Hop til indhold

Teitur fortæller


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Ja Stella, Teiturs far burde jo være rask, men faktisk skal der ofte 2 tilsyneladende raske hundes gener til at udløse en sygdom, der ikke ses hos forældredyrene.

F.eks er min profilhund Freddy´´s moder PRA fri ved DNA test, men faderen er bærer af sygdommen, så Freddy skal derfor DNA testen inden evt avl.Eller kun parres med tæver, der er konstateret PRA fri.

Ved mit sidste kuld er begge forældre ikke bærer af denne øjensygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, jeg kom til at tænke, ikke sikkert at det er tilfældet her, men here goes. Sidste år havde Sille virkelig også meget kløe i rumpen og ørerne og generelt mere kløe. Hun er jo allergi hund, så tænkte det var det. Men så fik vi hende tastet for hjerte/lunge orm, og der viste sig at være en hel del. Der var ingen af de "almindelige" symptomer, MEN hun havde en del kløe. Det hjalp da hun fik ormekuren... Det er ikke for at gøre dig bekymret, men bare lige vores oplevelse med det tiltagende kløen...

 

Sille har også haft betændelse i bugspytkirtlen, men viste heller ikke her symptomer, så dyrlægen var noget forbavset over der MEGET høje tal hun havde. Vi fik hende også scannet, men de kunne heldigvis (7-9-13) heller ikke se noget. Så fik hun en penicilin eller antibiotica kur, kan ikke lige huske hvilken og efter lidt tid fik vi taget nye blodprøver og så var tallene fine igen.

 

Jeg håber altså snart han er på højkant igen. Hvordan går det med mavsen og det nye foder nu?

 

 

Jeg skulle have været til kontrol i går, men ligger syg, så kom ingen vegne. Har i stedet fået en tid i morgen og håber jeg når at få det lidt bedre end jeg har lige nu, for han skal tjekkes.

Jeg ville have det med orm i baghovedet, tak fordi du deler det. Han klør sig helt sindsygt bag ørene og i ørene, men mest bag ørene, og det underlige er at der bare ikke er noget at se overhovedet. Ingen rødmen, ingen skæl, ingen lopper, ingen tør hud eller eksem. Men han kunne slet ikke finde ro i går aftes for kløe. I dag har det været lidt bedre. Hans kløe i numsen ser også ud til at være bedre, men tror han trænger til at få tømt analkirtler.

 

Han havde det tydeligvis skidt i går aftes, han kunne ikke finde ro, havde kastet slim og skum op og gik rastløs rundt og kløede sig konstant bag ørene.

 

I dag har han haft ondt i maven, han har været stille, sovet rigtig meget og han trækker maven op under sig. Når han har ondt i maven, trækker han maven op under sig på sådan en underlig måde, som jeg ikke lige kan forklare. Men han har ikke kløet sig så meget i dag.

 

Men det svinger godt nok meget. I flere dage har han været super glad og ingenting at mærke på ham, så har han haft dage hvor han har kløet sig helt vildt, men været glad, og så var der så i går og i dag hvor han tydeligvis ikke er godt tilpas.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er lidt forvirret, for dyrlægen sagde at der både var akutte og kroniske faser af betændelse i bugspytkirtlen. Teiturs var kronisk og han har nok haft det længe, når man tænker på de gange han har haft mavepine og kastet op, ligesom han har kastet blod op for nogen tid siden. Dyrlægen sagde at man godt kan helbrede det kroniske, hvilket jeg ikke synes giver mening, for i så fald er det vel ikke kronisk ?? Han skulle hellere ikke have medicin mod det, men når jeg læser på det på nettet, står der at de skal have piller/pulver for det ? Men selvom det er kronisk, mente dyrlægen at der kan komme akutte udbrud af og til og de skal så behandles, den store gåde er så HVORNÅR det er akut.

 

Årh jeg synes det er forvirrende.

