Hop til indhold

Navlebrok


adanais
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften sige har Cainan Navlebrok:megaked:

Hvad gør man så lige andet end at håve at det vokser sammen som dyrlægen sagde...

Ingen i hans familie har haft det, så det er bare sort uheld.

Det er som om universet siger "han skal bare ikke være udstillings hund" ... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja som overskriften sige har Cainan Navlebrok:megaked:

Hvad gør man så lige andet end at håve at det vokser sammen som dyrlægen sagde...

Ingen i hans familie har haft det, så det er bare sort uheld.

Det er som om universet siger "han skal bare ikke være udstillings hund" ... :damn:

 

Hvor stort er det? Hvis det bare er et lille brok, så betyder det altså ikke det store. Hvis det er stort, så kan du jo få det ordnet ved dyrlægen.

De fleste hvalpe med et lille brok, de vokser fra det. Efterhånden som bugmuskulaturen forstærkes, så vil brokket forsvinde. Du kan selv 'skubbe' brókket ind, når han ligger på ryggen, det har jeg hørt skulle hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Navlebrok er da ingen hindring, for at udstille ham, uanset størrelse.

 

Navlebrok skulle være arveligt, har jeg fået fortalt. og derfor er det måske ikke så smart i forbindelse med udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen aner hvor mange af udstillings/avlshunden, der er behandlet for en navlebrok. Ja- det kan være arveligt, men vel det mindst kritiske for en hund,.

Så udstil da bare vovsen, også efter et lille indgreb Der er hunde der udstilles, og måske avlsgodkendes med for mig værre fejl, som f.eks extropon/intropion, (udadvente eller indadvente øjenlåg), tandreduktion pga for mange tænder/tandretning og alt andet arveligt.

 

Jeg tror,at der altid vil være en vis del med navlebrok, som hos mennesker.

Hat bare aldrig selv oplevet det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Ramses havde et lille navlebrok...

 

Opdrætter sagde at hun ville betale operationen, hvis den skulle blive nødvendig..

Det blev den heldigvis ikke.

 

Opdrætter sagde også, at jeg måske kunne hjælpe til med at undgå operation ved at nuldre bulen ind når Ramses lå i "kæleposition" med alle fire stænger i vejret... --Så vi nuldrede og kælede en masse..:lun:

 

Har du snakket med opdrætter om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

Tak for alle jeres svar, det varmer!:lun:

Jeg har ikke snakket med opdrætter endnu, da jeg skal derover på fredag og jeg langt hellere vil tage samtalen ansigt til ansigt så hun ikke misforstår og tror at jeg er efter hende.

Jeg er lidt mistroisk ved at udstille ham med denne "fejl", men hvis det ikke blive værre så tror jeg at jeg vil prøve ham i ringen.

Jeg er måske lidt for perfektionistisk mh.t. at avle på en hund med "fejl", men ja i forhold til så mange andre fejl er dette en lille en, og da ingen i hans familie har haft problemet så er jeg måske lidt for kristisk.:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Navlebrok skulle være arveligt, har jeg fået fortalt. og derfor er det måske ikke så smart i forbindelse med udstilling.

 

Navlebrok KAN være arveligt. Det kan også komme af andre årsager, herunder en for tæt klippet/bidt navlestreng.

 

Som Drentsche siger, så er navlebrok ikke en hindring for udstilling. -og ikke alle udstillingshunde bruges i avl anyway

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der undrer mig lidt er at det ikke blev opdaget iforbindelse med hans sundhedscheck, de var jo ret grundige og endte med at give ham en endoskopi fordi de havde mistanke om mavemundsforsnævring:vedikke:

Det havde han heldigvis ikke:mrgreen:

Han skal udstilles har jeg besluttet mig for, det var jo en af hovedgrundene til at jeg købte ham, og han er sgu en smuk bette en:mrgreen:

Om han så skal avles på engang i den fjerne fremtid det er så noget jeg kan overveje nøje til den tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...