Hop til indhold

Undgå (så vidt muligt) kemi tråden


Buju
 Share

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har det desværre lidt lig dig. I kø med damer med parfume i Brugsen, jeg må forlade køen. Jeg undgår så vidt muligt rengøring og hygiejne afdelingerne i supermarkeder, jeg får bare kvalme i stedet få hovedpine. Andre ting der kan udløse det er fiskelugt ( fiskefrikadeller, fiskeboller) og folk der har spist hvidløg. Ellers er det kun kemi der gør det, så fantastisk tråd. Væk med alt det kemi

 

Det er utroligt det skal være så slemt - jeg har også nogle bestemte ting der udløser det, mens andre ting ikke påvirker i nær så slem grad. Men jo mere kemisk-blomsterduft, jo værre!

Sært nok slår jeg ikke ud sådan i .. eksem.

Får bare lidt ondt af de der børn der skal vokse op i syntethelvedet. Og det handler ikke om penge, man ville da nærmere spare penge hvis man fjernede skyllemidlet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt det skal være så slemt - jeg har også nogle bestemte ting der udløser det, mens andre ting ikke påvirker i nær så slem grad. Men jo mere kemisk-blomsterduft, jo værre!

Sært nok slår jeg ikke ud sådan i .. eksem.

Får bare lidt ondt af de der børn der skal vokse op i syntethelvedet. Og det handler ikke om penge, man ville da nærmere spare penge hvis man fjernede skyllemidlet.

 

Jeg har det på samme måde med mange lugte/ dufte og må mange gange holde vejret hvis jeg passerer nogen med meget parfume på eller hvis nogen lige har gjort rent i kradse rengøringsmidler. Får hovedpine ellers. Men jeg har det faktisk heller ikke særlig godt med lugten af ''stærk'' hund eller løbetid. Selv om det er meget naturligt.:genert::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det på samme måde med mange lugte/ dufte og må mange gange holde vejret hvis jeg passerer nogen med meget parfume på eller hvis nogen lige har gjort rent i kradse rengøringsmidler. Får hovedpine ellers. Men jeg har det faktisk heller ikke særlig godt med lugten af ''stærk'' hund eller løbetid. Selv om det er meget naturligt.:genert::vedikke:

 

Jeg har også en ret sart lugtesans, har ikke bemærket om det mest er overfor kemiske stoffer :vedikke: Tror det er mere generelt, har meget svært ved lugten af kattebakke (gudskelov tømmer kæresten den altid ;-)), fisk, kloak, alkohol ånde, og meget stærke parfume (bvadr, hader når teenagetøser indtager bussen med deres vildt overdrevne parfume)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en ret sart lugtesans, har ikke bemærket om det mest er overfor kemiske stoffer :vedikke: Tror det er mere generelt, har meget svært ved lugten af kattebakke (gudskelov tømmer kæresten den altid ;-)), fisk, kloak, alkohol ånde, og meget stærke parfume (bvadr, hader når teenagetøser indtager bussen med deres vildt overdrevne parfume)

 

Det er på en måde rart nok at høre. Jeg varlidt nervøs for, at grunden til jeg ikke var så vild med hundelugt var min allergi. Men så er det nok bare som du skriver lidt ''overdreven'' lugtesans.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige smide den her ind under kemi tråden. Den udkom på dansk i 1998.

Det er en bog der hedder: VORES STJÅLNE FREMTID , den hormonelle forureningsfare af forfatterne Theo Colborn, Dianne Dumanoski og John Peterson Myers.

En naturvidenskabelig krimi.

Med forord af Al Gore.

"For over 30 år siden advarede Rachel Carson i bogen Det tavse forår, for første gang offentligheden om de farer, som industriens brug af nye kemikalier havde skabt.

Vores skæbne hænger sammen med dyrenes, skrev Carson i det nu klassiske anklageskrift mod syntetiske pesticider og menneskelig hybris.

Den trussel Carson gjorde opmærksom på var langt fra lokal. Tværtimod var den global og truede alle levende skabninger på kloden.

Det er først i dag så mange år efter, at konsekvensen af den kemiske revolution i sin fulde udstrækning er i færd med at gå op for forskerne og offentligheden.