 

og så er der jo også en lille nagende tanke i mit baghoved der hedder " har han overhovedet foderintolerance eller er det i virkligheden hans bugspytkirtel der har drillet ham hele tiden ? Men så havde Hypo vel næppe hjulpet ham og hvordan kan det så være den slet ikke har kunnet fordøje kød, og BURDE dyrlægen dengang han blev kigget ned i maven og havde betændte tarme, så ikke også have set en betændt bugspytkirtlen, eller kan det kun ses via blodprøve ?? Men han fik også taget blodprøve den gang, men kan ikke huske for hvad.

 

Men jeg tror aldrig vi opklare det helt, der er simpelthen for meget rod og for mange muligheder ind over til at der efterhånden findes en logisk forklaring på det hele omkring Teitur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulla skal nok huske at spørge til det. Skulle lige til at skrive at han ikke har haft diarre, men mens jeg sad og skrev overstående indlæg, pev teitur helt vildt, så gik ned med ham og så laver han tre gange og det er bare som vand og det eneste han har fået i en uge nu er hans i/d foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

måske det vil sådan noget her kunne hjælpe ham til et lidt bedre alm. velbefindende Dorian Naturprodukter - DORIAN kosttilskud?

 

jeg har selv indtaget for noget tid siden og har lige i dag købt en flaske til Flipsen fordi han klør amok....

 

 

Hej tak for forslaget, men havde selv for nogen tid siden købt 500 ml lakseolie, for har gennem tiden givet ham lakseolie fordi jeg troede det var godt for ham, for så derefter at finde ud af at olie er det rene gift for en hund med betændelse i bugspytkirtlen.

 

I det hele taget er alt fedt, også sundt fedt, som laske og fiskeolie, ren gift for Teitur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men har lige givet ham en knust idoform tabelet i lidt yourgt til hans mave. Har også nogle piller mod mavekrampe og mavesyre til ham, som dyrlægen har sagt jeg kan give ham hvis der er behov for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå du synes det er forvirrende. Husk at skrive alle spg. ned til din dyrlæge, så du ikke glemmer noget. F.eks om de har testet for Giardia, om det ville være en idé at teste for hjerte/lungeorm og at du har læst at hunde med kronisk bugspytkirtel skal have piller/pulver.

Jeg tror ikke man kan se betændelse i bugspytkirtlen ved at kigge ned i maven. Der skal blodprøver til og evt. scanning, så man kan se om den er forstørret. Det var de ting vi fik gjort ved Sille.

Ja du har fuldstændig ret i at fedt er totalt forbudt. Vi gav også vores lakseolie, men nu er det slut. Sille får sin hypo og det hjemmelavet mad. Det er det. Det kan godt være at nogen vil synes det er kedeligt at de ikke får noget guf, og det synes jeg også, men jeg tør bare ikke risikere at hun får problemer med det igen. Hun har nok andet at slåsse med.

Pøj pøj hos dyrlægen i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå du synes det er forvirrende. Husk at skrive alle spg. ned til din dyrlæge, så du ikke glemmer noget. F.eks om de har testet for Giardia, om det ville være en idé at teste for hjerte/lungeorm og at du har læst at hunde med kronisk bugspytkirtel skal have piller/pulver.

Jeg tror ikke man kan se betændelse i bugspytkirtlen ved at kigge ned i maven. Der skal blodprøver til og evt. scanning, så man kan se om den er forstørret. Det var de ting vi fik gjort ved Sille.

Ja du har fuldstændig ret i at fedt er totalt forbudt. Vi gav også vores lakseolie, men nu er det slut. Sille får sin hypo og det hjemmelavet mad. Det er det. Det kan godt være at nogen vil synes det er kedeligt at de ikke får noget guf, og det synes jeg også, men jeg tør bare ikke risikere at hun får problemer med det igen. Hun har nok andet at slåsse med.

Pøj pøj hos dyrlægen i dag.

 

 

Tak, sidder lige pt og skriver en liste, vi skal afsted her om en time. Han har fået taget en blodprøve, det var der vi fandt ud af han havde betændelse i bugspytkirtlen. Men skal nok huske at spørge ind til det med orm. Skriver når vi engang er hjemme igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv for en omgang.

