Hop til indhold

Bekymret for Sadie


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Den holder så bare ikke på alle hunde. Jeg oplevede da et par stykker (da jeg var i praktik), der skreg de 3 gange jeg nåede at opleve hende.

 

Men jeg er sikker på at Sadie klarer det med bravour:lun:

 

Kan godt forestille mig, at nogen hunde vil mene, det er ren tortur.

 

Med Sadie forventer jeg lidt skepsis, men man gør jo hvad der gør mor glad, dog sandsynligvis med et lettere fornærmet udtryk. I hvert fald indtil hun vænner sig til den. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 251
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så har Sadie været til genoptræning for første gang. Det gik rigtig godt. Dyrlægen er vildt tilfreds med hendes ar og hvordan hun støtter på benet.

 

Det eneste tidspunkt hun blev bekymret, var da vi tog hendes eget halsbånd af, og hun fik dyrlægens på - så troede hun helt bestemt, at jeg ville forlade hende. Men da hun fandt ud af, at jeg ingen steder gik, var hun helt OK. Ind i water walkeren var intet problem, og hun kiggede bare lidt undrende da der blev fyldt vand på. Da båndet startede, skulle hun lige finde ud af hvordan man gjorde, og hun prøvede da også lidt at snyde ved at sætte poterne helt ud i siden, men så lagde de sådan et flyderør ved siden af hende, så hun blev i midten, og så gik hun ellers derudaf.

 

Det blev kun til fem minutter i dag, da de selvfølgelig vil trappe langsomt op, så jeg nåede slet ikke at få taget billeder, for jeg skulle også være med til at kalde/lokke, så hun blev ved med at gå.

 

Hun var pavestolt, da hun var færdig! :mrgreen:

 

På onsdag skal vi afsted igen, og så tilføjer de lidt flere ting, bl.a. laser - så må vi se, hvordan hun tager det. Men hun er ikke sart, så det er jeg ikke bekymret for. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Sadie været til genoptræning for første gang. Det gik rigtig godt. Dyrlægen er vildt tilfreds med hendes ar og hvordan hun støtter på benet.

 

Det eneste tidspunkt hun blev bekymret, var da vi tog hendes eget halsbånd af, og hun fik dyrlægens på - så troede hun helt bestemt, at jeg ville forlade hende. Men da hun fandt ud af, at jeg ingen steder gik, var hun helt OK. Ind i water walkeren var intet problem, og hun kiggede bare lidt undrende da der blev fyldt vand på. Da båndet startede, skulle hun lige finde ud af hvordan man gjorde, og hun prøvede da også lidt at snyde ved at sætte poterne helt ud i siden, men så lagde de sådan et flyderør ved siden af hende, så hun blev i midten, og så gik hun ellers derudaf.

 

Det blev kun til fem minutter i dag, da de selvfølgelig vil trappe langsomt op, så jeg nåede slet ikke at få taget billeder, for jeg skulle også være med til at kalde/lokke, så hun blev ved med at gå.

 

Hun var pavestolt, da hun var færdig! :mrgreen:

 

På onsdag skal vi afsted igen, og så tilføjer de lidt flere ting, bl.a. laser - så må vi se, hvordan hun tager det. Men hun er ikke sart, så det er jeg ikke bekymret for. :-D

 

Tilføjer laser? :???::genert:

 

Anyways, fem minutter er super flot :5up: Møffe fik vist kun 2 eller tre minutter første gang? :hmm:

 

Men der var så også lidt anden forskellig træning inden, hvor de skulle se hans gang og han skulle gå forhindringsbaner, hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilføjer laser? :???::genert:

 

Anyways, fem minutter er super flot :5up: Møffe fik vist kun 2 eller tre minutter første gang? :hmm:

 

Men der var så også lidt anden forskellig træning inden, hvor de skulle se hans gang og han skulle gå forhindringsbaner, hehe.

 

Ja, det bruger åbenbart nogle laserstråler på leddet, vist nok for at forøge blodcirkulationen? Er ikke helt sikker, men får forhåbentlig en uddybende forklaring på onsdag.

 

Inden water walkeren skulle vi bare lige gå en tur rundt om bygningen så de kunne se hvordan hun går.

 

Tænkte ellers på Møffe i dag, da vi kom ud, for her er hundekoldt i dag, og jeg tænkte Møffe jo må tage en krig om at tørre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor er det skønt Sadie er kommet så godt igang. :hjerte: Smilla har også gået til waterwalking og fået laser (laseren fik hun inden hun skulle i vandet). Via øget blodgennemstrøning går laseren vist ind og forbedrer et eller andet i cellerne. Så den virker både smertelindrende (dæmper inflammation og hævelse i leddet) og den hjælper også til (sår)opheling. Smillas dyrlæge havde 'kun' sådan en pen, så der skal man jo være meget præcis med, hvor man rammer for at det har nogen effekt. Men man kan vist få sådan et monstrum, der er væsentlig større og derved virker i større områder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det bruger åbenbart nogle laserstråler på leddet, vist nok for at forøge blodcirkulationen? Er ikke helt sikker, men får forhåbentlig en uddybende forklaring på onsdag.

