Hop til indhold

Hvordan ved jeg om hun fryser?


Audrey
 Share

Recommended Posts

Audreyhvalpen har ikke specielt tyk pels. Hun har nu fået kennelhoste og er vildt snottet og jeg er blevet lidt usikker på, om hun kan holde varmen med sin sparsomme pels. Det er jo blevet meget koldt meget pludseligt..

 

Hun går ikke og skælver eller noget men derfor kan hun måske godt fryse? :vedikke:

 

Er der nogen, som ved hvad jeg skal kigge efter af "symptomer"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke, hvad du kan kigge efter, hvis hun ikke ryster, men hvis hun er blevet snottet, ville jeg helt klart overveje et dækken. Det tror jeg under alle omstændigheder du vil få god brug for til vinter, det kan jo let blive for koldt for de korthårede hunde uden underuld.

 

Tyson fryser normalt ikke, når det er koldt, han har jo tyk pels og underuld. Men den første vinter, jeg havde ham, fandt jeg ud af, at han blev snottet af at sidde i cykelkurven, for der sidder han jo stille og bliver blæst igennem af kold luft. Jeg købte en børnefleecetrøje til at lægge rundt om ham i cykelkurven, og det hjalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke, hvad du kan kigge efter, hvis hun ikke ryster, men hvis hun er blevet snottet, ville jeg helt klart overveje et dækken. Det tror jeg under alle omstændigheder du vil få god brug for til vinter, det kan jo let blive for koldt for de korthårede hunde uden underuld.

 

Tyson fryser normalt ikke, når det er koldt, han har jo tyk pels og underuld. Men den første vinter, jeg havde ham, fandt jeg ud af, at han blev snottet af at sidde i cykelkurven, for der sidder han jo stille og bliver blæst igennem af kold luft. Jeg købte en børnefleecetrøje til at lægge rundt om ham i cykelkurven, og det hjalp.

 

Det kan da godt være, at jeg skal købe et dækken til hende. Regnede bare ikke med at det ville blive nødvendigt, hun er jo flatcoat og labrador, men jeg synes ikke at hendes pels er blevet specielt tættere og det er bare så koldt nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da godt være, at jeg skal købe et dækken til hende. Regnede bare ikke med at det ville blive nødvendigt, hun er jo flatcoat og labrador, men jeg synes ikke at hendes pels er blevet specielt tættere og det er bare så koldt nu.

 

Vi bliver nødt til at bruge dækken på Ninja når det er rigtig koldt og især hvis hun har rendt rundt og leget i sne, for så bliver hun våd og ligeså snart vi tager hende i snor er hun "tvunget" til at gå i vores tempo, og det er bare ikke nok til at holde hende varm.

 

Vi opdagede at hun frøs ved at hun stod og skælvede ligeså snart vi stoppede for rødt lys :???:

 

Alternativt kan du jo købe et dækken og bruge det på ud og hjemturen, og så evt. tage det af hende når hun render løs og leger ?

 

Vi har ihvertfald planer om at have en dækken liggende i bilen til vinter, som Ninja lige får på når vi skal hjem fra tur så hun ikke ligger og bliver kold. :blink:

 

EDIT: Og sikke noget med kennelhosten! Stakkels Audrey! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt ud af at Pluto frøs ved at han rystede om efteråret når det regnede, det gjorde at han til træning ikke kunne fokusere på kommandoer og ville ikke sætte sig helt ned på jorden når jeg bad ham sitte... Så jeg købte et dækken til ham, og senere har min mor også strikket en trøje til ham :engel: den får han på hvis han fryser herhjemme; det gør han nogle gange når jeg lufter ud, især i den tid vi går ind i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun ikke ryster og ikke ser kold ud, så fryser hun ikke! Kennelhoste er en virus og har ikke noget med at gøre om hunden fryser, f.eks er der rigtig mange hunde der får kennelhoste om sommeren, fordi det er der virus ofte trives ;-)

 

Ved godt hun ikke har fået virus fordi hun har været kold :-D men kan bare til at tænke på, om hun er varm nok nu hvor hun render rundt og nyser og hoster..

