Hop til indhold

Udstillings spørgsmål (:


Gæst Zivah
 Share

Recommended Posts

Hejsa .

 

Nu har vi jo en sheltie tæve, og jeg har prøvet meget længe nu at lærer hende at stå i "udstillings pose" men det er ligesom om den ikke rigtig siver ind hos hende.

- Hvordan lærer i jeres hunde at stå rigtigt til en udstilling?

mullen.jpg

^^ Den står jo flot?

 

& jeg synes meget sjældent at der er udstillinger i nærheden af roskilde?

- Er det bare mig eller?

 

Sidste spørgsmål:

 

Godt nok har jeg haft shelties siden jeg var 12, men jeg kan simpelthen ikke huske hvornår deres pels er fuldt udvokset.

- Vores tæve har nemlig meget mindre hår end vores hanhund, og det synes jeg jo er liidt mærkeligt, da jeg gerne så hun fik meeeget pels :b

Dog er hun MEGET nem at børste lige pt xD

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første står hunden på billedet ikke helt rigtigt....

Hvis du vil kunne free-stacke din hund skal du øve kontakt med den, det er effektivt at begynde med at klikke hunden for øjenkontakt og siden at kunne holde denne selvom du bevæger dig. Når den kan det kan du begynde at justere på benstillingen.

Men du kan osse gøre det omvendt så du lærer din hund at blive stillet op, dvs. at du placerer dens ben og den lærer at acceptere dette.

 

Nu har jeg stadig ikke helt forstået hvilken klub det er du hører til, men de små klubber har jo altså ikke helt så mange udstillinger som DKK, så du blir nok nødt til selv at gøre noget for at komme hen til de udstillinger din klub afholder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det DRU eller DKK? Du kan se udstillingskalender på DKK's hjemmeside. Der er vist en årlig udstilling i Roskilde - mener jeg :)

 

Mht at lære hunden at stå sådan så er ringtræning en rigtig god idé! Der afholdes sandsynligvis noget i den DKK kreds du bor i, så det er bare at kontakte dem :)

Jeg er ret sikker på der ikke er tale om en DKK-hund eller et DKK-medlem, så kredsens ringtræning er næppe en mulighed.

DKKs udstilling i Roskilde er i øvrigt ikke en årlig udstilling, det er efterhånden mange år siden der sidst blev afholdt udstilling der, men næste år er der en dobbeltudstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det DRU eller DKK? Du kan se udstillingskalender på DKK's hjemmeside. Der er vist en årlig udstilling i Roskilde - mener jeg :)

 

Mht at lære hunden at stå sådan så er ringtræning en rigtig god idé! Der afholdes sandsynligvis noget i den DKK kreds du bor i, så det er bare at kontakte dem :)

 

- Vores tæve har stambog i DDH (:

 

For det første står hunden på billedet ikke helt rigtigt....

Hvis du vil kunne free-stacke din hund skal du øve kontakt med den, det er effektivt at begynde med at klikke hunden for øjenkontakt og siden at kunne holde denne selvom du bevæger dig. Når den kan det kan du begynde at justere på benstillingen.

Men du kan osse gøre det omvendt så du lærer din hund at blive stillet op, dvs. at du placerer dens ben og den lærer at acceptere dette.

 

Nu har jeg stadig ikke helt forstået hvilken klub det er du hører til, men de små klubber har jo altså ikke helt så mange udstillinger som DKK, så du blir nok nødt til selv at gøre noget for at komme hen til de udstillinger din klub afholder.

 

- Jeg laver overhovedet ikke klikker træning med hende, har desværre aldrig forstået princippet :S

Som sagt vores tæve har stambog i DDH, og jeg troede egentlig at så længe den havde en stambog kunne man tage til alle udstillinger :S

 

Jeg er ret sikker på der ikke er tale om en DKK-hund eller et DKK-medlem, så kredsens ringtræning er næppe en mulighed.

DKKs udstilling i Roskilde er i øvrigt ikke en årlig udstilling, det er efterhånden mange år siden der sidst blev afholdt udstilling der, men næste år er der en dobbeltudstilling.

