Hop til indhold

Præsentér din løve :)


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Der er vist en lignende tråd et sted, men synes godt lige der kunne komme en ny version :mrgreen:

 

Jeg starter selvfølgelig ud :-D Duffy er nu 1½ år gammel er efterhånden blev ret så voksen og fornuftig... Hun har et dejligt temperament, hun elsker simpelhen alle mennesker og charmerer sig ind på vores gæster og skal selvfølgelig helst ligge på skødet af dem :mrgreen: I det hele taget er hun blevet en total putte-hund, hun skal helst ligge op af (helst ovenpå) én af os, og ligeså snart vi har sat, jamen så er det da kun for at putte/nusse med hende...

 

Det har været lidt sjovt at opleve ændringen her i løbet af hendes anden løbetid, i starten af løbetiden foretrak hun at ligge for sig selv, også om natten hvor hun ellers før indimellem gerne ville op i sengen, her efter løbetiden er slut er hun bare blevet vildt kontaktsøgende, og ligger i mine knæhaser HELE natten, så jo hun lever klart op til at være en selskabshund :lun:

 

Hun er en lille prinsesse som godt ved at hun er charmerende og hun spiller lidt på det... Feks. er det ikke altid hun har kræfter til at hoppe op i sofaen (:roll:) og står derfor på to ben og kigger bedende på én indtil man løfter hende op... Ligesom hun også vækker mig om natten, hvis hun gerne vil op i sengen, for nej hun kan da ikke selv hoppe op i sengen om natten.. -Sjovt nok kan hun sagtens hvis hun leger med katten feks...

 

 

Hun har også charmeret sig ind på sin "farmor", hun er ellers ikke det store hunde-menneske.. Sidst vi var derhjemme, sad vi og spiste pizza, og Duffy havde endnu ikke fået mad og sad og kiggede op på os, wupti så røg der da lige et stykke ned til Duffy efterfulgt af kommentaren "hun er jo sulten, og herhjemme ved mig, må hun gerne få lidt ved bordet"...

 

Hun elsker at komme ud at løbe løs i skoven, og er vild med at hente/bringe pinde, det er totalt yndlingsleg, når vi er på tur.. Hun er stadig lidt bange for andre hunde, primært de store, hvilket vi nu har fået løst ved, at jeg får kontakt til hende, når jeg spotter hunden, får Duffy til at sidde, siger bliv, og får hende til at kigge op på mig (og godbidden ;-)) Så kan den anden hund passere, uden Duffy hverken gør eller noget som helst :mrgreen:Små hunde og de hunde hun kender, elsker hun at lege med og hun er hurtig som en ninja til at løbe stærkt!

 

Træning gør vi ikke så meget i, vi træner lidt herhjemme og på tur, jeg vil rigtig gerne gå til agility med hende, det tror jeg vi begge vil synes kunne være ret skægt..

 

Jeg er super glad for, at jeg har klippet pelsen, den er ret nem at holde, og jeg kan nøjes med at frisere hende hver 10'ende dag uden der er de store filtre :mrgreen:

 

Vi er super glade for hende, hun er så dejlig nem, altid glad og bare en livsnyder :hjerte:

 

Og så lige en masse billeder, som I sikkert har set før, men nu får I dem lige igen :mrgreen:

 

Der var engang, hvor jeg synes hun skulle holdes i fuld pels, det blev dog for bøvlet med ALT som hang fast i pelsen:

189184_10150109104697981_563387980_6323223_2077092_n.jpg

 

Såsom sne, hun elskede sneen sidste år!

 

154140_458897592980_563387980_5481659_2962301_n.jpg

 

Så røg meget af pelsen af:

 

P1050243.JPG

 

Duffy leger med hvalp til HF træningstræf:

 

261685_10150223687702981_563387980_7145911_6866911_n.jpg

 

263818_10150223687532981_563387980_7145905_2157021_n.jpg

 

Vand kan hun også godt lide, det er dog sjældent, at hun ligefrem svømmer som her:

 

IMG_0215.JPG

 

Duffy ude på sin yndlingsrute her i kvarteret:

 

IMG_0406.JPG

 

313097_10150313272702981_563387980_7879423_354605856_n.jpg

 

I fuld spring:

 

IMG_0419.JPG

 

Duffy og Simba har rigtig meget fornøjelse af hinanden :hjerte:

 

294291_10150313259067981_563387980_7879390_1328894925_n.jpg

 

IMAG0546.jpg

 

IMAG0696.jpg

 

Putte hunden :hjerte:

 

IMAG0156.jpg

 

Så nu skal jeg nok stoppe min kæmpe billede spam, har svært ved at begrænse mig når jeg først går i gang :lol: I denne her tråd er mange billeder velkomne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har jo Charlie:mrgreen:

 

 

Han er knap 9 måneder nu, og den dejligste basling der er total livsnyder.. Og måske også en lille smule forkælet:engel:

 

 

Har egentlig altid troet han var lidt smådum, men på det sidste har jeg opdaget at han faktisk er ret genial på sin egen måde:lol: Kan et plysdyr sige piv, så finder han pivet på få sekunder, foderbolden og hans buster cube, er næsten latterlig:roll: begge dele bliver total tømt for foder på få minutter..

