Hop til indhold

Alaskan malamut, hvor når jeg er på arbejde?


Gæst victor1702
 Share

Recommended Posts

Gæst victor1702

Hej,

jeg går med en drøm om at få en alaskan malamut, jeg bor i et forholdsvis lille hus med en lille have til. som så mange andre har jeg et job og passe og den skal derfor være alene noget tid hver dag. men hvordan går jeg det, kan jeg lade den være inde også at den for nogle lange ture når jeg kommer hjem? eller skal jeg bygge en løbegård til den og i så fald gerne nogle byggetegninger mm

 

venlig hilsen

Victor

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ville nok være rigtig glad for en hundegård, men ellers kan den altså sagtens være inde når du er på job. Angående tegninger har jeg ikke nogle, men du kan købe ret meget færdigt, tror jeg, du skal bare sørge for den kan være under tag i tilfælde af regn og husk at lær den alene hjemme på lige fod som hvis du havde den inde i huset.

 

Du kan google hundegård, så tror jeg der kommer mange forslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst victor1702

Ja det er ikke svært at lave en hundegård, Det er mere svært at lave en hundegård der er udbrudssikker. Men man kan købe sådan nogle elementer som bruges på "pensioner" så skal der vel bare graves 50 cm ned og lægges fliser og jord ovenpå..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er ikke svært at lave en hundegård, Det er mere svært at lave en hundegård der er udbrudssikker. Men man kan købe sådan nogle elementer som bruges på "pensioner" så skal der vel bare graves 50 cm ned og lægges fliser og jord ovenpå..

 

Ja noget i den stil - og så sørge for at lære hunden at det er helt ok at være alene hjemme, så bruger den i hvert fald ikke alt tiden på at forsøge at komme ud. Du kan også kontakte dem som sælger hundegårds elementer, de må vide alt om hvor sikre de kan gøres. Har du ikke også hegn i din have, altså hele vejen rundt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror den vil være lige så glad for at være indenfor, som i en hundegård...

 

Jeg tror mange folk er af den opfattelse at Malamutter og huskies til enhver tid ville vælge at være ude, fremfor inde, og det er ikke helt rigtigt... Vores husky foretrækker i langt de fleste tilfælde det kolde stengulv i køkkenet.. Og skal han ud og ligge om sommeren skal han ligge over i det mørke hjørne og han skal lige have gravet et hul så jorden er kold at ligge på... Han hader at være ude i regnvejr "bare for at være ude", så på rigtig mange punkter ville han vælge indenfor....

 

Nå men mit forslag ville være en hundegård, hvor den har mulighed for at gå ind i jeres hus? F.eks. via en lem i en dør eller lignende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej min have er ikke indhegnetog har ikke rigtig mulighed for at gøre det da der er en sindsyg bevoksning fra manden der havde huset før mig.

 

Kan du heller ikke hegne ind udvendigt? Du bliver da træt af at hunden ikke kan være i haven uden opsyn, gør du ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

så vidt jeg har forstået skal en alaskan malamut have et seriøst hegn for ikke at tage på udflygt

 

Nogle skal, andre skal nok mindre, det er jo rigtig svært at sige - men jeg synes så absolut du skal lave et hegn, ellers skal du jo konstant holde øje med din hund når den er ude - mine er ude i timesvis hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et almindeligt trådhegn som står op af hækkene, altså det er sat på indersiden men støtter op af hækken (rimelig normal havehæk-højde). Men mine hunde gør ikke noget for at hoppe ud - hvis de gjorde, ville jeg finde større hegn selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hegnet kommer an på hvad det skal bruges til, og hvordan hunden det skal holde inde er...

 

JEG mener at skal hunden være alene og det er en malamut som skal være der, så BØR hegnet være 2 meter højt, og graves minimum 50 cm ned...

 

Men jeg ved at rigtig mange nok ikke ville gøre så meget ud af det...

 

Hvis hunden ikke skal være alene der, behøves det ikke graves ned, og ej heller være så højt.. Problemet er at de er super gode gravere, og de er rigtig gode til at klatre, og hvis de virkelig gerne vil ud så kommer de ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå jeg vil prøve at dele ud af min erfaring selv om jeg kun har været mutte ejer i ca. et halvt år nu..

 

Min "lille" pige elsker at være udenfor, men det dog helst med os andre - alene er det alligevel lidt kedeligt.

Når hun er alene hjemme er hun indenfor og det funger helt fint for os. Men jeg tror at når Mutten skal være alene hund, skal man også tænke utrolig meget over hvor meget alene det skal være - for det virker som om racen virkelig -virkelig savner familien når de er alene

 

Men man skal altså beregne en del uden dørs tid når man er ejer af en Mutte... (Vi er godt nok heldige at vores har tænd/slukke knappen men man kan alligevel mærke på hende når hun synes at vi kunne have leget lidt mere udenfor:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Min slædehund er en udehund med stort u. Hun ville være ude 24 timer i døgnet, hvis det stod til hende. Hun ligger udenfor i regnvejr og snevejr, det eneste som hun undgår som pesten er sol og varme (så om sommeren ligger hun i skyggen, men stadig udenfor).

Det er rigtigt hvad de andre har skrevet ang. at det kommer an på den enkelte hund, for de har alle forskellige temperamenter og vaner. Men én ting er 100% sikkert, og det er: slædehunde SKAL simpelthen have mulighed for at være udenfor i en have uden opsyn.

Så du må få hegnet haven ind, og så må du løbende holde øje med om den skal sikres ekstra. Min hund er en udbryder konge, så det er nødvendigt med et højt hegn, som også er gravet ned i jorden eftersom hun elsker at grave. :)

Held og lykke med hunden, når du når så langt. :) Jeg skal selv have en alasken malaute når min guldklump altså lige er blevet lidt mere voksen. Så kommer der virkelig gang i hytten!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Sir Aslan

Hej

Min malamute er i hundegård, når jeg er på arbjede. Der er ca. 6 m2 udegård med fliser så han ikke graver sig under, og 5 m2 skur han kan gå ind og ud af. Hele haven er også hegnet ind (110 cm), så når vi er inde eller i haven kan han rende frit rundt. Dette fungerer rigtig godt hos os, og han foretrækker helt klart at være ude i hundegården, frem for et tomt hus. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...