Hop til indhold

Når hvalpe leger...


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi ved jo alle at når hvalpe leger så knurres der, de bjæffer og er i det hele taget ret højlydte nogen gange...

 

I dag var vi oppe på græsplænen og der var en 4 mdr rottweiler og en 5 mdr. labrador..

 

Dexter (7 mdr) var jo i himlen med sådanne to legekammerater, men det gjorde faktisk at jeg blev opmærksom på noget, nemlig at Dexter ikke er særlig "snakkende"...

 

Han forstår ikke det der bjæffen og knurreri, og det virkede faktisk som om at det gjorde han trak sig lidt fra legen, fordi han ikke synes det var sjovt når de blev så "højtråbende".. Altså det var 100% bare almindelig hvalpe leg, men alligevel var det som om han ikke "forstod", og sad bare og kiggede underligt på dem...

 

Det fik mig til at tænke på at jeg faktisk aldrig har hørt Dexter lege på den måde :vedikke: Jeg har aldrig hørt ham knurre i leg :vedikke: Er det normalt at nogle hunde aldrig bruger det? Eller er det en husky ting?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg møder ofte andre retrievere som ikke siger noget når de leger. Min egen siger heller ikke noget, andet end en mærkelig rrrarr-lyd når hun laver sit "farlige" fjæs, liggende på ryggen men alligevel har man ikke helt overgivet sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Teitur forstår SLET ikke når hunde de gør, særligt ikke under leg. Hvis han leger og den anden gør i glæde/leg stopper Teitur brat op og kigger rundt for at se hvad der er at gø af. Hvis den andens hund gøen bliver for meget, så trækker han sig og ser næsten ud som om han får ondt i ørene, han trækker sine cocker øre " ind" på sådan en underlig måde og så gider han dem ikke længere.

 

Hvis han skal hilse på nogen og de gør når de hilser, trækker Teitur sig også og kigger på den som om den ikke er rigtig klog.Eller han kigger rundt og ser hvad der er af gø af og bjæffer lidt med, men giver hurtig op og mister interessen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig lidt glad.. For jeg blev faktisk super trist over at opdage at jeg aldrig har set/hørt Dexter lege på den måde... Og troede straks at han var helt unormal :oops:

 

Han er bare så mild imod andre hunde, uden at være underdaning eller bange...

 

I dag fik vi at vide at han virkede til at være en dejlig hund der var meget udadvendt, hvilket jo er super at få at vide om ens husky :lun: (der normalt er en meget reseveret race)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundemakker
Det gør mig lidt glad.. For jeg blev faktisk super trist over at opdage at jeg aldrig har set/hørt Dexter lege på den måde... Og troede straks at han var helt unormal :oops:

 

Han er bare så mild imod andre hunde, uden at være underdaning eller bange...

 

I dag fik vi at vide at han virkede til at være en dejlig hund der var meget udadvendt, hvilket jo er super at få at vide om ens husky :lun: (der normalt er en meget reseveret race)

 

Vil lige starte med at sige at jeg altid læser om din skønne smukke hund og nyder billederne :lun:

 

Jeg har Coda som jo er halv husky - den anden del er flatter. Af sind er han bare husky og tror blandingen af ham er en "alt-ædende-trækhund" :rolleyes:

 

Huskyén er jo en hund der i almindelighed er god med andre vovser - de skal jo kunne leve i en flok (som slædehund) uden unødvendige konflikter.

Og tror det er sjældent en husky overhovdet gør.´ Jeg har hørt Coda brumme, sådan hyggeligt og brumme højt hvis en hund overskrider hans grænser for mange gange. Og så når han hyler - hold da fast... Hvis en af de andre har gøet når jeg er gået, så har han få gange hylet med OG så er kooikerne også begyndt at hyle og så har jeg bare tænkt... shit... hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook larmer hvis han leger med hunde som selv larmer. Hans halvbror Benzon knurrer, gør og brummer helt vild, så det gør Chinook også, når de leger. Men hvis det er Sally han leger med, siger han ikke en lyd, fordi hun ikke siger noget. :genert:

 

Når han leger med os, er der masser af lyd på. Specilet hvis vi trækker tov, så får den på alle tangenter med lyde helt nede fra halespidsen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...