Hop til indhold

Dumt ben


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Min Oscar har noget lignede - det er begge ben - men mest det højre - det er patella - heldigvis i mild grad og han får selv lov at styre det - han er god til at stoppe hvis han får problemer.

 

Så sent som i morges havde han et "anfald" ude i haven - så føler med dig

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli

Øv altså...

 

Det er jeg godt nok ked af at høre :ae:

 

Håber hun kommer godt igennem operationen og er hurtigt frisk igen, stakkels lille Nova pigen.

Og hold da op i får noget at se til med at holde hende i ro.

 

Men er sikker på at hun nok skal blive endnu bedre end ny bagefter! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have alle. Ja, jeg er også glad for der ikke er noget med hoften.

Desværre er Nova en værre bøv til at styre det selv. Hun farer rundt som en skoldet skid og slapper ikke af selvom det skulle gøre ondt.

Er også derfor hun ikke må være uden snor og skal være i bur næsten tre måneder. Hun styrter op og ned ad skrænter, hopper op på alt der skal hoppes på og styrter ind i Dumle så snart snoren bliver sluppet. Herhjemme vil det blive en stor opgave at holde hende fra selv at hoppe op og ned af sofa og seng.

 

Øv altså...

 

Det er jeg godt nok ked af at høre :ae:

 

Håber hun kommer godt igennem operationen og er hurtigt frisk igen, stakkels lille Nova pigen.

Og hold da op i får noget at se til med at holde hende i ro.

 

Men er sikker på at hun nok skal blive endnu bedre end ny bagefter! :bighug:

 

Tak skal du have. Ja det bliver noget værre rod. Hun må ikke engang lege med Dumle og efter hvad dyrelægen fortalte lød det som om hun nærmest skal være burhund i to måneder :(

men som han sagde så er de 3 måneder alt afgørende for at hun bliver mest mulig normalfungerende bagefter, så det er bare med at holde ved og være konsekvente også selvom det ser ud til at gå rigtig godt efter en måned.

Han sagde at der var en chance for hun blev helt normal igen, men ville ikke love hun nogensinde kunne komme til at løbe en eftersøgning :(

Jeg er godt noget spændt og nervøs for det, men kan jo godt se det er utrolig vigtig at holde hende i ro og træne langsomt op de 3 måneder, men for at holde hende i ro må jeg da vist igang med en masse kreative idéer med gemte theposer, godbidder og spor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Tak skal du have. Ja det bliver noget værre rod. Hun må ikke engang lege med Dumle og efter hvad dyrelægen fortalte lød det som om hun nærmest skal være burhund i to måneder :(

men som han sagde så er de 3 måneder alt afgørende for at hun bliver mest mulig normalfungerende bagefter, så det er bare med at holde ved og være konsekvente også selvom det ser ud til at gå rigtig godt efter en måned.

Han sagde at der var en chance for hun blev helt normal igen, men ville ikke love hun nogensinde kunne komme til at løbe en eftersøgning :(

Jeg er godt noget spændt og nervøs for det, men kan jo godt se det er utrolig vigtig at holde hende i ro og træne langsomt op de 3 måneder, men for at holde hende i ro må jeg da vist igang med en masse kreative idéer med gemte theposer, godbidder og spor.

 

Det er simpelthen sådan noget røv....

For kan udmærket forstille mig Nova efter bare et par dage i ro..... :shock:

 

Men du skal godt nok til at være kreativ - Og så skal du vist have gang i noget seriøs sportræning!

Det må dælme være muligt at gå spor med bette-hunden, uden hun laver fræser over det hele :hmm:

 

 

Har jo erfaring med en gravhund der fik hele to ligene operationer og så lige en dicus oveni - Hun kom sig fuldstændig og levede et fantastisk liv bagefter med masser af aktivitet.

Så håber det er det samme med Nova :x2: Altså ikke de mange operationer, men at hun bliver lige så frisk som vores blev!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er simpelthen sådan noget røv....

For kan udmærket forstille mig Nova efter bare et par dage i ro..... :shock:

 

Men du skal godt nok til at være kreativ - Og så skal du vist have gang i noget seriøs sportræning!

Det må dælme være muligt at gå spor med bette-hunden, uden hun laver fræser over det hele :hmm:

 

 

Har jo erfaring med en gravhund der fik hele to ligene operationer og så lige en dicus oveni - Hun kom sig fuldstændig og levede et fantastisk liv bagefter med masser af aktivitet.

Så håber det er det samme med Nova :x2: Altså ikke de mange operationer, men at hun bliver lige så frisk som vores blev!