 

En dag fandt jeg negleklipperen frem, lagde den på sofabordet og skulle ud i køkkenet efter et eller andet.. Da jeg kommer tilbage er negeklipperen væk.. Charlie ligger på gulvet og viser, hvor sød han er:hjerte: men negleklipperen er væk:hmm: Efter et par minutters søgen finder jeg negleklipperen under sofaen.. Det jo logisk, man gider ikke have klippet negle, ingen negleklipper ingen negleklipperi:banan:

 

Han virker egentlig til at leve efter udtrykket ”hvad mor ikke ser, har mor ikke ondt af”:lol: som forleden, hvor Charlie var meget stille mens jeg var på badeværelset.. Inden på sofabordet havde jeg resten af en ostemad stående, jeg ikke gad spise færdig. Charlie ved godt at man ikke selv må tage maden men, når nu mor ikke ser han gør det,så ved hun det heller ikke:klap: Så da jeg kom fra badeværelset sad Charlie i sofaen, slikkede sig kort om munden og sad og så meget sød ud.. Men der var ikke nogen rest af en ostemad på bordet mere:lol:

 

 

Han elsker at komme i bad, og bliver så glad bagefter at han spurter rundt, triller rundt på gulvet, hopper op og ned af sofaen, ind i sengen og grave sig dybt ned i dynen.. Og det bedste er at bagefter bliver man føntørret, og bliver dejlig varm.. Det jo skønherligt:lun:

 

 

Han elsker at putte.. Man ligger bedst, når man ligger helt op ad mor, helst ovenpå.. Derfor smager en tyggepind også bedst, hvis man ligger ovenpå mor mens man spiser den, ideelt skal mor holde i den ene ende:hjerte:

Om natten starter han altid med at ligge helt ved siden af mig under dynen, men det bliver hurtigt for varmt for ham, så han kravler ud af dynen og ligger helt tæt op ad min mave ovenpå dynen.

Han vækker mig hver morgen når han vil op, med møsser i hele hovedet mens han hopper lidt på min blære, vi kan ikke have at mor er for længe om at komme op:mrgreen:

 

 

Det eneste legetøj der dur, er plysdyr der kan sige lyde, helst piv:-D

 

Han gør aldrig, for det tolererer jeg ikke, men piver lidt i stedet, hvis han vil fortælle mig noget.. Rigtig dejligt for mig, men desværre bliver han selv lidt nervøs, hvis andre hunde gør.

 

 

Han har et super indkald og hver dag er vi på en lang tur et sted, oftest engen, hvor han kan løbe rundt og lege, det er bare en fest:banan:

 

 

Han er klippet i udstillingsklip, hans pels er ret nem at holde, men jeg friserer ham alligevel ca hveranden dag, fordi jeg synes det rigtig hyggeligt.. Kunne uden problemer nøjes med en gang om ugen, men det bare alt for sjældent til mig:engel: Han elsker at være nyklippet og svanser rundt bagefter og skal lige vise, hvor lækker han er blevet:mrgreen:

Han er blevet udstillet et par gange og har fået fine kritikker, og min følelser for ham har altid været,at han er præcis den samme smukke hund når vi går derfra, som når vi ankommer:hjerte:

 

 

Efteråret er et hit, der er visne blade alle vejne, de skal fanges og elskes højt indtil et nyt bedre blad flyver forbi:mrgreen:

 

 

Da jeg hentede ham, kun en lille prut:lun:

5a3wjs.jpg

 

Og nu, stor smuk løve:lun:

ohjuwg.jpg

 

 

:vuf::mrgreen::klap:

25ajcck.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Han virker egentlig til at leve efter udtrykket ”hvad mor ikke ser, har mor ikke ondt af”:lol: som forleden, hvor Charlie var meget stille mens jeg var på badeværelset.. Inden på sofabordet havde jeg resten af en ostemad stående, jeg ikke gad spise færdig. Charlie ved godt at man ikke selv må tage maden men, når nu mor ikke ser han gør det,så ved hun det heller ikke:klap: Så da jeg kom fra badeværelset sad Charlie i sofaen, slikkede sig kort om munden og sad og så meget sød ud.. Men der var ikke nogen rest af en ostemad på bordet mere :lol:

