Hop til indhold

Sart mave - Dyrlægens ubrugelige konklusioner... Suk...


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg er simpelthen bare snart helt.. opgivende...

 

Det er typisk huskies at have sart mave, og vi troede faktisk i lang tid at vi var "heldige", og ikke havde fået sådan en husky...

 

Men det har vi... Og det er TRÆLS når man har en altædende madglad hund.. Eller.. havde...

 

Dexter elsker at spise alt hvad han kommer i nærheden af, det får han selvfølgelig ikke lov til, men der er f.eks. altid ejere som giver ham godbidder når man kigger væk...

 

Lige PT er hans mave altså sådan at han uden "nogen grund", kan gå fra at have diarré til normal afføring på en dag...

 

Problemet er at vi lige PT bliver nød til at stå op og lufte ham om natten... For ellers skider han indenfor, hvilket jo ER helt forståeligt når han har diarré... Men det er også hårdt at ikke kunne få en hel nats søvn fordi han skal luftes :cry:

 

Vi har jo selvfølgelig haft dyrlægen med inde over, og brugt ufatteligt mange penge på røngten, prøver osv. for at finde ud af hvad der dog er galt.. Og intet er galt.. Og hvor dejligt det end er at få bekræftet han er sund og rask, så er det også bare en træls "diagnose" at han "bare" har sart mave... For hvad skal vi gøre når vi har en hund med dårlig mave 80% af tiden?

 

Nu prøver vi IGEN at skifte foder, Vi skiftede fra hvalpefoder til voksenfoder i hans andet foder, og siden da har han stort set ikke ville spise det. Normalt tømmer han sin skål, men her der får det lov at stå hele dagen... Hvilket selvfølgelig også er frustrende...

 

Han har heldigvis ikke tabt sig, og dyrlægen mente at vi blot skulle blive ved at supplere med pasta(lignende zoolac) når maven var i stykker, og så skulle han faste.

 

Det som gør mig trist er at jeg faktisk havde håbet på at kunne få et "Det her kan han ikke tåle, så hold jer væk fra det"... Så kan vi jo bare skifte foder og godbidder og så ville det gå i orden..

 

Huskies har tendens til sart mave, og f.eks. fortalte opdrætteren at hun kendte til nogen som havde så store problemer at bare det at gå fra en sæk foder til en ny sæk(samme foder) kunne give dårlig mave hos hundene...

 

Jeg synes bare det er super træls, for som tingene er nu så tør jeg knapt fodre ham... For "hvad nu hvis han får diarré"...

 

Nå, men nu har dyrlægen jo laver alt hvad hun kunne, og jeg synes jo stadig vi står tilbage uden at være kommet videre... Ville i vælge at få en dyrlæge nummer 2s vurdering?

 

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig.. Jeg er så bange for at han skal dø pga. diarré, men som dyrlægen siger så er det dødelige ved diarré at de ikke får nok at drikke...

 

Vi har overvejet om vi skal begynde at lave vores eget foder... Ville i synes det var en god mulighed?

 

Han reagere ikke rigtigt på foder til sensible maver, og derfor bliver jeg jo lidt sådan "argh", også fordi vi nu er kommet ud i at det jo ikke er hans foder, men alt det andet han får som egentlig er problemet (Det tror jeg i hvert fald)..

 

Men laver vi hans eget foder, ville vi jo i hvertfald have 100% kontrol over hvad han får herhjemme...

 

Lige nu føler jeg at vi arbejder i blinde... For nu har det nye foder fået en måned, og det er stadig ikke anderledes... Men jeg har jo heller ikke lyst til at skifte foder i tide og utide :cry:

 

Jeg havde overvejet om vi skal give ham den zoolac lignende pasta forebyggende simpelthen, og så med skånekost (ris, kylling og fisk), og så tilsætte diverse ting som han har brug for derudover, og se om han fungere bedre på den måde...