 

Tak skal du have. Ja jeg tænker også at jeg nærmest kommer til at bo ude ved Thomas i 3måneder. Jeg kommer ihvert fald til at invaderer hans sporarealer :lol:

Ja for spor kan hun godt gå rolig på. Der koncentrerer hun sig meget, så det bliver der nok gjort en hel del i når hun må.

 

Åh det håber jeg godt nok også. Kunne bare være fantastisk hvis hun kommer ud i den anden ende som en hel Nova med et godt ben :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Tak skal du have. Ja jeg tænker også at jeg nærmest kommer til at bo ude ved Thomas i 3måneder. Jeg kommer ihvert fald til at invaderer hans sporarealer :lol:

Ja for spor kan hun godt gå rolig på. Der koncentrerer hun sig meget, så det bliver der nok gjort en hel del i når hun må.

 

Åh det håber jeg godt nok også. Kunne bare være fantastisk hvis hun kommer ud i den anden ende som en hel Nova med et godt ben :x:

 

Selvfølgelig går det godt og hun bliver fin som hun aldrig har været før :5up:

 

Og Thomas synes sikkert det er hyggeligt med besøg.

Nu er det nok begrænset hvor meget tid han har til at være hjemme, med konkurrencer og et C hold der kræver opmærksomhed også - Så kan du da lige så godt hjælpe med at holde arealerne vedlige :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er Nova blevet opereret. Operationen gik godt. Dyrelægen var godt tilfreds og sagde at det ikke var så slemt med ledbåndet som det havde set ud til, men det "gardin" det sidder i havde løsnet sig med alderen.

 

På vej hjem var hun lidt pyller. Da vi kom hjem forsøgte Dumle ihærdig at muntre hende op inde fra buret og kunne vist ikke helt forstå hvad der var med hende. Nova fik sovet en times tid... og derefter begyndte narkose og smertestillende at fortage sig for alvor.

Nova pev konstant, nonstop i 2timer og når Nova piver så gør det altså ondt! Hun forsøgte flere gange at ligge hovedet ned, men kunne ikke finde ro for smerter. Dumle blev urolig for hende og begyndte at pive med hende, men Bjørn fik gået en tur med ham så der kom lidt ro på igen.

Jeg blev total tudefjæs fordi man føler sig sindsyg magtesløs når ens lille hund pludselig bare piver og piver, ikke kan finde ro og kigger op på en med bedende øjne :megaked:

 

Vi har fået smertestillende med hjem til hende, men skulle først give hende fra imorgen fordi hun havde fået der. Hun skal have en halv tablet daglig, men efter 2timer nonstop piv fik hun en kvart tablet.

Det har gjort at hun nu ind imellem kan tage 10min pause fra piveriet og få 10min søvn inden hun igen vågner af smerter, men så kører det også igen 15-20 min. inden hun igen kan ligge sig 10min.

Det er bare hårdt at se sin lille hund gennemgå sådan et smertehelvede! og jeg kan ikke rigtig tro at det kan være meningen at det skal gøre så ondt! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kender Nova bedst og vidst du mener, at den er gal, så synes jeg, at du skal ringe til vagtdyrlægen. For din sjælefreds ro.

 

Har hun ikke fået et plaster på, der inducerer smertestillende direkte gennem huden? Det gjorde Møffe ved hans ledoperationer. Der blev benet så også påført benbrud, jeg aner ikke hvordan patella-operationen foregår...

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh ha, det lyder ikke sjovt!

 

Kan du få fat i en vagtdyrlæge og høre om hun skal hev så ondt eller du må give hende mere smertestillende?

 

Har ikke lige fulgt med i tråden men håber da at nova og ben klarer sig godt igennem det hele:)

 

Jo, vi fik også ringet og fik lov at give hende en halv tablet mere i aften og så en halv imorgen tidlig. Hvis ikke der var bedring skulle hun ind og have noget andet smertestillende imorgen.

Siden har hun sovet en hel time i streg. Når hun er vågen er der stadig meget klynk og piv, men hun kan i det mindste sove længere for det nu.

Tak skal du have :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kender Nova bedst og vidst du mener, at den er gal, så synes jeg, at du skal ringe til vagtdyrlægen. For din sjælefreds ro.

 

Har hun ikke fået et plaster på, der inducerer smertestillende direkte gennem huden? Det gjorde Møffe ved hans ledoperationer. Der blev benet så også påført benbrud, jeg aner ikke hvordan patella-operationen foregår...