 

 

 

Haha ovenstående minder mig også om Duffy.. En dag havde jeg et flæskesvær stående på sofabordet, som jeg havde skåret fra... Duffy har længe siddet og nedstirret mig, men eftersom jeg bare sætter tallerkenen fra mig efter jeg har spist, opgiver hun, hopper ned fra sofaen og lægger sig i kurven... Jeg rejser mig for at gå på toilettet, og da jeg kommer tilbage er flæskesværet på mirakuløs måde forsvundet, Duffy sidder helt uskyldigt i sofaen og slikker sig om munden :lol:

 

Åhr, han lyder skøn ham Charlie :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Findus - Hvor er Duffy bare blevet smuk!!:lun:

 

Minibillen - Charlie er såååååå meget Magic :stupid: Så skulle du prøve at have 10-15 stykker efter hende.. Den ene mere lærenem (og kløgtig) end den anden.. Og Magic i spidsen som siger "fuck de der hjernespil, har du ikke noget sværere?". Nu har hun i 2 dage prøvet at fortælle mig at det var hendes tur til at komme med op til dyrlægen NÅ.. Igår havde hun fundet dækken og sikkerhedssele frem og alligevel kom hun ikke med.. I dag havde hun været i min jakke lomme og havde taget mobiltlf og bilnøgler og lagt på måtten ved døren og så sad hun og ventede.. .Behøver jeg sige at hun kom med?? :mrgreen: Magic er også den der kan tænde maskiner . vaskemaskinen f.eks og printeren.. Og lyset i køkkenet.. Så glæd dig til den lille charlie bliver voksen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov: Magic, åhr hun er dejlig:lun:

 

Hehe, ja kan sgu godt mærke han er ret kløgtig, der skal sgu en del opfindsomhed til at mental aktivere ham.. For han regner det ud lynhurtigt, og det der med at de bliver træt af mental stimulering, den gælder vist kun, når de ikk kan regne den ud:hmm::mrgreen:

Igår lærte jeg ham at sitte.. På andet forsøg fattede han den, og så var der heller ikke mere udfordring i det:lol:

Så prøvede jeg at gemme en lækkerhed i et viskestykke.. :roll: kom igen mor sagde Charlie, efter få sekunder var lækkerheden spist:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

juuuhuuuu, præsentationstråd!

 

selv om jeg jo gerne fortæller vidt og bredt om halfdan, gør jeg det gerne igen :mrgreen:

 

halfdan er 20 måneder gammel, og er den sjoveste hund i verden :hjerte: han er efterhånden ved at få lidt mere hjerne, og vi er nået til et punkt, hvor han er næsten lige så interesseret i mig som i andre hunde - det gør unægteligt alting meget nemmere. men han er stadig mega hvalpet og legesyg, og elsker hvalpe og unghunde mest i hele verden.

 

han er rimeligt autonom og selvkørende, hvilket jeg vist også har dyrket lidt rigeligt, men det er dejligt med en hund, som ikke er bange for at håndtere tingene selv - selv om han så ikke altid håndterer det lige som jeg havde tænkt mig. han er generelt rimeligt frygtløs, og leger gerne med vilde kæmpehunde og kan tåle vilde mængder larm og ballade. han holder sig heller ikke selv tilbage med at larme - det legendariske halfdanskrig kan høres i miles omkreds :lol: inden i gemmer dig sig dog også en lidt blød og sart lille hund, der godt kan stresse lidt og bliver meget forskrækket over uventet uvenskab eller smerte. han skriger gerne højt og angstfyldt, så snart dyrlægen finder en kanyle frem. og han holder sig også helst lidt tilbage, hvis der er alt for meget gang i hundeflokken i parken.

 

han er bare helt sin egen, og går gerne lidt i sin egen verden og hygger, og det har holdt hårdt at f.eks. give ham et anstændigt indkald. det er efterhånden ved at være der, og heldigvis har han den racebetingede navlestreng, så han er god nok til at holde sig til. han er også rimeligt reserveret, og generelt ikke så interesseret i fremmede menneskers gramsning - undtagen når det er gæster, alle gæster er hans nye bedste ven.