Jeg bliver ved at tænke at der jo er hunde som overlever på lorte foder, så burde han ikke kunne overleve på skånekost et stykke tid, specielt hvis det får hans mave stabil? :vedikke:

 

Øv hvor jeg bare er dybt frustreret over at hans mave er i uorden... Dog er det altid noget at han virker glad... Dyrlægen har jo sikret at han ikke har ondt, og der er jo intet blod osv... Men man bliver jo stadig urolig... Vi har et skema over hvor meget vand han drikker, så vi hele tiden ved at han får drukket... (Og i stedet for at skifte vand to gange om dagen, skifter vi nu nærmest vand 500 gange om dagen, fordi han altid drikker en slurk eller to når han får frisk vand)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville få en anden dyrlæges vurdering. Og så ville jeg, som I selv overvejer, lave noget mad selv til ham. Det hjalp i hvert fald på vores King, som også havde vældig sart mave.. Det er jo ikke sikkert, at det vil virke for jer, men jeg ville synes, at det var et forsøg værd. Men det kræver selvfølgelig lidt ekstra af jer for at sikre, at han får alt det han skal have. Så på den måde er det lidt mere tidskrævende.

 

Men :ae: til Dexter og jer i hvert fald - det er bare ikke sjovt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en uheldig situation.

 

Ud fra din historie synes jeg også du/i skal prøve det hjemmelavet skånekost i en periode. Det kræver en del at sætte sig ind i hvordan, men jeg er sikker på der er masser gode opskrifter på nettet. Du kan sikkert også få nogle herfra :-)

 

Jeg kender en kvinde hvis hunde også har sarte maver. Hendes hundes maver er blevet væsentlig bedre med en ske Aloe Vera i flydende form i maden hver dag.

 

God "bedring" til Dexter (hvis man kan sige det, når han nu ikke er syg) ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt at jeg skrev mine bekymringer i dag...

 

Vi tog ned paa graesplaenen som altid, der var kun en hund dernede, men Dexter blev ved at lege lidt, og saa ligge sig... Egentlig bare som om han var traet men der plejer at skulle super meget til.. Da vi gaar hjem traekker han sine bagben op under maven et par gange, og det er klart at han har ondt i maven.. Paa vejen hjem kaster han op to gange...

 

Da vi kommer hjem gaar det helt i kaos... Han ligger sig, piver, rejser sig, gaar rundt, piver, ligger sig osv...

 

Nu har vi ringet til 7 forskellige dyrlaeger, og ingen af dem kunne tilbyde en akuttid.. Vi fik en tid 1430 hos en dyrlaege men da Dexter bagefter pev endnu mere, og virkelig er i smerter ringede vi videre til andre dyrlaeger og det lykkedes at faa en dyrlaege til at tage ham i hans frokost pause.. Vi ringer saa til den anden dyrlaege for at aflyse hvortil hun siger

 

"Det er da utroligt uhoefligt at bestille en tid og aflyse, uanset hvor daarlig jeres hund er" Tror i lige vi har skiftet dyrlaege naar de ikke forstaar at dette ikke handler om at gaa et velkendt sted hen men at han er i ufattelig smerte og eg synes det er alt for laenge at skulle vente naesten 4 timer for at de kan goere noget!

 

Oev hvor er jeg bare ked af at vi ikke har presset paa noget foer... Men vi har jo bare faaet gjort alt den dyrlaege kunne tilbyde os... Men da vi ringede i dag sagde de ogsaa at det jo ikke noedvendigvis behoeves at vaere to ting der haenger sammen... Aaarh hvor har jeg ondt af min lille hund:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det vaere mavedrejning? Han har ikke spist i dag, men han har alle tegn paa at det er mavedrejning...

 

Godt i fik en akuttid! Og sikke et fjols hos den anden dyrelæge - det handler ikke om penge, men om hundes ve og vel!

 

Ja, det kunne da godt lyde sådan. Ellers sidder der måske noget fast i maven/tarmen? Det kan også være et blødende mavesår måske? :-(

GOD BEDRING!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vi kommet hjem, og Dexter er RIGTIG meget syg :megaked:

 

Hun var rigtig grundig, og havde tilmed den anden dyrlæge der var der til at komme og tjekke ham efter så de kunne være eniige om hvad det var (eller ikke var)..

 

Han startede ud med at kaste op udover gulvet i venteværelset, så hun fik da set hans opkast (som bare på nuværende tidspunkt var vand)...

