Hop til indhold

Miina søger nyt kærligt hjem!


Tonks
 Share

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli
Åh, hvor jeg håber, at hun kan blive jeres, synes det er fantastisk at du overvejer :kys:Krydser fingre for at manden er med på den :x:

 

Hehe... Vi har jo en svaghed for omplaceringsvovser :lun:

Er i tvivl om vi nogensinde får andet..... :oops:

 

Og hun er jo præcis det vi har søgt som nr. 3 og så skulle jeg da være et skarn, hvis jeg ikke overvejer :engel:

 

Kunne virkelig bare være SÅ godt det her :pray::x: hun bor nemlig i Kolding (så vidt jeg husker :hmm:) så det er jo også i midtjylland :klap:

 

Kolding er i hvertfald ikke ret langt væk - En times kørsel ca.

Men ja.... Vi må håbe manden er med på den og kemien er der alle veje rundt, hvis han er frisk :5up:

 

Hendes ejere skal jo også liiiige godkende os tosser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... Vi har jo en svaghed for omplaceringsvovser :lun:

Er i tvivl om vi nogensinde får andet..... :oops:

 

Og hun er jo præcis det vi har søgt som nr. 3 og så skulle jeg da være et skarn, hvis jeg ikke overvejer :engel:

 

 

 

Kolding er i hvertfald ikke ret langt væk - En times kørsel ca.

Men ja.... Vi må håbe manden er med på den og kemien er der alle veje rundt, hvis han er frisk :5up:

 

Hendes ejere skal jo også liiiige godkende os tosser :mrgreen:

 

Tror ikke Marie kan finde nogen bedre hundetosser end jer, til hendes lille vidunderlig gømonster :hjerte::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så er manden behandlet lidt over en halv-klam pizza :mrgreen:

 

Han er bestemt ikke afvisende :klap:

 

Han er liiidt nervøs for det der med 3 hunde... Det er jo mange!

Men det var fuldstændig samme smøre, som da vi skulle have nr. 2, der kom alle bekymringerne jo også frem da Kaia pludselig var der og var perfekt.

 

Så det er ikke Miiina han er nervøs for - Bare mere om vi nu kan få pasning, om vi nu kan dele sol og vind ligeligt mellem hundene, om Bamse nu bliver forsømt (Kaia skal nok selv sørge for vi ikke glemmer hende), om vi nu kan gå med hele 3 hunde på én gang osv.

 

Og når han overvejer de ting, så er det fordi han godt kan lide Miina og vil være sikker på at vi nu også gør det rigtige :lun:

Han er nu en dejlig mand! Så dejligt han overvejer det så grundigt, så det ikke bliver noget impulsivt - På trods af vi har snakket om nr. 3 siden vi fik Kaia :mrgreen:

 

Men men.... Mailen er sendt og så må vi se.

Worst case, så har vi en rigtig god ven, som også søger en Miina.... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Så er manden behandlet lidt over en halv-klam pizza :mrgreen:

 

Han er bestemt ikke afvisende :klap:

 

Han er liiidt nervøs for det der med 3 hunde... Det er jo mange!

Men det var fuldstændig samme smøre, som da vi skulle have nr. 2, der kom alle bekymringerne jo også frem da Kaia pludselig var der og var perfekt.

 

Så det er ikke Miiina han er nervøs for - Bare mere om vi nu kan få pasning, om vi nu kan dele sol og vind ligeligt mellem hundene, om Bamse nu bliver forsømt (Kaia skal nok selv sørge for vi ikke glemmer hende), om vi nu kan gå med hele 3 hunde på én gang osv.

 

Og når han overvejer de ting, så er det fordi han godt kan lide Miina og vil være sikker på at vi nu også gør det rigtige :lun:

Han er nu en dejlig mand! Så dejligt han overvejer det så grundigt, så det ikke bliver noget impulsivt - På trods af vi har snakket om nr. 3 siden vi fik Kaia :mrgreen:

 

Men men.... Mailen er sendt og så må vi se.

