Hop til indhold

Uregelmæssig løbetid


Thorvald
 Share

Recommended Posts

Min tæve på 8 år har altid haft meget præcise løbetider. I foråret kom løbetiden lidt forsinket i april/maj, men til vores overraskelse kom hun i løbetid igen i juli/aug. Hun spiser, drikker og motionerer, som hun plejer. Hun virker altså ikke syg, men hendes adfærd overfor vores hanhvalp, er blevet mindre tolerant. Han vil meget gerne snuse til hendes bagdel.....ligesom han ville, da hun var i løbetid, men nu vil hun bare ikke have det. Hun viser tænder, fnyser og knurrer. Jeg fjerner hvalpen, for at skåne dem begge for ubehag. Min tæve har aldrig været vild med hvalpen, men hendes tolerance er blevet mindre. Kan hun være syg, men bare skjule det ....og i så fald...hvad kan hun fejle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tæve på 8 år har altid haft meget præcise løbetider. I foråret kom løbetiden lidt forsinket i april/maj, men til vores overraskelse kom hun i løbetid igen i juli/aug. Hun spiser, drikker og motionerer, som hun plejer. Hun virker altså ikke syg, men hendes adfærd overfor vores hanhvalp, er blevet mindre tolerant. Han vil meget gerne snuse til hendes bagdel.....ligesom han ville, da hun var i løbetid, men nu vil hun bare ikke have det. Hun viser tænder, fnyser og knurrer. Jeg fjerner hvalpen, for at skåne dem begge for ubehag. Min tæve har aldrig været vild med hvalpen, men hendes tolerance er blevet mindre. Kan hun være syg, men bare skjule det ....og i så fald...hvad kan hun fejle?

 

Jeg ville selv nok ta' hende til dyrlægen, for en sikkerheds skyld. Hvad hun kunne fejle, det er der jo ikke nogen herinde der egentlig kan svare på. Men når nu hendes løb pludselig ændrer sig, og der samtidig er ændret adfærd, så kunne det tyde på at der er noget dyrlægen skulle kigge på.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Jeg havde en berner-tæve, der havde nøjagtig de symptomer da hun var ca. 8 år. Uregelmæssige løbetider, og hanhundene kunne ikke lade hende være i fred. Og hun blev vildt irriteret på dem.

Dyrlægen anbefalede, at hun blev steriliseret.

Ved sterilisationen viste det sig, at hun havde en masse cyster på æggestokkene. Dyrlægen sagde, at det var tit at ældre hunde fik den slags.

Men symptomerne kan også være tegn på kræft i æggestokkene, så det er vigtigt at handle hurtigt og få foretaget sterilisationen.

Jeg håber at I vil være lige så heldige som vi var.

 

Min dejlige tæve, Ronja, fik 5 gode år og døde mæt af dage 13 år gammel. En meget høj alder for en berner sennen..

 

netdyredoktor - Ovariel dysbalance

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville i din situation få en grundig undersøgelse af tævens forplantningsorganer, og et sted hvor de bruger uldtralyd.

Så e der en vis sikkerhed for, de opdager forkerte ting inden hun bliver rigtig syg.

Min næsten 11 årige tæve havde en galopende underlivsinfektion i livmoder og eneste tegn i måneder var lidt stakåndethed.Min egen dyrlæge har ikke ultralyd og blodprøver for over 2600 kr viste intet. Men pludselig kom der flod fra skeden- heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...