Hop til indhold

TTouch i København


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Det var ikke rigtig muligt at tage billeder, mens vi lavede øvelserne og masserede, men på et tidspunkt ville vi forsøge at tage et billede af Tyson og Louie, for de er blevet rigtig gode venner efter Louie er blevet kastreret. Men der var rimelig meget krudt i røven på dem.

 

9d8b6f76.jpg

cd7a8c27.jpg

 

948cac92.jpg

8331d700.jpg

 

Til sidst blev det til en video:

 

th_ea4257cd.jpg

 

Søøøde :-D

 

Lille Louie ser våd ud i pelsen, er han det? Jeg husker ikke hans pels som så grov i det...

 

Dejligt I havde en god dag. Jeg kunne jo ikke være med i dagtimerne, men havde efterfølgende Pia herhjemme til aftensmad og behandling af Pelle. Det blev til 4 timer med behandlingsseancer som Pelle selv styrede. Bagefter hang hans øjne godtnok nede omkring mulen på ham :-D Jeg blev lige så træt!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 191
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var jo ikke med, men har billeder af GW hvis nogen er interesseret.

 

Ja læg dem da meget gerne herind!

 

Søøøde :-D

 

Lille Louie ser våd ud i pelsen, er han det? Jeg husker ikke hans pels som så grov i det...

 

Dejligt I havde en god dag. Jeg kunne jo ikke være med i dagtimerne, men havde efterfølgende Pia herhjemme til aftensmad og behandling af Pelle. Det blev til 4 timer med behandlingsseancer som Pelle selv styrede. Bagefter hang hans øjne godtnok nede omkring mulen på ham :-D Jeg blev lige så træt!

 

 

Åh det var godt du fandt en der kunne gøre noget for Pelle. Hvad slags behandling var det?

 

Ej sikke en lang dag hende Pia så har haft, kørte hun hjem bagefter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Søøøde :-D

 

Ja, Tyson ser godt nok lidt betænkelig ud på billederne, men det var altså kun, når der blev sigtet på ham med kameraet. :rolleyes: Ellers sad de lige så kært helt tæt sammen og fik nus af mig. :lun:

 

Og for øvrigt har vi flere gange snakket om, at de to være verdens værste par, hvis de boede sammen. De ville hele tiden sætte hinanden i gang med at gø, og de ville konstant smitte hinanden med alene hjemme-utilfredshed. :stupid:

 

Lille Louie ser våd ud i pelsen, er han det? Jeg husker ikke hans pels som så grov i det...

 

Wendy har haft meget travlt med projektaflevering, så Louie trænger til at blive børstet og vasket. Men det må man ikke drille Wendy med. :ae: Petrine foreslog ellers, at hun kunne klippe ham helt ned. :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Søøøde :-D

 

Lille Louie ser våd ud i pelsen, er han det? Jeg husker ikke hans pels som så grov i det...

 

Dejligt I havde en god dag. Jeg kunne jo ikke være med i dagtimerne, men havde efterfølgende Pia herhjemme til aftensmad og behandling af Pelle. Det blev til 4 timer med behandlingsseancer som Pelle selv styrede. Bagefter hang hans øjne godtnok nede omkring mulen på ham :-D Jeg blev lige så træt!

 

Høhø, nej ikke våd, bare sindssygt filtret! Et hyggeligt lille julebørstningsprojekt, vi har os... :roll:

Jeg er optimistisk, men Petrinemor var dog klar med trimmeren, hvis det nu var... Han var faktisk klippet helt kort sidste vinter og det var virkelig rart ift. sneen, men jeg satser på lidt mindre mængder i år. Hvis det går amok ligesom sidste år, kunne jeg dog godt finde på at klippe ham, selvom det ser lidt skørt ud. For det var ikke rart at gå langt med snebolde i stedet for ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja læg dem da meget gerne herind!

 

 

 

 

Åh det var godt du fandt en der kunne gøre noget for Pelle. Hvad slags behandling var det?

 

Ej sikke en lang dag hende Pia så har haft, kørte hun hjem bagefter?

 

Det var TTouch massagen han fik og nu undrer jeg mig, for han har været mere halt efterfølgende..

 

Pia skulle hjem og have hvalpeafslutning søndag så hun skulle hjem. Ja, lang dag, jeg orker ikke disse lange dage på 15 - 18 timer mere, men Pia er jo ung og frisk i kødet og det så ikke ud til at tage på hende. Heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Høhø, nej ikke våd, bare sindssygt filtret! Et hyggeligt lille julebørstningsprojekt, vi har os... :roll:

Jeg er optimistisk, men Petrinemor var dog klar med trimmeren, hvis det nu var... Han var faktisk klippet helt kort sidste vinter og det var virkelig rart ift. sneen, men jeg satser på lidt mindre mængder i år. Hvis det går amok ligesom sidste år, kunne jeg dog godt finde på at klippe ham, selvom det ser lidt skørt ud. For det var ikke rart at gå langt med snebolde i stedet for ben.

 

Nåe lille Louie da, sådanne filtrer kan gøre sindssygt ondt i huden, jeg kan huske det fra Trille som også kunne have tendens til at filtre når hun blev for langhåret. Af med dem, de er dumme :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det var TTouch massagen han fik og nu undrer jeg mig, for han har været mere halt efterfølgende..

 

Pia skulle hjem og have hvalpeafslutning søndag så hun skulle hjem. Ja, lang dag, jeg orker ikke disse lange dage på 15 - 18 timer mere, men Pia er jo ung og frisk i kødet og det så ikke ud til at tage på hende. Heldigvis.