 

vi har gået en masse til træning, men er stadig uduelige. desværre kom vi ikke på hold dette efterår, men vi skal begynde igen efter jul. tilgengæld er vi kommet igang med klikkertræningen, og der er virkelig kommet hul på hunden - nu be'r han endda selv om træning :shock:

 

og så er han bare den kælneste lille puttehund, der helst ligger meget tæt meget tit. når vi spiser, ligger han på mine fødder, og i sofaen skal han altid ligge med tæt kontakt. om natten sover vi i trippel-ske :genert:

 

uuuuhhh, men han er SÅDAN en sjov og skæg og skøn lille hund, der virkelig forstår sig på de gode ting i livet, og ikke lider særligt meget af selvbeherskelse eller mådehold. han er megauopdragen, og det er helt min egen skyld, men jeg må indrømme, at jeg lidt nyder hans uhæmmede tilgang til livet :mrgreen: det bedste i livet i følge halfdan er gode hundevenner, som han har mange af, og min store drøm er at give ham en makker, det ville utvivlsomt forhøje hans livsværdi.

 

og lidt spam:

 

halfdan og morgenveninde zelda:

IMG_8287.JPG

 

halfdan og kebab:

IMG_5073.jpg

 

halfdan og lykkerus:

IMG_4647.JPG

 

halfdan og morgenhår:

IMG_5062.JPG

 

halfdan og kæææærlighed:

Foto den 13-04-2011 kl. 09.46 #3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tre små forskrækkelige forkælede Löwchen.

Yogi :hjerte:. Han er en lille hidsigprop. Han vil gerne provokere.Han mener han er den øverste i hele løveverdenen. Han elsker at ligge på steder hvor der er højt så han kan overskue det hele. Han vil helst lege når det foregår i vildt tempo, jo mere vildt jo bedre sys han. Han sys også det er mega sjovt at stå på hovedet i sofaen og vælte rundt og larme.Yogi kan også nogle små tricks.Han kan danse, gå baglæns, siit, hoppe igennem hullahop.Yogi er så ikke den der gider sidde på skødet af en. Yogi vil ligge ved siden af en i sofaen og blive nuslet.Når man kommer i seng om aftenen skal Yogi lige vælte rundt og larme i sengen inden han finder ud af at man skal altså sove nu.

Chandi:hjerte:. Han er en lidt stille lille en. Han er den mest lærenemme af dem. Han elsker sin golfkugle og sin rapand som siger rasls rasle. Han er stille men en meget glad lille løve, hans lille hale logrer han flittigt med. Han kan hoppe meeeeeget højt når det er legetime,vovsemadlavning,man skal ud og køre. Han er også den der er længst oppe i haven når de søger efter små pølsestykker som de får hver dag. Han er gerne oppe i haven et par gange for om der nu var glemt et lillebitte stykke pølse.Chandi kan rondere om buske, han kan indkald,han kan sætte sin lille pote på golfkuglen inden man kaster den.Chandi kan godt lide at sidde på skødet og blive nuslet. Chandi var også den der først kunne løse deres træspil. Har en af de to andre noget såsom et blad eller noget man lige skal se efter i deres pels, så skal Chandi altså også ses efter i krogene om der er noget på ham.

Lion.:hjerte: Ja Lion er jo husets klovn. Han er liiiidt lææænge om at lære noget i sit lille hoved. Men er det feeset ind på lystavlen hos Lion, så sidder det der. Lion elsker sin bold. Han elsker også alt hvad de to andre løver har af legetøj og tyggeting. Lion vil have alt havd de andre har.Han deler ikke med andre. Alt alt er mit siger Lion.Lion kan også indklad. Han kan stå, siiit, et tricks kan han også. Rondere om buske når man går helt derhen med ham , men han skal så også somme tider lige dreje om sig selv inden han kommer rundt om busken og løber efter bolden.Han kan godt blive lidt utålmodig hvis man er lidt længe om at koncentrere sig om ham når vi leger.Så er han jo sådan lidt nærsynet når han skal se på mine marsvin, som han mener er hans og han skal helst ligge med sit hoved helt ind og over marsvinene. Lion kan ikke finde ud af at komme ind af døren når der ikke er helt lukket op så hans krop kan komme igennem, næh nej så står han og gør sit heste hviin, (lidt svært at forklare hans stemme når han gør) . Lion er den mest kælne af de tre løver. Løfter vi Lion op til os på skødet, skal vi selv sætte ham hen som han skal sidde eller, han gør det ikke gerne af sig selv (måske han er doven).

De elsker alle tre at blive puslet oppe på deres bord. De skal helst være der alle tre på en gang.

 

DSC03368.jpg

Publikation123.jpg

DSC03341.jpg

DSC03366.jpg

DSC03361.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Såå fine:lun: og så smukke:mrgreen:

 

Hihi, det skægt, man kan genkende sin egen løve i nogen af de beskrivelser andre har af sine:lol:

Tak tak og i lige måde du,, fnis. Du har jo set mine tre lømler:slem:.

