Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så har jeg oplevet det med... Jeg farede simpelthen vild på banen. Joy var faktisk rigtig fin, selvom han i første omgang fik en tosset idé om at han da lige skulle tage en tunnel i stedet for vippen, og anden gang vi skulle ind og løbe gik det helt galt med den vippe, han sprang feltet fordi jeg ikke løb med, og så blev jeg sær og krævede at det skulle han=en hund der slet ikke ville op på den vippe igen uden han blev fulgt hele vejen hen over den :damn:.

 

Men ingen halthed og en topmotiveret hund, det er jo altid skønt. Og han var rigtig meget på der hvor det blev lidt kringlet. Har lige forsøgt at genskabe banen...

020612.jpg

 

Ja, jeg begynder altså lidt at glemme når man sådan skal tage de samme forhindringer mange gange. Det var dog primært fra 16 til 17 at jeg glemte vejen.

 

Cassi fik lov til at lege lidt og hun giver den jo bare gas, men kan da mærke at hun bliver en smule mere styrbar for hver gang jeg arbejder med hende :genert:

 

Nu ligger begge piger og sover, og Joy han skal helst ikke længere væk end en halv meter. Møg irriterende at han klistre sådan, men valgte jo selv at han skulle med hjem, så jeg slap for at skulle gå op og hente ham i morgen, når vi skal afsted til Fakse...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da jeg kom hjem fra konkurrence, skulle der lige afreageres på Cassi. Det blev til 3 sektioner med 2x2. De står nu på klokken 1-7 og hun er begyndt at fejl lidt. Jeg har dog fundet ud af at jeg så gør bedst i at være helt passiv og bare stå stille. Så bliver hun ved og ved med at forsøge på at tage pindene rigtigt. Det faktisk sjovt at se på og hun gør det stort set med samme power på hver gang.

 

Jeg overvejer dog seriøst at købe at køb en 2x2-slalom hjem fra UK. For jeg synes ikke selv rigtig jeg kan tillade mig at sætte mine AG-pinde ned i jorden på vores fælles areal, og er godt træt af at sjusse mig frem til om afstanden nu er OK. Er det slet ikke muligt at købe sådan en her i DK?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg kom hjem fra konkurrence, skulle der lige afreageres på Cassi. Det blev til 3 sektioner med 2x2. De står nu på klokken 1-7 og hun er begyndt at fejl lidt. Jeg har dog fundet ud af at jeg så gør bedst i at være helt passiv og bare stå stille. Så bliver hun ved og ved med at forsøge på at tage pindene rigtigt. Det faktisk sjovt at se på og hun gør det stort set med samme power på hver gang.

 

Jeg overvejer dog seriøst at købe at køb en 2x2-slalom hjem fra UK. For jeg synes ikke selv rigtig jeg kan tillade mig at sætte mine AG-pinde ned i jorden på vores fælles areal, og er godt træt af at sjusse mig frem til om afstanden nu er OK. Er det slet ikke muligt at købe sådan en her i DK?

 

Jow da - Hans Peter Dinesen sælger nogle skide smarte og ok billige 2x2 slalompinde! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender du en ca. pris?

Jeg vil også meget gerne have sådan nogle stænger på fod!

Kan du skrive herinde når du har kontaktet ham (hvis du gør det)? Hvis han giver lidt rabat når vi er to der skal have, må du gerne nævne mig! (men ved ikke om det giver noget når det skal sendes til to forskellige steder i landet ...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er en god idé jeg selv skriver... har det med at få sagt ja... Og alligevel... Jeg skal sådan set have skrevet til ham ang. magneter til at sætte i vores hjul... Vi har endelig fået lov til at få det efter flere års kamp med de "knapper" der sidder i. Man skal jo nærmest være 3 mand om at samle det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er en god idé jeg selv skriver... har det med at få sagt ja... Og alligevel... Jeg skal sådan set have skrevet til ham ang. magneter til at sætte i vores hjul... Vi har endelig fået lov til at få det efter flere års kamp med de "knapper" der sidder i. Man skal jo nærmest være 3 mand om at samle det...

 

Haha. Ja, det kender jeg godt!

Det er også bare helt i orden. Jeg kontakter ham selv, når jeg lige får lidt mere tid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er en god idé jeg selv skriver... har det med at få sagt ja... Og alligevel... Jeg skal sådan set have skrevet til ham ang. magneter til at sætte i vores hjul... Vi har endelig fået lov til at få det efter flere års kamp med de "knapper" der sidder i. Man skal jo nærmest være 3 mand om at samle det...

 

du kan godt begynde at glæde dig allerede :klap: magneter i hjulet istedetfor de der latterlige "pres sammen til du er blå i hovedet og så sidder det alligevel ikke ordentligt sammen" er simpelthen en fest :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores træner som vi har i agilitybegynder hun er godt på vej til at nægte at have hjulet med der, fordi vi ikke selv kan samle det...

