Hop til indhold

Back on Track - dækken


Gæst nellybc
 Share

Recommended Posts

Nååh det er ikke netdækkenet du vil have? Det ville ellers være smart, da hun kan have det på længere tid ad gangen, og derfor får bedre effekt af det. Græcie har sit netdækken på i minimum 2-3 timer efter hun har været på tur. Det modvirker muskelstivhud når musklerne nedkøles efter aktivitet, og hun elsker det.

Og nu Duffys hale krøller op over ryggen, skal du bruge halehullet, og så er spørgsmålet om hun kan komme til at hømme på den del af dækkenet der hænger under halen?

 

 

Jeg kan huske jeg engang målte et dækken og at det var præcist så lang som det stod annonceret, men det har nok været hendes vinterdækken jeg har målt dengang.:-D

 

Hmm ja, nu bliver jeg da i tvivl :vedikke: Tænkte bare, at det jo er på gåturene hun fryser og der at hun havde behov for dækken, men kan godt se din pointe...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu nåede du at citere mit indlæg inden jeg rettede i det, men jeg tilføjede at det også kan bruges under et vinterdækken, da det er så tyndt og flexibelt, + at det kan bruges når det bliver lunere i vejret, eller hvis hun har været ude i regnen og er våd og kold.

Fryser hun da i sit Hurtta?

 

Ja det kunne selvfølgelig være meget smart at have det indenunder hurtta dækkenet, men hvis det går langt ned bag til, vil hun nok få svært ved komme af med poop uden det rammer dækkenet...

Ved ikke om hun fryser, men det dækker jo ikke så meget af bagenden/bagbenene, plus at Bot dækkenet jo har det der varme halløj i sig... Arg, dont know what to do...

 

EDIT: her den anden dag, da vi gik i skoven frøs hun i sit hurtta, for der rystede hun lidt, men det har jo selvfølgelig også været usædvanlig koldt her den sidste måneds tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nu nåede du at citere mit indlæg inden jeg rettede i det, men jeg tilføjede at det også kan bruges under et vinterdækken, da det er så tyndt og flexibelt, + at det kan bruges når det bliver lunere i vejret, eller hvis hun har været ude i regnen og er våd og kold.

Fryser hun da i sit Hurtta?

 

Chili og Caia har fået sådan et net dækken fra BoT. Men de fryser så heller ikke når vi er ude at gå. Så jeg har købt det i forhold til når Chili f.eks. skal vente under agility træningen, eller når de skal sidde i bilen og vente/på vej hjem efter en tur i skoven. Jeg er super glad for at ha købt et til dem begge. Jeg glemmer nogen gange at bruge det på dem.. Men f.eks. idag var det guld værd. Vi havde været i skoven i 1½ times tid, de var våde og kolde, så da vi kom hjem fik de det på... De har slet ikke noget i mod at have det på, og de sover også med det på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Chili og Caia har fået sådan et net dækken fra BoT. Men de fryser så heller ikke når vi er ude at gå. Så jeg har købt det i forhold til når Chili f.eks. skal vente under agility træningen, eller når de skal sidde i bilen og vente/på vej hjem efter en tur i skoven. Jeg er super glad for at ha købt et til dem begge. Jeg glemmer nogen gange at bruge det på dem.. Men f.eks. idag var det guld værd. Vi havde været i skoven i 1½ times tid, de var våde og kolde, så da vi kom hjem fik de det på... De har slet ikke noget i mod at have det på, og de sover også med det på :-)

 

Jeg er også meget gladd for mit, og Gracie ligeså. Hun kommer selv og stikker hovedet ind i det, når jeg finder det frem. Indimmellem har hun det også på hele natten.

Jeg har selv en BoT hals/nakkevarmer, som jeg bruger flittigt både inde og ude, da jeg har tendens til spændinger i nakken. Den købte jeg efter jeg havde prøvet at vikle Gracies netdækken om min forstuvede ankel en nat, og jeg på egen krop fandt ud af hvilken fantastisk effekt det har.