 

Tjek hendes ører, det kan være ret svært, hvis man har kolde fingre, så jeg 'bidder' Petrine i øret, synes det er nemt at mærke om de er kolde med læberne - hvis ørerne er kolde, så fryser hunde! Uanset om den ryster eller ikke :engel:

 

Så fryser hun, for hendes ører har været kolde når vi er kommet hjem fra tur de sidste dage.

 

Synes det lyder som om jeg skal have fat på et dækken til den lille...

Link til indlæg
Del på andre sites

EDIT: Og sikke noget med kennelhosten! Stakkels Audrey! :ae:

 

Ja det er ikke sjovt, men hun har det heldigvis strålende bortset fra snot og hoste. Det hårdeste er at hun ikke kan lege med sine venner de næste par uger. Jeg er ikke i kridthuset af samme årsag, men det er der jo ikke noget at gøre ved...

Link til indlæg
Del på andre sites

Audreyhvalpen har ikke specielt tyk pels. Hun har nu fået kennelhoste og er vildt snottet og jeg er blevet lidt usikker på, om hun kan holde varmen med sin sparsomme pels. Det er jo blevet meget koldt meget pludseligt..

 

Hun går ikke og skælver eller noget men derfor kan hun måske godt fryse? :vedikke:

 

Er der nogen, som ved hvad jeg skal kigge efter af "symptomer"?

 

 

Flipsen ryster heller ikke af kulde, men til gengæld bliver han lidt skrut-rygget også får han skijakke eller vest på :mrgreen::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fryser hun også nu her når solen er fremme? (Altså ved godt solen er gået ned nu :blink: )

Når det er koldt ryster Molly, skyder ryg og nægter at gå, så det er rimelig tydeligt når hun er utilfreds med temperaturen.

 

Har retrievers ingen underuld?

 

Jeg synes, at det har været ret koldt selvom solen har skinnet de sidste dage.

 

Joh det plejer de jo at have, men jeg ved ikke om det er fordi hun ikke er så gammel at hun ikke rigtigt har fået underuld, eller om det måske er fordi kulden er kommet meget pludseligt. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at det har været ret koldt selvom solen har skinnet de sidste dage.

 

Joh det plejer de jo at have, men jeg ved ikke om det er fordi hun ikke er så gammel at hun ikke rigtigt har fået underuld, eller om det måske er fordi kulden er kommet meget pludseligt. :vedikke:

 

Tror også godt hunde med underuld kan fryse, blev bare nysgerrig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Hvis hun ikke ryster og ikke ser kold ud, så fryser hun ikke! Kennelhoste er en virus og har ikke noget med at gøre om hunden fryser, f.eks er der rigtig mange hunde der får kennelhoste om sommeren, fordi det er der virus ofte trives ;-)

 

bliver alle hvalpe ikke vaccineret mod kennelhoste når de er ca. 3 måneder gamle? og så igen og igen hvert år

Link til indlæg
Del på andre sites

bliver alle hvalpe ikke vaccineret mod kennelhoste når de er ca. 3 måneder gamle? og så igen og igen hvert år

nej, den vælger man selv om man vil have, og den holder ikke et helt år. Men det er ligesom når man vaccinerer mennesker mod influenza, man er sikret mod lige præcis den grne man er vaccienret imod, men kan stadig sagtens blive syg af en anden type influenza. Jeg har aldrig brugt at vaccinere mine mod kennelhoste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev også lidt nervøs da Buddha fik det, men det er faktisk bare en slags hunde-influenza. Det kan godt udvikle sig men det tror jeg altså ikke sker så tit..

 

Hverken Motor eller Voodoo er vaccinerede og ingen af dem har haft det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...