Hop til indhold

17 dage tilbage....


Gæst Lavbo
 Share

Recommended Posts

Tæven vil måske, måske ikke, tjekke sit kuld og registrere at det nu er mindre, men hun vil med det samme affinde sig med situationen og koncentrere sig om de hvalpe der er tilbage som hun skal tage sig af.

 

Det håber jeg sandelig. Jeg har ikke selv den store erfaring med hvalpekuld, men har da hørt om flere tilfælde, hvor tæven har sørget over hvalpe, som er døde af den ene eller anden årsag. Det lyder ikke ligefrem som om omtalte Mor Hund har behov for flere negative oplevelser. Og alt andet lige, som en anden bruger foreslog, så prøv dog i det mindste ammestuen i stedet for bare at slå hvalpene ihjel uden en chance for at få et godt liv hos nogen, som vi holde af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 239
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Undskyld, kender ikke noget dansk ord - aflivning af dyr, der ikke passer ind, fx reducere i kuld, aflive efter farve, aflive dem der har forkert temperament. Man mister jo også information, når man afliver, hvis dem man afliver, er dem, der ville vokse op og få HD, så aner man ikke at tæven leverer hvalpe med HD-tendenser (det var så ikke specifikt til Queenie, men til tavle-opdrættere)

 

Tak - så blev jeg også klogere i dag ;-)

 

For mig er det nok situationsbestemt. Jeg forstår godt den instinktive modvilje mod at aflive et rask dyr - på den anden side kan jeg godt se situationer hvor andre hensyn vejere tungere - f.eks. om antallet af hvalpe er så stort at det vil stresse tæven. Hvis tæven stresser har hun det skidt, med de konsekvenser det nu engang kan føre med sig, f.eks. at hun overfører sin stress til hvalpene, eller ikke magter at tage sig af dem. Og så er der lige pludselig mange der har det skidt. I sådan en situation kan jeg godt forstå at man vælger at tage fra, og vælger at dem som er der skal have det godt frem for at alle har det skidt. Hvis det giver mening.

 

I det foreliggende tilfælde kan jeg godt se logikken i at en psykisk mindre stærk tæve ikke skal have for mange hvalpe at bokse med. Til gengæld kan jeg ikke se logikken i at en psykisk mindre stærk tæve overhovedet skal have hvalpe. Det var også blevet til en abortsprøjte hjemme hos mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det er jeg nu ikke helt sikker på.. Mange måske, men ikke alle. Vi kender folk, som har Ridgeback uden ridge (altså en "fejl" på hunden). De har så fået den til halv pris af hvad de andre søskende med ridge kostede. Jeg tror og håber, at de fleste avlere sælger "fejl-behæftede" hunde lidt billigere til familier, som alligevel ikke ønsker at gå på udstilling eller avle. Hvis hunden er sund og rask kan jeg slet ikke se hvorfor den skal aflives. Den kan jo sagtens få et lykkeligt liv, selvom den er for stor i forhold til standarden, ikke har de rigtige folder i ansigtet eller lignende.

 

Enig. Jeg bifalder ALDRIG aflivning af sunde og raske dyr, uanset hvor gamle de så er. Når de først er her, så synes jeg, vi mennesker, som har ansvaret for dem (hunde og katte er domesticerede, unaturlige dyr, som VI har lavet til at leve med os) også skal tage os af dem. At kenneller "udrenser" i hvalpekuld med udseendemæssige defekter har jeg intet til overs for. Som Valhrona siger, burde de imo sælge hvalpene billigere til folk, som ikke vil udstille og avle, og så endda evt. med en klausul om, at de får dem neutraliseret.

 

Og mht. aflivning, hvis man endelig vil gennemtrumfe det, så mener jeg igen, at man bør få en dyrlæge til det. Ikke ved at hvalpene skal slæbes af sted til dyrlægen, men at dyrlægen skal komme hos dem. Ja, det er dyrere end at tage til dyrlægen. Og dyrere end at gøre det selv. Det er det ansvar, man har, når man får hvalpe på sin tæve - ligesom det kan blive dyrt at få en dyrlæge ud midt om natten i tilfælde af akut kejsersnit eller sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg sandelig. Jeg har ikke selv den store erfaring med hvalpekuld, men har da hørt om flere tilfælde, hvor tæven har sørget over hvalpe, som er døde af den ene eller anden årsag. Det lyder ikke ligefrem som om omtalte Mor Hund har behov for flere negative oplevelser. Og alt andet lige, som en anden bruger foreslog, så prøv dog i det mindste ammestuen i stedet for bare at slå hvalpene ihjel uden en chance for at få et godt liv hos nogen, som vi holde af dem.