Ja ikk, måske fordi de kommer fra samme kennel. Nåh ja ikke Chandi, men han er blevet adopteret af løvemor,haha.

Ja hvor Charlie gerne vil dele, vil Lion under ingen om stændigheder dele med nogen. Så der har Magic altså glemt at give Lion noget med. *GG*

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tre små forskrækkelige forkælede Löwchen.

Yogi :hjerte:. Han er en lille hidsigprop. Han vil gerne provokere.Han mener han er den øverste i hele løveverdenen. Han elsker at ligge på steder hvor der er højt så han kan overskue det hele. Han vil helst lege når det foregår i vildt tempo, jo mere vildt jo bedre sys han. Han sys også det er mega sjovt at stå på hovedet i sofaen og vælte rundt og larme.Yogi kan også nogle små tricks.Han kan danse, gå baglæns, siit, hoppe igennem hullahop.Yogi er så ikke den der gider sidde på skødet af en. Yogi vil ligge ved siden af en i sofaen og blive nuslet.Når man kommer i seng om aftenen skal Yogi lige vælte rundt og larme i sengen inden han finder ud af at man skal altså sove nu.

Chandi:hjerte:. Han er en lidt stille lille en. Han er den mest lærenemme af dem. Han elsker sin golfkugle og sin rapand som siger rasls rasle. Han er stille men en meget glad lille løve, hans lille hale logrer han flittigt med. Han kan hoppe meeeeeget højt når det er legetime,vovsemadlavning,man skal ud og køre. Han er også den der er længst oppe i haven når de søger efter små pølsestykker som de får hver dag. Han er gerne oppe i haven et par gange for om der nu var glemt et lillebitte stykke pølse.Chandi kan rondere om buske, han kan indkald,han kan sætte sin lille pote på golfkuglen inden man kaster den.Chandi kan godt lide at sidde på skødet og blive nuslet. Chandi var også den der først kunne løse deres træspil. Har en af de to andre noget såsom et blad eller noget man lige skal se efter i deres pels, så skal Chandi altså også ses efter i krogene om der er noget på ham.

Lion.:hjerte: Ja Lion er jo husets klovn. Han er liiiidt lææænge om at lære noget i sit lille hoved. Men er det feeset ind på lystavlen hos Lion, så sidder det der. Lion elsker sin bold. Han elsker også alt hvad de to andre løver har af legetøj og tyggeting. Lion vil have alt havd de andre har.Han deler ikke med andre. Alt alt er mit siger Lion.Lion kan også indklad. Han kan stå, siiit, et tricks kan han også. Rondere om buske når man går helt derhen med ham , men han skal så også somme tider lige dreje om sig selv inden han kommer rundt om busken og løber efter bolden.Han kan godt blive lidt utålmodig hvis man er lidt længe om at koncentrere sig om ham når vi leger.Så er han jo sådan lidt nærsynet når han skal se på mine marsvin, som han mener er hans og han skal helst ligge med sit hoved helt ind og over marsvinene. Lion kan ikke finde ud af at komme ind af døren når der ikke er helt lukket op så hans krop kan komme igennem, næh nej så står han og gør sit heste hviin, (lidt svært at forklare hans stemme når han gør) . Lion er den mest kælne af de tre løver. Løfter vi Lion op til os på skødet, skal vi selv sætte ham hen som han skal sidde eller, han gør det ikke gerne af sig selv (måske han er doven).

De elsker alle tre at blive puslet oppe på deres bord. De skal helst være der alle tre på en gang.

 

[ATTACH=CONFIG]70806[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70807[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70808[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70809[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70810[/ATTACH]

 

Nøj hvor er de smukke :lun:

 

Det sidste billede er bare super-løveagtigt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar-löwen. Mange tak skal du have :blink:.

Ja du har også to skønne af de små løvetingester,hihi. Er da bare meget spændt på hvornår snart er. Det er hele to dage siden nu altså,,nå,*GGGG*.

Vi elsker alle vores 4 hunde lige højt :lun:. Men ham Lion er altså lidt meget mere komisk end de andre er. Det er Lion alle falder pladask for. Man kunne faktisk skrive en hel roman om sine hunde og billeder i millionvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så kommer der et lille indlæg herfra også :cool:

 

Jeg har jo Oskar og Luffe. De har begge fødselsdag lige om lidt, og så bliver Oskar 3 år og Luffe 4 år.

Der er bare ingen der har fortalt Oskar, at han er ved at være voksen. han tonser stadig rundt som en hvalp, og det bedste han ved er at bide Luffe i halen eller hænge i hans øre.

