Hop til indhold

17 dage tilbage....


Gæst Lavbo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 239
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvor er den her tråd sørgelig.

 

Jeg nåede lige at tænke at jeg ville skrive at det var en dårlig ide at poste hendes salgsannoncer - for så er der jo kun en udvej for de små hvalpe hvis hun ikke må annoncere - men DOH! - nogen har jo alligevel bestemt at de ikke må leve, og den ejer som alligevel har valgt at de skulle fødes, er ligeglad med at slå dem ihjel.....

 

Håber de når regnbuebroen meget meget hurtigt, smertefrit og at der står et hav af gode engle og tager imod.

 

Sådan spild af liv :megaked: - og stakkels hundemor der er tilbage!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvor får du det fra? hvordan skal køberne vide, at der er amstaff i hvalpene, hvis hanhunden ellers holdes væk?

 

Øh, hvad? Lavbo sagde selv, at hun ville fortælle køberne, at faderen er amstaffblanding. Så det ved de vel, hvis hun gør det.

Hvalpene er ulovlige, om folk ved hvad de er lavet af eller ej. Enten vil der være uvidende købere, som ikke ved, det er amstaff-blandinger (eller som har været så ignorante, at de ikke ved, det er forbudt med hvalpe af dem), som naivt hopper i og køber en. Eller også får de at vide, at der er amstaff i og køber en hvalp alligevel. Om de så ved, de ikke må eller ej.

Nu er jeg ikke 100% inde i detaljerne omkring den lov, så måske tager jeg fejl, men principielt ... det er også ulovligt at købe hælervarer, selvom man ikke ved, det er hælervarer. Og ulovligt at indføre kopivarer købt i udlandet, selvom man ikke ved, det er kopivarer, er det ikke?

Sælger Lavbo hvalpene, bryder hun loven. Køber nogen hvalpene, så bryder de også loven. Som jeg ser det. Men ret mig lige, hvis jeg tager fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke Lavbo læser med her! - det tror jeg ;-)

 

Stakkels hvalpe, der skulle fødes til så kort et liv

Stakkels Queenie, der skulle udsættes for en formålsløs parring og graviditet

Stakkels dyrlæge, som skal aflivet et kuld raske hvalpe

 

Mit eneste håb er, at politiet er hurtige nok og kommer før 'nogen' har lynaflivet og fjernet beviserne.

 

Mit hjerte græder og jeg er rasende, den eneste, der slipper godt fra det, er den skyldige, øv.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, hvad? Lavbo sagde selv, at hun ville fortælle køberne, at faderen er amstaffblanding. Så det ved de vel, hvis hun gør det.

Hvalpene er ulovlige, om folk ved hvad de er lavet af eller ej. Enten vil der være uvidende købere, som ikke ved, det er amstaff-blandinger (eller som har været så ignorante, at de ikke ved, det er forbudt med hvalpe af dem), som naivt hopper i og køber en. Eller også får de at vide, at der er amstaff i og køber en hvalp alligevel. Om de så ved, de ikke må eller ej.

Nu er jeg ikke 100% inde i detaljerne omkring den lov, så måske tager jeg fejl, men principielt ... det er også ulovligt at købe hælervarer, selvom man ikke ved, det er hælervarer. Og ulovligt at indføre kopivarer købt i udlandet, selvom man ikke ved, det er kopivarer, er det ikke?

Sælger Lavbo hvalpene, bryder hun loven. Køber nogen hvalpene, så bryder de også loven. Som jeg ser det. Men ret mig lige, hvis jeg tager fejl.

 

Hvis hvalpen bliver købt med gode hensigter og i god tro, kan køberen ikke straffes... Og dog... Deres hund er stadig ulovlig, uanset om de vidste det eller ej, og derfor skal den aflives.. Også selvom de har haft den i X antal mdr. og er begyndt at elske den..

