Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Mødte op til træning i aftes med en MEGET frisk tigerdyrsimpressionistisk schæfercollie, som har været i snor i en uge!! -og så var der kun EN anden hund! :lol: Nå men det passede jo fint med at det var en medium hund, så slap vi for op og nedsætning af bomme.

Sally var virkelig frisk, og vi hyggede os, selvom jeg havde lidt problemer med at følge med hende rundt, og der er ikke rigtig servostyrring på tøsen endnu..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lige fordi jeg synes hun er så skøn :blink:

Et billede af min lille kommende agilitystjerne, der desværre ikke er så fotogen...

IMG_0269.jpg

 

Det skal lige siges at hun er en hund der bare kan køre forfærdeligt højt og til tider ryster jeg meget på hovedet af hende. Heldigvis er der så meget lydighed(som der nu engang kan være på så ung en hund) at hun holder sin plads. Men er spændt på at se om hun kan holde sin sit når der er en hel agilitybane der trækker i hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må lige blære mig lidt...

Joy var super god... han sprang godt nok et felt på balancen(tror aldrig jeg har set ham suse over den forhindring så hurtigt før *gg*), men alt det andet var bare super godt(glæder mig til d. 12/5 hvor vi debuterer i SP2). Jeg kan også mærke på mig selv at jeg oftere og oftere eksperimenterer med hunden, for at se hvad han egentlig kan. Bl.a. var der en snæver mølle. Jeg ville løbe den på en måde, og min træner forslog en anden. Begge dele blev afprøvet og han var bare super sej, og endnu engang bekræftede han at hans back er i skabet(vil lige sige at han udelukkende laver den på håndtegn og ikke kommando, hvilket de fleste andre jeg har set vist gør med deres hund).

Det mest fantastiske var dog at han i ventetiden kunne være i sit bur UDEN at sige noget :banan: Det er altså store sager når man tænker på at jeg nok har klubbens mest larmende hund.

 

Nå, men det var nu ikke ham jeg ville blære mig med. Næ, det er skam den lille prinsesse. Hun blev ellevild da hun skulle se på de andre hunde lave agility(og hun måtte ikke være med). Hun blev så også hysterisk, da hun så hvad vi andre nok ville betragte som en dejlig kæle-kramme-bamse-hund. Den kan hun bare ikke snuppe. Så rejser hårene sig og hun skælder ud. Ikke en af de andre hunde har noget i mod. Men den der "mini-isbjørn" er bare en tand for farlig.

Vi fik lige leget med tunneller og der var ingen problemet, og jeg kan godt se allerede nu at med hende skal tunnellen spændes godt fast, for der er bare turbo på.

For god ordens skyld. Cassi kan IKKE være stille når hun er stoppet ind i buret :vuf: Forstår godt folk kan undre sig over at vi bruger bringsel og ikke halsgivning *gg*

 

Efter træning(og kage) tog jeg med min far ud i klubben, hvor han skulle træne sit STORE hold med kun en kursist. Her fandt jeg to pinde frem, og så blev der trænet indgange. Det er lidt pudsigt. For hun har helt sikkert fanget at det handler om at løbe og fortsætte lige ud. Men det er ikke altid hun kobler det sammen med at vi skal igennem de pinde :roll:

Da vi blev trætte af det(der gik nok tre minutter), så hentede jeg nogle støtter og så var planen at vi bare skulle træne fremadsendelser. Det er trods alt tre måneder siden hun sidst har arbejdet med handling. Og det er så nu jeg vil blære mig...

For hvad kunne prinsessen. Hun kunne da lave fremadsendelser med bagkryds og hun orienterede sig efter det sidste spring og løb i samme retning som jeg gjorde.

Vi fik også afprøvet noget forkryds. Igen en super lille hund.

Pole det gav lidt problemer, men det skulle lige afprøves uden spring, så hun lige fik genopfrisket at hun altså lige skal blive på den side min arm er i gang.

Så ville jeg som det sidste se hvad hun sagde til at lege med at jeg løb baglæns. hun var skidedygtig, men så troede jeg at trænerne voksede ind i himlen og ville have mere. Og så blev madammen utilfreds... Kunne hendes mor da ikke lige fatte at prinsessen var skide dygtig og skulle belønnes for det skide flotte hun lavede:stupid: Den har altså lidt personlighed...