 

Hun kunne godt se han så lidt trist ud, og at han trak lidt på benene når han gik... Han var altså så trist at selv da der blev sat en kat foran ham, løftede han knapt hovedet (han reagerede dog)...

 

Da hun undersøgte ham tog han det super fint, og havde ingen feber, tænder og hals var fint, alt var fint.. Så mærkede hun på hans mave og den var fin... Og dog! Da hun mærkede på "starten" af maven skreg han!

 

Så han har ondt i maven... Hun stod længe og mærkede, og han fik en finger op i måsen, og det gjorde også ondt... Og så løb der bare diarré ud, helt vandagtigt, og efter ganske kort tid var det lidt blodigt, men som hun sagde så kunne det altså også være en finger i måsen der havde gjort det, når nu der ikke havde været blod før, hverken i opkast eller afføring...

 

Hun mærkede rigtig godt på maven, og synes altså ikke at det virkede som om at der var tegn på at han havde noget siddende fast.. Som hun sagde burde det ikke forudsagde diarré og opkast på den måde, hendes bud ville være en infektion.. Og den anden dyrlæge kom ind og konkluderede helt det samme....

 

Så nu har vi fået specialfoder, to forskellige slags piller, og så fik han to indsprøjtninger, en for smerter og en for infektion...

 

Vi har så fået nummeret til deres akut dyrlæge, hvis han bliver dårligere i aften, så skal der tages røngten, men hun mente ikke at der var nogen grund til det... Er han fortsat dårlig i morgen har vi fået en tid i morgen til at der kan tages røngten også..

 

Men nøj hvor er han bare en syg vuf...

 

Det er bare kommet så pludseligt synes jeg... Da vi luftede ham i går aftes havde han løs mave, men det var ikke sådan mere end at man ikke ville være vildt opmærksom på det... Her til morgen var han fin, og så lige pludseligt...

 

Men ja jeg kan jo sammenligne med migselv og mavesmerter kan jo komme ufatteligt pludseligt, og det samme med diarré... Men nej hvor jeg er bange for at han skal dø fra os lige nu :megaked:Kan slet ikke holde til at se ham have så mange smerter og have det så skidt.. Han er helt "væk".. Vores glade lille hund er bare helt stille og mut, og det skiftede bare på så kort tid... Jeg tog endda billeder af ham i morges "før han blev syg"... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

øv, det lyder som en hård omgang, men som du selv siger, husk hvordan du har det, når du er mavesyg. man ER bare meget dårlig. hvis det er en infektion, så hjælper antibiotikaen sikkert relativt hurtigt. halfdan har haft det et par gange og været SÅ dårlig. man bliver lige forskrækket hver gang, men som regel går det heldigvis rimeligt hurtigt bedre. god bedring med ham og opdater lige herinde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt det måske er.. ja... mærkeligt at skrive om det..

 

Vi har fra starten da vi fik hund aftalt hvor langt vi ville gå, og hvad vi ville gøre for en hund...

 

Lige på det punkt har jeg altid været et kynisk menneske og synes at "der må være grænser", og vi havde sagt at uanset hvad så ville vi aldrig låne penge for at gøre ham rask...

 

I dag da vi stod med ham og han var mega syg kiggede vi på hinanden, og sagde nærmest i kor "Whatever it takes, and we do it"...

 

Lige pludselig går det bare op for en at han ikke "bare er en hund", og at vi virkelig ikke kan leve uden ham....

 

Min søster skrev til mig at hun troede at selv hvis vi skulle betale 25.000 kr for en operation, og at der kun ville være 10% sandsynlighed for han overlevede at så ville vi nok sige nej, og der sagde jeg ærligt til hende at det ville jeg ikke.. Jeg har bare i dag indset at uanset hvad... Så vil jeg ALDRIG stoppe op pga. penge, så længe der er den mindste chance for han kan få det godt...

 

Han er vores baby og han SKAL være rask.. Ihh hvor skal han bare blive rask :megaked:

 

Vi har evakueret hele stueetagen, og lavet det til Dexters sovesal, så han kan få 100% fred... (selvom det er vores køkken også, så vi har taget et forråd med herop), og der kan vi nemlig holde øje med ham (der er åbent imellem de to etager)..