 

Derfor er det ekstremt vigtigt at hvis man vælger at sælge disse hvalpe ULOVLIGT, at man gør den nye ejer opmærksom på den risiko der er ved at de får en ulovlig hund! Også selvom det kun er en blanding!

 

Det handler altså ikke om, om hundene er farlige men at der er et ansvar for disse hvalpe, og deres kommende ejere (hvis man vælger at gå imod loven, og lade dem leve, velvidende at de går med en dødsdom over sig)... Men at der er et ansvar for at disse hunde altså risikere at skulle aflives, uden varsel.. De behøves ikke bide eller være aggressive, de skal bare møde en tilfældig person der mener de ligner en amstaff, og så må man jo selv bestemme om opdrætter (lavbo) er villig til at begå dokumentfalsk, og lave fejlagtige oplysninger på hvalpene... Dette er jo så fængselstraf for bedrageri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

åh.. jeg ved ikke hvad jeg håber på. synes jo det er synd at sunde og raske hvalpe skal aflives.

men når de nu står til 500,- er det ikke sikkert det er de mest omtænksomme købere der er interesseret.. da det er en let og hurtig hvalp at få fat i.

... og noget kunne tyde på hun har dårlig samvittighed..

da det lader til hun helst ser det undgået at kigge forbi dyrlægen. da hun i annoncerne endnu engang bryder loven og tilbyder at sælge uden chip.

 

stakkels hvalpe og hundemor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare et alternativ, uden at jeg ved om det er ulovligt at gøre (altså udover at hvalpene er ulovlige); Er det tilladt at sælge dem til udlandet? Her tænker jeg f.eks. Sverige/Tyskland, jeg ved godt at den danske lov a brudt og til de er solgte og i deres nye hjem ville hvalpene være ulovlige, og opdrætter vil stadig stå til straf, men hvis hvalpene når de er solgt bor i udlandet så er de da som minimum "fredet" fra at skulle aflives?

 

Jeg ved ikke om det kan gøres, som sagt kan politiet jo komme og forlange hvalpene aflivet når som helst.. Så spørgsmålet er vel om hvalpene overhovedet når at blive gamle nok til at kunne blive solgt... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare et alternativ, uden at jeg ved om det er ulovligt at gøre (altså udover at hvalpene er ulovlige); Er det tilladt at sælge dem til udlandet? Her tænker jeg f.eks. Sverige/Tyskland, jeg ved godt at den danske lov a brudt og til de er solgte og i deres nye hjem ville hvalpene være ulovlige, og opdrætter vil stadig stå til straf, men hvis hvalpene når de er solgt bor i udlandet så er de da som minimum "fredet" fra at skulle aflives?

 

Jeg ved ikke om det kan gøres, som sagt kan politiet jo komme og forlange hvalpene aflivet når som helst.. Så spørgsmålet er vel om hvalpene overhovedet når at blive gamle nok til at kunne blive solgt... :megaked:

 

Jeg tvivler på at en person som Lavbo, gider gøre sig den ekstra ulejlighed, det vil være at sælge dem til nabo landene. Det er vidst mest et spørgsmål om at komme af med dem hurtigst muligt og til hvemsomhelst, når man sætter den til salg til 500 kr og selvfølgelig uden at oplyse om hvad de indeholder.....tyder ikke på at der vil blive lagt megen omhu i at formidle dem til gode familier.

 

Føj, man sidder med en grim smag i munden grundet Lavbos adfærd og en knude i maven pga de stakkels hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
åh.. jeg ved ikke hvad jeg håber på. synes jo det er synd at sunde og raske hvalpe skal aflives.

men når de nu står til 500,- er det ikke sikkert det er de mest omtænksomme købere der er interesseret.. da det er en let og hurtig hvalp at få fat i.

... og noget kunne tyde på hun har dårlig samvittighed..

da det lader til hun helst ser det undgået at kigge forbi dyrlægen. da hun i annoncerne endnu engang bryder loven og tilbyder at sælge uden chip.

