Hop til indhold

Det er så trist at skulle skilles.... Synes Dexter!


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi har nu i en uges tid forsøgt at træne med Dexter at "skilles" og jeg tror vi bliver nød til at få nogle inputs til hvordan vi gør, for der er ingen fremskridt, selvom vi stadig er helt nede i basis ting...

 

Sagen er den at om morgenen når jeg tager bussen følger Olivier med altid derop, det er en ganske kort gåtur, men det er jo dejligt at Dexter lige kan få sin morgen tisse tur samtidig....

 

MEN Når jeg går ind i bussen, står Dexter FULDSTÆNDIG af... Han vil bare IKKE med Olivier, og hele vejen hjem går Dexter og hyler og kigger bagud.. Hans reaktion var virkelig stærk den første gang.... Gangen efter forsøgte vi så at Olivier gik før bussen kom, så jeg bare blev stående, men ja det var endnu værre...

 

Så nu er vi nede i at vi gør følgende (Som altså ikke virker og jeg ved ikke hvordan vi nu skal gøre det):

 

Vi går sammen 10 meter, jeg stopper op, og Olivier går 2 meter videre med Dexter... Men allerede her står Dexter altså af... Så snart jeg stopper har han fuldt fokus på at vi ikke er helt "sammen mere", og bliver ved at gå tilbage for at "samle mig op"... Vi har prøvet med en meter, men der er ingen effekt, fordi jeg stadig er i "den gode zone"...

Vi har prøvet med alverdens godbidder osv.... Ikke engang at andre hunde kommer forbi kan få hans opmærksomhed fra at jeg er "på vej væk"...

 

Hvordan kan det være at hans seperations angst der er SÅ vild, når der absolut intet er i forbindelse med alene hjemme? Han har ikke engang problemer med at være i aflukket køkken alene, imens vi er i et andet rum...

 

Ja ja jeg er da glad for min hund savner mig når jeg går væk fra ham, men det er sgu pinligt at han skal lave sådan en scene, og jeg har super ondt af Olivier der nærmest skal trække Dexter den kilometer hjem fordi han nægter at gå :lol:Plus man kan høre Dexters hylen, og sådan et husky hyl er altså ret højt :lol:

 

Indtil videre har vi bare valgt at lade være at tage ham med selvfølgelig, indtil vi har fundet en løsning hvor han ikke skal føle at flokken splittes, hvilket jo klart er forfærdeligt for ham at opleve...

 

(Han kommer dog stadig og henter mig ved bussen, og der er det også bare jordens gladeste hund jeg bliver mødt af, og så får jeg da også lige det der "glade husky hyl" sådan et helt kært lavt hyl:lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange er det mest hensigt mæssigt at springe over hvor gærdet er laveste, om ikke andet så her og nu.

 

Jeg tror forskellen er at når i tager hjemme fra og lukker døren bag jer, så er han i sit hjem som han kender og er tryg ved og han ved i kommer igen.

 

Når han ser dig stå på den store bus og kører fra dig, mens han bare står der, det tror jeg er grunden til hans voldsomme reaktion.

 

 

 

Tjalfe har jo ræveskab og skal behandles flere gange med sebacil, og det lugter SÅ afskyligt at jeg er ved at kaste op, så vi gør det udenfor. Jeg binder han til tørrestativet og vasker ham i det og lader ham stå og går op og vasker hænder, fordi vi skal gå ca en halv time bagefter, så han ikke slikker det af dig. Selvom Teitur står ved siden af ham, så gør og hyler han så højt at man kan hører det over hele byen, bare fordi jeg lige går op i lejligheden og vasker hænder.

 

Til gengæld kan han oppe i lejligheden være alene op til 10 minutter efterhånden og jeg kan fint gå fra ham og lukke en dør, feks ud til badeværelset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også været den igennem med Motor, f.eks. når Anders lige droppede ind og handlede på hjemvejen og jeg ikke gad stå og vente 20 min. Jeg gik bare med Motor men snakkede med ham glad stemme, gav/lokkede/kastede godbidder, tit legede jeg med ham, havde f.eks. taget hans yndlingslegetøj med eller legede træk med hans snor.

 

Nu kan vi godt gå, han kigger stadig efter den der går, men går fint med den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også været den igennem med Motor, f.eks. når Anders lige droppede ind og handlede på hjemvejen og jeg ikke gad stå og vente 20 min. Jeg gik bare med Motor men snakkede med ham glad stemme, gav/lokkede/kastede godbidder, tit legede jeg med ham, havde f.eks. taget hans yndlingslegetøj med eller legede træk med hans snor.

 

Nu kan vi godt gå, han kigger stadig efter den der går, men går fint med den anden.

 

Det er jo netop også den situation jeg gerne vil have.. Altså f.eks. hvis vi lige skal et smut forbi kiosken at den ene kan gå ind, uden at han er helt umulig...

 

Nu får vi se.. For nu vil jeg ikke udfordre skæbnen, fordi jeg tænker han kan ende ud med at være trist når han bliver efterladt alene hjemme, så jeg venter og forsøger igen om noget tid, og ser om det så virker bedre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor har nu aldrig forbundet det med alene hjemme, han har i hvert fald ikke haft problemer med det. Men man kan vel gøre lidt det samme, træne det decideret og den ene går kun væk meget kort og kommer så tilbage :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan er mega psykoseagtig, når en af os forlader de andre på turen. vi har ikke fundet en nem løsning overhovedet, men jeg synes, at det har hjulpet lidt, at vi generelt har trænet afstand/afbinding i forskellige sammenhænge. men han har så også en generel meget stor ... separationsmodvilje. jeg trænede det meget en overgang. binde ham til et træ og så gå væk, først bare 5 meter og så tilbage og give godbid, så om bag en busk og så tilbage og give godbid, så om bag busken 2 minutter osv. nu er vi nået så langt, at vi kan binde ham foran en butik, hvis bare han kan se os hele tiden. og det er som om, at det er blevet generaliseret lidt til, at det er blevet mere ok i det hele taget, at en af os forsvinder lidt. men nu forestiller jeg mig helt fordomsfuldt at sådan en husky er rimeligt kølig over at blive bundet af, så det er måske ikke en løsning for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er generelt bedst at hunden forlader mennesket, og ikke den anden vej rundt. Det er en af grundene til at vi i penionen hvor jeg arbejder, ikke tillader ejere at komme med ind og aflevere hunden i dens boks. De siger farvel ved lågen, og vi går afsted med hunden. Den får ikke fornemmelsen af at blive "forladt" af sit menneskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er generelt bedst at hunden forlader mennesket, og ikke den anden vej rundt. Det er en af grundene til at vi i penionen hvor jeg arbejder, ikke tillader ejere at komme med ind og aflevere hunden i dens boks. De siger farvel ved lågen, og vi går afsted med hunden. Den får ikke fornemmelsen af at blive "forladt" af sit menneskel.

 

Men selv det kan han jo heller ikke lide... :( Han kan slet ikke lide at vi skilles, heller ikke selvom det er ham som går væk :(

 

Vi har besluttet at fremover så kommer han ikke med om morgenen.. Der er ingen grund til det, i hvertfald ikke lige for tiden hvor vi har masser af tid om morgenen til at gå morgen tur alligevel :) Så ingen grund til at "spare tid ved at slå det sammen" :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...