 

Har du skrevet det til hende? At han virker mere halt nu? Lyder da ikke så godt.

 

Hun sagde hun stod op kl. 4 og kørte kl. 5, allerede der var jeg helt træt på hendes vegne :genert: Louie ser forresten totalt nuser ud med den længde hår han har nu! Ligner en lille gavtyv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var TTouch massagen han fik og nu undrer jeg mig, for han har været mere halt efterfølgende..

 

Pia skulle hjem og have hvalpeafslutning søndag så hun skulle hjem. Ja, lang dag, jeg orker ikke disse lange dage på 15 - 18 timer mere, men Pia er jo ung og frisk i kødet og det så ikke ud til at tage på hende. Heldigvis.

Jeg har også olevet at Groa har haft lidt med ryggen, men så plejer hun lige som at komme i ballance bagefter.

Og ja, Pia kan holde til meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du skrevet det til hende? At han virker mere halt nu? Lyder da ikke så godt.

 

Hun sagde hun stod op kl. 4 og kørte kl. 5, allerede der var jeg helt træt på hendes vegne :genert: Louie ser forresten totalt nuser ud med den længde hår han har nu! Ligner en lille gavtyv.

 

Nej for jeg er kommet i tanke om årsagen til haltheden og den er allerede mindsket væsentligt.

 

Jeg kan også godt lide lidt langhårede hunde, de må bare ikke filtre. Jeg er f.eks. vild med pudler som "trænger" til at blive klippet .-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I går dryppede jeg Louies ører og lige bagefter gav jeg ham lidt TTouch i hovedet, så han faldt helt ned igen (det er lidt en kamp at få dryppet de ører, selvom han burde være vant til det snart). Normalt flygter han altid fra mig bagefter drypning, og hvis jeg f.eks. rejser mig fra sofaen styrter han ind under et bord og gemmer sig, hvis nu jeg skulle til at være ond igen. Men ikke i går :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også gerne give min oplevelse af kurset til kende :-)

 

Jeg havde begrænset kendskab til TTouch før kurset efter at have læst Linda's bog om TTouch til heste og til hunde, men jeg har aldrig haft ret meget held med at udføre det IRL og har måske altid lidt tænkt, at det var for alternativt til mig (f.eks. bodywrap'en syntes jeg var helt hen i vejret og selve banen kunne jeg ikke set tanken med).

 

Jeg deltog ikke i kurset med en hund med massive problemer, men fordi jeg gerne ville se om det kunne give hende lidt mere selvtillid og få hende til ikke at se ud som om hun får tæsk med en våd SøndagsBerlinger hver dag.

Og så deltog jeg for at få ny viden.

 

Jeg synes, at kurset var bygget godt op med dets fordeling af teori, "grebgennemgang" og praktisk prøven på banen og jeg synes det var rart, at vi ikke fik præsenteret mere end 3 greb ad gangen.

Grebpræsentationen var lige hvad jeg manglede og det var ligssom, at teorien faldt på plads inde i mit hovede og at "lyset blev tændt" i hjernen på mig.

 

Selve banen og ledemetoderne så jeg også lige pludselig ideen med, men mit største gennembrud kom ubestridt i forbindelse med bodywrap'en, selvom jeg godt kunne mærke, at jeg vist så en anelse tvivlende ud i ansigtet, da hun begyndte at beskrive det.

 

På Jessie har "man" altid kunne mærke hendes rygrad ganske tydeligt og på det seneste har kiropraktoren altid rettet hendes ryg og hun har altid gået lidt snævert bagtil.

Jeg har egentligt altid henskrevet det at kunne mærke hendes rygrad til at hun har været til den tynde side hele hendes liv, men efter Emma er kommet til har hun rent faktisk sat muskler og kan holde vægten uden problemer.

 

Jessie fik et bodywrap, der forbandt forkrop med bagkrop og det havde hun vel på i 10 minutter for så at gå over til et wrap omkring bagbenene.

 

Efter disse to wraps sank rygraden ned på plads og hun bevægede sig mere frit og bredt bagtil samt Pia kunne se, at hun stod anderledes - jeg var alt for fascineret af at hendes rygrad var sunket på plads til at se noget som helst andet, men nu hvor jeg har gået og kigget på hende i en uge, så kan jeg faktisk godt selv se det.

Rygraden ligger stadig, hvor den skal selv efter en uge - når hun har været hos kiropraktoren og blevet rettet, så plejer rygraden kun at blive liggende nede i et par dage.

Jeg har dog købt et elastikbind, hvis nu hun skulle få behovet for lidt reminder om kroppens placering.

 

Jeg er også ubevidst begyndt at nusse "in TTouch-style" istedet for den almindelige nusning.

 

Til min store forbavselse så bryder Jessie sig ikke synderligt om EarTTouchet, men edderkoppen og leoparden er et hit. MouthTTouchet har jeg ikke prøvet.

 

Jeg har også prøvet lidt på Emma - hun har fået ind i sit lille kønne hoved at halsbånd, sele og snor er noget farligt noget og hun smider sig på ryggen, når hun skal have det på.

Jeg har nu et par gange sat mig ned ved siden af hende og forklaret hende hvad der skulle ske (og ja, jeg følte mig ekstremt latterlig ved at fortælle hende hvorfor hun skulle have sele på) og brugt leoparden på hende, inden hun fik selen på med det resultat, at hun har sat sig op og ikke vist frygt for selen.

 

Jeg er også gået igang med at genlæse bogen om TTouch til hunde.

 

Så alt i alt har jeg været meget tilfreds med kurset :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...