 

Nej, det har hun ikke. Det var heldigvis ikke den store operation, hvor de skal ind og bore i knoglen. Hun har "bare" fået strammet sener op, så der er ikke noget benbrud her, men vagtdyrelægen sagde også at det jo også er en ret smertefuld operation, så lidt piven var ikke unormalt, men det skulle ikke være så hun slet ikke kunne have med det at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har hun ikke. Det var heldigvis ikke den store operation, hvor de skal ind og bore i knoglen. Hun har "bare" fået strammet sener op, så der er ikke noget benbrud her, men vagtdyrelægen sagde også at det jo også er en ret smertefuld operation, så lidt piven var ikke unormalt, men det skulle ikke være så hun slet ikke kunne have med det at gøre.

 

Ok, nej, regnede heller ikke med benbrud eller lign., men det et jo knæet og der er rodet godt rundt, og aner jo personligt ikke selv, hvor ondt tingene gør.

 

Men godt at høre, at hun har det bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag går det bedre. Efter mere smertestillende igår fik hun sovet en hel time i streg inden hun vågnede. Da hun vågnede var der stadig meget piv og klynk, men dog aftaget lidt. Til gengæld begyndte hun straks at slikke og klø på såret og var virkelig svær at få til at stoppe.

Så måtte vi jo oveni det hele finde nakkekraven frem... og få lillepigen til at ligge sig i bur med nakkekraven på... godt vi har et stort bur til hende... men nej, hun mente bestemt ikke man kunne ligge ned med den på. Hun pev og høl og støttede jo samtidig på det dårlige ben :stupid:

Så blev hun løftet i sengen og nusset og her kunne man godt ligge ned og falde til ro lidt, men jeg fik ikke sovet meget. Jeg var konstant nervøs for om hunden hoppede ned fra sengen, om jeg kom til benet osv.

Ved 02 tiden i nat gav jeg op. Nova kom i buret uden nakkekrave på og jeg holdte mig vågen længe nok til at hun ikke fik kløet/slikket i såret inden hun faldt i søvn.

Da lillepigen så endelig faldt i søvn ved 03.00 tiden sov hun da også til kl.13 i dag :lol:

 

Da hun vågnede var vi ude på plænen en tur... hun syntes selvfølgelig allerede hun skal støtte på det dårlige ben og at holde hende fra at gå i "alt-for-ivrig-mode" når hun ser en kat, en fugl eller andre mennesker er ikke nemt, men hun gik ikke mange skridt før hun fik tisset og kunne komme med ind igen. Hun fik en god del vand og kom i buret. Vi forsøgte først uden nakkekrave, men hun er simpelthen så lynhurtig og stædig med det, så nakkekraven kom på.

Så gik hun da først i piv igen, men kan nu finde ud af at ligge ned med den. Nu er hun faldet i søvn igen.

 

Jeg er lidt træt af det er lige i weekenden, for jeg ville utrolig gerne ud og finde en oppustelig nakkekrave til hende istedet for det monstrum hun skal have på nu :cry:

 

men alt i alt må jeg jo sige at det går bedre og nu er der håb igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag går det bedre. Efter mere smertestillende igår fik hun sovet en hel time i streg inden hun vågnede. Da hun vågnede var der stadig meget piv og klynk, men dog aftaget lidt. Til gengæld begyndte hun straks at slikke og klø på såret og var virkelig svær at få til at stoppe.

Så måtte vi jo oveni det hele finde nakkekraven frem... og få lillepigen til at ligge sig i bur med nakkekraven på... godt vi har et stort bur til hende... men nej, hun mente bestemt ikke man kunne ligge ned med den på. Hun pev og høl og støttede jo samtidig på det dårlige ben :stupid:

Så blev hun løftet i sengen og nusset og her kunne man godt ligge ned og falde til ro lidt, men jeg fik ikke sovet meget. Jeg var konstant nervøs for om hunden hoppede ned fra sengen, om jeg kom til benet osv.

Ved 02 tiden i nat gav jeg op. Nova kom i buret uden nakkekrave på og jeg holdte mig vågen længe nok til at hun ikke fik kløet/slikket i såret inden hun faldt i søvn.

Da lillepigen så endelig faldt i søvn ved 03.00 tiden sov hun da også til kl.13 i dag :lol:

 

Da hun vågnede var vi ude på plænen en tur... hun syntes selvfølgelig allerede hun skal støtte på det dårlige ben og at holde hende fra at gå i "alt-for-ivrig-mode" når hun ser en kat, en fugl eller andre mennesker er ikke nemt, men hun gik ikke mange skridt før hun fik tisset og kunne komme med ind igen. Hun fik en god del vand og kom i buret. Vi forsøgte først uden nakkekrave, men hun er simpelthen så lynhurtig og stædig med det, så nakkekraven kom på.

