Hop til indhold

Sart mave - Dyrlægens ubrugelige konklusioner... Suk...


Shii
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg var helt målløs over at hun gjorde det og anede bare ikke hvad jeg skulle gøre...

 

Vi har siden da kun gået der når vi ved der ikke er særlig mange mennesker... Helst om formiddagen, hvor der nærmest er helt øde...

 

----

 

Dexter opdate;

Han spiser (heldigvis) med glæde sine piller, og han er vild med foderet fra dyrlægen (men det er jo dåsemad, så det er jo nærmest klart)...

 

Egentlig skulle vi have været ude og handle, men har ikke lyst til at efterlade ham alene...

Nej, det er da virkelig også flabet :roll:

 

Dejligt med Dexter.. :banan: Kan en af jer ikke bare tage ud og handle, mens den anden bliver hjemme hos ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er da virkelig også flabet :roll:

 

Dejligt med Dexter.. :banan: Kan en af jer ikke bare tage ud og handle, mens den anden bliver hjemme hos ham?

 

 

Vi har besluttet at bestille mad til aften, i stedet for at lave det, og så spiser vi det nok i et andet rum end køkkenet, så Dexter kan få fred... Håber ikke han føler sig svigtet fordi vi ikke er der hele tiden, men dyrlægen synes det var bedst hvis han fik lov at være "alene", fordi uanset hvor trygge hunde er ved deres ejer, er det aldrig sjovt for dem at være i smerter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nå ja.. en lille micro opdatering igen er at han er næsten stoppet med at pive... Han piver stadig nogle få gange, men før vågnede han jo og pev helt vildt... Nu sover han bare, og kommer der et lille piv en sjælden gang imellem...

 

Årh hvor jeg håber han snart er okay :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har besluttet at bestille mad til aften, i stedet for at lave det, og så spiser vi det nok i et andet rum end køkkenet, så Dexter kan få fred... Håber ikke han føler sig svigtet fordi vi ikke er der hele tiden, men dyrlægen synes det var bedst hvis han fik lov at være "alene", fordi uanset hvor trygge hunde er ved deres ejer, er det aldrig sjovt for dem at være i smerter..

 

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det med at hunden skal være alene?

De gange jeg har haft en hund der har været rigtig sløj, der ville den absolut foretrække min tilstedeværelse, helst osse fysisk kontakt så den kan mærke man er der selvom den ligger og falder lidt hen i perioder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det med at hunden skal være alene?

De gange jeg har haft en hund der har været rigtig sløj, der ville den absolut foretrække min tilstedeværelse, helst osse fysisk kontakt så den kan mærke man er der selvom den ligger og falder lidt hen i perioder.

 

Jeg tror det er fordi Dexter reagere så meget på os måske... Hvis jeg sætter mig hos ham går han væk med det samme... Jeg sad hos ham før vi tog til dyrlægen.. Eller rettere jeg sad på gulvet, og hver gang jeg rykkede mod ham flyttede han sig igen... Uanset hvordan jeg forsøgte at komme tæt på ham, så flyttede han sig, og jeg har bare ikke lyst til at tvinge ham heller...

 

Vores stue er jo lige over køkkenet, så vi kan se ham hele tiden, og holde øje med om han får det dårligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er fordi Dexter reagere så meget på os måske... Hvis jeg sætter mig hos ham går han væk med det samme... Jeg sad hos ham før vi tog til dyrlægen.. Eller rettere jeg sad på gulvet, og hver gang jeg rykkede mod ham flyttede han sig igen... Uanset hvordan jeg forsøgte at komme tæt på ham, så flyttede han sig, og jeg har bare ikke lyst til at tvinge ham heller...

 

Vores stue er jo lige over køkkenet, så vi kan se ham hele tiden, og holde øje med om han får det dårligt...

 

Aaarh på den måde, jeg forstod det som en generel anbefaling fra dyrlægen.

Et par af mine ældste hunde er osse sådan, de vil gerne være fri for alt for tæt fysisk kontakt.

Men på dem kan jeg så mærke at det giver dem tryghed at vide jeg er til stede, så der er jeg bare i samme rum som dem, så kan de selv vælge hvad de vil bruge mig til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh altså, hvor er jeg glad lige nu!

 

Olivier gik ud med Dexter, og jeg gik ud for lige at tage imod dem ude ved vejen (de var kun væk i 3 minutter)..

 

Og da Dexter ser mig bliver han så glad at han hopper og danser og bare udstråler glæde :lun: Da vi kommer ind tager Olivier sin jakke af og Dexter hopper hen og hiver jakken og ligger den ved døren (Han plejer at hente Oliviers jakke og ligge den ved døren når han ved vi skal ud), som om han ville sige "Hey den tur var for kort", (Men dyrlægen har sagt det er vigtigt han bliver holdt i fuld ro, og ikke får længere gåturer end 3-5 minutter)...

 

Hvis ikke det var fordi at jeg vidste han havde været syg for en time siden, så ville jeg mene at han er "back to normal" sådan sind-mæssigt... (Han er jo så "helt tom" så han har ikke skidt eller kastet op siden klokken 12, så om han stadig har dårlig mave ved vi ikke)...