 

stakkels hvalpe og hundemor!

 

Det tænker jeg også. At så er det ikke de bedste købere, da det vil være folk, som går efter en billig hund.

Og derudover ... ulovlige hvalpe, som sælges ulovligt, og hvor sælger ikke vil til dyrlægen med dem og få dem chippet!? Det skal sørme nok gå de hvalpe godt, hvis de end ikke kan komme til dyrlægen. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg tvivler på at en person som Lavbo, gider gøre sig den ekstra ulejlighed, det vil være at sælge dem til nabo landene. Det er vidst mest et spørgsmål om at komme af med dem hurtigst muligt og til hvemsomhelst, når man sætter den til salg til 500 kr og selvfølgelig uden at oplyse om hvad de indeholder.....tyder ikke på at der vil blive lagt megen omhu i at formidle dem til gode familier.

 

Føj, man sidder med en grim smag i munden grundet Lavbos adfærd og en knude i maven pga de stakkels hvalpe.

 

Ja, det er virkelig væmmeligt. Stakkels hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: det er vist heller ikke lovligt at afsætte de kære små til andre lande længere... Og sikke en trist drejning denne tråd da har taget:(

 

Jeg ved godt at det er ulovligt, men jeg tænker nu er loven jo brudt, så for at sikre de nye familier til hvalpene ikke ender med at miste deres hvalp fordi den bliver aflivet... Så var det måske en mulighed...

 

Jeg håber virkelig hvis de allerede er solgt at der har været ærlighed omkring hvalpene.. Men om ikke andet så må man da håbe at folk når de ser faren sætter spørgsmålstegn :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget, meget, MEGET ked af det, da det viser sig at jeg er kommet med forkerte oplysninger til jer om hvad Balder.

 

Jeg har nu efter stor eftersøgning fået fat i den person som har avlet ham i tidernes morgen og der er IKKE Amstaff i ham. Jeg gentager: DER ER IKKE AMSTAFF I BALDER.

 

Så hverken Balder eller kuldet er ulovlige. Jeg har hele tiden troet at det var Amstaff, der var i ham men det er der altså ikke. Han er Retriver-mix og står opført således også i hunderegisteret hvilket jeg også har tjekket op på.

Hans mor er blandingshund mens han far er ren-racet gul Labrador. Det var Balders mor som jeg troede var blandet med Amstaff, men det er hun altså ikke alligevel.

Hvor Amstaffen er kommet ind henne er jeg faktisk ikke helt klar over. Men det er der heldigvis IKKE i hverken ham eller hans mor og derfor heller ikke i hvalpene.

 

 

Jeg beklager MEGET misforståelsen og håber meget at i kan tilgive mig og håber meget at i tror på mig.

 

At jeg har sat hvalpene til salg for 500,- plus vacc. og chipning er fordi de er blandingshunde, er et hovsa-kuld og forbi jeg ikke vil tjene penge på dem. Så jeg har ikke sat dem til salg UDEN vacc. og chipning som nogen påstår, men daa det er første gang jeg nogensinde har fået et kuld hvalpe er jeg ikke inde i priserne på vacc. og chipning, men regner med at det ligger omkring 4-500,- pr. hvalp hvilket folk også har fået af vide.

Der er en som har valgt selv at sørge for det, kun fordi der er ens i hendes familie der er dyrlæge og heller vil bruge ham, hvilket jeg har accepteret. Alle andre ønsker at jeg får det gjort.

Så den endelige pris vil komme til at ligge omkring 1000,- pr. hvalp hvilket jeg personligt synes er en fair pris for en blandingshvalp.

 

PS. Hvalpene har det godt og Queen er en dygtig mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget, meget, MEGET ked af det, da det viser sig at jeg er kommet med forkerte oplysninger til jer om hvad Balder.

 

Jeg har nu efter stor eftersøgning fået fat i den person som har avlet ham i tidernes morgen og der er IKKE Amstaff i ham. Jeg gentager: DER ER IKKE AMSTAFF I BALDER.