 

Vi ved jo godt alle sammen at i den vilde natur forekommer disse "reduceringer" naturligt, i nogle arter er dødeligheden højere end hos andre, men vi må nok forsøge ikke at se alt for romantisk på situationen. Vi ved godt at alle 5 ræveunger sikkert ikke når at blive voksne og at det heller ikke er sikkert at alle ulvens unger når at få øjne, det er altså ikke noget som hvalpenes mor går i stykker af. Jeg tror det er en anden situation hvis et helt kuld forsvinder, men om der er 4 eller 6 eller om der er 10 eller 14, det er ikke det der gør forskellen. Der er nogle unger der skal varetages og det overskygger alt andet.

 

Ift. at benytte ammetæve - så vil oplevelsen for tæven jo altså være den samme. Nogle hvalpe vil forsvinde, hun ved ikke om de aflives eller bliver lagt til en anden tæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Nu er hunde og ræve i naturen så bare heller ikke det samme. Igen, hunde er domesticerede dyr, som vi mennesker har lavet. De er pr. definition unaturlige.

At dyreunger dør af svaghed eller snuppes af rovdyr eller whatever, så de reduceres i naturen, kan ikke sammenlignes med, at vi så afliver i udvalg efter forgodtbefindende. Der dør også svage hvalpe og killinger i kuld af og til, og det kan man se som naturligt. Men at man flår dem fra deres mor og afliver er ikke på nogen som helst måde "naturligt" eller fair bare fordi der blandt vilde dyr i naturen har det med at komme et rovdyr og hapse en dyrebaby. Så skulle rovdyrene ellers have for vane også at nusse om byttedyrene, når de ikke lige havde lyst til at æde dem. Det bliver noget meget mærkeligt noget at blande de ting sammen. Hunde er ikke vores "bytte" - og jeg kan SLET ikke klare at de ses som sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker Nazi Tyskland.. Etnisk udrensning. Føj for den lede!

 

Jeg bliver altså lige nødt til ...

 

Hvis vi skal stille det op på den måde, så ER vi allerede i nazi-tyskland. Hundeavl ER racehygiejne hvad enten man kan lide ordet eller ej. Vi udvælger hvilke individer (stærkest, smukkest, dygtigst) der skal avles på i håb om at forbedre racerne. Vi stikker abortsprøjter ved ups-parringer. Vi vælger om en hund er egnet eller uegnet til at føre gener videre. Vi afliver ved handicap, ved sygdom eller ved psykisk ustabilitet. Det er racehygiejne og sådan er det.

 

Når det er sagt, så kan vi vist godt blive enige om at vi ikke behandler vores hunde som jøder, sigøjnere, handicappede og andre 'afvigende' individer blev behandlet i det 3. rige. Så kan vi ikke lige droppe nazi-sammenligningerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver altså lige nødt til ...

 

Hvis vi skal stille det op på den måde, så ER vi allerede i nazi-tyskland. Hundeavl ER racehygiejne hvad enten man kan lide ordet eller ej. Vi udvælger hvilke individer (stærkest, smukkest, dygtigst) der skal avles på i håb om at forbedre racerne. Vi stikker abortsprøjter ved ups-parringer. Vi vælger om en hund er egnet eller uegnet til at føre gener videre. Vi afliver ved handicap, ved sygdom eller ved psykisk ustabilitet. Det er racehygiejne og sådan er det.

 

Når det er sagt, så kan vi vist godt blive enige om at vi ikke behandler vores hunde som jøder, sigøjnere, handicappede og andre 'afvigende' individer blev behandlet i det 3. rige. Så kan vi ikke lige droppe nazi-sammenligningerne?

