Hop til indhold

Også papillon/phalene


Gæst bermann
 Share

Recommended Posts

Gæst bermann

Jeg går også og overvejer om papillonen er hunden for mig. Umiddelbart arbejder jeg, som så mange andre, 8 timer dagligt, bor sammen med min kæreste, som også har normal arbejdsdag. Vi bor i et lille hus med have.

 

Jeg har læst meget og kigget rundt omkring på nettet efter papilloner, og har da også fundet en hel masse kenneller. Men jeg er i syv sind mht. hvilken jeg skal vælge.

 

Ud over det er jeg lidt nysgerrig efter at vide, hvor mange dage man ca. skal afsætte til at lære hunden at være alene, så man kan begynde at arbejde igen. Med andre ord, hvor længe bør man ca. have fri?

Link til indlæg
Del på andre sites

alene hjemme træning afhænger vist vældigt meget af hvalpens temperament... Vi var så heldige at det kunne passe os med 4 uger fri i forbindelse med hjemtagelse af hvalpen.... der er så kun lidt over 1 uge tilbage og hun er stadig ikke god til det :(

 

Så vi skal vist ud og have arrangeret noget med noget pasning til i starten....

 

Mens andre vist bare svæver igennem det og kan klare det på 1 uge14 dage....

 

Ved intet om papilloner, men synes at have hørt at mange af de små selskabshunde har tendens til separationsangst og dermed kan være lidt mere besværlige at lære alene hjemme... men om det er rigtigt aner jeg ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bermann

Det var alligevel længe.

 

Jeg håber da et eller andet sted, at det varierer fra hund til hund, for hvornår har man normalt lige 4 ugers ferie :-)

 

Jeg må prøve at forhøre mig, når engang jeg finder et sted, hvorfra jeg vil købe hunden.

 

Jeg har faktisk også overvejet at købe en ældre hund, men der er jo altså også noget charmerende ved at have hunden helt fra hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var alligevel længe.

 

Jeg håber da et eller andet sted, at det varierer fra hund til hund, for hvornår har man normalt lige 4 ugers ferie :-)

 

Jeg må prøve at forhøre mig, når engang jeg finder et sted, hvorfra jeg vil købe hunden.

 

Jeg har faktisk også overvejet at købe en ældre hund, men der er jo altså også noget charmerende ved at have hunden helt fra hvalp.

 

Vær opmærksom på, at I nok også skal træne alene hjemme, selvom I køber en voksen hund. Det er jo stor omvæltning for hunden at flytte familie væk fra det trygge og kendte. Hvis de gamle ejere har været gode til at træne alene-hjemme med den, burde det dog gå en del hurtigere end med en hvalp. Men under alle omstændigheder ville jeg tage lidt fri, lige når I får hunden, så den får en chance for at blive tryg ved jer og lære sin nye situation at kende.

 

Jeg har selv en genbrugshund, og han er bare så dejlig! Jeg kunne da også godt have tænkt mig en sød, lille hvalp, men der er også fordele ved en voksen hund. F.eks. slap jeg for renlighedstræning, hvilket er meget rart, når man bor på 3. sal. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bermann

Du har fuldstændig ret. Selvfølgelig skal en voksen hund også føle sig tryg i det nye hjem, og skal derfor også trænes, passes og nusses om, men som du selv skriver burde det gå lidt hurtigere. Og jeg har da også tænkt på renlighedstræning og lydighed i det hele taget. Man kan jo altså tage den lidt indenom, ved at vælge den voksne i forhold til. Men mon ikke jeg alligevel vælger en hvalp, medmindre den helt rigtige voksne hund vælter ind i mig :blink:.

 

Det er nu også en sød lille fætter du har fået fat i der. :-) Hvad slags er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
alene hjemme træning afhænger vist vældigt meget af hvalpens temperament... Vi var så heldige at det kunne passe os med 4 uger fri i forbindelse med hjemtagelse af hvalpen.... der er så kun lidt over 1 uge tilbage og hun er stadig ikke god til det :(

 

Så vi skal vist ud og have arrangeret noget med noget pasning til i starten....

 

Mens andre vist bare svæver igennem det og kan klare det på 1 uge14 dage....

 

Ved intet om papilloner, men synes at have hørt at mange af de små selskabshunde har tendens til separationsangst og dermed kan være lidt mere besværlige at lære alene hjemme... men om det er rigtigt aner jeg ikke...

 

Nu ved jeg jo ikke alt om alle papilloner, men jeg ved om min egen papillon, at han ikke bryder sig om at være alene hjemme. Men jeg har så også anskaffet mig så lille en race, for at kunne have ham med mig rundt, og det har jeg også hvis jeg skal noget, så er han med i bære-tasken;-). Men han ville bestemt ikke trives med at blive efterladt hjemme i 8 timer alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...