 

Inden water walkeren skulle vi bare lige gå en tur rundt om bygningen så de kunne se hvordan hun går.

 

Tænkte ellers på Møffe i dag, da vi kom ud, for her er hundekoldt i dag, og jeg tænkte Møffe jo må tage en krig om at tørre?

 

Tjoh, han er en lille krig om det, men han ryger jo ind i bilen ganske hurtigt efter waterwalking og direkte hjem og hvile. Så det er heldigvis ikke noget problem :-)

 

Og tak for svar :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været afsted igen. Først fik hun laser på leddet, og så kom hun i water walkeren. Hele 10 minutter denne gang! Godt nok i yderst langsomt tempo, men alligevel.

 

Dyrlægen synes, hun ser fantastisk ud, lægger lige meget vægt på begge bagben, og knæleddet har faktisk fuld bevægelighed. Sgu lidt sejt af sådan en ældre dame. :lun:

 

Nu ligger hun og snorker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været afsted igen. Først fik hun laser på leddet, og så kom hun i water walkeren. Hele 10 minutter denne gang! Godt nok i yderst langsomt tempo, men alligevel.

 

Dyrlægen synes, hun ser fantastisk ud, lægger lige meget vægt på begge bagben, og knæleddet har faktisk fuld bevægelighed. Sgu lidt sejt af sådan en ældre dame. :lun:

 

Nu ligger hun og snorker.

 

Det lyder da helt fantastisk! Wow! Sidst Møffe var afsted gik han 2 x 8 minutter i hurtigt tempo (æh, 50 kalder de det vidst, ved ikke helt hvad de mener? Synes det ser hurtigere ud end 50meter i minuttet, hehe).

 

Men det tyder da i hvert fald på, at hun vil få en hurtigt og smertefri genoptræning :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ER det bare en tråd der har udviklet sig til, at være en af mine yndlings tråde :hjerte:

 

Super Seje Sadie, som en anden skrev. 3 X S og så moaren der også er super sej, jeg ved sq ikke om jeg havde turde at lade min gamle hund gennemgår sådan en operation i den høje alder, men hele jeres historie og forløb giver stof til eftertanke for hvor har det da tydeligvis været det hele værd - også for gamle-tøsen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det er da skønt! Og I har vel ikke engang nogen vinter med is og glatte fortove, I skal passe på og forholde jer til.

Så Smukke Sadie kan sagtens være raskmeldt til foråret.. :klap:

Sikke dejlig jul, I kan holde i år! :vuf: (ingen julesmiley??:shock:)

 

 

Forhåbentlig ingen is, selvom det KAN ske engang imellem, men fortove har vi ikke nogen af herude på landet, kun grusveje. :-D

 

Sadie synes allerede hun er raskmeldt, det er godt nok svært at holde alle fire poter i jorden, og hun samler frisbeer op hele tiden når vi er ude og synes absolut jeg skal kaste dem. :stupid:

 

Ja, bedre julegave kunne man ikke få! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Sadie været til tredje genoptræningssession. Hun fik laser og gik et kvarter i water walkeren, startede med 0.5 mph og kom op på 0.7 mph (0.8/1.1 km/t) så det er ikke ligefrem ræs, men det er jo også hårdt at gå i vandet. Men hun er SÅ dygtig til det. En af veterinærsygeplejeskerne nægtede at tro at det kun var tredje gang, og dyrlægen siger, at Sadie's bevægelsesforløb ligner det på en hund, der er meget længere fremme i genoptræningen. :-D

 

Fik taget et par billeder i dag. De smører peanut butter på glasset foran hende, og så går hun afsted og slikker det i sig. :mums:

 

DSCN0029.jpg

DSCN0027.jpg

DSCN0028.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Sadie været til tredje genoptræningssession. Hun fik laser og gik et kvarter i water walkeren, startede med 0.5 mph og kom op på 0.7 mph (0.8/1.1 km/t) så det er ikke ligefrem ræs, men det er jo også hårdt at gå i vandet. Men hun er SÅ dygtig til det. En af veterinærsygeplejeskerne nægtede at tro at det kun var tredje gang, og dyrlægen siger, at Sadie's bevægelsesforløb ligner det på en hund, der er meget længere fremme i genoptræningen. :-D

 

Fik taget et par billeder i dag. De smører peanut butter på glasset foran hende, og så går hun afsted og slikker det i sig. :mums:

 

[ATTACH=CONFIG]71580[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71581[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71582[/ATTACH]

 

Dygtige Sadie:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...