Hop til indhold

Katteejer debat - angreb hund som mistede øjet til følge


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Nå men efter at have læst det forskellige igennem, vil jeg da lige give mit besyv med.

Selvfølgelig skal katteejer betale dyrlægeregningen. De med løse katte har også pligt til at betale et nyt guldtæppe til naboen, hvis katten går derind og pisser...

Jo katte er anderledes end hunde, og i dette tilfælde med så gammel en kat, vil jeg nok sige, at en store indhegnet have ville være funktionel. Det giver katten ro for hunde, og hundene kan gå forbi i fred.

Til det med katte i snor, ja folk de griner, når man kommer med sin kat i snor. Jeg ejede selv en fantastisk dejlig stor norsk skovkat, da jeg boede i københavn. Han var indekat fra starten af, men græd meget som killing ved døren. Han lærte altså at ud=sele på. Og sad tålmodigt hver gang han skulle have den på. Vi kunne fint tage ham med ud i haven i snor. Til gengæld fik jeg en kat, som kunne sidde i sin sele i åben hundetaske i s-tog og tog (når vi besøgte familien). Han vidste uanset hvor han var, at ud=sele så det kan man lære dem. Til de som mener, at man tager noget af kattens natur fra den, så egentlig ikke. For fange fugle det kan de sørme stadig hehe... Han vidste hvor langt snoren rakte og snuppede dem som kom indenfor hans afstand. Så nej han lod da ikke fuglene være... :slem: for dum var han absolut ikke. Men dette kan du ikke lære en kat som er så gammel. Min lærte det fra han var omkring 16uger

Hmm kan ikke få lov at tilføje billederne fra ipaden :damn: ellers havde jeg nogen af ham i snor, hvor han leger med min mors, som gik uden snor.

Det skal lige siges, at grunden til at min lærte snoren, var simpelthen for ikke at frarøve ham turen ude eller den friske luft, men samtidig boede jeg op til en af indfaldsvejene til kbh centrum og der skulle min kat altså ikke ligge en morgen, kørt ned. Nå nu endte jeg så med en hel roman. Jeg er lidt for at man i beboelsesområder holder sin kat tæt til sig. Men på landet er det noget andet, da man har længere til naboen og katten nok nøjes med at skide på marken. Desuden er staldkatte nødvendige i staldene, for ellers for man for mange mus og rotter.

 

Der var engang hvor jeg ikke måtte holde hund, men havde en kat istedet. Han turde slet ikke gå ud hvis han ikke havde sin sele på, så en åben dør fristede ham ikke. Tilgengæld var det med halen lige i vejret, når han var med på tur, og jeg havde ham stort set med alle vegne (det var kun hos dyrlægen at han ikke gik oprejst). Var han med et sted hvor de ikke havde kattebakke, kradsede han på døren når han skulle tisse og var der hund i hjemmet, så var det også okay (katte var sommetider iorden). Tror en kat der bliver vænnet til at leve som hund, kommer til at opføre sig som hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Valishia
Der var engang hvor jeg ikke måtte holde hund, men havde en kat istedet. Han turde slet ikke gå ud hvis han ikke havde sin sele på, så en åben dør fristede ham ikke. Tilgengæld var det med halen lige i vejret, når han var med på tur, og jeg havde ham stort set med alle vegne (det var kun hos dyrlægen at han ikke gik oprejst). Var han med et sted hvor de ikke havde kattebakke, kradsede han på døren når han skulle tisse og var der hund i hjemmet, så var det også okay (katte var sommetider iorden). Tror en kat der bliver vænnet til at leve som hund, kommer til at opføre sig som hund.

spørgsmålet er om den ikke bare opfører sig, som den har fået lov samt er trænet til. Du kan jo også lære en kanin at bruge kattebakke, det gør den ikke ligefrem til en kat :hmm:Men jeg er overbevist om, at ud fra, hvad min egen viste af opførsel samt hvad jeg har oplevet hos andre, som har lært katten tingene fra starten, så kan man godt holde dem på sin egen matrikel uden at genere naboerne. Dette mener jeg er en rigtig god ting i byerne, hvor man bor tæt og naboens børn ikke skal lege i kattelort...

Link til indlæg
Del på andre sites

spørgsmålet er om den ikke bare opfører sig, som den har fået lov samt er trænet til. Du kan jo også lære en kanin at bruge kattebakke, det gør den ikke ligefrem til en kat :hmm:

Jeg skriver da heller ingen steder at den ville blive til en hund,... jeg skrev opføre sig som en hund, så jeg forstår ikke helt den smiley du bruger: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Jeg skriver da heller ingen steder at den ville blive til en hund,... jeg skrev opføre sig som en hund, så jeg forstår ikke helt den smiley du bruger: :hmm:

Det er fordi jeg lidt funderede over det, for vi ser jo egentlig et dyr, som er trænet anderledes end andre af samme art, som et dyr, der opfører sig efter det det er trænet som. Altså kat i sele pg snor = minder om hund eller kanin på bakke = kat agtigt. Altså måden vi udtrykker det på. Så jeg funderede bare over det :5up:

 

Nå, denne episode kostede åbenbart en god veninde...hun kan åbenbart ikke tåle at andre har en anden mening :roll:

Fordi din mening var anderledes? Hold da op :shock: håber da hun bare skal køle lidt ned så kommer venskabet nok tilbage igen. Men dyr er jo desværre et ømt område, de er jo vores børn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...