Hop til indhold

Gravhundeegenskaber


Gæst Mijato
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Vi overvejer at få en ruhåret Gravhund, og jeg ville høre om:

Kan en Gravhund lære at blive i en have uden indhegning?

 

Vi har haft labrador før. Men vi vil gerne prøve en mindre race og syntes virkeligt godt om gravhunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige nej, men ingen regler uden undtagelser.

Tror at det kommer meget an på ejerne og hvor meget motion hunden får.

En gravhund er jo en brugshund og en meget selvstændig hund, så der skal trænes en del, for ellers risikere man, at den overtager magten.

Men en sød og sjov hund er det.

Lige meget hvilken race man vælger, kan man nok ikke stole 100% på at de bliver inden på matriklen, hvis der ikke hegn op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vælge at hegne haven ind... Hvis det er en lille race, kan du nøjes med noget forholdsvis billigt hegn, og så kan du få en race som passer til jer bedre end at risikere en hund der bliver kørt ned!

 

Uanset hvad så husk at INGEN hunde bør rende i en åben have uden at ejeren er til stede :-D Du ved aldrig hvad der kan ske, og måske får din hund brug for din hjælp... Den kan blive angrebet f.eks... En hare kan komme og hunden vil løbe efter den osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt ville jeg aldrig stole på at min hund, ligegyldigt race, ville blive i haven ligegyldigt hvad der sker. Det kan jo være din hund får et chok af en høj lyd/knald eller andet og så stikker af. Eller hvis det er en hanhund, så at der er løbetid i luften. Og så er der jo også den anden vej - hvis andre hunde går ind til din hund? Man kan risikere, at det er den forkerte slags hund og det ender galt :(

 

Så jeg ville klart anbefale at få indhegnet haven og være på den sikre side :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gravhunde er svære. Vi havde hegn omkring vores have, men et sted hvor der var hønsehegn kravlede han i det og kom over.:lol: De er meget opfindsomme. Vores kunne bevæge sig så lydløst (liste sig forbi os) uden man kunne høre hans poter eller halsbånd rasle. Vores var korthåret og en hanhund. Jeg har indtrykket af, at de langhårede er de letteste, men i forhold til en lab tror jeg det er et stort spring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...