 

Han er helt vild med det Royal Canine foder, men det er dåsemad så JEG er jo ikke vild med at han skal have det... Det er det eneste han må få til på fredag, og så skal vi se om maven er i orden der... Men blev godt nok helt varm indeni da den "gamle Dexter" kom tilbage :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre at det går bedre med ham. Sådan noget skåne-vådkost er altså rigtig godt til dårlig mave, det fik Motor også. Bagefter fik han skåne-tørkost i et par uger (indtil maven var helt fuldstændig god igen), det var lidt kedeligere syntes han. Så han var lykkelig da han endelig fik kallun og kød igen.

 

Motor er ikke så tit en puttehøne, men da han var syg, ville han virkelig gerne :hjerte: Yikes, det er skrækkeligt når ens hund er syg altså.

 

IMG_7274.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror i vi må give ham mere mad :vedikke:

 

Vi fik sådan noget dåsemad af dyrlægen som vi skulle give en dåse af om dagen, fordelt i 6.. Og det skulle vi gøre til på fredag...

 

Men han er SULTEN... Så læste jeg på pakken for jeg kunne simpelthen ikke forstå at han var så sulten.. Og i følge pakken skal han have 1,5kg af det dåsemad om dagen hvis det er hans eneste foder... Og han får en dåse, som der er 350 gram i... Så det er jo super lidt i forhold til hvad han normalt ville skulle have...

 

Ville i give ham f.eks. en halv dåse ekstra? Jeg vil ikke give ham normal mad, men tænker at smutte forbi dyrlægen og købe noget mere evt.

 

Han har skidt her til aften, en super flot bæ blev det til! En anelse løs, men slet ikke diarré! Så der var glæde! :mrgreen:

 

Og så har i dag været helt forfærdelig, for dyrlægen ville have han blev holdt i ro i dag også... Og han har bare fået opbygget en syg energi bunke, så han er slet ikke til at være i nærheden af :banan: Men han sov jo også hele dagen igår :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror i vi må give ham mere mad :vedikke:

 

Vi fik sådan noget dåsemad af dyrlægen som vi skulle give en dåse af om dagen, fordelt i 6.. Og det skulle vi gøre til på fredag...

 

Men han er SULTEN... Så læste jeg på pakken for jeg kunne simpelthen ikke forstå at han var så sulten.. Og i følge pakken skal han have 1,5kg af det dåsemad om dagen hvis det er hans eneste foder... Og han får en dåse, som der er 350 gram i... Så det er jo super lidt i forhold til hvad han normalt ville skulle have...

 

Ville i give ham f.eks. en halv dåse ekstra? Jeg vil ikke give ham normal mad, men tænker at smutte forbi dyrlægen og købe noget mere evt.

 

Han har skidt her til aften, en super flot bæ blev det til! En anelse løs, men slet ikke diarré! Så der var glæde! :mrgreen:

 

Og så har i dag været helt forfærdelig, for dyrlægen ville have han blev holdt i ro i dag også... Og han har bare fået opbygget en syg energi bunke, så han er slet ikke til at være i nærheden af :banan: Men han sov jo også hele dagen igår :lol:

 

Dejligt at han har det bedre!! :klap:

 

Til det markerede - hvis du alligevel skal købe foderet hos dyrlægen, kan du vel spørge når du er der..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja dåsemad kan hunde sgutte leve af, der er jo ingen næring i :-)

Men jeg ville ikke begynde at blande noget samme inden du har snakket med dyrlægen, i stedet ville jeg høre om der evt. ikke er en tørfodervariant du kan bruge.

Jeg har som sagt god erfaring med skånefoderet i pilleform fra Hill's, det virker altid og det virker hurtigt. Du kunne jo prøve at undersøge det og fremlægge det for din dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at han har det bedre!! :klap:

 

Til det markerede - hvis du alligevel skal købe foderet hos dyrlægen, kan du vel spørge når du er der..? :vedikke:

 

 

Jo jo, vi skal nemlig snakke med hende i morgen, men han er jo ved at dø af sult nuuuu... Han har decideret siddet og suttet på sin madskål og hylet af den det bette pus :lol:

 

Han har tabt sig et kilo, det er helt vildt hvor tynd han ser ud...

 

Vi har netop købt skåne piller fra Hills, og når vi har snakket med hende i morgen så håber jeg at hun giver os lov til at give ham en anelse mere foder.. om ikke andet så bare lige 50 gram som godbidder eller lignende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jo, vi skal nemlig snakke med hende i morgen, men han er jo ved at dø af sult nuuuu... Han har decideret siddet og suttet på sin madskål og hylet af den det bette pus :lol:

 

Han har tabt sig et kilo, det er helt vildt hvor tynd han ser ud...

 

Vi har netop købt skåne piller fra Hills, og når vi har snakket med hende i morgen så håber jeg at hun giver os lov til at give ham en anelse mere foder.. om ikke andet så bare lige 50 gram som godbidder eller lignende...

 

Ja det mp vi håbe... Men hvis han har lavet en fin pølle, og er så sulten, så må han sikkert få lidt mere mad nu. Det krydser vi for! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...