Teitur havde feber og skrækkeligt ondt i maven. Så ondt at dyrlægen måtte give ham en morfin indsprøjtning. Han fik også en antibiotika indsprøjtning og dyrlægen mente at betændelsen nu var i sin akutte fase, altså i bugspytkirtlen.

 

Han skal have smertestillende de næste 5 dage og antibiotika. Skal også give ham Idoform piller, så hans diarre forhåbenligt bliver lidt bedre.

 

Han fik tømt analkirtler, men der var næsten ingenting i dem, så det var synd han skulle udsættes for det.

 

Han fik taget prøve fra ørene og der var intet, men dyrlægen mener at kløen i rumpen og ørene skyldes at Teitur har fået foderallergi og at det skyldes at han få i/d foder. Men grundet Teiturs slemme tilstand i maven, var det død og pine nødvendigt at han får i/d foder og så fik jeg øredråber som var lokalbedøvende til at tage den væreste kløe i ørene. Dyrlægen sagde at vi blev nød til at vælge hvad vi ville hjælpe ham med først, og det er jo klart maven. Så må kløen komme i anden række. Dyrlægen mente at om nogen måneder skulle der tages blodprøve igen for at se hvor hans tal lå, og var de i bedring, kunne vi gå tilbage til hypoen for at afhjælpe hans kløe.

 

 

Lige nu har jeg en meget meget skidt hund, han dingler rundt, har vandlig afføring der drypper ud af ham og han piver når han ikke sover. Han ligger pakket ind i tæpper og dyner her i min sofa fordi han ryster sådan. Sikkert pga feberen.

 

Krydser finger for at han har det lidt bedre i morgen. Stakkels lille pus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv for en omgang.

Teitur havde feber og skrækkeligt ondt i maven. Så ondt at dyrlægen måtte give ham en morfin indsprøjtning. Han fik også en antibiotika indsprøjtning og dyrlægen mente at betændelsen nu var i sin akutte fase, altså i bugspytkirtlen.

 

Han skal have smertestillende de næste 5 dage og antibiotika. Skal også give ham Idoform piller, så hans diarre forhåbenligt bliver lidt bedre.

 

Han fik tømt analkirtler, men der var næsten ingenting i dem, så det var synd han skulle udsættes for det.

 

Han fik taget prøve fra ørene og der var intet, men dyrlægen mener at kløen i rumpen og ørene skyldes at Teitur har fået foderallergi og at det skyldes at han få i/d foder. Men grundet Teiturs slemme tilstand i maven, var det død og pine nødvendigt at han får i/d foder og så fik jeg øredråber som var lokalbedøvende til at tage den væreste kløe i ørene. Dyrlægen sagde at vi blev nød til at vælge hvad vi ville hjælpe ham med først, og det er jo klart maven. Så må kløen komme i anden række. Dyrlægen mente at om nogen måneder skulle der tages blodprøve igen for at se hvor hans tal lå, og var de i bedring, kunne vi gå tilbage til hypoen for at afhjælpe hans kløe.

 

 

Lige nu har jeg en meget meget skidt hund, han dingler rundt, har vandlig afføring der drypper ud af ham og han piver når han ikke sover. Han ligger pakket ind i tæpper og dyner her i min sofa fordi han ryster sådan. Sikkert pga feberen.

 

Krydser finger for at han har det lidt bedre i morgen. Stakkels lille pus.

 

Puha, det lyder ikke rart. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak.

 

Jeg hader når han har så ondt at han piver halvt i søvne. Det er heldigvis kun trejde gang i hans liv jeg oplever det. Men så ved jeg han virkelig er skidt og har rigtig ondt. Lige nu ligger vi begge på sofaen, skulle egentlig have handlet ind, men tør ikke gå fra ham, så i stedet ligger vi her på sofaen og ja er bare til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Øv for en omgang.