 

Jeg må indrømme at jeg er overrasket over den energi der er i det lille kræ. Og ikke mindst hvor hurtigt hun lærer og hvor godt hun lærer. I dag var nok femte gang hun fik lov til at arbejde med springstøtter. Nu får hun nok ikke lov til det før til april, hvor vi starter til begynderagility.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er egentlig ikke AG træning som sådan, men en lille chihuahua på det hold jeg underviser i almindelig lydighed havde nogle seriøse motivationsproblemer. Han er ikke specielt interesseret i mad eller legetøj, ejeren gjorde ellers et ihærdigt forsøg!

Men nu bruger vi balancebommen som belønning for hans arbejde - og det er næsten et mirakel hvor meget fut der er kommet i ham nu! Tænker Amocca har en kommende AG stjerne på vej på hendes hold :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I så fald skal nogle af mine nuværende kursister stoppe, eller jeg skal oprettte flere hold ;-) ps. Kan du vive et lift fra brabrand til banen imorgen? Ville gernevære der 17 / 17.30ish

 

Og nåt jeg siger imorgen, så mener jeg mandag

 

Haha - det kan jeg nok godt ja. Også selvom jeg ikke er sikker på at Dolph skal med - han hoster lidt. Får fandme nederen på hvis det er kennelhoste..

Mandag selføli ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Superdejlig træning i dag! Vi havde en lille bane der egentlig ikke var ret svær, men den havde nogle rigtig gode ting for Iso og mig. I starten var Iso helt oppe at køre, og kunne ikke helt huske forskel på "touch" (A'et) og "tu" (tunnel)... :roll: Men efter lidt tid faldt hun ned, og var rigtigt dygtig (jeg skal virkelig ta' Sannes gode råd til mig, om at køre hende lidt træt før stævner :5up: ). Hun havde en superslalom i dag, hvor jeg kunne flytte mig rigtig langt væk til siden, hvilket hjalp enormt på noget handling der kom bagefter. Ikke én slalomfejl, selv om jeg udfordrede hende ret meget, stolt moar!

 

Til gengæld er det meeeeeget svært at springe over springene, uden at pille pinde ned, hvis det er bare en smule snævert - og især hvis jeg er foran hende. Som typisk ved stakithandling. Men så var vi jo så heldige at selvtræningsdelen bestod af lutter stakitter! :5up: Og vi bøvlede med 1-2-3 spring i laaaang tid, før det endelig sa' pling i Iso's hjerne, og hun kunne springe hele 3 spring uden at rive... :roll: Det er altså en ting hun bli'r nødt til at lære, for jeg kan ikke løbe hende op i et stakit, så hvis jeg laver stakithandling er det kun hvis jeg kan placere mig så jeg er foran hende...

 

Er også begyndt at lære hende noget helt andet, når vi har de "skæve starter", som hvis jeg starter hende i et stakit (håber det er forståeligt..). Så gi'r jeg hende ikke startkommando før hun kigger på det spring hun skal ta', i stedet for at kigge på mig. Jeg ved sådan set ikke om det gi'r så meget rent agilitymæssigt, men det har i hvert fald den heldige "bivirkning" at hun er nødt til at koncentrere sig og fokusere på hvad hun skal. Og det er en god ting, når man er en lille Iso der kun tænker på at løbe stærkt og komme føøøøørst!!! :lol: Og det er jo set, mere end én gang, at hun løber forbi det første spring ved sådan en start, det gør hun ikke nu. Så det bli'r lidt spændende at se hvad det resulterer i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo stor fan af Sannes råd om at køre træt før stævner :mrgreen: Hele det første år vi løb konkurrencer, der skulle jeg helst træne torsdag aften, tage en 3 timers fredagskursus om fredagen og SÅ var der en minimal chance for at jeg rent faktisk kunne styre kræet om lørdagen til stævne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det modsatte problem... Joy fungerer bedst hvis han slet ikke skal lave noget op til, og jeg må under ingen omstændigheder opvarme ham for meget. For så ryger hjernen helt på ham...

