Hop til indhold

Så kom Enya hjem!


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Så fik vi hentet Enya.

Køreturen tog hun rigtig flot, sov det meste af vejen. Herhjemme gik hun straks omkuld i sin kurv - og da hun vågnede op igen tog vi hende med ned på græsset for at se om hun skulle tisse - men dét var hun altså ikke meget for. Opdrætter har heller ikke rigtig brugt tid på renlighedstræningen ifht at det skal ske udenfor og ikke på aviser - så så er det da også noget af et blæsende vejr og tilmed hagl, at blive sendt ud i for at tisse. Så nu er det lagt en avis ud på altanen, så det altså stadig er udenfor, men i læ og ingen hagl. Så kan hun få lov til at tisse dér i starten, og når hun så har haft lidt tid til at falde til hos os, så vil vi jo også tage hende mere og mere med ud - og så kommer det jo nok at hun sætter sig udenfor på græsset, og så er det jo bare masse af ros, og så få fjernet avisen og tage hende med ned på græsset hver gang?

 

Ellers er hun indtil videre nysgerrig og meget nem. Fuld af gå-på mod og bestemt ikke tilbageholdende. Og så ligger hun på min mave og sover i min trøje lige nu.. :-D

..jpg

DSC00266.jpg

DSC00271.jpg

DSC00273.jpg

DSC00281.jpg

DSC00285.jpg

DSC00286.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak allesammen. :-D

Så er første nat gået - og ihh, det var dybt uretfærdigt at man skulle sove i sin egen kurv! :megaked: Vi ville egentlig have haft hende i bur, men dét gad hun slet ikke, så hentede vi kurven ind og puttede hende i den - men det var stadig enormt hårdt at være lille Enya i sin egen kurv.. :ae: Så Michael har lagt nærmest halvt i sengen og halvt i Enyas kurv hele natten. :lol:

 

Så kørte vi ham på arbejde kl. 7 i morges, da sad jeg med hende i bilen i min jakke på vej derned, og guess what.. havde jo ikke rigtig tænkt over at hun bliver køresyg - så vupti, bræk i jakken og ned i trøjen - mums! :badr::lol:

 

Men så gik vi ind og sov videre da vi kom hjem igen - mig i sengen og Enya i kurven. Lagde lige min hånd ned til hende til hun faldt i søvn - og så flyttede jeg den igen,og hun sov bare videre :banan: dét gjorde hun ikke i nat. Michael har nærmest sovet halvt i kurven hele natten! :genert:

Og så vågnede hun først igen da jeg vækkede hende kvart i ni.

 

Hun har ingen uheld haft i nat - jeg var lige oppe med hende én gang - ude på altanen :genert: men hun har altså fanget idéen med at besørge derude og sætter sig næsten med det samme vi kommer derud. Så nu er næste skridt bare at det bliver på græsset - men tror hellere vi må få købt en god tyk striktrøje/dækken til hende først.

 

Altid noget vi ikke bor her til sommer, så vi ikke har problemet med at besørge på altanen til dén tid! :mrgreen::engel:

 

Lige nu er hun damphvalpen som bider i tæer, ledninger osv. så leger lige lidt med hende i stedet :lun:

Men jeg tror ikke rigtig hun er klar over sin egen størrelse - hun var lige inde på drengenes værelse og så en bamse som var over dobbelt så stor som hende - intet problem, den skulle i hvert fald med hende :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enya er jo så lille at hun altså ikke selv kan komme op/ned af sofaen - så da jeg lige skulle ud i køkkenet for at tømme opvaskemaskinen, tog jeg hende lige ned og satte hende i kurven i stedet for - for at hun ikke skulle springe derned fra og evt lande forkert fordi hun ville efter mig. Jeg gik så ud i køkkenet, hun kom trippende efter, stod nogle meter fra mig og kiggede på mig - og så styrtede hun tilbage til stuen. Kunne så høre hun stod og småpev inde i stuen, og gik så lige ind for at se hvad hun lavede - hun stod op af sofaen og pev, for hun kunne jo ikke komme derop! :engel: Så løftede jeg hende derop igen, jeg gik ud i køkkenet - og hun havde bare lagt og puttet sig på en pude imens. DYGTIG! :lun: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op hvor er hun en sej lille én!

Er begyndt så småt at lukke døren fra fx stuen til gangen få sekunder osv., udfra hendes reaktion om selv at søge væk fra mig og ikke hænger mig om fødderne hele tiden, så turde jeg godt så småt gå i gang nu - efter jeg havde lukket døren et par gange gik hun og fandt hendes lyserøde grisebamse - så kunne hun da lege med den, når nu jeg åbenbart havde gang i sådan en fjollet lege med at lukke døren... :roll: :klap: og så tog vi lige en pause, så gik hun ud og hentede noget foder og tog det med ind i stuen - satte sig og spiste det, så lukkede jeg døren igen, hun kiggede lige op, og spiste så bare videre. :5up:

 

Og så har jeg netop lige været på toilet, hvor jeg bare lod døren stå på klem, men hun gad da ikke engang og gå ud fra stuen for at følge efter mig - hun blev bare inde i stuen alene. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er hun skøn!!!! Og hun lyder til at være en kvik lille dame :slem:

Det er skønt at følge med i hendes hvalpeliv - og skønne billeder :5up:

Taak. Er glad for at i gider høre om hende og se på hende. :blink: :lun:

Nu er hun jo ikke min første hund, men min første hvalp. Så det er da lidt specielt at have sådan en lille én fra start af og kunne se hende vokse sig stor. Og fortsættter hun i samme retning som indtil nu, så bliver hun sgu en dejlig nem hund som voksen. Vil i hvert fald gøre mit til at hun bliver ved sådan, og ikke får nogle dumme oplevelser.

 

Nu mangler vi bare at finde nogle små hunde som vil lege med hende. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Skidt at I bor så langt væk, ellers var Vanilie til rådighed :-D

 

Nyd det mens hun er så lille, pludselig en dag vågner du om også er hun ikke helt en lille hvalp mere, men en (lidt) større dame.. Sådan havde jeg det ihvertfald med Vanilie, syntes det gik SÅ stærkt.. Kunne slet ikke følge med :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hun begynde at vælge buret til mere og mere af sig selv - vi har sat det op i stuen, med tæpper i og over, så det er en hule for hende, og så har jeg nogle gange sat mig ved siden af og givet hende godbidder for at gå derind - nu begynder hun at slæbe bamser og kødben derind og lege med. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skidt at I bor så langt væk, ellers var Vanilie til rådighed :-D

 

Nyd det mens hun er så lille, pludselig en dag vågner du om også er hun ikke helt en lille hvalp mere, men en (lidt) større dame.. Sådan havde jeg det ihvertfald med Vanilie, syntes det gik SÅ stærkt.. Kunne slet ikke følge med :roll:

Ja, det er en skam vi bor så langt fra hinanden - sådan en lille Chihuahuapige ville sikkert ellers være en perfekt legekammerat. :-D

Hvorhenne i KBH bor I? Nogengange er jeg i KBH for at besøge min søster, hun bor på Nørrebro.

 

Jaaa, ved de bliver "store" hurtigt - bare på en uge der gik fra vi havde set hende, til vi hentede hende, var hun vokset en del.. *piv* :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...