Hop til indhold

DKK Før du køber hund kursus - kan det anbefales ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Der er et om 3 uger og jeg overvejer at deltage. Men jeg er i tvivl om, jeg vil få noget ud af det eller ej :confused: Jeg har set DKK´s film og den gav mig ikke de store input. Ikke når jeg har læst en masse hundebøger..

 

 

Kan det anbefales at deltage ? Vil gerne have svar fra nogle, der har deltaget selv eller hørt om det ;-)

Redigeret af Gucci
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke deltaget på dette kursus (men jeg tillader mig lige at svare alligevel ;-))

 

Hvis kurset ikke er alt for dyrt, kan man jo godt deltage selvom man på forhånd måske ikke har de store forventninger til indholdet. Der vil jo altid være mulighed for at stille spørgsmål :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke deltaget på dette kursus (men jeg tillader mig lige at svare alligevel ;-))

 

Hvis kurset ikke er alt for dyrt, kan man jo godt deltage selvom man på forhånd måske ikke har de store forventninger til indholdet. Der vil jo altid være mulighed for at stille spørgsmål :-D

 

Det koster en 50´er, så det er lige til at klare :blink:

 

Ja spørgsmål sådan een aften er vigtige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det koster en 50´er, så det er lige til at klare :blink:

 

Ja spørgsmål sådan een aften er vigtige :-D

 

Ejjj OK en 50'er er jo trodsalt ikke en herregård for de fleste af os :mrgreen:

 

Generelt syntes jeg det kan være en smule underordnet hvad de fortæller sådan en aften - muligheden for at stille spørgsmål er det vigtigeste :-D

 

Hvor er det henne i landet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjj OK en 50'er er jo trodsalt ikke en herregård for de fleste af os :mrgreen:

 

Generelt syntes jeg det kan være en smule underordnet hvad de fortæller sådan en aften - muligheden for at stille spørgsmål er det vigtigeste :-D

 

Hvor er det henne i landet?

 

Det jeg overvejer er i Rødovre. Men hvis du kigger på hp´en, så er der flere kredse, der jævnligt afholder det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke deltaget på sådan et kursus - men ville egentlig ønske, at jeg havde gjort det. :-)

 

Jeg har hørt fra nogle, der har deltaget, at de fik gode råd til, hvilken race de skulle vælge. Jeg ved så ikke, om det var en del af programmet, eller om det var noget de selv spurgte ind til bagefter. Men det kan jo være, at du kan få gode råd til, om en shih tzu eller en løve passer bedst til dig (hvis det stadig er de to racer, der er øverst på favoritlisten).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja lærer man lidt nyt - så er det da klart det værd :-D

 

Men er det præcis det samme som i videoen, så ville jeg nok blive lidt skuffet :???:

 

Det handler om jeg skal køre helt til Rødovre efter en lang dag (specielt den dag) eller ikke :blink:

 

Tror i at jeg kan lære noget, så må jeg afsted :-P

 

 

Sonja: Ja det kan jeg høre dem om :5up: Hvis de kender racerne ordentligt :cool: Dog vil jeg tro, de kan det mest overfladiske og ikke den nære racekendskab - det kan et par opdrættere (jeg stoler på) nok bedre hjælpe mig med :-D Du fik Tyson inden du havde det store hundekendskab eller ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja: Og hov, ja det er stadig de to racer, jeg har i tankerne - medmindre jeg ender med en internat eller genbrugshund, der lige træææænger til et hjem hos mig, fordi den ikke har haft det godt :lun::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du fik Tyson inden du havde det store hundekendskab eller ?

 

Altså, vi havde hund, da jeg var barn (hun døde, da jeg var 13), men det var selvfølgelig min mor, der havde det primære ansvar.

 

Jeg havde læst en del på nettet, inden jeg fik Tyson, og læste også nogle forskellige hundebøger - nogle af dem dog lidt modstridende og ikke alle lige gode, da jeg endnu ikke havde fundet ind på H-F og fundet ud af, at det var Greva, Jarnved og Hallgren, jeg skulle kaste mig over. ;-)

 

Så det var ikke fordi, at jeg var fuldstændig uforberedt. Men da jeg så stod med Tyson, var der alligevel nogle ting, som jeg tænkte, at det kunne have været rart at være bedre forberedt på. Så når jeg har hørt nogle snakke om "Før du køber hund"-kurset har jeg tænkt, at det kunne have været godt at være med til. Men det kan selvfølgelig godt være, at jeg ikke havde fået mere ud af det end af at læse bøger, jeg kender jo ikke kurset. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Mikkel og jeg tilmeldt kurset :-D

 