 

Jeg har også kunne mærke at det faktisk sætter stressen lidt i vejret her i den periode han har trænet to gange om ugen...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Er også begyndt at lære hende noget helt andet, når vi har de "skæve starter", som hvis jeg starter hende i et stakit (håber det er forståeligt..). Så gi'r jeg hende ikke startkommando før hun kigger på det spring hun skal ta', i stedet for at kigge på mig. Jeg ved sådan set ikke om det gi'r så meget rent agilitymæssigt, men det har i hvert fald den heldige "bivirkning" at hun er nødt til at koncentrere sig og fokusere på hvad hun skal. Og det er en god ting, når man er en lille Iso der kun tænker på at løbe stærkt og komme føøøøørst!!! :lol: Og det er jo set, mere end én gang, at hun løber forbi det første spring ved sådan en start, det gør hun ikke nu. Så det bli'r lidt spændende at se hvad det resulterer i.

 

Det er jo det Sussan Garrett vil have man skal...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man er vel Garrett-fan! ;-) Faktisk kom det lidt af sig selv. Iso kører højt, så der skal bare være ro på starten. Derfor har jeg holdt hende lidt i starten, indtil hun fik lidt ro i øjnene. Pludselig begyndte hun selv at kigge på det første spring, og så greb jeg det bare, og begyndte at belønne for det. I dag er hun så for første gang begyndt at holde blikket på første spring i lidt længere tid, så det kommer stille og roligt. Men det var absolut ikke noget jeg havde planlagt at lære hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo blevet lidt nysgerrig... Så noget video på youtube med nogle der lavede lapturn med deres hunde, og i samme forbindelse kom jeg så ind på denne side: Onemind

 

Nederst er der nævnt nogle dvd'er omkring handling. Er der nogle der kan gennemskue hvordan man kan få fat i dem? Umiddelbart læser jeg det som om det er nogle de selv har lavet. Når jeg ser deres handling ser det så dejligt ubesværet og kontrolleret ud, så jeg ville gerne se nærmere på det for at hente inspiration... Men må indrømme at mit finske ikke er så godt at jeg kan finde ud af hvor man skaffet de dvd'er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo blevet lidt nysgerrig... Så noget video på youtube med nogle der lavede lapturn med deres hunde, og i samme forbindelse kom jeg så ind på denne side: Onemind

 

Nederst er der nævnt nogle dvd'er omkring handling. Er der nogle der kan gennemskue hvordan man kan få fat i dem? Umiddelbart læser jeg det som om det er nogle de selv har lavet. Når jeg ser deres handling ser det så dejligt ubesværet og kontrolleret ud, så jeg ville gerne se nærmere på det for at hente inspiration... Men må indrømme at mit finske ikke er så godt at jeg kan finde ud af hvor man skaffet de dvd'er...

 

Det er (hvis jeg har forstået det rigtigt) Jaakko og Janitas DVD, og den har jeg også ledt grundigt efter på nettet... Jeg tror at man bare bestiller den fra dem selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

er ikke sikker på om det er det vi kalder serpentiner eller det vi kalder træk igennem... men du har springene stående på række (som et stakit ;-) ) har forsøgt at illustrere herunder)

 

[ATTACH=CONFIG]79437[/ATTACH]

takker begge to, og for at gøre forvirringen total (for mig), så er det dem der herovre (i hvertfald hos min træner) kaldes "slalom" :lol:

 

edit, den nederste tegning er så "pull through's" eller "push through's"

Link til indlæg
Del på andre sites

takker begge to, og for at gøre forvirringen total (for mig), så er det dem der herovre (i hvertfald hos min træner) kaldes "slalom" :lol:

 

edit, den nederste tegning er så "pull through's" eller "push through's"

 

:lol: fantastisk

 

var på en kursus den anden dag, hvor vi overvejede at man burde lave en agility-synonymordbog.... den manøvre jeg kaldte et falsk kryds, kaldte hun en halv-svensker og en anden kaldte det en kontra :mrgreen: kært barn har mange navne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...