrende tissested om dagen er en anden sag :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Harry er gerne og stadig ude inden vi går i seng. Så igen omkring kl. 2 og igen omkring kl. 5.

 

Og ja, i perioder kan en lille hundehvalp være lige så krævende som et spædbarn og man går i zombie-lignende tilstand om dagen, fordi man ikke har fået sin nattesøvn.

 

Men hvis det er i jeres seng Karla føler sig bedst tilpas og I kan acceptere, at hun ligger der, så er det jo bare sådan, det skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

inat er gået rigtigt godt. Hun gik i seng nede i stuen omkring halv ti, klokken 11 var vi ude og tisse af og så gik vi op i seng. Så sov hun helt til kl 4 inden vi igen måtte ud og lave bpde nr 1 og 2 og så sov hun indtil kl 6 hvor vi så stod op alle sammen...

:mrgreen: hun er så dyyyygtiiiig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at gå i seng igen når I har været ude der omkring halv seks? Måske er hun bare vågen fordi hun skal tiiiiisse. Milo vækker også nogle gange os mellem 4 og 6. Så går vi ud, og hvis han får et godt ben eller lign, er han frisk på mere seng bagefter. Han falder også i søvn, og ligger rigtig og feder den på ryggen mellem vores hovedpuder når det bliver menneskemorgen. Så det er slet ikke sikkert, at I behøver at stå op så tidligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...