 

Dyrlægen sagde forresten også at han kun måtte få minimalt med vand det næste døgn, og så kun det foder hun gav os (Som faktisk er fra RC, og er allergifoder)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Dexter :ae: Men jeg er sikker på, at han nok skal få det bedre rigtig hurtigt.. Nu er han jo i behandling og tror sådan noget antibiotika plejer at hjælpe ret hurtigt. Det gjorde det i hvert fald på vores gamle hund, som også fik antibiotika mod en betændelse i blærehalskirtlen. Han fik det markant bedre på omkring et døgns tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv det lyder rigtig, rigtig træls :(

 

Hvad er han blevet testet for? Jeg tænker også infektion af en eller anden slags, som måske har fået lov at ligge og lagre længe hvis der ikke er blevet testet for det?

 

Motor havde som lille campylobachtor og giardia på samme tid, der var ingen opkast men voldsom diarre og der kom ret hurtigt blod i det. Han havde også virkelig ondt, det var skrækkeligt at se. Han var indlagt 3 dage så han kunne få drop og smertestillende, indtil pillerne begyndte at virke.

 

Da Voodoo så kom til, fik de begge giardia men det viste sig ved at de havde fin mave, så løs mave, så fin mave, så løs mave - sådan, uden mønster. Det var nok 2 uger det gik sådan, vi havde selvf egen dyrlæge ude, men hun foreslog røntgen først, da Motor nemlig var øm i maven. Det fik vi så ikke, men fik ham testet for aaaalt muligt og det var så giardia.

 

Håber han får det bedre meget hurtigt. Lyder som en sød dyrlæge i har fundet, med arrangerede akut tider, det er lige noget for en som mig, i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt det måske er.. ja... mærkeligt at skrive om det..

 

Vi har fra starten da vi fik hund aftalt hvor langt vi ville gå, og hvad vi ville gøre for en hund...

 

Lige på det punkt har jeg altid været et kynisk menneske og synes at "der må være grænser", og vi havde sagt at uanset hvad så ville vi aldrig låne penge for at gøre ham rask...

 

I dag da vi stod med ham og han var mega syg kiggede vi på hinanden, og sagde nærmest i kor "Whatever it takes, and we do it"...

 

Lige pludselig går det bare op for en at han ikke "bare er en hund", og at vi virkelig ikke kan leve uden ham....

 

Min søster skrev til mig at hun troede at selv hvis vi skulle betale 25.000 kr for en operation, og at der kun ville være 10% sandsynlighed for han overlevede at så ville vi nok sige nej, og der sagde jeg ærligt til hende at det ville jeg ikke.. Jeg har bare i dag indset at uanset hvad... Så vil jeg ALDRIG stoppe op pga. penge, så længe der er den mindste chance for han kan få det godt...

 

Han er vores baby og han SKAL være rask.. Ihh hvor skal han bare blive rask :megaked:

 

Vi har evakueret hele stueetagen, og lavet det til Dexters sovesal, så han kan få 100% fred... (selvom det er vores køkken også, så vi har taget et forråd med herop), og der kan vi nemlig holde øje med ham (der er åbent imellem de to etager)..

 

Dyrlægen sagde forresten også at han kun måtte få minimalt med vand det næste døgn, og så kun det foder hun gav os (Som faktisk er fra RC, og er allergifoder)

Men Shii, selvfølgelig skal Dexter da ikke dø.. :ae: Jeg forstår godt bekymringen og behovet for at skrive om det, men han har det garanteret bedre allerede i morgen. Hvis det "bare" er en infektion, burde det vel også være forholdsvist nemt at behandle.
Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ville ikke teste ham for noget i dag, men vente og "håbe" at antibiotikaen var nok, og at han så fik det bedre.

 

Jeg kom faktisk til at tænke på om det kunne være giardia, men han har bare ikke sådan... ja jeg ved det ikke...

 

Den anden dyrlæge stoler jeg slet ikke på... Vi var der i fredags og hun mente han var helt fin, og der intet var i vejen... Og når vi har sagt at han havde løs afføring, har hun bare kastet det hen med "sart mave og typisk husky"...

