Hop til indhold

spørgsmål ang løbetid


Kipper
 Share

Recommended Posts

Bella var i hendes første løbetid i juli, dette gik rigtigt godt. :)

 

Min spørgsmål lyder på hvornår den næste løbetid kommer? Kan man regne det ud på nogen måde?

 

Nej, det kan man ikke. Men generelt set går der ca 6 mdr. Dog kan der sagtens gå 7-8-9 mdr. Det er svært at sige. Der er ikke andet at gøre end at vente og se:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan jo kun checke om hun bløder.Min Laura har vist haft mindst 3 løbetider/år fra 9 mdr´s alderen.Det er så rimelig regelmæssig, og ikke så ualmindeligt endda.

Nogle tæver kan man mærke det på inden, men slet ikke alle. EEn af min tisser på gulvet inden det starter.Og lægger noget mere op til hanhundne i huset. Det sidst gør hendes mor også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første løbetid hun havde, var der ikke rigtigt nogle tegn. Men skal se om jeg kan lægge mærke til forandringer ved hende :-) så går der kun en 4 mdr mellem hendes løbetid

 

Det der med løbetider, er noget man finder ud af med tiden. Som regel kommer den første løbetid bag på både hund og ejer, så "tegn" er nok noget man lærer at se når hunden har haft nogle stykker af slagsen. Men meget almindeligt er dog at tissekonen svulmer op før løb, og den bli'r ret stor, så forskellen er til at få øje på. Mentale forskelle er virkelig individuelt - nogle tæver kan man ikke mærke noget på, andre bli'r meget anderledes. Så det er nok bare at vente og se.

 

Jeg har altid noteret mine tævers løbetider, så kan man efter nogle år se om det ser regelmæssigt ud. Mine har vist allesammen haft ca. 7 måneder imellem, og jeg har haft en meget lille race (coton) og en mellemstor (bordercollie), så der har størrelsen i hvert fald ikke spillet nogen rolle.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...