 

- Præcis, med fare for at gentage mig selv så er vores tæve fra DDH :)

Men ved ikke hvilken effekt det har :o

Link til indlæg
Del på andre sites

- Vores tæve har stambog i DDH (:

 

 

 

- Jeg laver overhovedet ikke klikker træning med hende, har desværre aldrig forstået princippet :S

Som sagt vores tæve har stambog i DDH, og jeg troede egentlig at så længe den havde en stambog kunne man tage til alle udstillinger :S

 

 

 

- Præcis, med fare for at gentage mig selv så er vores tæve fra DDH :)

Men ved ikke hvilken effekt det har :o

 

Det at hun har stambog i DDH betyder, at hun kun kan udstilles på DDH-udstillinger

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Som de andre skriver, så er udstillingsmulighederne helt afhængige af hvor hun er stambogsført.

Man må ikke stille en DDH hund i andre klubber end der hvor den er stambogsført - Det samme gælder alle andre klubber.

 

Så vidt jeg kan se er der en udstilling i Nr. Åby d. 3/12 og d. 12/3 i Tinglev.

 

Men så vidt jeg ved, kan du godt gå til DKK's ringtræning selvom du ikke er medlem af DKK - Så det kunne måske være en mulighed :vedikke:

Ellers så prøv at skrive til en af DDH's racerepræsentanter og hør dem ad hvor de ringtræner og hvilke steder de kan anbefale.

Det kan være lidt bøvlet at stå med på egen hånd, når man ikke har en masse erfaring med ringtræning, så hjælp udefra er nok ikke nogen dum ide til at komme i gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre skriver, så er udstillingsmulighederne helt afhængige af hvor hun er stambogsført.

Man må ikke stille en DDH hund i andre klubber end der hvor den er stambogsført - Det samme gælder alle andre klubber.

 

Så vidt jeg kan se er der en udstilling i Nr. Åby d. 3/12 og d. 12/3 i Tinglev.

 

Men så vidt jeg ved, kan du godt gå til DKK's ringtræning selvom du ikke er medlem af DKK - Så det kunne måske være en mulighed :vedikke:

Ellers så prøv at skrive til en af DDH's racerepræsentanter og hør dem ad hvor de ringtræner og hvilke steder de kan anbefale.

Det kan være lidt bøvlet at stå med på egen hånd, når man ikke har en masse erfaring med ringtræning, så hjælp udefra er nok ikke nogen dum ide til at komme i gang.

 

Nej du har nok ret, hjælp til sådan ville være en god ting :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på der ikke er tale om en DKK-hund eller et DKK-medlem, så kredsens ringtræning er næppe en mulighed.

DKKs udstilling i Roskilde er i øvrigt ikke en årlig udstilling, det er efterhånden mange år siden der sidst blev afholdt udstilling der, men næste år er der en dobbeltudstilling.

 

Et DKK medlemsskab er jo nemt at få :blink:

 

:hmm: Jeg synes ellers vi har været i Roskilde, men jeg husker nok galt. BeK plejer jo at lægge udstillingerne op af DKK's...

Redigeret af Stjernetosse
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor I Roskilde bor du? Vi gik til noget I Veksø, som var super godt, men det er måske lidt langt at køre? :vedikke:

 

- Jyllinge lige pt. :)

 

Et DKK medlemsskab er jo nemt at få :blink:

 

:hmm: Jeg synes ellers vi har været i Roskilde, men jeg husker nok galt. BeK plejer jo at lægge udstillingerne op af DKK's...

 

- Jeg tror nok at "jeg" er medlem, men vores hund er ik, da hun er DDH og det der med overførsel af stambog forstår jeg ik

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan godt være medlem af DKK uden din hund har DKK stambog (eller hvis den ingen stambog har). Som medlem har du nogle medlemsfordele. Blandt andet at kunne deltage i træning af forskellig art. Samt diverse prøver (når hunden ikke har DKK stambog får den i stedet et konkurrencenummer, der følger hunden fremover).

 

Men for at udstille under DKK og tilhørende specialklubber, er DKK tavle (eller stamtavle fra anden FCI organisation, såsom svensk, norsk eller finsk kennel klub) en nødvendighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

- Jeg tror nok at "jeg" er medlem, men vores hund er ik, da hun er DDH og det der med overførsel af stambog forstår jeg ik

Ej du må da vide om du er medlem af DKK?

Men ok, skulle det være tilfældet så er det jo så osse overstået når du om lidt har lavet hvalpe på din DDH tæve.

I øvrigt kan jeg slet ikke se at det giver mening at være i én klub men ville benytte en anden klubs tilbud. Ville det ikke give mest mening at være medlem af den klub/forening der opfylder de ønsker og behov man har?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej du må da vide om du er medlem af DKK?

Men ok, skulle det være tilfældet så er det jo så osse overstået når du om lidt har lavet hvalpe på din DDH tæve.