 

Men den dyrlæge her hun sagde direkte til os, hvilket jeg blev "glad for"... "Har han diarré er han SYG... Uanset hvor meget eller hvor lidt diarré man har, så er der noget der ikke er som det skal være..."...

 

Selvfølgelig varhun enig i at sart mave kan give diarré, men mente bestemt også at det skulle stabilisere sig efter et stykke tid på samme foder (I fredags mente dyrlægen jo at fordi vi skiftede foder for en måned siden (samme foder men fra hvalp til voksen), så var det nok grunden til at han havde løs afføring!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Shii

 

Jeg har siddet og læst lidt med, jeg har osse en af de racer der typisk har lidt sart mave, eller ihvertfald tendens til blød afføring.

Jeg kan godt se at den er helt gal nu, så mit input er nok først relevant når Dexter igen er ovenpå, hvilket jeg slet ikke er i tvivl om at ham kommer :-)

 

Jeg ved ikke hvad du normalt fodrer med, men mange af os er jo glade for den nye foderbølge hvor alt det "overflødige" er skåret væk.

Jeg synes det gi'r fin mening at bruge et foder uden 5 forskellige kornsorter og med fokus på den rigtige proteinkilde osv. Jeg er selv en af dem og faktisk vil jeg helst fodre mine hunde råt. Jeg har bare måtte erkende at der indimellem er hunde som ikke får det optimale ud af disse typer foder og så blir man nødt til at gå lidt på kompromis med sine grundlæggende holdninger.

 

De gange jeg har haft en hund hvor maven har været slået i stykker og hvor den ikke, på trods af zoolac, a38 osv., kan få styr på afføringen, så har jeg måtte erkende at det der virker er at sætte hunden over på skånefoderet fra Hill's. Jeg bryder mig ikke om indholdet i foderet, men det virker hver gang!

 

De gange jeg har haft en hund som konstant havde blød afføring, der har det fungeret at sætte den på Royal Canin Great Dane, igen er jeg ikke ret begejstret for indholdet, men det virker for hunden og det er vigtigere i min verden. Jeg har samme diskussion med mig selv når jeg har et kuld hvalpe, for jeg vil gerne fodre dem i overensstemmelse med min foderholdning, men jeg ved med sikkerhed, at hvis jeg fodrer dem på Royal Canin German Shepherd jamen så vokser de fuldstændig problemfrit...

 

Så, det var egentlig bare for at give dig lidt at tænke over ift. dit valg af foder :-)

 

Ud over det har jeg et spørgsmål mht. det du skriver her:

Dexter elsker at spise alt hvad han kommer i nærheden af, det får han selvfølgelig ikke lov til, men der er f.eks. altid ejere som giver ham godbidder når man kigger væk...

 

Hvor og hvordan foregår det?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Shii

 

Jeg har siddet og læst lidt med, jeg har osse en af de racer der typisk har lidt sart mave, eller ihvertfald tendens til blød afføring.

Jeg kan godt se at den er helt gal nu, så mit input er nok først relevant når Dexter igen er ovenpå, hvilket jeg slet ikke er i tvivl om at ham kommer :-)

 

Jeg ved ikke hvad du normalt fodrer med, men mange af os er jo glade for den nye foderbølge hvor alt det "overflødige" er skåret væk.

Jeg synes det gi'r fin mening at bruge et foder uden 5 forskellige kornsorter og med fokus på den rigtige proteinkilde osv. Jeg er selv en af dem og faktisk vil jeg helst fodre mine hunde råt. Jeg har bare måtte erkende at der indimellem er hunde som ikke får det optimale ud af disse typer foder og så blir man nødt til at gå lidt på kompromis med sine grundlæggende holdninger.

 

De gange jeg har haft en hund hvor maven har været slået i stykker og hvor den ikke, på trods af zoolac, a38 osv., kan få styr på afføringen, så har jeg måtte erkende at det der virker er at sætte hunden over på skånefoderet fra Hill's. Jeg bryder mig ikke om indholdet i foderet, men det virker hver gang!