 

Jeg er ikke enig med dig. Mange mennesker behandler deres hunde lidt i samme stil. Og jeg synes, at nazismen er et ganske fint billede på, hvordan hundeverden i mange kredse er. Det er jo også det du selv siger i starten af dit indlæg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nazisterne brugte racehygiejne og det er også udbredt i hundeverdenen. Og Hitler var vegetar - er alle vegetarer så nazister? Hitler elskede dyr, særligt hunde. Er hundeelskere nazister? Et element gør ikke en sammenligning værdig. Der er også elementer af racehygiejne i f.eks. at få foretaget en nakkefoldsscanning så man kan få at vide om man venter et mongolbarn og evt. få det fjernet. Er gravide der får foretaget nakkefoldsscanninger ligesom nazister?

 

Nazismen var krig, diktatur og folkemord. Det kan man i mine øjne ikke sammenligne med andet end krig, diktatur og folkemord. Jeg synes alle de nazi-sammenligninger som bliver hevet op af hatten ved snart sagt enhver lejlighed er en hån mod ofrene for den rigtige nazisme. Jeg skulle fanme ikke være den der stillede mig op over for en holocaust-overlever og sige: ved du hvad, vores hunde bliver faktisk udsat for det samme som I var igennem ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke enig med dig. Mange mennesker behandler deres hunde lidt i samme stil. Og jeg synes, at nazismen er et ganske fint billede på, hvordan hundeverden i mange kredse er. Det er jo også det du selv siger i starten af dit indlæg..

 

Behandler hunde i samme stil? Som nazisterne behandlede jøder? Mange mennesker?

Er du ikke sød at uddybe den påstand?

 

Mener du at kontrolleret tavleavl er at sammenligne med nazisme?

 

Hvis jeg skal give en kommentar til emnet, så finder jeg det også ganske rimeligt at der reduceres i et kedeligt udfald på en situation, der aldrig burde have været sket og aldrig burde have været fuldbyrdet. En tæve med et skrøbeligt sind bør ikke indgå i avl. Uanset hvor medfødt sindet er, så har en usikker tæve ikke det rette overskud til et kuld hvalpe og DET er lige så skadeligt for hvalpene som en genetik, der ikke er gavnlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nazisterne brugte racehygiejne og det er også udbredt i hundeverdenen. Og Hitler var vegetar - er alle vegetarer så nazister? Hitler elskede dyr, særligt hunde. Er hundeelskere nazister? Et element gør ikke en sammenligning værdig. Der er også elementer af racehygiejne i f.eks. at få foretaget en nakkefoldsscanning så man kan få at vide om man venter et mongolbarn og evt. få det fjernet. Er gravide der får foretaget nakkefoldsscanninger ligesom nazister?

 

Nazismen var krig, diktatur og folkemord. Det kan man i mine øjne ikke sammenligne med andet end krig, diktatur og folkemord. Jeg synes alle de nazi-sammenligninger som bliver hevet op af hatten ved snart sagt enhver lejlighed er en hån mod ofrene for den rigtige nazisme. Jeg skulle fanme ikke være den der stillede mig op over for en holocaust-overlever og sige: ved du hvad, vores hunde bliver faktisk udsat for det samme som I var igennem ...

 

Ja mange nazister og især Hitler var store dyrevenner. De satte dyr over mennesker (eller u-mennesker som de så charmerende kaldte jøder osv.). Jeg elsker også dyr højere end de fleste mennesker, men jeg er ikke nazist, så nej du kan ikke drage paralleller som du gør i dit indlæg. Hvorfor dog ikke? Det er forfærdeligt det de mennesker var igennem, men hvorfor er det mere forfærdeligt end når det er dyr, som går det samme igennem? En kollega og jeg diskuterede slagtemetoder, transport osv. og så siger hun "og hvad så, det er jo dyr!" I min verden lider dyr lige så meget som mennesker. Forskellen er, at de ikke kan fortælle nogen om det. Men sådan ser vi jo så forskelligt på tingene. I min verden er mishandling af dyr lige så slem som mishandling af mennesker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Behandler hunde i samme stil? Som nazisterne behandlede jøder? Mange mennesker?