Teitur havde feber og skrækkeligt ondt i maven. Så ondt at dyrlægen måtte give ham en morfin indsprøjtning. Han fik også en antibiotika indsprøjtning og dyrlægen mente at betændelsen nu var i sin akutte fase, altså i bugspytkirtlen.

 

Han skal have smertestillende de næste 5 dage og antibiotika. Skal også give ham Idoform piller, så hans diarre forhåbenligt bliver lidt bedre.

 

Han fik tømt analkirtler, men der var næsten ingenting i dem, så det var synd han skulle udsættes for det.

 

Han fik taget prøve fra ørene og der var intet, men dyrlægen mener at kløen i rumpen og ørene skyldes at Teitur har fået foderallergi og at det skyldes at han få i/d foder. Men grundet Teiturs slemme tilstand i maven, var det død og pine nødvendigt at han får i/d foder og så fik jeg øredråber som var lokalbedøvende til at tage den væreste kløe i ørene. Dyrlægen sagde at vi blev nød til at vælge hvad vi ville hjælpe ham med først, og det er jo klart maven. Så må kløen komme i anden række. Dyrlægen mente at om nogen måneder skulle der tages blodprøve igen for at se hvor hans tal lå, og var de i bedring, kunne vi gå tilbage til hypoen for at afhjælpe hans kløe.

 

 

Lige nu har jeg en meget meget skidt hund, han dingler rundt, har vandlig afføring der drypper ud af ham og han piver når han ikke sover. Han ligger pakket ind i tæpper og dyner her i min sofa fordi han ryster sådan. Sikkert pga feberen.

 

Krydser finger for at han har det lidt bedre i morgen. Stakkels lille pus.

 

Det er sikkert ikke det du har behov for at høre og jeg får sikkert høvl for det, men jeg forstår ikke, at du ikke syntes, at han snart skal have lov at få fred :cry:

 

Mennesker kan ikke få muligheden, men vores kæledyr kan heldigvis, hvis vi altså vil.

 

Jeg skriver det ikke for, at gøre dig ked af det eller lign., men jeg syntes han har været meget igennem uden, at det bliver spor bedre... tværtimod støder der hele tiden nye ting til.

Det at du hver gang beskriver hvor dårligt han har det og at han har så mange smerter, gør mig så ked af det på hans vegne og nu skal han udover smerter også døje med kløe, diarre osv.

 

Røven i klaskehøjde... jeg ved det godt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sikkert ikke det du har behov for at høre og jeg får sikkert høvl for det, men jeg forstår ikke, at du ikke syntes, at han snart skal have lov at få fred :cry:

 

Mennesker kan ikke få muligheden, men vores kæledyr kan heldigvis, hvis vi altså vil.

 

Jeg skriver det ikke for, at gøre dig ked af det eller lign., men jeg syntes han har været meget igennem uden, at det bliver spor bedre... tværtimod støder der hele tiden nye ting til.

Det at du hver gang beskriver hvor dårligt han har det og at han har så mange smerter, gør mig så ked af det på hans vegne og nu skal han udover smerter også døje med kløe, diarre osv.

 

Røven i klaskehøjde... jeg ved det godt :genert:

 

 

 

Ved ikke om jeg magter at hører det eller besvare det. Kan jo kun skrive at vi jo nu endelig har fundet en årsag til hans problem, nemlig betændelse i bugspytkirtlen som du kan læse i mine indlæg. Så der er håb forude for at det kan blive langt bedre end det er nu. Og jeg afliver ikke min hund pga diarre og kløe. Han har kun haft diarre siden i går aftes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Øv for en omgang.

Teitur havde feber og skrækkeligt ondt i maven. Så ondt at dyrlægen måtte give ham en morfin indsprøjtning. Han fik også en antibiotika indsprøjtning og dyrlægen mente at betændelsen nu var i sin akutte fase, altså i bugspytkirtlen.

 

Han skal have smertestillende de næste 5 dage og antibiotika. Skal også give ham Idoform piller, så hans diarre forhåbenligt bliver lidt bedre.