Derfor er jeg også sikker på at Duffy vil få mest glæde af et netdækken. Et vinterdækken kan hun jo kun bruge den korte tid hun er ude hver dag, og kun her i vinterhalvåret Men omvendt er det selvfølgelig heller ikke i orden, hvis hun render og fryser med sit nuværende vinterdækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, altså fordelen er jo klart, at hun vil have netdækkenet på i længere tid end kun lige på gåturene... Synes bare at dækkenet her dækker så godt:

file.jpg

Men samtidigt ser det også ud til, at hunden vil få svært ved at komme af med afføring, og det er jo heller ikke super fikst...

Hvis jeg havde masser af penge, havde jeg købt begge to :cool: Måske det alligevel er bedst med netdækkenet så :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her et billede af et stk næsten aflivet hund med 2 dækener på.:-D

Jeg har aldrig haft brugt dem sammen. Billedet var til ære for CCC.

380922_2690326851295_1050189828_2719985_671905630_n.jpg

 

Det kan altså lade sig gøre, og Gracie behøver heldigvis ikke bruge halehullet. så jeg kan godt sende hende i haven med netdækken på.

 

Og det er det vinterdækken jeg engang har målt. Det er præcis 55 cm.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg er også meget gladd for mit, og Gracie ligeså. Hun kommer selv og stikker hovedet ind i det, når jeg finder det frem. Indimmellem har hun det også på hele natten.

Jeg har selv en BoT hals/nakkevarmer, som jeg bruger flittigt både inde og ude, da jeg har tendens til spændinger i nakken. Den købte jeg efter jeg havde prøvet at vikle Gracies netdækken om min forstuvede ankel en nat, og jeg på egen krop fandt ud af hvilken fantastisk effekt det har.

Derfor er jeg også sikker på at Duffy vil få mest glæde af et netdækken. Et vinterdækken kan hun jo kun bruge den korte tid hun er ude hver dag, og kun her i vinterhalvåret Men omvendt er det selvfølgelig heller ikke i orden, hvis hun render og fryser med sit nuværende vinterdækken.

 

Er altså også glad for at jeg fik købt til dem begge :-) Og str. var lige i skabet. Arr. Chilis kunne godt ha været et nummer mindre, men det sidder nu ret så godt.

Altså jeg tænker at hvis man ikke skal bruge det til udendørs brug, altså når man går tur, tja, så vil et net være alletiders:-) Men er ingen ekspert...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååh det er ikke netdækkenet du vil have? Det ville ellers være smart, da hun kan have det på længere tid ad gangen, og derfor får bedre effekt af det. Græcie har sit netdækken på i minimum 2-3 timer efter hun har været på tur. Det modvirker muskelstivhud når musklerne nedkøles efter aktivitet, og hun elsker det. Og så kan det faktisk bruges under et vinterdækken, plus det kan bruges når det er lunere i vejret og efter hunden har været ude i regnvejr og er kold og våd.

Og nu Duffys hale krøller op over ryggen, skal du bruge halehullet, og så er spørgsmålet om hun kan komme til at hømme på den del af dækkenet der hænger under halen?

 

 

Jeg kan huske jeg engang målte et dækken og at det var præcist så lang som det stod annonceret, men det har nok været hendes vinterdækken jeg har målt dengang.:-D

 

Luna er luksusdyr og har både ude- og netdækken:engel:

 

Men udedækkenet er for stort, så hun har det ikke på, på tur. Hun har det på i bilen på denne årstid og hvis vi har været til massør en kølig dag. Netdækkenet bruger vi herhjemme efter gåture. Egentlig skulle hun også have det på før, men det er svært, for vi går jo altid den lange tur så snart vi er stået op:-D

 

Jeg synes klart, jeg får en bedre reaktion (varme, når man stikker hånden ind under dækkenet), når hun har udedækkenet på. Men jeg skal ikke kunne sige, om det betyder at netdækkenet ikke virker.