I øvrigt kan jeg slet ikke se at det giver mening at være i én klub men ville benytte en anden klubs tilbud. Ville det ikke give mest mening at være medlem af den klub/forening der opfylder de ønsker og behov man har?

 

Som petrine skriver kan man jo sagtens være medlem af DKK, selvom man har hund i anden forening eller helt uden tavle... og det der med at være medlem af af forskellige klubber, det kan jeg nu ikke se noget galt i :vedikke: jeg er medlem af både DKK og DCH og er træner i begge klubber... nu er dch selvfølgelig ikke en stambogsførende organisation, så det er selvfølgelig en lidt anden situatuion... men sådan helt fordomsfuldt, så tror jeg man kan blive nødt til at være medlem af DKK også, hvis man ønsker at deltage i ringtræning og andre tilbud, selvom man har en DDH hund - kan ikke forestille mig, at DDH har de vilde tilbud af nogen art til deres medlemme???? men det er som sagt rene fordomme, aner ikke om det er sandt...

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt kan jeg slet ikke se at det giver mening at være i én klub men ville benytte en anden klubs tilbud. Ville det ikke give mest mening at være medlem af den klub/forening der opfylder de ønsker og behov man har?

Det giver da fin mening for mig. Jeg ville gerne have udstillet i DRU, hvis man ellers ikke blev smidt ud af DKK, for at gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det giver da fin mening for mig. Jeg ville gerne have udstillet i DRU, hvis man ellers ikke blev smidt ud af DKK, for at gøre det.

 

Åhr, det gør mig simpelthen så nysgerrig på mange planer (nu bliver jeg også let nysgerrig, så det siger måske ikke så meget ;) ). Men hvorfor vil du udstille i DRU og hvis du vil, hvorfor så ikke bare flytte hunden derover? De tager gerne mod DKK tavler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan da godt fortsætte som medlem af DKK? Der er ingen krav til medlemmer, kun til opdrættere ;-) og Zivah er næppe registreret som opdrætter i DKK

Det er så ikke helt rigtigt ;-)

Selvfølgelig er der retningslinier for medlemmer af en klub lissom der er for opdrættere og at være medlem af een klub fordi man gerne vil have fordelene, samtidig med at man gerne modarbejder selv samme klub ved at producere hvalpe uden tavle, eller med en anden tavle, det mener jeg da i den grad er at ville spise kagen og gemme den på samme tid.

 

"Stk. 2. Udelukket fra optagelse er bl.a. personer, der

a. er medlem af en af DKK ikke anerkendt kynologisk forening

b. med videresalg for øje opkøber hunde

c. opdrætter og/eller sælger hunde, der ikke er stambogsført i DKK eller anden af FCI anerkendt organisation

d. formidler køb og salg af hunde på måder, der strider mod DKKs formål og interesser

e. modarbejder DKKs eller en af denne anerkendt specialklubs interesser."

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej du må da vide om du er medlem af DKK?

Men ok, skulle det være tilfældet så er det jo så osse overstået når du om lidt har lavet hvalpe på din DDH tæve.

I øvrigt kan jeg slet ikke se at det giver mening at være i én klub men ville benytte en anden klubs tilbud. Ville det ikke give mest mening at være medlem af den klub/forening der opfylder de ønsker og behov man har?

 

Det er 100 år siden jeg lavede en bruger på deres hjemmeside .

 

- Og der er så ikke bleven lavet hvalpe på vores tæve, for de kunne ikke finde ud af det selv, også må det jo være fordi det ikke skal være sådan :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så ikke helt rigtigt ;-)

Selvfølgelig er der retningslinier for medlemmer af en klub lissom der er for opdrættere og at være medlem af een klub fordi man gerne vil have fordelene, samtidig med at man gerne modarbejder selv samme klub ved at producere hvalpe uden tavle, eller med en anden tavle, det mener jeg da i den grad er at ville spise kagen og gemme den på samme tid.

 

"Stk. 2. Udelukket fra optagelse er bl.a. personer, der

a. er medlem af en af DKK ikke anerkendt kynologisk forening

b. med videresalg for øje opkøber hunde

c. opdrætter og/eller sælger hunde, der ikke er stambogsført i DKK eller anden af FCI anerkendt organisation

d. formidler køb og salg af hunde på måder, der strider mod DKKs formål og interesser

e. modarbejder DKKs eller en af denne anerkendt specialklubs interesser."

 

Anede jeg ikke - tror dog ikke de opdager noget af, hvad deres medlemmer går og laver. Men tak for info.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...