Worst case, så har vi en rigtig god ven, som også søger en Miina.... :5up:

 

Selvfølgelig kan I klare hund nr. 3. Vi har 7 og ingen af dem mangler omsorg og kærlighed. At gå med tre hunde er heller ikke et problem, i starten lader man, dem bare rode snorene sammen, sådan det tilsidst er som at gå med 3 hunde i én tyk snor.

 

Jeg håber det falder i hak for alle partner, så der kommer en lykkelig ende for Miina:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha... Så er størrelsen helt perfekt!!

 

Og vi er bedøvende ligeglade med gøen! Det er der ikke nogen der kan brokke sig over herude - Så hvis det er fårehunden i hende og ikke utryghed der gør hun gør, så kan hende og Bamse få lov at gø om kap alt de lyster :mrgreen:

 

Og Kaia ville eeeeelske en legekammerat med krudt i måsen der gider spurte rundt sammen med hende - Bamse er ved at være for gammel til at gide den slags pjat hele tiden.

 

Men vi har en hel masse spørgsmål - Skal jeg stille dem her, så andre kan se dem, hvis nu hun ikke passer ind hos os, eller skal vi tage den over PB eller mail?

 

Ikke for at være en lyseslukker... Men det lyder da umiddelbart rigtig meget som om, at hun er møgbange for at være alene :cry: Hvis hun aldrig har lært det. Tonks kan huske at hun har hylet, da hun som helt lille blev forladt. Og nu er det så eskaleret til konstant gøen.

 

Det synes jeg da helt sikkert lyder som angst og ikke bare fårehunden i hende. Og vel at mærke en angst, der har siddet i hende i to år nu... Det kan være nærmest umuligt at bryde sådan et adfærdsmønster opbygget igennem så lang tid.

 

Og selvom hun måske kan gø alt det hun vil uden det resulterer i klager hjemme hos jer, så er det da på ingen måde i orden, hvis hun sidder og er pissebange derhjemme.

 

Jeg vil bare gerne sikre mig, at I ved hvilken mundfuld I måske går ind til? Flere års konstant alene-hjemme-træning kan ikke anbefales....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være en lyseslukker... Men det lyder da umiddelbart rigtig meget som om, at hun er møgbange for at være alene :cry: Hvis hun aldrig har lært det. Tonks kan huske at hun har hylet, da hun som helt lille blev forladt. Og nu er det så eskaleret til konstant gøen.

 

Det synes jeg da helt sikkert lyder som angst og ikke bare fårehunden i hende. Og vel at mærke en angst, der har siddet i hende i to år nu... Det kan være nærmest umuligt at bryde sådan et adfærdsmønster opbygget igennem så lang tid.

 

Og selvom hun måske kan gø alt det hun vil uden det resulterer i klager hjemme hos jer, så er det da på ingen måde i orden, hvis hun sidder og er pissebange derhjemme.

 

Jeg vil bare gerne sikre mig, at I ved hvilken mundfuld I måske går ind til? Flere års konstant alene-hjemme-træning kan ikke anbefales....

 

Jeg tror jeg husker noget om at miss_menelli og co. flyttede ud på landet hvor ingen naboer var til at blive generet :blink:

 

Og uanset hvem hun havner hos så skal der jo arbejdes med alene hjemme træningen og hendes usikkerhed, og så er det jo bedst et sted med andre hunde, en masse kærlighed og ingen stressende klager fra naboerne ;-)

 

Hvis hun er så bange og usikker at hun ikke kan hjælpes, så er jeg sikker på at de nok skal træffe den rigtige beslutning uanset hvad den så er. Men hovedsagen og det vigtigste, som ejeren også mener, er at Miina får chancen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være en lyseslukker... Men det lyder da umiddelbart rigtig meget som om, at hun er møgbange for at være alene :cry: Hvis hun aldrig har lært det. Tonks kan huske at hun har hylet, da hun som helt lille blev forladt. Og nu er det så eskaleret til konstant gøen.