 

Når jeg selv har smerter i underlivet er det også udedækkenet, jeg bruger:genert:

 

Men Luna fryser jo så heller ikke normalt, så har ikke haft brug for dækken på gåture endnu. Meningen er at Sanne (BamseIda) skal hjælpe mig med at sy dækkenet til, så hun kan passe det på ture..

 

Prøv at se her engang, hun ligner en druknet fisk:mrgreen: Det er alt for stort bagtil

 

2710_3950.jpg

 

Og det gamle dækken, som Sanne har fået (for et kursus med Johanna Allanach):

 

tilmalene.jpg

 

Og her er netdækkenet, det sidder meget bedre:lun:

 

190309_0158.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også netdækkenet og Smilla bruger str 34. Til sammenligning bruger hun hurrta vinterjakke str 36. Vi er rigtig glade for netdækkenet, og hun får det også på, hvis hun er lidt våd/ fugtig fordi det er rigtig godt at ånde i. Men det er meget tyndt, så pt bruger vi det ikke i bil eller i ridehal (så skal det være under et tykkere dækken, det har vi ikke prøvet). Mne hun bruger det forår/ efterår. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke vi havde gulvvarme på, så kunne Bosse snildt bruge udedækkenet inde også. Men det har vi altså. Så jeg har skruet ned for gulvvarmen i vores store bryggers, så når vi kommer hjem fra tur, får ham og Luna love at ligge derude lidt.

 

Til foråret skal jeg klart have fat i netdækkenet til ham. Det er helt utroligt hvad det BOT dækken har gjort for ham.

 

Og så vil jeg lige sige, at jeg faldt over en anden internetside, hvor de sælger BOT lidt billigere - givet vis på grund af gratis fragt - men lidt har også ret :engel:Back on Track til Hunde. Hundedækken, regndækken eller netdækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke vi havde gulvvarme på, så kunne Bosse snildt bruge udedækkenet inde også. Men det har vi altså. Så jeg har skruet ned for gulvvarmen i vores store bryggers, så når vi kommer hjem fra tur, får ham og Luna love at ligge derude lidt.

 

Til foråret skal jeg klart have fat i netdækkenet til ham. Det er helt utroligt hvad det BOT dækken har gjort for ham.

 

Og så vil jeg lige sige, at jeg faldt over en anden internetside, hvor de sælger BOT lidt billigere - givet vis på grund af gratis fragt - men lidt har også ret :engel:Back on Track til Hunde. Hundedækken, regndækken eller netdækken.

 

Dejligt, at det har hjulpet Bosse :5up: Hvordan har han det?

 

Der er også fri fragt på den anden side, så prisen bliver den samme :-D

 

Har besluttet mig for netdækkenet, for nu er det jo alligevel snart forår, og hun kan jo bruge det i længere tid af gangen end det andet dækken :-D Tusinde tak for jeres råd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Duffys dækken lige kommet ind af døren.. Tror desværre det er for småt, halen kan med nød og næppe komme i hullet, det kunne godt have været bare lige to cm længere, så havde det været perfekt... Øv! Sender det retur og håber på at str. 34 passer! Men hold da op hvor kan jeg mærke, at det varmer, dækkenet og Duffy var helt varm bare af at have det på i to minutter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så er Duffys dækken lige kommet ind af døren.. Tror desværre det er for småt, halen kan med nød og næppe komme i hullet, det kunne godt have været bare lige to cm længere, så havde det været perfekt... Øv! Sender det retur og håber på at str. 34 passer! Men hold da op hvor kan jeg mærke, at det varmer, dækkenet og Duffy var helt varm bare af at have det på i to minutter...

 

 

Weee!! Hvor godt. Altså selvf. ikke at str. er for lille.. Men ja, er det ikke bare lækkert?

Er virkelig glad for endelig at ha fået købt til C & C!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Er målene på netdækken den samme som for ude dækken.

Jeg har et ude dækken til Athena i str. 82 og vil gerne købe et netdækken.