Jeg fik Oskar fra hvalp, og Luffe fik jeg året efter.. og der var Luffe så næsten 2 år.

 

Oskar er damp-hunden - selvom det er aftaget en hel del i det sidste år, så er der altså stadig knald på. Han har dagligt nogle ture, hvor han ikke helt kan styre sin begejstring. Han har en blød bold med et tov igennem, og den er en slags sutteklud. Når han ikke kan finde ro, eller det hele lige bliver lidt for sjovt/vildt, så tager han den. Jeg har så valgt at købe 4 af dem, og de ligger fordelt i hele huset, sådan at der altid er en i nærheden. Det er Luffe glad for, for ellers hænger Oskar i hans hale i stedet for. Oskar er rigtig sjov, og han elsker alle menneske, hunde og katte. Han elsker dem så meget, at han stadig ikke får lov til at rende uden snor. han har ellers et ok indkald, hvis der altså ikke er nogen i miles omkreds - men er der det, så kan jeg kalde alt det jeg vil, så er Oskar strøget - også over veje og igennem haver :evil:

 

Så jeg bruger altid snor på ham.

 

Han elsker at lege, og han elsker at have alle bamserne og pivedyrene. Det bedste han ved, det er, hvis han kan få Luffe i gear til en spurteleg, eller når Luffe finder sin ynglingsbamse - for så bliver den nemlig også Oskars ynglingsbamse.

Der er ret meget gang i Oskar, men når det bare er os, og der ikke er gæster, så elsker han at ligge i sofaen, og det skal helst være helt tæt :lun:

han virker til at være en bulderbasse, men inderst inde er han en lille og lidt skrøbelig hund, som godt kan blive lidt forskrækket, hvis andre hunde gør, eller der pludselig er en lyd, som han ikke kender. Men den side ser andre ikke så tit, fordi han altid har gang i et eller andet.

 

Luffe er en helt anden type. Han er en fantastisk hund, som er rolig og meget kærlig. Han elsker at sidde og kigge en dybt ind i øjnene og ånde en ind i hovedet. Og så kan han et rigtig charmetrick med at læne sig op ad folk eller lægge hovedet på ens skulder. Det er noget, som de fleste synes er rigtig hyggeligt og sødt. Og Luffe ved godt, at det virker, og at folk falder totalt for det, og så han får endnu mere opmærksomhed :cool:

 

Han er super god til at komme, når man kalder, og han kan klokken helt præcist. Han ved lige nøjagtig, hvornår der er mad, og hvornår han skal ud at gå - og hvornår vi skal i seng. Det bedste Luffe ved er mad - alt slags mad... :lol: Min far har engang givet ham noget mad fra aftensbordet, og nu sidder Luffe ihærdigt og glor på ham, hver gang vi er på besøg.

- man skal hele tiden være lidt obs på, om han bliver for tyk, for han er nemlig ikke så pjattet med at løbe. Han vil helst ligge i sofaen, og det der med at løbe rundt i haven sammen med Oskar, det gider han ikke ret tit. Men hvis man så får fundet startknappen, så kan han også i en kortere periode blive lidt damp-agtig og tage en spurter. Så hopper han rundt med højt løftede forben og ligner lidt en klumpe dumpe.

Luffe er ikke helt så kvik - eller det vil sige, at der er nogen ting, som han sagtens kan, men der er også nogen ting, som han slet ikke fatter. Han kan f.eks. ikke finde ud af at hive i legetøj - og det er Oskar ret ked af.

Luffe er en super skøn hund, og han har den største tålmodighed. Han er lidt mere forsigtig. Mne hvis vi møder andre hunde på gåturen, så kommer der totalt gang i ham. Så hiver han faktisk ret vildt isnoren for at komme hurtigere frem... (og det er vist noget, som jeg har påført ham, for jeg mener, at han gik rigtig fint i snor, da jeg overtog ham :genert:)

 

Luffe er godheden selv, og jeg er sikker på, at han ville være en vildt god terapihund. Det overvejer jeg lidt at forsøge med, når jeg får lidt mere tid.

 

Nå men mine to løver er super gode sammen - de er vidt forskellige, men de passer bare så godt til hinanden. Oskar elsker Luffe, og han løber lige i halen efter ham. Når Luffe skal snuse, så skal Oskar også, men desværre er Oskar lidt mindre end Luffe, så han kommer tit bagfra og stikker hovedet ind under Luffes bagende, så han lige kan få snuset til det samme som Luffe.. men på det tidspunkt er Luffe lige startet med at tisse, så Oskar er den, der kommer oftest i bad :mrgreen:

 

Og så mangler jeg jo at få taget nye billeder - men her kommer der så nogle lidt ældre nogen

IMG_0423.jpg

IMG_0287.jpg

12392.jpg

14045.jpg

15999.jpg

17620.jpg

15996.jpg

15998.jpg

IMG_0507.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så kommer der et lille indlæg herfra også :cool:

 

Jeg har jo Oskar og Luffe. De har begge fødselsdag lige om lidt, og så bliver Oskar 3 år og Luffe 4 år.