Tror Mikkel kan lære lidt mere om hunde (han har næsten ikke læst noget) og jeg kan få en masse ud af spørgsmål tror jeg :-D

 

Og så har vi skrevet, at vi overvejer Löwchen, Shih Tzu og evt Cavalier :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at fortælle, om I fik noget ud af det. :-)

 

 

 

Uh, det er altså også nogle af mine favoritracer. Bare jeg havde plads til tre hunde til. :-P

 

Det skal jeg nok :blink:

 

Ja det er skønne racer :lun: Men tror også hellere jeg må starte med een, ellers bliver det en dyr fornøjelse :shock:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Så er det imorgen vi skal afsted og jeg er begyndt at glæde mig rigtigt meget :-D

 

Håber virkeligt det bliver godt :mrgreen:

 

--Det bliver rigtig spændende at høre om.. Jeg håber du kommer med en lang redegørelse over hvordan det hele forløb, --og om DU fik noget ud af det.

Næ, det KOSTER ikke så meget, men det er da surt at spilde tiden, kan jeg godt se...

Men du kan osse se sådan på det, at hvis du ikke har tid til at ofre et par timer på sådan et kursus, så har du måske slet ikke tid til en hund? :-P:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil rigtig gerne på et a disse kursuser' date=' men synes aldrig rigtigt der blir holdt noget i Jylland ?? eller er det bare mig som kigger det forkerte sted :roll:[/quote']

 

Jeg har heller ikke set det. Prøv at skriv en mail til den kreds du hører til og hør ?

Link til indlæg
Del på andre sites

--Det bliver rigtig spændende at høre om.. Jeg håber du kommer med en lang redegørelse over hvordan det hele forløb, --og om DU fik noget ud af det.

Næ, det KOSTER ikke så meget, men det er da surt at spilde tiden, kan jeg godt se...

Men du kan osse se sådan på det, at hvis du ikke har tid til at ofre et par timer på sådan et kursus, så har du måske slet ikke tid til en hund? :-P:lol:

 

Jeg tror skam ikke det bliver spild af tid :blink: Mikkel får et turbo kursus og lidt indsigt i det (selvom vi ikke bor sammen mere og det er MIG, der skal have hund). Men er rart han lærer lidt mere :-D Og jeg kan sikkert også lære noget og især om evt. racer tror jeg :5up: Bare synd jeg har fundet endnu en race, der er interessant :oops: Men den må jeg tage med evt. opdrættere, hvis jeg skal ud og kigge så :-D

 

Jeg har skam oceaner af tid ;-)

Redigeret af Gucci
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror skam ikke det bliver spild af tid :blink: Mikkel får et turbo kursus og lidt indsigt i det (selvom vi ikke bor sammen mere og det er MIG, der skal have hund). Men er rart han lærer lidt mere :-D Og jeg kan sikkert også lære noget og især om evt. racer tror jeg :5up: Bare synd jeg har fundet endnu en race, der er interessant :oops: Men den må jeg tage med evt. opdrættere, hvis jeg skal ud og kigge så :-D

 

Jeg har skam oceaner af tid ;-)

 

Altså en ny udover löwchen, shih tzu og cavalier? Hvad er det nu for en sød race, du har fundet? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså en ny udover löwchen, shih tzu og cavalier? Hvad er det nu for en sød race, du har fundet? :-)

 

Jeg er ret vild med den Tibetanske Spaniel af udseende :-D Kender en blanding af Papillon og Pekingeser, der ligner Tibben :blink: Men tibberne kan være ret gøende og det er IKKE en allergihund. Måske vil jeg besøge en opdrætter - nu ser vi :-D

 

Jeg skal ikke have hund før tidligst til foråret. Jeg har ikke råd nu, hvor Mikkel lige er flyttet. Så er der tid at løbe på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret vild med den Tibetanske Spaniel af udseende :-D Kender en blanding af Papillon og Pekingeser, der ligner Tibben :blink: Men tibberne kan være ret gøende og det er IKKE en allergihund. Måske vil jeg besøge en opdrætter - nu ser vi :-D

 

Jeg skal ikke have hund før tidligst til foråret. Jeg har ikke råd nu, hvor Mikkel lige er flyttet. Så er der tid at løbe på ;-)

 

Hvad med en blanding af en cavalier og en papillon? Sådan en så jeg til Tysons første agility-time i dag, og den var ret så sød (omend noget gøende) - men sådan en kan måske være lidt svær at finde. :-)

 

Selv troede jeg jo, at jeg skulle have en cavalier, indtil jeg så den lille ræv og var solgt på stedet. Og jeg synes altså stadig, at de er dejlige hunde. :lun: Der er en cavalier på vores lydighedshold, og den er sååå sød. Men det ved du selvfølgelig fra Fie. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...