 

Uhh. Det ved jeg faktisk ikke.. Har ikke så meget forstand på det :-)

Men måske du kan læse dig frem til hvilken str. der anbefales på et net BoT?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh. Det ved jeg faktisk ikke.. Har ikke så meget forstand på det :-)

Men måske du kan læse dig frem til hvilken str. der anbefales på et net BoT?

 

Jeg har skrevet til dem og forespurgt, de var nu heller ikke helt sikker på om Athena skulle have samme str.

men Kirsten fra Hestens Helse ville lave en opmåling af begge typer dækken, så er jeg da helt sikker på str. passer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kun er pga. halehullet du synes det er for stort så er det min opfattelse (kan sagtens tage fejl) at dækkenets halehul er lavet til racer med "højtsiddende hale"

 

Ingen af mine kan få halen i hullet. Ikke engang Luna som ellers svømmer i Bosses dækken. Det passer bare ikke til min race ihvertfald. Men derfor kan de sagtens bruge dækkenet alligevel. Faktisk tænker jeg der er størrer chance for at få "noget" på dækkenet hvis halen er i hullet fordi dækkenet så bliver holdt tættere ind til bagdelen - men det er blot en lommeteori jeg har :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kun er pga. halehullet du synes det er for stort så er det min opfattelse (kan sagtens tage fejl) at dækkenets halehul er lavet til racer med "højtsiddende hale"

 

Ingen af mine kan få halen i hullet. Ikke engang Luna som ellers svømmer i Bosses dækken. Det passer bare ikke til min race ihvertfald. Men derfor kan de sagtens bruge dækkenet alligevel. Faktisk tænker jeg der er størrer chance for at få "noget" på dækkenet hvis halen er i hullet fordi dækkenet så bliver holdt tættere ind til bagdelen - men det er blot en lommeteori jeg har :vuf:

 

Haha, jeg må være træt, læste sætningen flere gange før jeg fattede hvad du mente med "noget" :lol: Men Duffy har jo "rulle op hale", så mon ikke den skal igennem hullet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv! Hvor ærgeligt det ikke passer, men det går jo ikke at hun ikke kan have halen igennem hullet, nu når den naturligt er rullet op over ryggen.

Gracie kan sagtens bruge halehullet, hvis det var det jeg ville, og det passer også perfekt med de mål jeg skrev på hende og hendes dækken tidligere i tråden. Men hvordan pokker skal man finde ud af det INDEN man bestiller dækkenet?

 

I øvrigt godt du kan mærke varmen. Det kan jeg også sagtens, når jeg stikker hånden ind under Gracies, også selvom det bare er et netdækken. Jeg har også lagt mærke til at hun slapper mere af, når hun har det på. Ikke at hun farer rundt inden døre normalt, men hun går mindre rundt, og kan ligge og hvile det samme sted i timevis udden at rukke sig ud ad flækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Duffys dækken lige kommet ind af døren.. Tror desværre det er for småt, halen kan med nød og næppe komme i hullet, det kunne godt have været bare lige to cm længere, så havde det været perfekt... Øv! Sender det retur og håber på at str. 34 passer! Men hold da op hvor kan jeg mærke, at det varmer, dækkenet og Duffy var helt varm bare af at have det på i to minutter...

 

Så prøv lige at sætte dækkent på dig selv, så du kan mærke det på egen krop! Jeg bruger selv et par af BoT's menneske-produkter, de er guld værd... :lun:

 

Jeg har aldrig brugt halehullet til mine hunde, som andre skriver så undgår man på den måde at få "noget" på dækkenet. :engel: Men det er måske et problem hvis hun har oppe-på-ryggen-hale? :vedikke: Hvis hun ellers ikke er generet af at ha' halen inde under dækkenet, ville jeg bare kigge på om det ellers passer i størrelsen. Iso's dækken passer perfekt i størrelsen - men hun ville aldrig kunne få halen i halehullet, så skulle det nok være et par størrelser større.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...