 

Han fik tømt analkirtler, men der var næsten ingenting i dem, så det var synd han skulle udsættes for det.

 

Han fik taget prøve fra ørene og der var intet, men dyrlægen mener at kløen i rumpen og ørene skyldes at Teitur har fået foderallergi og at det skyldes at han få i/d foder. Men grundet Teiturs slemme tilstand i maven, var det død og pine nødvendigt at han får i/d foder og så fik jeg øredråber som var lokalbedøvende til at tage den væreste kløe i ørene. Dyrlægen sagde at vi blev nød til at vælge hvad vi ville hjælpe ham med først, og det er jo klart maven. Så må kløen komme i anden række. Dyrlægen mente at om nogen måneder skulle der tages blodprøve igen for at se hvor hans tal lå, og var de i bedring, kunne vi gå tilbage til hypoen for at afhjælpe hans kløe.

 

 

Lige nu har jeg en meget meget skidt hund, han dingler rundt, har vandlig afføring der drypper ud af ham og han piver når han ikke sover. Han ligger pakket ind i tæpper og dyner her i min sofa fordi han ryster sådan. Sikkert pga feberen.

 

Krydser finger for at han har det lidt bedre i morgen. Stakkels lille pus.

 

Årh nej, Stella - stakkels, stakkels Teitur. Hvor er det bare synd for ham - og for dig. Sender jer tusind kram og kærlige tanker, håber bare han får det bedre snart. Kan slet ikke fatte hvor forfærdeligt det må være for jer. :ae: :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er natten gået?

Er der ikke noget med, at man heller ikke må give for meget protein, når det drejer sig om bugspytkirtel betændelse? Jeg kan nemlig huske at vi overvejede at BARF´e og at alt var undersøgt og klart, men så dik Sille bugspytkirtel betændelse og dyrlægen sagde at både protein og fedt var noget man ikke skulle give for meget af, så ingen BARF til os.

Så måske gør det ikke så meget han ikke kan tåle protein i maven, når bugspytkirtlen alligevel ikke kan finde ud af det... Bare en tanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er natten gået?

Er der ikke noget med, at man heller ikke må give for meget protein, når det drejer sig om bugspytkirtel betændelse? Jeg kan nemlig huske at vi overvejede at BARF´e og at alt var undersøgt og klart, men så dik Sille bugspytkirtel betændelse og dyrlægen sagde at både protein og fedt var noget man ikke skulle give for meget af, så ingen BARF til os.

Så måske gør det ikke så meget han ikke kan tåle protein i maven, når bugspytkirtlen alligevel ikke kan finde ud af det... Bare en tanke.

 

har kød ikke nogenlunde samme proteinindhold som tørfoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er natten gået?

Er der ikke noget med, at man heller ikke må give for meget protein, når det drejer sig om bugspytkirtel betændelse? Jeg kan nemlig huske at vi overvejede at BARF´e og at alt var undersøgt og klart, men så dik Sille bugspytkirtel betændelse og dyrlægen sagde at både protein og fedt var noget man ikke skulle give for meget af, så ingen BARF til os.

Så måske gør det ikke så meget han ikke kan tåle protein i maven, når bugspytkirtlen alligevel ikke kan finde ud af det... Bare en tanke.

 

 

Det er gået ad helvede til, undskyld mit sprog, men vi har ikke lukket et øje og og Teitur gik rundt og pev og pev og vi var ude 5 gange fordi hans mave var helt håbløs var også oppe at give ham smertestillende i nat. Og pludselig så fik jeg en frygtelig fornemmelse i hele kroppen, en fornemmelse af at Teitur har givet op. og det har jeg stadigvæk.

 

Så i dag får han bare smertestillende så meget som han har brug for, så kontakter jeg en kvinde jeg kender som jeg ved kan hjælpe mig, og hvis hun ikke kan, og det ikke er bedre på mandag, så må jeg tage den væreste beslutning i hele mit liv. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...