 

De gange jeg har haft en hund som konstant havde blød afføring, der har det fungeret at sætte den på Royal Canin Great Dane, igen er jeg ikke ret begejstret for indholdet, men det virker for hunden og det er vigtigere i min verden. Jeg har samme diskussion med mig selv når jeg har et kuld hvalpe, for jeg vil gerne fodre dem i overensstemmelse med min foderholdning, men jeg ved med sikkerhed, at hvis jeg fodrer dem på Royal Canin German Shepherd jamen så vokser de fuldstændig problemfrit...

 

Så, det var egentlig bare for at give dig lidt at tænke over ift. dit valg af foder :-)

 

Ud over det har jeg et spørgsmål mht. det du skriver her:

 

 

Hvor og hvordan foregår det?

 

Du har gjort de samme tanker som mig kan jeg se.. Jeg har netop også overvejet at simpelthen smide alt væk, og bare sig at så må han altså få foder hvor der måske er "skidte ting i", for de virker... Og jeg forsøger at sige til migselv at der ER jo trods alt stadig foder der er "værre" (Det er jo ikke fordi vi overvejer at give ham brun sovs og kartofler)...

 

Og med hensyn til at få godbidder af fremmede så er det bare generelt sådan hernede at folk fodre hinandens hunde, i sidste uge stod vi fem hundejere sammen og snakkede... Jeg siger direkte at Dexter KUN måtte få special godbidder, og tænker derfor ikke over at sige "så derfor må i ikke give ham godbidder" to minutter senere er der en der giver ham en godbid og jeg siger med det samme at "Han må ikke få andre godbidder end hans egne, men hun måtte gerne få nogle af dem hvis hun ville give ham godbidder"... Hun siger så "nårh en skader jo ikke", og jeg vælger lidt at ignorere det og tænke at nu har hun jo nok forstået.. Tror i så ikke to minutter senere giver hun ham en til hvortil hun svarer at "Nu havde han jo allerede fået en, så det var jo ligemeget"...

 

Jeg bliver så gal over det, men aner ikke hvordan jeg skal reagere overfor dem.. Jeg synes jo jeg siger klart og tydeligt at han ikke skal have godbidder :stupid:

 

Det er netop en af grundene til at vi er super glade for at huskies generelt ikke kan lide fremmede mennesker, for det er sjældent folk har hans kontakt længe nok til rent faktisk at kunne give ham en godbid, men det sker, og det kan i mange tilfælde slå hans mave ud .

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har gjort de samme tanker som mig kan jeg se.. Jeg har netop også overvejet at simpelthen smide alt væk, og bare sig at så må han altså få foder hvor der måske er "skidte ting i", for de virker... Og jeg forsøger at sige til migselv at der ER jo trods alt stadig foder der er "værre" (Det er jo ikke fordi vi overvejer at give ham brun sovs og kartofler)...

 

Og med hensyn til at få godbidder af fremmede så er det bare generelt sådan hernede at folk fodre hinandens hunde, i sidste uge stod vi fem hundejere sammen og snakkede... Jeg siger direkte at Dexter KUN måtte få special godbidder, og tænker derfor ikke over at sige "så derfor må i ikke give ham godbidder" to minutter senere er der en der giver ham en godbid og jeg siger med det samme at "Han må ikke få andre godbidder end hans egne, men hun måtte gerne få nogle af dem hvis hun ville give ham godbidder"... Hun siger så "nårh en skader jo ikke", og jeg vælger lidt at ignorere det og tænke at nu har hun jo nok forstået.. Tror i så ikke to minutter senere giver hun ham en til hvortil hun svarer at "Nu havde han jo allerede fået en, så det var jo ligemeget"...

 

Jeg bliver så gal over det, men aner ikke hvordan jeg skal reagere overfor dem.. Jeg synes jo jeg siger klart og tydeligt at han ikke skal have godbidder :stupid:

 

Det er netop en af grundene til at vi er super glade for at huskies generelt ikke kan lide fremmede mennesker, for det er sjældent folk har hans kontakt længe nok til rent faktisk at kunne give ham en godbid, men det sker, og det kan i mange tilfælde slå hans mave ud .

 

Det virker på mig helt gakket det der, men så er den eneste løsning jo at afholde sig fra den form for hundemøder. Ihvertfald så længe maven er meget let at påvirke.