Er du ikke sød at uddybe den påstand?

 

Mener du at kontrolleret tavleavl er at sammenligne med nazisme?

 

Hvis jeg skal give en kommentar til emnet, så finder jeg det også ganske rimeligt at der reduceres i et kedeligt udfald på en situation, der aldrig burde have været sket og aldrig burde have været fuldbyrdet. En tæve med et skrøbeligt sind bør ikke indgå i avl. Uanset hvor medfødt sindet er, så har en usikker tæve ikke det rette overskud til et kuld hvalpe og DET er lige så skadeligt for hvalpene som en genetik, der ikke er gavnlig.

 

Gerne. Dette har jeg hugget fra en side om spanske hunde:

Hængning så bagpoterne lige akkurat når jorden - hunden hænger sig selv når kræfterne slipper op. Forbenene brækkes og hunden dumpes et øde sted til en langsom død. Slæbes ihjel efter biler. Stenes. Brændes levende. Bankes ihjel. Kastes levende i dybe brønde.

 

Det synes jeg da kunne minde en del om hvad der foregik i KZ lejrene. Det foregår den dag i dag i rigtig mange lande. Her i Danmark er der også mange grimme sager om dyremishandling. Hvor dyr bliver behandlet som ting (som jøderne blev behandlet som arbejdskraft og kvæg). Dyr som ikke får mad og drikke (behøver jeg igen at skrive ligesom jøderne). I det her konkrete tilfælde sammenligner jeg aflivningen af levedygtige hvalpe med gasning/afbrænding af levedygtige babyer i KZ lejrene. Til fælles har hvalpene og babyerne, at de var/er til besvær og at ingen gider tage ansvaret for dem og give dem muligheden for et anstændigt liv.

 

Jeg mener ikke at kontrolleret tavleavl er at sammenligne med nazisme nej. Det er helt fint, at man udvælger de sundeste forældredyr at avle videre på. Men når først hvalpene er født og i øvrigt er sunde og levedygtige, så synes jeg det begynder at minde lidt om udryddelseslejre at slå dem ihjel, fordi de ikke lige har den rigtige farve eller de lige er lidt for mange og man ikke selv gider hjælpe mor hund med at opflaske og tage sig af hvalpene. Eller bruge nogle få minutter på at undersøge om en anden tæve kunne træde til til gavn for begge parter. (det har vi vist ikke hørt nogen kommentarer til selvom det er nævnt et par gange i tråden).

 

Dit sidste afsnit giver jeg dig delvist ret i. Men når nu man har valgt at lade graviditeten gennemføre, så mener jeg, at man har et ansvar for alle parter. Tæve og hvalpe. Det kan jo også vise sig, at mor hund er en fantastisk mor trods sit skrøbelige sind. Og er hun ikke det, så må man hjælpe hende med at opflaske hvalpene eller finde en ammetæve. Sådan er det i hvert fald i min verden. Der er jo også eksempler på "stærke" og "normaltfungerende" tæver, som ikke gider deres hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja mange nazister og især Hitler var store dyrevenner. De satte dyr over mennesker (eller u-mennesker som de så charmerende kaldte jøder osv.). Jeg elsker også dyr højere end de fleste mennesker, men jeg er ikke nazist, så nej du kan ikke drage paralleller som du gør i dit indlæg. Hvorfor dog ikke? Det er forfærdeligt det de mennesker var igennem, men hvorfor er det mere forfærdeligt end når det er dyr, som går det samme igennem? En kollega og jeg diskuterede slagtemetoder, transport osv. og så siger hun "og hvad så, det er jo dyr!" I min verden lider dyr lige så meget som mennesker. Forskellen er, at de ikke kan fortælle nogen om det. Men sådan ser vi jo så forskelligt på tingene. I min verden er mishandling af dyr lige så slem som mishandling af mennesker!

 

Vi kan sagtens blive enige om at særligt industridyr har det elendigt. Men derfor mener jeg alligevel ikke det kan sammenlignes med nazisme. Nazismens sammenstuvning om mennesker handlede om en ideologisk baseret masseudrydning. Vores sammenstuvning af landbrugsdyr handler om profit for landmændene - og for forbrugeren der vælger det billige kød frem for det dyrere økologiske.

