Hop til indhold

Katteejer debat - angreb hund som mistede øjet til følge


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

En af mine medstud. har en lille yorkshire han på 1.1 kg, som forleden blev angrebet af en kat. Ejeren af katten har taget dyrlægeregning på sig, uden et kny...

Hunden har fået sit øje opereret ud til følge for en katteklo. Katten angreb uden nogen synlig motiv, da hunden ikke engang har set katten.

 

Nu går debatten så, om hva nu?

Hvad er jeres mening?

Flere mener at manden til katten skal aflive den og give en kompensation for svie og smerte, jeg mener det modsatte. I hvert fald at de skal have en pose penge...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Flere mener at manden til katten skal aflive den og give en kompensation for svie og smerte, jeg mener det modsatte. I hvert fald at de skal have en pose penge...

 

Du mener at hundens ejer skal give kattens ejer penge? :hmm:

 

Selv som indædt kattehader mener jeg ikke at katten bør aflives. Sådan er katte jo :vedikke:

Men det er da helt på sin plads at kattens ejer betaler alle omkostninger, samt sørger for at holde sin miniature-tiger langt væk fra små hunde herefterdags. En lille notits i Ekstra Bladet ville også være på sin plads ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du mener at hundens ejer skal give kattens ejer penge? :hmm:

 

Selv som indædt kattehader mener jeg ikke at katten bør aflives. Sådan er katte jo :vedikke:

Men det er da helt på sin plads at kattens ejer betaler alle omkostninger, samt sørger for at holde sin miniature-tiger langt væk fra små hunde herefterdags. En lille notits i Ekstra Bladet ville også være på sin plads ;-)

 

 

Nej at han ikke skal betale flere penge end han har betalt regningen fra dyrlægen...

 

Han kan ikke holde katten inde, da det er en "arbejds"kat på en valsemølle, hvor dørene står åben dagen lang og hvor der er et skilt på døren, hvor der står der er levende dyr i butikken...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra at episoden er sket omkring bopælen? Og ikke 5 km derfra, fordi katten strejfede?..

 

Jeg synes katte-ejer har reageret rigtig flot, og gjort det rette ved at dække omkostningerne.

Derudover synes jeg ikke der bør gøres mere..

 

Er den kendt for ikke at være glade for hunde, kunne man måske advare om det på skiltet med "levende dyr i butikken".. Noget a la "katten er aggressiv overfor hunde" eller hvad ved jeg.

Hvis det altså er et sted hvor det er typisk for folk at medbringe deres hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra at episoden er sket omkring bopælen? Og ikke 5 km derfra, fordi katten strejfede?..

 

Jeg synes katte-ejer har reageret rigtig flot, og gjort det rette ved at dække omkostningerne.

Derudover synes jeg ikke der bør gøres mere..

 

Er den kendt for ikke at være glade for hunde, kunne man måske advare om det på skiltet med "levende dyr i butikken".. Noget a la "katten er aggressiv overfor hunde" eller hvad ved jeg.

Hvis det altså er et sted hvor det er typisk for folk at medbringe deres hunde?

 

 

Den er foregået på modsatte side end butikken. De kunne jo ikk læse skiltet derfra, men i bund og grund er den der...

Synes også at manden har taget det ansvar som han kan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså var det en listekat eller ej???? Nååårh nej, der er jo ikke en liste over forbudte katteracer - sådan en må vi da fluks ha:klap: så vi lovmæssigt kan gribe ind over for den slags vilde dyr..

Spøg til side - jeg synes det er super at katte ejer har betalt for skaden. Mere skal der ikke til efter min mening. Selvfølgelig skal den ikke aflives (synes jeg nu heller ikke hunde skal, hvis de kommer til at forvolde skade på andre hunde)

Er det noget der er sket gentagne gange, at bæstet kradser hundeøjne ud, kunne man måske godt give et påbud om at holde katten inde/bundet, og så ville jeg da være fløjtenes ligeglad med om den er "arbejdskat" eller ej. Men et uheld bør ikke udløse yderligere sanktioner end betalt dyrlægeregning synes jeg:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså var det en listekat eller ej???? Nååårh nej, der er jo ikke en liste over forbudte katteracer - sådan en må vi da fluks ha:klap: så vi lovmæssigt kan gribe ind over for den slags vilde dyr..