Er det ikke en mulighed at du i stedet aftaler nogle fælles gåture med en eller to der forstår hvad du mener med at godbidder er forbudt, så kan Dexter stadig dyrke social omgang og du kan slippe for at bekymre dig om hvem der næste gang gir ham noget han ikke kan tåle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har gjort de samme tanker som mig kan jeg se.. Jeg har netop også overvejet at simpelthen smide alt væk, og bare sig at så må han altså få foder hvor der måske er "skidte ting i", for de virker... Og jeg forsøger at sige til migselv at der ER jo trods alt stadig foder der er "værre" (Det er jo ikke fordi vi overvejer at give ham brun sovs og kartofler)...

 

Og med hensyn til at få godbidder af fremmede så er det bare generelt sådan hernede at folk fodre hinandens hunde, i sidste uge stod vi fem hundejere sammen og snakkede... Jeg siger direkte at Dexter KUN måtte få special godbidder, og tænker derfor ikke over at sige "så derfor må i ikke give ham godbidder" to minutter senere er der en der giver ham en godbid og jeg siger med det samme at "Han må ikke få andre godbidder end hans egne, men hun måtte gerne få nogle af dem hvis hun ville give ham godbidder"... Hun siger så "nårh en skader jo ikke", og jeg vælger lidt at ignorere det og tænke at nu har hun jo nok forstået.. Tror i så ikke to minutter senere giver hun ham en til hvortil hun svarer at "Nu havde han jo allerede fået en, så det var jo ligemeget"...

 

Jeg bliver så gal over det, men aner ikke hvordan jeg skal reagere overfor dem.. Jeg synes jo jeg siger klart og tydeligt at han ikke skal have godbidder :stupid:

 

Det er netop en af grundene til at vi er super glade for at huskies generelt ikke kan lide fremmede mennesker, for det er sjældent folk har hans kontakt længe nok til rent faktisk at kunne give ham en godbid, men det sker, og det kan i mange tilfælde slå hans mave ud .

Det var da helt skørt :vedikke: Hun kunne da ligeså godt have vendt sig om og givet din fingeren for at illustrere at hun faktisk var pisse ligeglad.. Ville nok blive ret sur, hvis det var min hund :evil:

 

Jeg synes du skal fortælle hende (eller andre for den sags skyld) at det jo ikke er for sjov du siger det, men at han faktisk kan blive ret dårlig af det og både brækker sig og får diarre.. Det må da få hende til at forstå det :vedikke:

Og så gøre som Hopsa foreslår det næste stykke tid og kun mødes med mennesker, der respekterer dit nej..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker på mig helt gakket det der, men så er den eneste løsning jo at afholde sig fra den form for hundemøder. Ihvertfald så længe maven er meget let at påvirke.

Er det ikke en mulighed at du i stedet aftaler nogle fælles gåture med en eller to der forstår hvad du mener med at godbidder er forbudt, så kan Dexter stadig dyrke social omgang og du kan slippe for at bekymre dig om hvem der næste gang gir ham noget han ikke kan tåle.

 

Det var da helt skørt :vedikke: Hun kunne da ligeså godt have vendt sig om og givet din fingeren for at illustrere at hun faktisk var pisse ligeglad.. Ville nok blive ret sur, hvis det var min hund :evil:

 

Jeg synes du skal fortælle hende (eller andre for den sags skyld) at det jo ikke er for sjov du siger det, men at han faktisk kan blive ret dårlig af det og både brækker sig og får diarre.. Det må da få hende til at forstå det :vedikke:

Og så gøre som Hopsa foreslår det næste stykke tid og kun mødes med mennesker, der respekterer dit nej..

 

Ja, jeg var helt målløs over at hun gjorde det og anede bare ikke hvad jeg skulle gøre...

 

Vi har siden da kun gået der når vi ved der ikke er særlig mange mennesker... Helst om formiddagen, hvor der nærmest er helt øde...

 

----

 

Dexter opdate;

Han spiser (heldigvis) med glæde sine piller, og han er vild med foderet fra dyrlægen (men det er jo dåsemad, så det er jo nærmest klart)...

 

Egentlig skulle vi have været ude og handle, men har ikke lyst til at efterlade ham alene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...