 

Hvorfor kan jeg ikke drage paralleller til at Hitler var dyreelsker og vegetar, når du kan drage paralleller mellem nazisme og landbrugsdyr? Den danske gennemsnitsbonde er lige så lidt nazist som du er. Hvorfor er min parallel mere langsøgt end din?

 

Der er uanede mængder af lidelse i verden. Men det gør det ikke sammenligneligt med nazisme af den grund. Folk sultede i kz-lejrene, folk sulter i Afrika. Det gør ikke at afrikanske lande kan sammenlignes med det 3. rige.

Man kan ikke tage enhver form for lidelse og uretfærdighed og smække mærkatet 'nazisme' på det. Så har man ikke forstået hvad nazisme var og er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hængning så bagpoterne lige akkurat når jorden - hunden hænger sig selv når kræfterne slipper op. Forbenene brækkes og hunden dumpes et øde sted til en langsom død. Slæbes ihjel efter biler. Stenes. Brændes levende. Bankes ihjel. Kastes levende i dybe brønde.

Sådan er mange mennesker såmænd også blevet behandlet til alle tider og bliver det stadig. Det bliver det ikke nazisme af.

 

Jeg kan godt forstå argumentet om at 'alt liv har ret', også selvom jeg ikke altid er enig. Så langt er jeg helt med. Men der findes faktisk folk som f.eks. reducerer i et kuld fordi de oprigtigt mener at det er det rette at gøre for tævens og de øvrige hvalpes velbefindende. Du kan være uenig og det er fint, men der skal en del mere til før det minder om nazisme.

 

Hvorfor er kontrolleret tavleavl ikke nazisme, hvis reducering i kuld er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan sagtens blive enige om at særligt industridyr har det elendigt. Men derfor mener jeg alligevel ikke det kan sammenlignes med nazisme. Nazismens sammenstuvning om mennesker handlede om en ideologisk baseret masseudrydning. Vores sammenstuvning af landbrugsdyr handler om profit for landmændene - og for forbrugeren der vælger det billige kød frem for det dyrere økologiske.

 

Hvorfor kan jeg ikke drage paralleller til at Hitler var dyreelsker og vegetar, når du kan drage paralleller mellem nazisme og landbrugsdyr? Den danske gennemsnitsbonde er lige så lidt nazist som du er. Hvorfor er min parallel mere langsøgt end din?

 

Der er uanede mængder af lidelse i verden. Men det gør det ikke sammenligneligt med nazisme af den grund. Folk sultede i kz-lejrene, folk sulter i Afrika. Det gør ikke at afrikanske lande kan sammenlignes med det 3. rige.

Man kan ikke tage enhver form for lidelse og uretfærdighed og smække mærkatet 'nazisme' på det. Så har man ikke forstået hvad nazisme var og er.

 

Nu begynder det lidt at ligne ordkløveri i min bog. Det jeg skriver (eller i hvert fald mener) er, at i mine øjne er kuldreduktion (vel at mærke raske og levedygtige hvalpe, som sagtens kan få et godt liv) minder mig om holocaust. Jeg mener ikke at have brugt ordet "nazisme" så lemfældigt, som der lægges op til. Der virker lidt som om at jeg har sagt at al dårlig behandling af dyr eller mennesker er nazisme og det er i hvert fald ikke det jeg mener. Men jeg mener stadig, at aflivning af raske dyr minder mig om aflivning af raske mennesker i KZ lejrene

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg da kunne minde en del om hvad der foregik i KZ lejrene. Det foregår den dag i dag i rigtig mange lande. Her i Danmark er der også mange grimme sager om dyremishandling. Hvor dyr bliver behandlet som ting (som jøderne blev behandlet som arbejdskraft og kvæg). Dyr som ikke får mad og drikke (behøver jeg igen at skrive ligesom jøderne). I det her konkrete tilfælde sammenligner jeg aflivningen af levedygtige hvalpe med gasning/afbrænding af levedygtige babyer i KZ lejrene. Til fælles har hvalpene og babyerne, at de var/er til besvær og at ingen gider tage ansvaret for dem og give dem muligheden for et anstændigt liv.