Det er forplantningsevnen, fra de mindste mikroorganismer til vores egen, det drejer sig om, som den danske forsker Niels Skakkebæks undersøgelse af mænds dalende sædkvalitet for nylig har afsløret.

Vores stjålne fremtid er skrevet af to naturvidenskabsfolk og en miljøjournalist. Det er den første fremstilling, der ambitiøst og globalt søger at stykke puslespillet af forskningsresultater, feltobservationer, rapporter og studier af truede dyrearter sammen med humane data.

Resultatet er et alarmerende billed."

Dette var et lille uddrag fra omslaget på bogen. Jeg kan kun sige, læs den.

Den er skrevet i et letlæseligt sprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har anbefalinger til jer :kys:

 

Jeg er begyndt at bruger dette shampoo:

05-1036.jpg

Hårtype: Universal. Rosen shampoo er en ekstra mild og drøj til shampoo med en frisk og behagelig rosenduft. Denne shampoo er velegnet til hyppig hårvask og passer til alle hårtyper.

 

Fremstillet af vaskeaktive stoffer baseret på ren kokosolie, tilsat ekstrakt fra rosenknopper, kamilleblomst, rosengeraniumolie og lavendelolie.

 

Den er faktisk rigtig god!

Ingredienserne er:

Demineraliseret vand, Ammonium lauryl ethersulphate (veg. sæbe), cocoamido propyl betaine (veg. sæbe) coconut fatty acid (veg. sæbe), aloe Barbadensis, Chamaemelum nobil syn, Citric acid, essentiel rose oil, natrium benzoate.

 

Og denne balsam:

06-1065.jpg

Gør håret let og blødt at rede. Giver blank glans uden at fedte og passer til alle hårtyper.

 

Før anvendelsen af eftervask vaskes håret på normal vis. Massér 1-2 teskefulde eftervask godt ind i håret, og lad det virke i 1-2 min., hvorefter håret skylles.

 

Sammensætning: Demineraliseret vand, glycerin, cetyl alcohol, cetrimonium kloride, kamille, Aloe Vera, Salvia, ylang ylang og rosmarin.

 

Og til bodylotion:

file.aspx?ID=5765228351109&mh=300&mw=213

Link til indlæg
Del på andre sites

Stjernetosse: Fedter kokosolien ikke i lang tid efter? (vi har en stående i køleskabet, som vi bruger til madlavning :lol:)

 

Jeg har tidligere brugt ekstra jomfru olivenolie med lidt mynte og citron som bodylotion, men jeg stoppede, da jeg syntes, kroppen var fedtet alt for længe efterfølgende :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stjernetosse: Fedter kokosolien ikke i lang tid efter? (vi har en stående i køleskabet, som vi bruger til madlavning :lol:)

 

Jeg har tidligere brugt ekstra jomfru olivenolie med lidt mynte og citron som bodylotion, men jeg stoppede, da jeg syntes, kroppen var fedtet alt for længe efterfølgende :vedikke:

 

Nej det synes jeg ikke... Men bruger heller ikke så meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså - kokosolie bliver flydende omkring 24 grader - jeg tager lidt mellem hænderne og varmer op inden jeg smører det på. Kan slet ikke nikke genkendende til at det fedter længe...

 

Men det tager da 100 år at sidde og varme en lille klump op i hænderne, hvis man skal bruge det på hele kroppen...

:vedikke:

Jeg har taget det med i badet, så grisser det ikke så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det tager da 100 år at sidde og varme en lille klump op i hænderne, hvis man skal bruge det på hele kroppen...

:vedikke:

Jeg har taget det med i badet, så grisser det ikke så meget.

 

Ej så lang tid tager det slet ikke for mig... Det tager ganske få sekunder inden det er flydende. Men jeg tager også kun meget lidt ad gangen.

 

Har lige taget kokos olie i håret - skulle nemlig også være en glimrende hårkur :5up:

 

Hvis du lader kokosolien stå ude på badeværelset - i et skab - bør det heller ikke være helt hårdt når du skal bruge det. Mit er ikke flydende, men sådan blødt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...