Hop til indhold

Hvem er "mor/far" hjemme ved jer?


vinhou
 Share

Recommended Posts

Vi fik Sascha da hun var 8 uger, og nu er hun et halvt år. Og jeg synes, det er lidt sjovt - for hun går ingen vegne uden mig.

 

Fx om morgenen, de dage jeg står senere op end min kæreste, der kan han stå og sige "skal du ud og tisse?", og vifte med snoren til hende, men hun bliver liggende ved mig. Til gengæld, hvis jeg så rejser mig, så springer hun ud af sengen.

 

Hvis jeg går nedenunder for at gå på WC, så følger hun med. Gør Christian det, er hun komplet ligeglad. Her den anden dag havde vi besøg af min franske familie, der også har labrador, og Sascha virkede som om, hun skulle tisse - så rejste Christian sig og sagde "ud og tiss'?", men hun blev liggende ved mine fødder. Så sagde jeg, at "hvis jeg sagde det til hende, så ville hun komme med det samme", og så sagde de "ok, så prøv" - og selvfølgelig virkede det. :mrgreen:

 

Det er efterhånden lidt synd for min kæreste, selvom han ikke lader sig mærke så meget med det, for det er kun mig, lille Sascha er så "forelsket" i. Hvis Christian og jeg går ind ad døren på samme tid, er det kun mig, der bliver budt velkommen i huset. Hun kan godt lige gå hen til Christian, hvis han lige sætter sig på hug, men kun ét sekund, så er hun henne ved mig igen.

 

Jeg har vel "forældrerollen" for hende, kan jeg forestille mig. Men er bare lige nysgerrig efter, hvordan det fungerer hjemme ved jer? Nu er jeg førstegangs hundeejer, men jeg ved da fra folk jeg kender (+ læsestof), at der altid er én i huset, der er "mere værd" end de andre...

 

Så frem med jeres historier... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik Sascha da hun var 8 uger, og nu er hun et halvt år. Og jeg synes, det er lidt sjovt - for hun går ingen vegne uden mig.

 

Fx om morgenen, de dage jeg står senere op end min kæreste, der kan han stå og sige "skal du ud og tisse?", og vifte med snoren til hende, men hun bliver liggende ved mig. Til gengæld, hvis jeg så rejser mig, så springer hun ud af sengen.

 

Hvis jeg går nedenunder for at gå på WC, så følger hun med. Gør Christian det, er hun komplet ligeglad. Her den anden dag havde vi besøg af min franske familie, der også har labrador, og Sascha virkede som om, hun skulle tisse - så rejste Christian sig og sagde "ud og tiss'?", men hun blev liggende ved mine fødder. Så sagde jeg, at "hvis jeg sagde det til hende, så ville hun komme med det samme", og så sagde de "ok, så prøv" - og selvfølgelig virkede det. :mrgreen:

 

Det er efterhånden lidt synd for min kæreste, selvom han ikke lader sig mærke så meget med det, for det er kun mig, lille Sascha er så "forelsket" i. Hvis Christian og jeg går ind ad døren på samme tid, er det kun mig, der bliver budt velkommen i huset. Hun kan godt lige gå hen til Christian, hvis han lige sætter sig på hug, men kun ét sekund, så er hun henne ved mig igen.

 

Jeg har vel "forældrerollen" for hende, kan jeg forestille mig. Men er bare lige nysgerrig efter, hvordan det fungerer hjemme ved jer? Nu er jeg førstegangs hundeejer, men jeg ved da fra folk jeg kender (+ læsestof), at der altid er én i huset, der er "mere værd" end de andre...

 

Så frem med jeres historier... :-D

 

Her er historien kort. Vaps skal ikke hænge efter nogle af os og gør det heller ikke. Der er nærmest ligelig fordeling mellem os efter, hvad han nu lige har gang i på det og det tidspunkt. Jeg tror jeg ville blive skør, hvis kræet traskede i hælene på mig, hvor jeg gik og stod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun går nu heller ikke decideret i hælene på mig - kun på en ikke-irriterende måde, og har læst, at det vist mest er tæver, der har den tendens. Pt. synes jeg det er charmerende, men hun kan nu sagtens være alene hjemme osv., så det er ikke noget der generer, selvom jeg da træner lidt for at få hende mere selvstændig - men hun er jo ikke så gammel... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun går nu heller ikke decideret i hælene på mig - kun på en ikke-irriterende måde, og har læst, at det vist mest er tæver, der har den tendens. Pt. synes jeg det er charmerende, men hun kan nu sagtens være alene hjemme osv., så det er ikke noget der generer, selvom jeg da træner lidt for at få hende mere selvstændig - men hun er jo ikke så gammel... :roll:

 

Nix, hun er bare en bette en endnu. Vores har bare været selvstændig fra starten, men det skyldes sikkert også raceforskelle, hvor meget og hvor lidt vovserne har brug for at være tæt på os og hvor meget de gør ud af det. De jagtehunde-dimser vi har haft før var meget mere hængende over os end ham her Berner-bassen. Han er mere typen, der kommer forbi og SÅ skal der kæles og kysses og smaskes og smowses til han ikke gider mere...hør, det lyder ret katte-agtigt ! Pt har vi teorier om at han er en trøffelgris, men det kan da egentlig godt være, at han er en kat working under cover :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla er mor-hund.... jeg er absolut favoritten, men der er ingen tvivl om at hun elsker sin Lasse.... Når hun kan høre ham stå op ovenpå bliver hun opmærksom, når hun kan høre ham på trappen begynder hun at logre og når han træder ind af døren slår hun næsten knude på sig selv af lykke over at han kommer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt forskelligt hjemme ved os.

