Hop til indhold

BestFriend trick challenge


Aina B
 Share

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nogen der kan skære øvelse 2 ud i pap for mig?

Hunden skal tage poten om håndklædet... hvordan foregår det. Altså er håndklædet så rullet sammen, for ellers er det godt nok svært at tage poten "om" håndklædet...

 

Den der tænkte jeg også meget over i går, men nu kom jeg lige i tanke om ndenstående billede.

Mon ikke det er det der menes med at hunden skal have poten om håndklædet?

 

314313_2533346977956_1382003164_3050124_317816824_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der tænkte jeg også meget over i går, men nu kom jeg lige i tanke om ndenstående billede.

Mon ikke det er det der menes med at hunden skal have poten om håndklædet?

 

314313_2533346977956_1382003164_3050124_317816824_n.jpg

 

Tror jeg også du har ret i...

Men vist noget med der skulle komme forklarende videoer inden længe.

Tror den blir svær - først skal de jo lære at have håndklædet på sig - og SÅ det med poten oveni :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan Sille billen den ene øvelse:banan:

 

Nok godt nok også den letteste, men vi brugte lige 10 min på at lære at rulle et sammenrullet håndklæde ud igen:-D Det der tog længst tid var at skære kylling ud:mrgreen:

 

Men ok, hun kunne skubbe en bold med snuden i forvejen, så den var ret nem at shape frem;-)

 

og så tror jeg da jeg ved hvad vores øvelse 5 skal være, da hun jo som retriever bare rigtig gerne vil tage det der håndklæde op i munden;-) Så skal jeg jo bare have hende til at gøre noget sjovt med det!

 

Var også lidt igang med den med poten om klædet, men kunne mærke det forvirrede, når vi lige havde trænet det andet, hmm, tror i det var en ide at bruge forskellige håndklæder til de forskellige øvelser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan Sille billen den ene øvelse:banan:

 

Nok godt nok også den letteste, men vi brugte lige 10 min på at lære at rulle et sammenrullet håndklæde ud igen:-D Det der tog længst tid var at skære kylling ud:mrgreen:

 

Men ok, hun kunne skubbe en bold med snuden i forvejen, så den var ret nem at shape frem;-)

 

og så tror jeg da jeg ved hvad vores øvelse 5 skal være, da hun jo som retriever bare rigtig gerne vil tage det der håndklæde op i munden;-) Så skal jeg jo bare have hende til at gøre noget sjovt med det!

 

Var også lidt igang med den med poten om klædet, men kunne mærke det forvirrede, når vi lige havde trænet det andet, hmm, tror i det var en ide at bruge forskellige håndklæder til de forskellige øvelser?

 

Udemærket!! :5up:

 

har også selv tænkt på det med forskellige håndklæder for vapsen kan differentiere mellem opgaverne :hmm:Og ellers har jeg tænkt lidt - først at lære det med at gemme hovedet under og filme det. Og SÅ lære det med at kravle under håndklædet og ud igen...så det ikke blir blandet sammen for Lumi...

 

Om ikke andet, så tror jeg at jeg vil bruge et mindre håndklæde til poten om håndklædet end den hvor de skal kravle under og ud igen... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Udemærket!! :5up:

 

har også selv tænkt på det med forskellige håndklæder for vapsen kan differentiere mellem opgaverne :hmm:Og ellers har jeg tænkt lidt - først at lære det med at gemme hovedet under og filme det. Og SÅ lære det med at kravle under håndklædet og ud igen...så det ikke blir blandet sammen for Lumi...

 

Om ikke andet, så tror jeg at jeg vil bruge et mindre håndklæde til poten om håndklædet end den hvor de skal kravle under og ud igen... :-)

 

ja, nok en meget god ide at filme det hen af vejen, for det er mange forskellige ting at skulle med et håndklæde, især tror jeg det kan forvirre Sheila at hun skal gøre flere af tingende med snuden (rulle ud, gemme sig, kravle under). Og ja, stort håndklæde er da nødvendigt når de skal under.. Den har jeg forøvrigt lidt svært ved at regne ud fremgangsmåde ud på (sheila er ikke glad for at kravle og er gammel) så er spændt på at se videoen på FB:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt blank på 5-eren :roll: tænker så det knager. Forventer forøvrigt, at filme alle tricks i rap uden film-klipning

 

Ku godt forestille mig at dommerne måske stiller det som krav igen denne her gang :hmm:

 

Her går det fint vi trænede i går aftes med at rulle håndklædet ud..

 

Det går fint sku lige ha dem alle 3 lært at de kun skulle rulle på midten af håndklædet og så var det lidt svært for dem ikke at bruge poterne hehe..

Men det skal nok blive fint :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ku godt forestille mig at dommerne måske stiller det som krav igen denne her gang :hmm:

 

Her går det fint vi trænede i går aftes med at rulle håndklædet ud..

 

Det går fint sku lige ha dem alle 3 lært at de kun skulle rulle på midten af håndklædet og så var det lidt svært for dem ikke at bruge poterne hehe..

Men det skal nok blive fint :mrgreen:

 

nok et fornuftigt krav og så må vi jo bare træne ordentligt, så der kommer signal på;-)

 

hehe, dine har svært ved ikke at bruge poter, min har svært ved ikke at bruge munden;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nana og jeg er også begyndt at træne med håndklædet.