 

Så hverken Balder eller kuldet er ulovlige. Jeg har hele tiden troet at det var Amstaff, der var i ham men det er der altså ikke. Han er Retriver-mix og står opført således også i hunderegisteret hvilket jeg også har tjekket op på.

Hans mor er blandingshund mens han far er ren-racet gul Labrador. Det var Balders mor som jeg troede var blandet med Amstaff, men det er hun altså ikke alligevel.

Hvor Amstaffen er kommet ind henne er jeg faktisk ikke helt klar over. Men det er der heldigvis IKKE i hverken ham eller hans mor og derfor heller ikke i hvalpene.

 

 

Jeg beklager MEGET misforståelsen og håber meget at i kan tilgive mig og håber meget at i tror på mig.

 

 

PS. Hvalpene har det godt og Queen er en dygtig mor.

 

Det har jeg meget, meget svært ved at tro på! Siden han i dén grad ligner en amstaff-mix, så håber jeg virkelig at du har en eller anden form for dokumenation for, at han ikke er det - ellers tror jeg nok du skal længere ud på landet med den historie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så dit valg Siri, men tror du selv jeg ville skrive i denne tråd igen efter den personlige hetz som jeg har været ude for hvis ikke det var rigtigt, og åbne op for at det fortsætter?

Som sagt tidligere....

Link til indlæg
Del på andre sites

Du milde himmel - nu har du efterhånden brugt et par uger på at overbevise alle her på siden om det generelt ringe omløb der må være i dit hoved, og jeg er personligt ganske overbevist om at det nok står sløjt til. Men lad nu være at tro at det samme gør sig gældende for alle andre. Selvfølgelig er der amstaff i din hanhund, at du skriver det modsatte gør det ikke til sandheden. I stedet ligner det en sidste krampetrækning i et forsøg på at fremstå som et hæderligt menneske, men jeg tror du må acceptere at dét løb er kørt for længst.

 

Din omgang med dine dyr og sandheden er ganske usympatisk, det kan du enten vælge at ændre på eller lære at leve med, det valg er der kun en der kan træffe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det lugter langt væk... Du har velvidende at DU var overbevist om at han var amstaff mix, stadig lavet det kuld unger, velvidende at det var ulovligt...

 

Efterfølgende kontakter du hans opdrætter for at finde ud af hvad der er i ham, i mine øjne er det DYBT uansvarlig, at opdrætteren ændre holdning, og jeg vil RIGTIG gerne se den retriever der ser sådan ud som ham; Han ligner ikke bare lidt en amstaff, han ligner RET MEGET en amstaff!

 

Jeg er ved at være noget dertil hvor jeg håber nogen melder dig, og du får lov at tage konsekvensen af dine uansvarlige handlinger, endnu mere at du nu forsøger at bilde kommende ejere ind at der IKKE er amstaff i deres nye hund; FØJ!

 

Amstaff kan altså blive en farlig race hvis man ikke ved at det er det man har med at gøre, så det er super vigtigt at vide det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du milde himmel - nu har du efterhånden brugt et par uger på at overbevise alle her på siden om det generelt ringe omløb der må være i dit hoved, og jeg er personligt ganske overbevist om at det nok står sløjt til. Men lad nu være at tro at det samme gør sig gældende for alle andre. Selvfølgelig er der amstaff i din hanhund, at du skriver det modsatte gør det ikke til sandheden. I stedet ligner det en sidste krampetrækning i et forsøg på at fremstå som et hæderligt menneske, men jeg tror du må acceptere at dét løb er kørt for længst.

 

Din omgang med dine dyr og sandheden er ganske usympatisk, det kan du enten vælge at ændre på eller lære at leve med, det valg er der kun en der kan træffe.

 

Så kan det vidst ikke siges klarere, vorherrebevares for en søforklaring. Mangler opkast smiley her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...