Hop til indhold

15 ugers Cairn Terrier


Gæst Adora
 Share

Recommended Posts

Puha, det er ikke med min gode vilje at jeg skriver denne besked, men jeg har indset at jeg ikke har det overskud til min dejlige hund som han fortjener. Jeg er skuffet over mig selv, jeg har ønsket mig hund siden jeg var barn og har læst bøger op og bøger ned omkring det. Har desuden snakket med en del hunde-ejere og var sikker på at det var det rigtige for mig. Jeg har faktisk været i tvivl lige siden jeg fik ham, så jeg har valgt at kaste håndklædet i ringen nu, og søger derfor et kærligt hjem til ham, gerne med anden hund eller børn. Jeg har konstant dårlig samvittighed når jeg er væk fra ham og det piner mig.

 

Jeg har endnu ikke mødt nogle hunde, han ikke kunne med. Katte ved jeg ikke helt, han ser på dem med nysgerrighed og logrende hale, men har aldrig hilst på dem.

Han elsker børn og elsker at være social. Han er utrolig modig og skal helst op på alt han kan komme op på.

Han er passet med ormekur, vaccination og rabies vaccination samt han har kæledyrspas. Han har desuden DKK-stambog.

Han kan desuden være hjemme en arbejdsdag (8 timer) uden problemer.

Han kan sit, dæk, giv pote, rul rundt og er utrolig lærenem.

Han er tillidsfuld til alle mennesker og derfor ved jeg at han ikke får problemer med at skifte hjem.

Jeg har taget kontakt til kennelen, men de har stadig hunde de ikke er kommet af med, så derfor prøver jeg her.

 

Pris-idé: 5000kr, men prisen kan forhandles ved det rigtige hjem.

 

P.s. Der kommer billeder senere, når jeg kommer hjem fra arbejde.

 

Jeg håber ikke at få nogen på nakken, da jeg har jo har fået hund med de bedste intentioner for at give ham et godt liv og det har jeg erkendt at jeg ikke kan.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det en trist situation, men det er selvfølgelig langt bedre at du erkender det nu :-) Ingen slag over nakken fra mig!

 

Du kan melde den til omplacering her:

Aktive Dyrevenner - startside

Hund og Ejer - Albums

 

Denne artikel er forøvrigt god:

netdyredoktor - Omplacering af hund

 

Held og lykke med at finde en god og blivende familie til din hvalp :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det en trist situation, men det er selvfølgelig langt bedre at du erkender det nu :-) Ingen slag over nakken fra mig!

 

Du kan melde den til omplacering her:

Aktive Dyrevenner - startside

Hund og Ejer - Albums

 

Denne artikel er forøvrigt god:

netdyredoktor - Omplacering af hund

 

Held og lykke med at finde en god og blivende familie til din hvalp :-)

 

Ja, det er rigtigt trist. Også fordi han er så god og nem. Han hverken gør eller ødelægger ting og kan være alene hjemme uden problemer. Men det er så tydeligt at se at han er super social og elsker andre mennesker, så jeg er helt sikker på at han vil have det meget bedre hos en familie end hos mig.

 

Tusind tak for dine links, specielt det sidste. Rigtig god artikel og brugbare ting :-) Heldigvis har jeg tid til at finde det rigtige hjem til ham, det trøster mig en del.

Link til indlæg
Del på andre sites

Heller ingen negative kommentarer herfra - Det er næppe det du har brug for lige nu!

 

Jeg synes det er utrolig flot, at du har erkendt at du ikke magter det, det kræver squ noget. Samtidig med at det må være ufattelig hårdt.

 

Har du besluttet dig for at omplacere ham, eller er der noget der kan få dig til at beholde ham? Jeg tænker, hvis det "bare" er at du får dårlig samvittighed, når han er alene, så kan det jo løses :-), men nu ved jeg selvfølgelig ikke om der ligger andet til grund herfor.

 

Det er ikke kun den dårlige samvittighed. Jeg er ikke stolt over at sige det, men jeg synes faktisk at han er en belastning. Jeg har virkelig fået øjnene op for alle de ting, jeg plejede at gøre, men som jeg jo bare tog for givet og ikke havde med i mine overvejelser. Jeg var klar til at gå på kompromis med dem (træning, biograf osv) men jeg mærker hvor meget jeg savner det.

 

Jeg har desuden haft en depression og har forsøgt at arbejde det væk. Jeg er dog i behandling og har også fået det meget bedre. Han skulle være med til at lære mig at passe på mig selv og have nogle faste rammer at holde mig op ad i dagligdagen, men det trives jeg slet ikke med. Jeg har fundet ud af at jeg kan lide at være fleksibel og impulsiv, noget som jeg så som noget negativt før, fordi jeg troede faste rammer var de bedste for mig. Det er bare ærgeligt at man ikke kan se det, før man selv står i det.

 

Det her har ihvertfald lært mig utrolig meget om mig selv.

 

Jeg håber at ovenstående giver mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hvor ser han dog bare skøn ud:lun:

Har selv en Cairn Terrier...

 

Jeg synes det er flot af dig at erkende at du bare ikke skal være hunde ejer.

 

Og hvor jeg dog bare håber at du finder et dejligt hjem til ham snart, det fortjener han virkelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser han sød ud :hjerte: Og stemmer i koret med de andre, synes det er rigtig flot at du erkender, at du ikke kan magte at være hundeejer og derfor søger et nyt og dejligt hjem til ham... Håber han hurtigt finder et nyt hjem....

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du været i kontakt med din opdrætter? En god opdrætter vil med glæde tage hvalpen tilbage, og finde den et nyt hjem (og sikkert blive meget ked af at finde ud af at hvalpen er videresolgt uden at oplyde dem om det).

 

Jeg er meget enig med pinpointer og haaber at dens opdraetter er blevet kontaktet.

 

Jeg har taget kontakt til kennelen, men de har stadig hunde de ikke er kommet af med, så derfor prøver jeg her.

 

Held og lykke - håber du finder det perfekte hjem til den lille vaps.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvad det har med at gøre at de ikke kan tage ham tilbage. Men held og lykke med at finde nyt hjem.

 

Da jeg oprettede den her tråd, havde jeg kontaktet opdrætteren som gerne ville have ham tilbage, men stadig havde nogle af hans brødre, samt et nyt kuld. Jeg besluttede derfor med mig selv at jeg ville beholde hamm indtil jeg havde fundet et hjem. Jeg havde jo stadig tid til ham osv.

Men, i nat havde jeg lige en fire timers tudetur over, ja, jeg holder jo af den lille fyr og vil ham jo kun det bedste (til orientering kan man nå at forbruge 3 toiletruller på sådanne fire timer...). Efter det viste jeg at det ikke var en holdbar situation for hverken mig eller hvalpen, så jeg tog kontakt til opdrætteren igen og er lige kommet hjem fra at have afleveret ham. Han begyndte straks at lege både med din nye hvalpe og hans bror. Super dejligt at se:lun:. Så nu har jeg aftalt at opdrætteren sender mig en sms, når en ny familie er fundet. Bare lige så jeg kan få ro i sjælen og vide at han er kommet et godt sted hen.

 

Tak for jeres deltagelse i tråden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det er altid dejligt når opdrætter tager sine hvalpe tilbage hvis behovet opstår.

Puha, det må ha været virkelig hårdt.

Jeg håber også at de meget hurtigt finder en ny familie til ham, og indtil da kan han gå og hygge sig med en masse hunde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...