 

Jeg er medlem at "npk" (nat pisser klubben) og det er Aslan vandt til. Men skal kæresten op og tisse, så holder Aslan virkelig et vågen øje over hvad der lige sker. Ved mig, sover han bare.

 

Hjemkomst; Aslan kommer ud og siger hej, finder en ting han kan vise mig, ud og tisse og så sætter vi os ned og siger ordentlig hej.

 

Når kæresten kommer hjem, så hopper og danser han som en skoldet skid.

 

Men i weekenderne, DER er han min hund.

Måske det har noget at gøre med at Aslan har haft nok kontakt med kæresten til hvalpetræning lørdag morgen(????).

 

Når vi skal i seng, "ligger" jeg ham i seng, hvis kæresten gør det, forventer han at de skal lege.

 

Tror jeg er den alvorlige voksne og kæresten er lege voksen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg er den alvorlige voksne

:lol::lol::lol: os kan du ikke narre..:lol::lol::lol:

 

Hos os er det mest mig, nok fordi jeg går mest med ham og oftest giver ham mad.

Han er ikke klister agitg, kun hvis jeg går ud i haven og skal ryge eller andre ting hvor han ikke behøver gå med ud, kan han finde på at sætte sig ned og pive efter en ved bagdøren..

Og når jeg laver mad (dvs. hver aften) skal han lægge foran komfuret indtil jeg får ham bugseret væk ellers lægger han bare i køkkenet, plus han skal ligge foran den sofa jeg sidder i hvis vi sidder alene.

 

Og så bliver han helt vild overkåd når min mor kommer, så vil han lege konstant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er den Soffi mest "hænger" ved. Jeg står tidligt op - ca. 5.30 - og nogle gange tænker jeg, at jeg kan LISTE op, så hører hun det nok ikke, og så kan jeg gå på badeværelset alene, og lige blive færdig inden hun står op.

Nej, nej - ikke så snart er jeg listet op, før hun står eller rettere ligger på ryggen foran mig og skal nusses på maven - gerne i MANGE minutter.

Det er mig, der giver hende mad, så når jeg står ved køkkenbordet/komfuret, så viger hun heller ikke fra min side.

Men når både far og mor kommer hjem, så får vi lige meget velkomst, hun løber i fast pendulfart - fuldstændig overglad - fra den ene til den anden indtil en af os giver hende opmærksomhed. Og når hun har fået det af den ene, så skal hun også have det af den anden.

Det er "far" der mest går tur med hende, så ham er hun også meget opmærsom på, men ikke helt så meget, han kan godt stå op om natten, eller morgenen uden at hun behøver at stå op samtidig.

Faktisk kan hun holde sig i 10-11 timer uden at tisse, hvis jeg ikke lige står tidligt op af sengen en søndag morgen, så bliver hun nemlig ved mig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går os griner lidt af at Loke er mors velcro-hund :-D

 

Han er klart mammas-boy, og er altid i nærheden af mig. Men han er også meget glad for sin "far", de har bare et anderledes forhold - de er nærmere søskende, hehe, hvis man kan sige det på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke søde beskrivelser af jeres vovser. :-D

 

Jeg er også den mest "alvorlige" her, så hun er bedre til at slappe af ved mig, mens hun hellere vil lege med Christian.

 

Da vi var ved stranden var jeg lige ude i vandet, vandet gik til brystet - Christian stod inde ved strandkanten med Sascha, og hun begyndte at pive helt tovligt - så slap han hende, og hun svømmede ud og "reddede" mig. :mrgreen:

 

Samme situation, da jeg lige skulle hoppe på sådan en hoppepude på en campingplads - min far stod med Sascha, og hun begyndte sådan at pive, så jeg måtte gå ned til hende. Hun troede vel jeg var ved at dø på den hoppepude... ganske betænksom hvalp. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var lige en episode i dag.

 

Kæresten går først ind (jeg skal lige have 14 kg mad ind fra bilen) og Aslan bliver såååååååååååååååååå glad og hopper og danser....så kommer jeg ind,, og han kommer ligeså stille hen til mig som han altid plejer.

 

Så fra at hoppe og danse til at total skifte adfærd.....Monstro hunden reagere ud fra hvordan vi "lærer" den det?

 

Er det ok at jeg er påhæng på mor, men far ænser mig ikke, så er det ikke sjovt?

 

Agtig noget....

 

Det slog mig bare lige pludseligt....kan vi gøre hunden til mor/fars hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar er en mor hund. Det er mig der træner, går de lange ture og giver ham mad.