 

Første gang vi havde det ude var det desuden en rigtig novice der skulle løfte det. Han bar det i hjulet :stupid: Og gæt hvad der så lige sker :klap:

 

Det er dog primært med hensyn til kommende konkurrencer vi får det gjort. Vi synes nemlig det er en skam det ikke bliver brugt. Har endnu ikke mødt hjulet på en DcH-bane i år :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores træner som vi har i agilitybegynder hun er godt på vej til at nægte at have hjulet med der, fordi vi ikke selv kan samle det...

 

Første gang vi havde det ude var det desuden en rigtig novice der skulle løfte det. Han bar det i hjulet :stupid: Og gæt hvad der så lige sker :klap:

 

Det er dog primært med hensyn til kommende konkurrencer vi får det gjort. Vi synes nemlig det er en skam det ikke bliver brugt. Har endnu ikke mødt hjulet på en DcH-bane i år :vedikke:

 

Tror ikke jeg har løbet en eneste i år hvor det ikke var med :vedikke: men det er nok fordi vi allesammen har fået skiftet vores herovre... Horsens har dog ikke, så spændende om de har det med når vi når deres stævner ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg måske dumt... Kan det passe at der er to versioner af 2x2? Den version der er beskrevet i The Shaping Success og så den i dvd'en?

 

Er der forøvrigt nogen der ved om denne DVD er noget værd: Agility 2: Handling (DVD)

 

Og hvis man skulle vælge imellem de to DVD'er med Greg Derrett(What a great dog... og agility foundation), hvilken en skulle man så vælge... Er som nogle måske ved arbejdsløs og vil derfor gerne udvide min horisont og søge inspiration...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg måske dumt... Kan det passe at der er to versioner af 2x2? Den version der er beskrevet i The Shaping Success og så den i dvd'en?

 

Er der forøvrigt nogen der ved om denne DVD er noget værd: Agility 2: Handling (DVD)

 

Og hvis man skulle vælge imellem de to DVD'er med Greg Derrett(What a great dog... og agility foundation), hvilken en skulle man så vælge... Er som nogle måske ved arbejdsløs og vil derfor gerne udvide min horisont og søge inspiration...

 

Jeps - den 2x2 der er beskrevet i Shaping Success er den oprindelige, der efter hånd er ret mange år gammel. Den på DVD'en er en omarbejdet og videreudviklet variant, og det er den "man" bruger i dag.

 

Den DVD du linker til kender jeg ikke, men Marie Hansson er jo en kendt og dygtig agilityudøver. Meeeen, der står at DVD'en udgår, og noget om at det ta'r udgangspunkt i VM 2000 - så jeg ville måske tænke at det ikke er helt up-to-date handling..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Overvejede den udelukkende fordi prisen var lav i forhold til de andre... men kan se den kun er på 30 min... Det kan man ikke få meget ud af... Overvejer også stadig at kontakt dem i Finland, så jeg kan få den dvd jeg endnu ikke har set... Og måske skulle jeg også overveje deres puppy agility dvd... Den er nemlig på både finsk og svensk... Og det sidste burde man kunne forstå lidt af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gregg Derretts "Great Dog Shame about the handler" er god. Den har jeg. Har også den anden "Foundation training", det er flatwork... også ganske udmærket...

 

Men hvis du handler som finnerne - med meget blind og ketsker (staves) og den slags, så er det ikke sikkert du vil synes om Derretts handling skole.... Men du kan jo søge på hans navn på youtube og se ham løbe... Jeg er fan, men det er jo også det handlersystem jeg er "opflasket" med, om man så må sige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis: Er det så korrekt forstået at forskellen bl.a. er i hvordan det andet sæt pinde placeres i forhold til det første? For mindes ikke at have set man har kæmpe afstand mellem dem, som jeg bl.a. ser i nogle klip på youtube.

 

Uuuuha, jeg kan ikke umiddelbart huske hvad der stod i Shaping Succes - og lige nu opdagede jeg til min skræk at jeg ikke kan finde bogen!!! :skraek: Men jo, jeg mener at det bl.a. var noget med hvordan man placerede andet sæt pinde, men også flere ting...

 

EDIT: Husk også at der ligger rigtig meget skrald på youtube, jeg har set i læssevis af 2x2-videos hvor vedkommende ikke har forstået ret meget af metoden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca: Jeg er jo af den holdning at det er godt at kende til tingene, selvom man ikke selv bruger det... Lidt ligesom det med at man kan ikke sige man ikke kan lide maden før man har smagt på det, hvis du forstår :blink:

 

Om jeg handler som finnerne... Nahh... Nogle ting vi laver er da inspireret af dem og jeg synes det er sjovt med den gamle, fordi han er nem at arbejde med på den måde... Men ham kan man også næsten lave blindskifte med i søvne :engel:

 

Nu vil jeg overveje om det skal være den eller Janita og Jaakkos...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...