Så gik hun da først i piv igen, men kan nu finde ud af at ligge ned med den. Nu er hun faldet i søvn igen.

 

Jeg er lidt træt af det er lige i weekenden, for jeg ville utrolig gerne ud og finde en oppustelig nakkekrave til hende istedet for det monstrum hun skal have på nu :cry:

 

men alt i alt må jeg jo sige at det går bedre og nu er der håb igen.

 

Har I forresten ikke et Dyrehospital i nærheden? De må da have den oppustelige krave... Men det er jo ikke sikkert, at den virker for hende. Møffe var bedre med krave. Aller bedst er hans bendækken dog...

 

Er der nogle af de her dyrehospitaler, der er i nærheden af dig? For så kan du få et bendækken der: Links

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I forresten ikke et Dyrehospital i nærheden? De må da have den oppustelige krave... Men det er jo ikke sikkert, at den virker for hende. Møffe var bedre med krave. Aller bedst er hans bendækken dog...

 

Er der nogle af de her dyrehospitaler, der er i nærheden af dig? For så kan du få et bendækken der: Links

 

Jo, vi har nogle dyrehospitaler i nærheden, men ingen af dem du linker til der. Problemet er, at det var så sent lørdag jeg fandt ud af de eksisterede, så det hele har lukket. Så var der godt nok en fra klubben der ringede med idéen om de der oppustelige nakkestøtter man kan få, men det var så da alt andet havde lukket.

Vi prøver at affinde os med det vi har til mandag. Lige pt. er hun dog uden og så holder vi godt øje med hende, men det går nok ikke uden i nat. Er også noget nervøs for når de skal være alene hjemme mandag, for der går det nok ikke uden krave. Hun kan få forbenet ind under denne og det er lykkedes hende at skubbe den af en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, vi har nogle dyrehospitaler i nærheden, men ingen af dem du linker til der. Problemet er, at det var så sent lørdag jeg fandt ud af de eksisterede, så det hele har lukket. Så var der godt nok en fra klubben der ringede med idéen om de der oppustelige nakkestøtter man kan få, men det var så da alt andet havde lukket.

Vi prøver at affinde os med det vi har til mandag. Lige pt. er hun dog uden og så holder vi godt øje med hende, men det går nok ikke uden i nat. Er også noget nervøs for når de skal være alene hjemme mandag, for der går det nok ikke uden krave. Hun kan få forbenet ind under denne og det er lykkedes hende at skubbe den af en gang.

 

Men dyrehospitalerne har jo åbent døgnet rundt (desværre lægges der så aften-tillæg nogle steder, fandt jeg ud af, da min far en dag skulle købe en sæk foder hos Københavns Dyrehospital - vi slap dog for det, da vet.sysen ikke lige kunne få det til at fungerer :lol:). Så I kunne måske køre der forbi og få den oppustelige krave?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men dyrehospitalerne har jo åbent døgnet rundt (desværre lægges der så aften-tillæg nogle steder, fandt jeg ud af, da min far en dag skulle købe en sæk foder hos Københavns Dyrehospital - vi slap dog for det, da vet.sysen ikke lige kunne få det til at fungerer :lol:). Så I kunne måske køre der forbi og få den oppustelige krave?

 

Ahva?!? Har de virkelig? Det anede jeg jo slet ikke!

Måske det er der forskellen på dyrehospital og dyreklinik ligger :lol:

Vil da straks gå ind og kigge på Hernings hjemmeside og se om det er muligt at køre derud en tur imorgen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahva?!? Har de virkelig? Det anede jeg jo slet ikke!

Måske det er der forskellen på dyrehospital og dyreklinik ligger :lol:

Vil da straks gå ind og kigge på Hernings hjemmeside og se om det er muligt at køre derud en tur imorgen :-)

 

Altså, tjek selvfølgelig lige, at de har døgnvagt, men jeg har endnu ikke oplevet et dyrehospital, der IKKE havde døgnvagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen stakkels lille Nova da. Det er hårdt når de har ondt og man føler man ikke kan gøre noget :(

Men dejligt at det hjalp med noget ekstra smertestillende. Så må vi håbe du kan få en anden krave. Sille troede at hendes hoved var adskilt fra kroppen når hun fik de der almindelige kraver på og hun kunne slet ikke finde ud af at bruge kroppen :mrgreen: det bette pus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...