 

Jeg mener ikke at kontrolleret tavleavl er at sammenligne med nazisme nej. Det er helt fint, at man udvælger de sundeste forældredyr at avle videre på. Men når først hvalpene er født og i øvrigt er sunde og levedygtige, så synes jeg det begynder at minde lidt om udryddelseslejre at slå dem ihjel, fordi de ikke lige har den rigtige farve eller de lige er lidt for mange og man ikke selv gider hjælpe mor hund med at opflaske og tage sig af hvalpene. Eller bruge nogle få minutter på at undersøge om en anden tæve kunne træde til til gavn for begge parter. (det har vi vist ikke hørt nogen kommentarer til selvom det er nævnt et par gange i tråden).

 

Lad nu være med at udtale dig så håndfast om ting du ganske tydeligt ingen viden eller erfaring har med. Hvor skriver trådstarter at de kommende hvalpe er til besvær?

Hvor giver hun udtryk for at hun ikke gider dem og deres fremtid?

 

Hvor har du den ide at en opdrætter reducerer i et kuld hvalpe fordi det gør livet nemmere?

Ikke gider flaske og tage sig af hvalpene?

 

Den praktiske del af et kuld hvalpes opvækst er sådan set det mindste af problemerne der kan opstå. Tæven er ikke bare en mælkebar, hun har en temmelig vigtig andel i alt det der skal være med til at gøre et kuld hvalpe til funktionsdygtige, selvstændige individer. Samtidig må tævens velbefindende aldrig komme i anden række fordi hun er blevet mor, man har tæven at takke for de hvalpe hun har leveret, man skylder hende at passe på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad nu være med at udtale dig så håndfast om ting du ganske tydeligt ingen viden eller erfaring har med. Hvor skriver trådstarter at de kommende hvalpe er til besvær?

Hvor giver hun udtryk for at hun ikke gider dem og deres fremtid?

 

Hvor har du den ide at en opdrætter reducerer i et kuld hvalpe fordi det gør livet nemmere?

Ikke gider flaske og tage sig af hvalpene?

 

Den praktiske del af et kuld hvalpes opvækst er sådan set det mindste af problemerne der kan opstå. Tæven er ikke bare en mælkebar, hun har en temmelig vigtig andel i alt det der skal være med til at gøre et kuld hvalpe til funktionsdygtige, selvstændige individer. Samtidig må tævens velbefindende aldrig komme i anden række fordi hun er blevet mor, man har tæven at takke for de hvalpe hun har leveret, man skylder hende at passe på hende.

 

Hvad ved du om min viden og erfaring?? Jeg har ret til at have min holding, ligesom du har din. Skulle vi prøve at holde os fra at blive nedladende og personlige overfor folk vi ikke kender eller ved noget om?? Du er heller ikke min mor, så hold venligst en ordentlig tone spank you very much! :5up:

 

Vi er enige i, at tævens rolle er vigtig, men der er stadig fine eksempler på hvalpe, som enten er opfostret hos andre tæver end deres mor eller af mennesker, fordi deres mor ikke ville have med dem at gøre. Og det jeg harcelerer over, at at TS ikke så meget som kommenterer på forslaget om ammetæve. Det er som om det ikke er tiden værd at forsøge at finde en løsning for de stakkels hvalpe. Og som jeg tidligere skrev kan det jo også være, at Mor Hund overrasker positivt og er en god mor, som måske endda kunne få noget positivt ud af at have hvalpe. Det er ikke til at vide på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Af den simple årsag, at at ingen raske og levedygtige hvalpe slås ihjel.

 

OK, så det er selve handlingen at slå et rask individ ihjel som gør at man er værdig til nazistsammenligning.

 

Fanme mange nazityper i denne verden så.

 

Det kan godt være du synes jeg ordkløver i denne sag, men jeg er så træt af at nazi-kortet bliver spillet i tide og utide. TS foretager nogle valg som du er uenig med men det gør hende fannemeda ikke til nazist eller bare det der ligner.