 

Det er mig han hænger mest ved.

 

Peter kan p.g.a. en ulykke ikke gå de lange ture med ham, så han tager sig af de små lufteture.

 

Oskar ser på Peter som en sjov legeonkel og skal der leges vildt er det Peter som er sjovest.

 

Både Peter og jeg giver ham mental aktivering i løbet af dagen, så han får brugt hovedet.

 

Han er helt sikker glad for os begge. Men det er mor her der er number one.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle er mor-hund.

 

Det var mig der ville have hund, så han er mit ansvar. Han er så i løbet af meget kort tid blevet vores ansvar, men det er mig der træner både lydighed, tricks og andet med Dumle.

Dumle render rundt efter os begge herhjemme, men han kan også bare ligge og sove.

Er vi ude er der ingen af os der må gå i et andet rum, det er blevet bedre med tiden, men så skal det også være steder han kender og hvor vi kan træne det.

 

Noget af det mest irriterende er dog at jeg har lært Dumle at tisse på komando, men det er kun ved mig han gider det. Jeg har lært kæresten hvordan han får ham til det, men han kunne stadig være ude 3 gange og komme ind og sige det ikke virker, så kiggede jeg hvad han gjorde galt... intet, men så snart jeg siger "ka du tisse" giver han sig til at tisse :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var lige en episode i dag.

 

Kæresten går først ind (jeg skal lige have 14 kg mad ind fra bilen) og Aslan bliver såååååååååååååååååå glad og hopper og danser....så kommer jeg ind,, og han kommer ligeså stille hen til mig som han altid plejer.

 

Så fra at hoppe og danse til at total skifte adfærd.....Monstro hunden reagere ud fra hvordan vi "lærer" den det?

 

Er det ok at jeg er påhæng på mor, men far ænser mig ikke, så er det ikke sjovt?

 

Agtig noget....

 

Det slog mig bare lige pludseligt....kan vi gøre hunden til mor/fars hund?

 

Det kan jeg ikke forestille mig skulle være den store kunst, hvis det er det man føler for. Jeg tror jeg har alle chancer for at gøre vores til mors hund. Jeg fodrer ham, går tur med ham, leger med ham, træner med ham om formiddagen osv. Jeg vil tro, at det ville være rigeligt til at gøre ham til en skabet mor-hund og da især, når min mand er hjemmefra i hverdagene ca. 12 timer i døgnet. Fordi det ikke giver mening skiftes vi til at gå med ham på de aftner vi er til træning og alt omkring udstilling (ringtræning, pelsplejen, udstillingsdagen og turerne i ringen) står min mand suverent for. Der ville ikke være meget fest ved en hund, der ikke var hele familiens hund

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Noget af det mest irriterende er dog at jeg har lært Dumle at tisse på komando, men det er kun ved mig han gider det. Jeg har lært kæresten hvordan han får ham til det, men han kunne stadig være ude 3 gange og komme ind og sige det ikke virker, så kiggede jeg hvad han gjorde galt... intet, men så snart jeg siger "ka du tisse" giver han sig til at tisse :roll:

 

Vi har begge øvet den komando, og aslan gør det 9 ud af 10 gange men med kæresten........1 ud af 10 gange, og tror den ene gang er fordi han viiiiiiirkelig skal!!

Han har også stået og spurgt hvad han har gjort forkert, og der er ikke noget han gør forkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har begge øvet den komando, og aslan gør det 9 ud af 10 gange men med kæresten........1 ud af 10 gange, og tror den ene gang er fordi han viiiiiiirkelig skal!!

Han har også stået og spurgt hvad han har gjort forkert, og der er ikke noget han gør forkert!

 

Nej, det er der altså heller ikke her.

Der var også på et tidspunkt jeg skulle ud med veninden, jeg skulle lige hurtigt ordne noget og bad hende gå ud med Dumle, sagde lige hurtigt at hun bare skulle sige "ka du tisse".

Det jeg skulle ordne tog ca. 10min. bagefter gik jeg ud til veninden der stod med Dumle sagde "ka du tisse" og Dumle tissede. Veninden kiggede forbløffet på mig og sagde "Det har jeg prøvet på de sidste 10min.!" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er der altså heller ikke her.

Der var også på et tidspunkt jeg skulle ud med veninden, jeg skulle lige hurtigt ordne noget og bad hende gå ud med Dumle, sagde lige hurtigt at hun bare skulle sige "ka du tisse".

Det jeg skulle ordne tog ca. 10min. bagefter gik jeg ud til veninden der stod med Dumle sagde "ka du tisse" og Dumle tissede. Veninden kiggede forbløffet på mig og sagde "Det har jeg prøvet på de sidste 10min.!" :lol:

 

 

Heheheh, helt vildt humor.

Hvorfor monstro det sker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, måske fordi jeg er den der har stået ude kl l*rt om natten og sagt "ka du tisse" mens Dumle-hvalpen sad og tissede og så bagefter opført mig som har han lige gået på vandet og givewt ham de bedste af de bedste godbidder :lol:

 

Jo, men det har min kæreste også gjort....måske det bare er sjovere at behage mig :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...