Hop til indhold

Træning og forsikring


Amocca
 Share

Recommended Posts

For at træne i en klub / træningsplads, skal man jo have en udvidet ansvarsforsikring... Men hvad nu hvis man er et par hundeejere der mødes privat og træner sammen... Skal man så egentlig også have en udvidet forsikring for at være dækket, hvis uheldet er ude?

Link til indlæg
Del på andre sites

For at træne i en klub / træningsplads, skal man jo have en udvidet ansvarsforsikring... Men hvad nu hvis man er et par hundeejere der mødes privat og træner sammen... Skal man så egentlig også have en udvidet forsikring for at være dækket, hvis uheldet er ude?

Træner du i DcH behøver du ikke udvidet forsikring, du er dækket af DcH's forsikring.

Jeg tror ikke du skal tænke på udvidet forsikring hvis du træner uden for klub :hmm:

Der vil det formodentlig være nok med din almindelige forsikring når det ikke er bid træning du laver:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træner du i DcH behøver du ikke udvidet forsikring, du er dækket af DcH's forsikring.

Jeg tror ikke du skal tænke på udvidet forsikring hvis du træner uden for klub :hmm:

Der vil det formodentlig være nok med din almindelige forsikring når det ikke er bid træning du laver:engel:

 

Jeg har udvidet på begge mine, da jeg jo løber mange stævner og træner hos en privattræner... Men vi kom bare til at snakke om det, fordi en bekendt ville høre om jeg ville træne med hende og et par venner... Ingen af dem har gået til klibtræning og har derfor ikke udvidet... Jeg tror heller ikke det er et problem, men ville lige høre om nogen vidste det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har udvidet på begge mine, da jeg jo løber mange stævner og træner hos en privattræner... Men vi kom bare til at snakke om det, fordi en bekendt ville høre om jeg ville træne med hende og et par venner... Ingen af dem har gået til klibtræning og har derfor ikke udvidet... Jeg tror heller ikke det er et problem, men ville lige høre om nogen vidste det :-)

Jeg tror det er individuelt. Det er heller ikke alle selskaber der kræver udvidet hvis man går til "almindelig" træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Træner du i DcH behøver du ikke udvidet forsikring, du er dækket af DcH's forsikring.

Jeg tror ikke du skal tænke på udvidet forsikring hvis du træner uden for klub :hmm:

Der vil det formodentlig være nok med din almindelige forsikring når det ikke er bid træning du laver:engel:

 

Det er altså ikke helt sikkert. Jeg ved at jeg fik at vide at forsikringen ikke dækker, hvis jeg stiller op for DcH til et ikke-DcH-arrangement, fx et DKK-agilitystævne.

Men de præcise ting vedr. den forsikring kan man læse om på foreningens hjemmeside(mener jeg) eller har alle landets formænd for lokalforeningerne modtaget en skrivelse fra HB. Der er også noget med at "DcH-forsikringen" kun dækker hvis ingen af de implicerede parter forsikring vil gå ind og dække osv. Men DcH's forsikring er jo også mest for at sikre fx figuranter mod bid, trænere under træning osv.

 

Jeg har valgt at have den helt store pakke på min, så det er heldigvis ikke et problem for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

For at træne i en klub / træningsplads, skal man jo have en udvidet ansvarsforsikring... Men hvad nu hvis man er et par hundeejere der mødes privat og træner sammen... Skal man så egentlig også have en udvidet forsikring for at være dækket, hvis uheldet er ude?

 

Nu træner jeg jo privat og har derfor undersøgt det samme.

 

Og det korrekte svar til om den almindelige hundeforsikring dækker er ja og nej :lol:

 

Bedømmer forsikringsselskabet at det er organiseret træning, så dækker den almindelige ikke, men kan forsikringsselskabet overbevises om, at I bare tilfældigt mødtes og spontan trænede lidt, så dækker den .... :mrgreen: En god ulykkesforsikring er ej heller dumt at have, hvis man træner privat, just in case .....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...