 

Det synes jeg da helt sikkert lyder som angst og ikke bare fårehunden i hende. Og vel at mærke en angst, der har siddet i hende i to år nu... Det kan være nærmest umuligt at bryde sådan et adfærdsmønster opbygget igennem så lang tid.

 

Og selvom hun måske kan gø alt det hun vil uden det resulterer i klager hjemme hos jer, så er det da på ingen måde i orden, hvis hun sidder og er pissebange derhjemme.

 

Jeg vil bare gerne sikre mig, at I ved hvilken mundfuld I måske går ind til? Flere års konstant alene-hjemme-træning kan ikke anbefales....

 

Må lige give dig ret... Jeg sidder med en islænder på 7 år der aldrig kommer til 100 % at kunne magte at være alene.. Sammen med Sheila går det så for det meste ok, men Miina lyder jo til at bo med en hund nu og stadig gø når hun er alene?

Min nye nabos islænder kan heller ikke være alene, går totalt i panik..

Men hvis der er nogen der kan og har muligheden så er det jo netop nogen som miss menelli og jeg tror hun på andre punkter vil passer perfekt ind:5up:

 

Hvis det er islænder gøen hun gør, så handler det meget om ro, ro, ro og ro i tilværelsen. Ikke kedelig, men forudsigelig og tryg:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ikke for at være en lyseslukker... Men det lyder da umiddelbart rigtig meget som om, at hun er møgbange for at være alene :cry: Hvis hun aldrig har lært det. Tonks kan huske at hun har hylet, da hun som helt lille blev forladt. Og nu er det så eskaleret til konstant gøen.

 

Det synes jeg da helt sikkert lyder som angst og ikke bare fårehunden i hende. Og vel at mærke en angst, der har siddet i hende i to år nu... Det kan være nærmest umuligt at bryde sådan et adfærdsmønster opbygget igennem så lang tid.

 

Og selvom hun måske kan gø alt det hun vil uden det resulterer i klager hjemme hos jer, så er det da på ingen måde i orden, hvis hun sidder og er pissebange derhjemme.

 

Jeg vil bare gerne sikre mig, at I ved hvilken mundfuld I måske går ind til? Flere års konstant alene-hjemme-træning kan ikke anbefales....

 

Det er jeg fuldstændig enig med dig i - Og det er en af de ting vi skal have fundet ud af, før vi forelsker os for meget.

For en del alene hjemmetræning kan vi sagtens klare, men meget langvarig og intensiv træning som nogle har været igennem herinde, det kan vi ikke tilbyde.

 

Og det giver sig selv at vi ikke vil byde hende at være alen hjemme flere timer dagligt, som det vil være nødvendigt på sigt, hvis hun ikke er tryg ved at være alene og ikke kan lære det på et par måneder.

 

Jeg håber det "bare" er fårehunden der skinner igennem, men det må vi tage en snak med tidligere ejer om så vi er sikre på det er det rigtige for alle parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er den nuværende ejer af Miina, og efter at ha' læst tråden igennem som Miina's første "Mor" henviste mig til, føler jeg at jeg er nødt til at komme med mit besyv, inden spekulationerne om hvorvidt Miina er angst og utryg spinder helt ud af kontrol...

 

Miina er en meget harmonisk og glad hund, hun trives hos os sammen med vores uvorne langhårede gravhund Nalle og det eneste problem vi har med hende (og Nalle i samspil) er at de gøer, og gøer af alt og alle ude i haven.

 

Folk kan lige vove på at så meget som tænke på at gå forbi vores hegn, hus, vinduer så får de en hilsen med på vejen!

- Nalle var slem inden vi fik Miina, og vi havde fået ham afvendet med at gø, men de 2 i samspil, kan vi bare ikke få til at forstå at man ikke behøver at give sit besyv med hele tiden og på alle tider af døgnet pga naboerne der er begyndt at klage.

