Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det var kursus med Morten Juhl. Heldigvis fik jeg taget det i god tid, så jeg kunne faktisk løbe i går! Godt nok ikke sådan for fulde hammer, og jeg blev ved med at glemme baner - men vi fik absolut noget ud af det. I dag har vi lejet den nye agilityhal i Ringsted, men jeg tror ikke jeg skal/kan løbe rigtig noget... Men så må jeg filme søster og nevø i stedet for. Bli'r meget spændende at se hallen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var sq en rigtig god hal! Tæppet er meget glat, synes jeg, men det kompenserede vores hunde heldigvis for ved at ikke løbe så voldsomt. Til gengæld er underlaget ikke hårdt, og det var virkelig rart! Det kan hundene jo ikke rigtig kompensere for selv. Jeg fik så ikke rigtig løbet noget selv, men agerede filmkvinde. Uden det store held, de første 4-5 klip så jeg ikke at knappen ikke reagerede, så jeg filmede ikke nr jeg troede det, og filmede til gengæld når jeg troede jeg havde slukket. Så nu har søster nogle fine videoklip af hallens gulv og loft... :genert: Det var rigtig sjovt at se søs løbe med Iso, faktisk for første gang, sådan rigtigt. Vi skal helt klart derhen igen, så skal min ryg bare ikke sidde fast... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

En halv gang er at blive sendt fremad og få øje på frankie på vejen og løbe derover, men så rent faktisk komme tilbage da der blev kaldt :klap: en klar forbexring fra sidste træningsgang, hvor hun forlod agilityområdet, brød ind til hvalpeholdet og bød alle 6 hvalpe op til leg ved at hoppe på dem :oops:

 

Den eneste video jeg har er slalomndgangatræning fra december / starten af januar... Den er vist her i tråden. Men skal se om jg kan få optaget lidt mere video snart

Link til indlæg
Del på andre sites

En halv gang er at blive sendt fremad og få øje på frankie på vejen og løbe derover, men så rent faktisk komme tilbage da der blev kaldt :klap: en klar forbexring fra sidste træningsgang, hvor hun forlod agilityområdet, brød ind til hvalpeholdet og bød alle 6 hvalpe op til leg ved at hoppe på dem :oops:

 

:sjov: :sjov: Du må ha' været en majet stolt hundeejer dér, hva'! Men det er jo et kæmpe fremskridt så, dygtig lille Johna!

 

Den eneste video jeg har er slalomndgangatræning fra december / starten af januar... Den er vist her i tråden. Men skal se om jg kan få optaget lidt mere video snart

 

Ja kan du SÅ se at få optaget noget mere! Vi vil se lille søde dygtige Johna til træning! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kom endelig afsted til træning i tirsdags, men min handling var dog ikke noget at råbe hurrah for :rolleyes: Jeg lavede en masse åndssvage fejl. Sally var dog dygtig og lydig!

 

Der var kun en træner, så derfor kun en bane sat op i hallen. Det betød at der var masser af plads nede i den ene ende, og jeg kunne "gå cickler" med Sally. Efter ca 15 mins cirklen, kunne jeg holde helt ude i enden af snoren, og hun traskede bare rundt rimelig roligt og afslappet! Det er hwlt klart den bedste måde for hende. Jeg beder hende ikke om at forholde sig til andet, end at hun skal følges med mig. Reagerer hun på en hund, bliver snoren strammet og hn bliver slæbt med mig i en lidt mindre cirkel. Har prøvet et par gange med at lave tricks og kontaktøvelser mellem mine løb, men det giver slet ikke den samme ro!

 

Forresten, Korvis, jeg mener at huske at du har lidt af de samme problemer med Iso? Har du læst Control Unleashed af Leslie McDevitt? Den er helt klart langt den bedste hundebog jeg har læst i mange år! (eller Martin læser den, jeg hører om den, og læser brudstykker når jeg gider :lol:). Der er nogle øvelser som jeg rigtig gerne vil i gang med til Sally. Den er skrevet for alle problemhunde, men mest med henblik på reaktive boerder collier/hunde i agility-miljøet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kom endelig afsted til træning i tirsdags, men min handling var dog ikke noget at råbe hurrah for :rolleyes: Jeg lavede en masse åndssvage fejl. Sally var dog dygtig og lydig!

 

Der var kun en træner, så derfor kun en bane sat op i hallen. Det betød at der var masser af plads nede i den ene ende, og jeg kunne "gå cickler" med Sally. Efter ca 15 mins cirklen, kunne jeg holde helt ude i enden af snoren, og hun traskede bare rundt rimelig roligt og afslappet! Det er hwlt klart den bedste måde for hende. Jeg beder hende ikke om at forholde sig til andet, end at hun skal følges med mig. Reagerer hun på en hund, bliver snoren strammet og hn bliver slæbt med mig i en lidt mindre cirkel. Har prøvet et par gange med at lave tricks og kontaktøvelser mellem mine løb, men det giver slet ikke den samme ro!

 

Forresten, Korvis, jeg mener at huske at du har lidt af de samme problemer med Iso? Har du læst Control Unleashed af Leslie McDevitt? Den er helt klart langt den bedste hundebog jeg har læst i mange år! (eller Martin læser den, jeg hører om den, og læser brudstykker når jeg gider :lol:). Der er nogle øvelser som jeg rigtig gerne vil i gang med til Sally. Den er skrevet for alle problemhunde, men mest med henblik på reaktive boerder collier/hunde i agility-miljøet.