 

Den med at rulle håndklædet ud, var hurtigt lært, så vi har taget fat på den med at "kramme" håndklædet :-D

 

Nana kan godt øvelsen, bare med en stok/pind, men stående.

Jeg prøvede for sjov at præsentere hende for det sammenrullede håndklæde - for at se hvad hun ville gøre. Hun bed i det og ville lege trække leg :lol:

 

Jeg lavede så øvelsen med pinden - satte pinden og håndklædet sammen og til sidst håndklædet alene. Det går super fint :5up:

Problemet opstår, når jeg prøver at lægge håndklædet om hendes hals.

Hvis jeg slipper det, glider det ned ( hun sidder ned, som vist på billedet)

Så prøvede jeg med at sætte det i halsbåndet, men så får hun lavet en bevægelse så poten kommer på den forkerte side af håndklædet og så kan hun ligesom ikke lave øvelsen :hmm:

Det er så det vi bøvler med nu - gode råd modtages :-D

 

De andre øvelser er vi ikke nået til endnu - de kommer når vi har præsenteret en hula hop øvelse vi har for, til træning til på lørdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nana og jeg er også begyndt at træne med håndklædet.

 

Den med at rulle håndklædet ud, var hurtigt lært, så vi har taget fat på den med at "kramme" håndklædet :-D

 

Nana kan godt øvelsen, bare med en stok/pind, men stående.

Jeg prøvede for sjov at præsentere hende for det sammenrullede håndklæde - for at se hvad hun ville gøre. Hun bed i det og ville lege trække leg :lol:

 

Jeg lavede så øvelsen med pinden - satte pinden og håndklædet sammen og til sidst håndklædet alene. Det går super fint :5up:

Problemet opstår, når jeg prøver at lægge håndklædet om hendes hals.

Hvis jeg slipper det, glider det ned ( hun sidder ned, som vist på billedet)

Så prøvede jeg med at sætte det i halsbåndet, men så får hun lavet en bevægelse så poten kommer på den forkerte side af håndklædet og så kan hun ligesom ikke lave øvelsen :hmm:

Det er så det vi bøvler med nu - gode råd modtages :-D

 

De andre øvelser er vi ikke nået til endnu - de kommer når vi har præsenteret en hula hop øvelse vi har for, til træning til på lørdag.

 

Jeg har nøjagtig det samme problem! Kan ikke lige se, hvordan jeg får jhåndklædet til at blive liggende... uden at glide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har nøjagtig det samme problem! Kan ikke lige se, hvordan jeg får jhåndklædet til at blive liggende... uden at glide!

 

I følge FB update fra Johanna må man godt holde håndklædet:5up:

Der kommer demo video meget snart..

 

ER ikke selv gået i gang med nogen af øvelserne, så ved ikke lige hvor svært det er..

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge FB update fra Johanna må man godt holde håndklædet:5up:

Der kommer demo video meget snart..

 

ER ikke selv gået i gang med nogen af øvelserne, så ved ikke lige hvor svært det er..

 

Men det bliver bare sådan lidt mystisk at stå og holde håndklædet imens... Måske man skulle binde en løs knude foran på det...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Men det bliver bare sådan lidt mystisk at stå og holde håndklædet imens... Måske man skulle binde en løs knude foran på det...?

 

Synes det virker dybt underligt at skulle holde på håndklædet imens.. Det dur da ikke tænker jeg... :vedikke:

 

Løs knude foran? Forstår vist ikke helt:oops: Altså binde det rundt om hunden, sådan så den stadig kan få poten omkring eller hva?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det virker dybt underligt at skulle holde på håndklædet imens.. Det dur da ikke tænker jeg... :vedikke:

 

Løs knude foran? Forstår vist ikke helt:oops: Altså binde det rundt om hunden, sådan så den stadig kan få poten omkring eller hva?:blink:

 

Ja, noget i den stil. Altså et langt håndklæde, som lige kan bindes foran. Veed ikke om det virker, men har meget svært ved at forestille mig det med at holde håndklædet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi igen lige øvet os lidt, denne gang på at holde ved håndklædet.

 

Og gik helt super! Først shapede vi lidt pote bevægelsen for lige at sætte hende igang og så gik det bare derud af.

 

Hun er så sød og nem at lære nyt fordi hun kan så afsindig mange tricks, så hvis bare det nye minder lidt om noget hun kan eller indeholder en bevægelse hun kan, så er det jo faktisk bare at fortælle hende hvad hun skal og hvornår:lol:

 

Så sillen kan en poten over næsen trick og da denne pote er meget lig den der skal holde et håndklæde, bare i en anden position, så vidste jeg hende håndsignalet til "hvor næsen" og klikkede da poten var halvvejs oppe og i rigtig position og så spærrer hun øjnene op på den der måde som kun klikkerhunde kan og prøver igen og igen og et par gange ramte hun da også rundt om håndklædet:banan:

Men ja, det håndklæde der er godt nok ikke nemt at få til at sidde så det ikke glider og hunden rent fysisk kan få en pote rundt om det!

Sidder bedst på sille hvis det ligger rundt om halsen faktisk;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...