Spøg til side - jeg synes det er super at katte ejer har betalt for skaden. Mere skal der ikke til efter min mening. Selvfølgelig skal den ikke aflives (synes jeg nu heller ikke hunde skal, hvis de kommer til at forvolde skade på andre hunde)

Er det noget der er sket gentagne gange, at bæstet kradser hundeøjne ud, kunne man måske godt give et påbud om at holde katten inde/bundet, og så ville jeg da være fløjtenes ligeglad med om den er "arbejdskat" eller ej. Men et uheld bør ikke udløse yderligere sanktioner end betalt dyrlægeregning synes jeg:genert:

 

Hov information jeg glemte.... :genert:... katten er 17 år (!!!) og har på et tidligere tidspunkt (vi ved ikk hvornår) angrebet en rottweiler...-ja modig kat!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er besynderligt at der er denne indstilling, at katte bare skal have lov til alt, når man som hundeejer risikerer at skulle forsyne med line og mundkurv, bare andre mennesker føler sig truet af hunden.

 

En kat der umotiveret går i hovedet på en hund bør efter min mening være lukket forsvarligt inde eller være i snor udenfor, og sker det gentagne gange bør katten aflives.

 

Thailo er engang blevet jagtet af en main coon, hvor ejeren bare stod og grinte af min hund der forsøgte at komme væk,... hun kan være glad for at det var min mor der var ude at lufte og ikke mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er besynderligt at der er denne indstilling, at katte bare skal have lov til alt, når man som hundeejer risikerer at skulle forsyne med line og mundkurv, bare andre mennesker føler sig truet af hunden.

 

En kat der umotiveret går i hovedet på en hund bør efter min mening være lukket forsvarligt inde eller være i snor udenfor, og sker det gentagne gange bør katten aflives.

 

Thailo er engang blevet jagtet af en main coon, hvor ejeren bare stod og grinte af min hund der forsøgte at komme væk,... hun kan være glad for at det var min mor der var ude at lufte og ikke mig.

 

 

Altså jeg mener egentlig også at katten skal aflives, da den umotiveret angriber og har gjort det før... Men juridisk har katteejeren gjort det han skal, så man kan vel ikk forlange kompensation for svie og smerte :vedikke:

 

 

Hvis Bamse nogensinde laver sådan et stunt bliver han aflivet på et splitsekund (får nok lige tjekket om han har ondt et sted), man kan ikke have en dræber til at gå frit, om den dræber er hund, kat eller utilpasset menneske

 

 

Det er msåke også noget andet med Bamse, når nu han bor sammen med hunde...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg mener egentlig også at katten skal aflives, da den umotiveret angriber og har gjort det før... Men juridisk har katteejeren gjort det han skal, så man kan vel ikk forlange kompensation for svie og smerte :vedikke:

 

Men rent juridisk skal katte holdes på egen matrikel, så katteejeren har vel ikke gjort det han skal. Medmindre han fremover holder katten inde eller i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er msåke også noget andet med Bamse, når nu han bor sammen med hunde...:vedikke:

 

For mig vil det være underordnet om det er en fritgående kat eller ged eller papegøje, man kan da ikke have et dyr til at gå frit, som kan finde på umotiveret at angribe - hvis jeg går forbi omtalte kat med Petrine, så er jeg i risiko for angreb, den slags angreb kan og bør undgås (rent juridisk aner jeg ikke, hvordan det er)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved skal katte, som andre også skrive, holdes på egen matrikel. Da dette ikke er tilfældet sys jeg da de fra nu af bør holde den i egen indhegnet have eller lign :hmm: Normalt er jeg ligeglad med katte der ikke er på egen matrikel, der er også en kat der ofte besøger os i haven, men kom er ligepludselig 1 stk angrebslysten kat så jeg nok noget anderledes på det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Som nævnt i et andet indlæg i tråden så har kattens ejer pligt til at holde den inde på matriklen, men det kan man jo ikke med katte, medmindre de er indendørskatte, så måske skulle han lade den pensionere og holde den indendøres.

Hvis det nu var en hund, der angreb katte, så ville man da tage sine forholdsregler og når den nu har gjort det 2 gange så kan den vel også gøre det 3 gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan enhver med et par ordentlige sko ikke losse en kat væk??? Havde jeg sgu da gjort (også selvom jeg har kat herhjemme)

 

Jo hvis man kan nå det. Gik tur med hunden, pludselig springer en kat ud i hovedet på hende, ingen af os nåede at reagere (der skete ingenting), men der kan man jo ikke lige nå at gribe ind :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Det går simpelthen så hurtigt, når katte angriber. Jeg taler af erfaring, for vores 2 katte har både angrebet mig og vores hunde flere gange.

Så nu bor de i vores garage.

 

Godt jeg har en lidt naiv kat.. Han sidder bare og glor... Tror slet ikke han ved hvad klør fem skal bruges til :-D Men det kan jo blive hans skæbne en dag.. det er sgu farligt at have dyr :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...