Der er bare ingen der har fortalt Oskar, at han er ved at være voksen. han tonser stadig rundt som en hvalp, og det bedste han ved er at bide Luffe i halen eller hænge i hans øre.

Jeg fik Oskar fra hvalp, og Luffe fik jeg året efter.. og der var Luffe så næsten 2 år.

 

Oskar er damp-hunden - selvom det er aftaget en hel del i det sidste år, så er der altså stadig knald på. Han har dagligt nogle ture, hvor han ikke helt kan styre sin begejstring. Han har en blød bold med et tov igennem, og den er en slags sutteklud. Når han ikke kan finde ro, eller det hele lige bliver lidt for sjovt/vildt, så tager han den. Jeg har så valgt at købe 4 af dem, og de ligger fordelt i hele huset, sådan at der altid er en i nærheden. Det er Luffe glad for, for ellers hænger Oskar i hans hale i stedet for. Oskar er rigtig sjov, og han elsker alle menneske, hunde og katte. Han elsker dem så meget, at han stadig ikke får lov til at rende uden snor. han har ellers et ok indkald, hvis der altså ikke er nogen i miles omkreds - men er der det, så kan jeg kalde alt det jeg vil, så er Oskar strøget - også over veje og igennem haver :evil:

 

Så jeg bruger altid snor på ham.

 

Han elsker at lege, og han elsker at have alle bamserne og pivedyrene. Det bedste han ved, det er, hvis han kan få Luffe i gear til en spurteleg, eller når Luffe finder sin ynglingsbamse - for så bliver den nemlig også Oskars ynglingsbamse.

Der er ret meget gang i Oskar, men når det bare er os, og der ikke er gæster, så elsker han at ligge i sofaen, og det skal helst være helt tæt :lun:

han virker til at være en bulderbasse, men inderst inde er han en lille og lidt skrøbelig hund, som godt kan blive lidt forskrækket, hvis andre hunde gør, eller der pludselig er en lyd, som han ikke kender. Men den side ser andre ikke så tit, fordi han altid har gang i et eller andet.

 

Luffe er en helt anden type. Han er en fantastisk hund, som er rolig og meget kærlig. Han elsker at sidde og kigge en dybt ind i øjnene og ånde en ind i hovedet. Og så kan han et rigtig charmetrick med at læne sig op ad folk eller lægge hovedet på ens skulder. Det er noget, som de fleste synes er rigtig hyggeligt og sødt. Og Luffe ved godt, at det virker, og at folk falder totalt for det, og så han får endnu mere opmærksomhed :cool:

 

Han er super god til at komme, når man kalder, og han kan klokken helt præcist. Han ved lige nøjagtig, hvornår der er mad, og hvornår han skal ud at gå - og hvornår vi skal i seng. Det bedste Luffe ved er mad - alt slags mad... :lol: Min far har engang givet ham noget mad fra aftensbordet, og nu sidder Luffe ihærdigt og glor på ham, hver gang vi er på besøg.

- man skal hele tiden være lidt obs på, om han bliver for tyk, for han er nemlig ikke så pjattet med at løbe. Han vil helst ligge i sofaen, og det der med at løbe rundt i haven sammen med Oskar, det gider han ikke ret tit. Men hvis man så får fundet startknappen, så kan han også i en kortere periode blive lidt damp-agtig og tage en spurter. Så hopper han rundt med højt løftede forben og ligner lidt en klumpe dumpe.

Luffe er ikke helt så kvik - eller det vil sige, at der er nogen ting, som han sagtens kan, men der er også nogen ting, som han slet ikke fatter. Han kan f.eks. ikke finde ud af at hive i legetøj - og det er Oskar ret ked af.

Luffe er en super skøn hund, og han har den største tålmodighed. Han er lidt mere forsigtig. Mne hvis vi møder andre hunde på gåturen, så kommer der totalt gang i ham. Så hiver han faktisk ret vildt isnoren for at komme hurtigere frem... (og det er vist noget, som jeg har påført ham, for jeg mener, at han gik rigtig fint i snor, da jeg overtog ham :genert:)

 

Luffe er godheden selv, og jeg er sikker på, at han ville være en vildt god terapihund. Det overvejer jeg lidt at forsøge med, når jeg får lidt mere tid.