 

Nja, jo på en måde. Jeg kan f.eks. sagtens gå med hende løs i fri ved fod, så er hun helt obs på mig. Men så snart jeg stopper, er hun "på" igen... Så det får hende ikke til at holde op med at være så obs på banen. Hvad jeg egentlig burde gøre, er vel at holde hende på en afstand hvor hun kan forholde sig roligt, og så træne den afstand mindre og mindre. Men det er jo ikke praktisk muligt, hvis ikke jeg vil lægge selve agilitytræningen på hylden i den tid det ta'r at få det indlært. Så det bli'r lissom ikke gjort...

Link til indlæg
Del på andre sites

hun har f.eks. nogle øvelser der hjælper med netop dette. F.eks "look at that dog" øvelsen, hvor hunden bliver klikket/belønnet for at SE på hundene omkring den, IKKE for at holde øjenkontakt til føreren. De lærer at forholde sig til hvad der sker omkring dem, istedet for at man forsøger at få dem til at lukke af for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

hey... jeg fandt engang en hjemmeside med opskriften på at lave de flettede reb vi bruger til agility, men nu kan jeg bare ikke finde den. Har lovet at sende et link til en fra klubben, da hans hund kører godt op i drift når de bruges. Nogen der kender siden?

 

Mine er lavet efter denne opskrift :-)

 

Make Your Own Homemade Dog Toys

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad jeg egentlig burde gøre, er vel at holde hende på en afstand hvor hun kan forholde sig roligt, og så træne den afstand mindre og mindre. Men det er jo ikke praktisk muligt, hvis ikke jeg vil lægge selve agilitytræningen på hylden i den tid det ta'r at få det indlært. Så det bli'r lissom ikke gjort...

 

hun har f.eks. nogle øvelser der hjælper med netop dette. F.eks "look at that dog" øvelsen, hvor hunden bliver klikket/belønnet for at SE på hundene omkring den, IKKE for at holde øjenkontakt til føreren. De lærer at forholde sig til hvad der sker omkring dem, istedet for at man forsøger at få dem til at lukke af for det.

 

Ja, det var egentlig det jeg mente med ovenstånde, fik det bare ikke formuleret godt nok... Men det vil betyde at jeg ikke kan træne agility når jeg kommer til træning, kun træne det at forholde sig i ro. Og så vælger jeg alligevel at få trænet agility, og at jeg må leve med en hysterisk hund. Jeg ved godt at jeg burde, men må inddrømme at der springer jeg sq over hvor gærdet er lavest... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket, men det var ikke lige helt den jeg tænkte på. Jeg tog mig lige sammen og googlede lidt ekstra og fandt den: http://www.askely.dk/Lav dine egne træningsredskaber.pdf

 

Det er da den samme slags fletning..? Jeg laver også mine på den måde, jeg holder bare det hele i hånden, med de 4 tråde lagt mellem fingrene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket, men det var ikke lige helt den jeg tænkte på. Jeg tog mig lige sammen og googlede lidt ekstra og fandt den: http://www.askely.dk/Lav dine egne træningsredskaber.pdf

 

Det er da den samme slags fletning..? Jeg laver også mine på den måde, jeg holder bare det hele i hånden, med de 4 tråde lagt mellem fingrene...

 

øhm... det er da det samme? eller er det mig der er blevet blind og gammel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Imorgen er der kun en uge til årets første konkurrence. Kan bare ikke vente. Inden da når vi lige at få to gange træning til.

 

Vi var afsted i onsdags oppe i Ringsted. Desværre var de noget lang tid om at få sig gjort færdige dem der var derinde før os, så de brugte 10 minutter af vores tid :(

 

Basse var rigtig fin, og han fik lov til at træne på senior højde. Højden er intet problem, men vi var 3 store hunde og seniorhund, så jeg sagde at Joy sagtens kunne løbe på en lavere højde. Det vigtige var at han tog ALLE felter, og så er han ved at være fortrolig med at løbe på gulvtæppe, for han er kommet lidt op i fart i sin slalom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja kan du SÅ se at få optaget noget mere! Vi vil se lille søde dygtige Johna til træning! :hjerte:

 

Så er der en lille video med johna der træner fremad og forkryds... Dog indenfor på meget begrænset areal, men var lige kommet hjem fra jobm det regnede og ville snart blive mørkt så ud kom vi ikke (ja undskyldninger er der nok af kan i nok høre :rolleyes: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Imorgen er der kun en uge til årets første konkurrence. Kan bare ikke vente. Inden da når vi lige at få to gange træning til.

 

Vi var afsted i onsdags oppe i Ringsted. Desværre var de noget lang tid om at få sig gjort færdige dem der var derinde før os, så de brugte 10 minutter af vores tid :(

 

Basse var rigtig fin, og han fik lov til at træne på senior højde. Højden er intet problem, men vi var 3 store hunde og seniorhund, så jeg sagde at Joy sagtens kunne løbe på en lavere højde. Det vigtige var at han tog ALLE felter, og så er han ved at være fortrolig med at løbe på gulvtæppe, for han er kommet lidt op i fart i sin slalom.

 

Jeg lader også bare Karla løbe på lille højde hvis jeg træner sammen med små hunde... Hun er ikke en hund der river ned, ligegyldigt hvor højt de bliver sat til hende, så det betyder ikke så meget for hende... Tilgengæld får de jo endnu mere fart på, på en lavere springhøjde :lol: så det betyder lidt for hendes fører :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...