 

Du beder om en ordentlig tone; hvad med at holde den selv? At sammenligne folk du ikke er enig med med nazister er IKKE ordentlig tone.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad ved du om min viden og erfaring?? Jeg har ret til at have min holding, ligesom du har din. Skulle vi prøve at holde os fra at blive nedladende og personlige overfor folk vi ikke kender eller ved noget om?? Du er heller ikke min mor, så hold venligst en ordentlig tone spank you very much! :5up:

 

Vi er enige i, at tævens rolle er vigtig, men der er stadig fine eksempler på hvalpe, som enten er opfostret hos andre tæver end deres mor eller af mennesker, fordi deres mor ikke ville have med dem at gøre. Og det jeg harcelerer over, at at TS ikke så meget som kommenterer på forslaget om ammetæve. Det er som om det ikke er tiden værd at forsøge at finde en løsning for de stakkels hvalpe. Og som jeg tidligere skrev kan det jo også være, at Mor Hund overrasker positivt og er en god mor, som måske endda kunne få noget positivt ud af at have hvalpe. Det er ikke til at vide på forhånd.

 

Jeg er ikke det mindste nedladende, der er intet forgjort i ikke at have erfaring med alt hvad livet har at byde på. En advokat må meget gerne fortælle mig om hverdagen i dennes liv, jeg har intet begreb om det og er ikke et dummere menneske af den grund. At du ikke har praktisk erfaring med grundlaget for de valg der indimellem skal træffes som opdrætter giver du helt fint udtryk for, blot ved at dele dine meninger om emnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så det er selve handlingen at slå et rask individ ihjel som gør at man er værdig til nazistsammenligning.

 

Fanme mange nazityper i denne verden så.

 

Det kan godt være du synes jeg ordkløver i denne sag, men jeg er så træt af at nazi-kortet bliver spillet i tide og utide. TS foretager nogle valg som du er uenig med men det gør hende fannemeda ikke til nazist eller bare det der ligner.

 

Du beder om en ordentlig tone; hvad med at holde den selv? At sammenligne folk du ikke er enig med med nazister er IKKE ordentlig tone.

 

Jeg tror bare vi stopper dialogen her. Vi bliver aldrig enige eller forstår hinandens synspunkter. Jeg trækker ikke "nazikortet" i tide og utide, men bruger det som en sammenligning, fordi jeg rent faktisk mener at der er et vist sammenligningsgrundlag. Og stadig ingen kommentarer om ammetæven, som blev foreslået flere gange.. Altså ingen chance for hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bare vi stopper dialogen her. Vi bliver aldrig enige eller forstår hinandens synspunkter. Jeg trækker ikke "nazikortet" i tide og utide, men bruger det som en sammenligning, fordi jeg rent faktisk mener at der er et vist sammenligningsgrundlag. Og stadig ingen kommentarer om ammetæven, som blev foreslået flere gange.. Altså ingen chance for hvalpene.

 

Der er ingen sammenligning. Læs om 2. verdenskrig inden du udtaler dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen sammenligning. Læs om 2. verdenskrig inden du udtaler dig.

 

Nu mener jeg så at være rimelig velbevandret i 2. verdenskrigs historie, så inden du udtaler dig om min viden eller mangel på samme, så vid hvad du taler om! Du kender mig ikke. Jeg sidder ikke bare og lukker lort ud, som jeg ikke kan stå ved og argumentere for som så mange andre, men jeg er ikke enig med jer! Der er i mine øjne en klar parallel som jeg har sagt flere gange. I synes så noget andet, så lad os være enige om at være uenige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu mener jeg så at være rimelig velbevandret i 2. verdenskrigs historie, så inden du udtaler dig om min viden eller mangel på samme, så vid hvad du taler om! Du kender mig ikke. Jeg sidder ikke bare og lukker lort ud, som jeg ikke kan stå ved og argumentere for som så mange andre, men jeg er ikke enig med jer! Der er i mine øjne en klar parallel som jeg har sagt flere gange. I synes så noget andet, så lad os være enige om at være uenige!

 

Jeg kan kun forholde mig til det du skriver, men at sammenligne reducering i et hvalpekuld med nazismens uhyrlige forbrydelser, kan kun bunde i uvidenhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...