 

Nå men mine to løver er super gode sammen - de er vidt forskellige, men de passer bare så godt til hinanden. Oskar elsker Luffe, og han løber lige i halen efter ham. Når Luffe skal snuse, så skal Oskar også, men desværre er Oskar lidt mindre end Luffe, så han kommer tit bagfra og stikker hovedet ind under Luffes bagende, så han lige kan få snuset til det samme som Luffe.. men på det tidspunkt er Luffe lige startet med at tisse, så Oskar er den, der kommer oftest i bad :mrgreen:

 

Og så mangler jeg jo at få taget nye billeder - men her kommer der så nogle lidt ældre nogen

Typisk forskellen på de tyske linjer og de tjekkiske.. Mon ikke Rams ogTine1 kan fortælle om det samme? Tyskerne stresser let op, løber på væggene, i mange tilfælde er de meget mere nervøse. De tjekkiske er mere rolige, hviler ligesom mere i sig selv og kan klare alverdens skift uden at blvie totalt overstressede..Tilsæt så en letstressende, småneurotisk ejer og så har du en virkelig skrækkelig cocktail..
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også gerne stolt vise mine løver frem:-)

 

Otto er 1½ år gammel nu og er også ved at finde sig til rette efter teenagekulder osv.. Han er rolig og generelt meget stille herhjemme - han elsker gæster og lurer lynhurtigt, hvem der gider ham og hvem der ikke gør. Hvis en gæst 1 gang har givet Otto en lillefinger, kræver han hele personen, hver gang de kommer forbi - kan han slet ikke lade dem være og hopper op på skødet af dem konstant.

 

Forleden dag på engen hoppede han op på skødet af en dame på en bænk, fordi hun vovede at hilse sødt på ham:stupid:

 

Når det bare er os selv, der er hjemme er han bare en puttehund.. Han lægger sjældent op til leg, men mener tilgengæld at han har krav på at ligge tæt i sofaen og i sengen.

 

Og så kan han tegnsprog - han prikker til både os og Elly, hvis han mener, at vi skal noget nu... lige nu... som f.eks. tur, mad eller hvis han har glemt yndlingssuttebolden i haven.

 

Han er absolut herren i huset og er ret overbevist om, at han tror, at han ejer mig og ikke omvendt. Har mistænkt ham både for at være dum og dum, når han står og glor på en, som om man er fuldstændig åndssvag, men tror faktisk bare, at han mener jeg stiller for store krav, når jeg f.eks. forventer at han skal gå ud, når han har kradset på døren..

 

Alfa hjemme - underhund ude... ja... for når vi kommer ud fra matriklen, så er han altså en kylling.. Store hunde med (i Ottos øjne) bizard udseende er per definition noget fra det ydre rum, som skal skræmmes væk med gøen.. - eller i hvert fald noget som man skal være yderst forsigtig med..

 

 

Elly er 8½ md nu og en helt anden hund... Hun kører i et helt andet gear konstant - med mindre hun sover.. Der findes bare kun tænd og sluk på hende. Hun er super let at imponere og bliver overlykkelig og kåd, hvis man siger hun er sød eller dygtig eller lige nusser hende, når hun ligger og sover, Hvis man irettesætter hende, kaster hun sig underkuet om på ryggen og ser uskyldig ud.

 

I modsætning til Otto reagerer hun altid på tiltale lige med det samme.. - men desværre ikke altid sådan som man ønsker.. Hvor Otto bare ligger og stirrer dumt på mig, så har Elly en særlig evne til at gemme sig, hvis hun f.eks. skal tisse i mørke eller kæmmes. Hun hader al form for grooming..! Ikke fordi hun er bange eller nervøs, men fordi det er umuligt for hende at ligge eller stå stille imens.

 

Hun er utrolig kælen og tillidsfuld, men sover altid for sig selv i et hjørne, i en hule eller under et skab.

 

Sammen kører de fantastisk - Elly får Otto ud af fjerene og Otto sætter Elly på plads... De ligger sjældent og putter sammen, som jeg ser andre hunde gør, men ingen tvivl om, at de elsker hinanden.

IMG_00123.jpg

 

 

IMG_00124.jpg

 

Og hvis jeg kan hitte ud af det, så er der en en lille video, der beskriver Ellys personlighed ret godt..:lol:

Undskylder min hysteriske stemme, men det ville ikke være det samme uden:mrgreen:

 

<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/watch?v=picasacid?version=3&feature=player_embedded"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="https://www.youtube.com/watch?v=picasacid?version=3&feature=player_embedded" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="360"></object>

IMG_00123.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...