 

Problemet er faktisk ikke når de er alene INDE i huset, med lukkede persienner så de ikke kan se naboerne og lidt musik er er bomstille indtil de kan høre vi kommer hjem hvorpå de begynder at gø, men det er jo for at komme ud til os.

 

Vores problem er at vi ikke kan have dem alene i haven længe af gangen da de så skælder naboer, dyr og biler ud - og vi er desværre nødt til at lukke døren til baggangen da de ellers farer ud af hundelemmen for at fortælle dem der tillod sig at gå forbi vinduet at de må de ikke... og det er altså ikke en fordel for vores katte at de ikke længere har fri adgang til huset gennem lemmen.

 

Vi har forsøgt mange måder at afvende dem med det gøen, men de hidser hinanden op og er svære at trænge igennem til dem...

 

Vi har prøvet med godbidder; lokke dem ind og straks rose og give godbidder og det virker faktisk på Miina (ikke Nalle, han er ligeglad) men med det resultat at hun render ud, gøer en-to gange, kommer ind og forventer en godbid :blink: og det er jo ikke helt den ønskede virkning!

Vi har prøvet med hundefløjte, desværre uden virkning.

Hun er forholdsvist nem at få ind og give timeout som vi så bruger nu - Nalle derimod skal hentes... men det er det eneste vi kan gøre lige nu.

 

Vi er desværre ikke dygtige til det med træning af hunde og med fare for at "ødelægge" Miina og få problemer med naboerne har vi så taget den beslutning at hun desværre må videre og det er med stor ærgelse da hun er intet mindre end en FANTASTISK hund!

 

Hvis nogen har brug for yderligere oplysninger så send mig gerne en PB så skal jeg forsøge at svare!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg forvirret :vedikke: Tonks, du skrev da ellers tidligere at dengang du kendte hende, hylede hun, når hun blev forladt. Men det kan så være afhjulpet af, at hun nu er alene med andre hunde. Men så skal man bare huske på, at hun så helst ikke skal være alene alene.

 

Altså Marie flyttede fra kollegiet vi boede på i foråret 2010, så der kan da være sket meget siden :vedikke: men ja hun hylede noget så hjerteskærende dengang, men det gjorde izzie også i den periode faktisk :hmm: ved ikke om det har været uroen på kollegiet eller hvad :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Derfor søger vi netop også et hjem hvor hun har en legekammerat; hund eller kat er egentligt underordnet men hun skal ikke være helt alene.

Slet ikke efter at ha' haft kat hos sin første "mor" inden hun flyttede og her har hun jo haft hele to katte og en anden hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Nu er jeg forvirret :vedikke: Tonks, du skrev da ellers tidligere at dengang du kendte hende, hylede hun, når hun blev forladt. Men det kan så være afhjulpet af, at hun nu er alene med andre hunde. Men så skal man bare huske på, at hun så helst ikke skal være alene alene.

 

Se DET bliver ikke noget problem her i huset, når vi har 2 stks. vovser i forvejen :mrgreen:

Ellers må vi jo bare få en 4, så vi kan have dem med 2 og 2 af gangen :engel:

 

Spøg til side - Det er dejligt du er opmærksom på at det virkelig, virkelig er frygteligt at blive efterladt alene for en hund, som er utryg ved det.:5up:

 

Det er jo et problem man ikke skal spøge med - Det kan jo være total invaliderende for både hund og menneske.

 

Men jeg tror der er mange inde over den her sag i tråden og det hele går lidt stærkt.

Jeg snakker med begge både hende der havde Miiina som Tonks kender og hende der har hende nu og så skal vi nok finde ud af hvordan og hvorledes.

 

Og er vi ikke de rigtige for Miina - så finder vi helt sikkert nogle andre der er, for hun er godt nok skøn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...