Hop til indhold

Hvor mange i et kul?(:


Gæst Chanel(:
 Share

Recommended Posts

Gæst Chanel(:

Hej med jer!:-)

 

Min søster har en labrador, som har været så heldig at være drægtig:-D

Jeg skulle spørge for hende om I ved, hvor mange unger der er i sådan et kuld?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
I sidste uge fik en glathåret tysk korthårs jagthund 17 hvalpe. Ved ikke ,om de har fået en ammetæve til nogen af disse og om alle er overlevet den 1ste uge..

 

Der blev fundet en ammetæve der havde fået et meget lille kuld, så heldigvis skulle tæven ikke selv (med hjælp fra sine mennesker self) tage sig af alle 17 hvalpe.

 

Men ja, det er umuligt at forudsige kuldstørrelse. En scanning kan dog give et bud på hvor mange der gemmer sig, og vil man være lidt mere sikker, kan man lave røntgen (kan dog ikke laves så tidligt som scanning).

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er både scanning og røntgen ikke fyldestgørende...

 

Vi havde i specialklubben en tæve for et eller to år siden, der fik 17 hvalpe. Dog døde en af dem i løbet af første uge - mens resten af kuldet blev fordelt på to tæver. Ammetæve og mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Og så er både scanning og røntgen ikke fyldestgørende...

 

Vi havde i specialklubben en tæve for et eller to år siden, der fik 17 hvalpe. Dog døde en af dem i løbet af første uge - mens resten af kuldet blev fordelt på to tæver. Ammetæve og mor.

 

Nææh 100% sikker kan man aldrig blive -men det kan da give en ide om om man år et kæmpe kuld eller kun et par stykker. Synes dog ret ofte jeg har set at der er ramt plet med røntgen, men må indrømme at hvis jeg selv var opdrætter, ville jeg nok nøjes med at scanne (ligeså meget for at vide om tæven rent faktisk er drægtig). Det er mit indtryk at røntgen egentlig mest er for dem der gerne vil vide præcist (så godt som det nu er muligt) hvor mange hvalpe der kommer, og jeg kunne nu godt leve med at lade mig overraske:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste gang gjorde jeg ingen af delene, og tvivler på jeg gør det denne her gang heller. Kunne dog mistænke manden for ikke at kunne styre sin nysgerrighed, og at han vil insistere på at gøre en af delene.

 

Men eftersom der er set reabsobering af hvalpe på en tæve scannet drægtig i 7. uge, så er intet sikkert. Forstår dog fint at man kan være nysgerrig og alt det der. For er det noget jeg kender til, så er det at være nysgerrig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...