Hop til indhold

Forfrosset gravhund


Dogue1
 Share

Recommended Posts

På min gåtur i aftes så jeg en ruhåret gravhund, men der var ikke en ejer at se:shock: sååå jeg sætter mig ned på hug og prøver at lokke den til mig, den kommer haltende og meget stille hen til mig :D Da jeg så stryger den med pelsen mærker jeg den er MEGET kold og ryster meget, det er ikke den der sitren nogle hunde har den fryser den lille stakkel :skraek: Jeg prøver så stille og roligt at løfte den op og sætter den inden for jakken, den er helt rolig og slikker mig i mundvigen og på kindet:lun: Jeg er ikke så langt hjemme fra så jeg vender om og tager den med hjem så den kan få varmen og så vi kan få fat i ejeren. Tlf. på hundeskiltet er til en arbejds mobil der er slukket så jeg ringer til politiet. Vagt havende er tilsyneladen hundedame og vil gerne hjælpe med at finde ejeren, hun vil vil ringe tilbage i løbet af en halv times tid... :)

 

Både Lene og jeg sidder på gulvet sammen hund hunden medens jeg snakker med politiet, jeg kan fortælle hende at hunden på ingen måde er aggressiv eller på nogen måde viser uheldige tegn, bortset fra at den er kold...meget kold.

Hunden bliver hurtig mere tillidsfuld og efter lidt tid og efter den har fået varmen igen bliver den mere aktiv så vi prøver med lidt leg og godbidder, det er noget der virker:klap:

 

Der går vel ca 45min så ringer ejeren at han kommer med det samme. såååå Happy ending:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak:oops:

Ved ikke om jeg er et godt menneske.... Jeg køre motorcykel, er med i en MC klub og så er jeg store hunde:slem::lol::blink: Men ser jeg et dyr der har bruge for hjælp så kan jeg ikke lade være med at hjælpe :blink:

 

Selvfølgelig er du et godt menneske, det tænkte jeg allerede på, da du skrev den historie , med den hund, der blev med, at løbe hen til dig, fordi den havde en åndsvag ejer.

De kan mærke, at du vil dem det godt og de er garanteret ligeglade med at du køre på motorcykel, det er det indre der tæller :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, hvor var den heldig at du lige var der, ellers var den da død af kulde. Hvad sagde ejeren da han kom? Hvad var undskyldningen?

Der var ingen dårlige undskyldninger, kun taknemmelighed for at jeg havde taget mig af hunden og sørget for kontakt til politiet så de kunne få hunden hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Godt du fandt den og fik givet den varmen og fandt ejeren :kys:.

Men ... hvorfor gik hunden rundt ude i kulden alene? Var den stukket af ud af en have eller hvad var der sket? Ja, undskyld, men jeg håber der er lidt mere forklaring på det end som så - ellers kan jeg ikke lade være med at frygte, at den kommer ud for samme scenarie igen, hvor du måske ikke lige kommer forbi og finder den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du fandt den og fik givet den varmen og fandt ejeren :kys:.

Men ... hvorfor gik hunden rundt ude i kulden alene? Var den stukket af ud af en have eller hvad var der sket? Ja, undskyld, men jeg håber der er lidt mere forklaring på det end som så - ellers kan jeg ikke lade være med at frygte, at den kommer ud for samme scenarie igen, hvor du måske ikke lige kommer forbi og finder den.

Der er ikke andre forklaringer udover at den var rendt væk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Der er ikke andre forklaringer udover at den var rendt væk

 

Rendt væk? Fra hvad? Haven? Ejeren under en gåtur - og hvordan det? Ja, undskyld mine spørgsmål, bliver bare altid sådan lidt bumbum over sådan noget, hvis man overhovedet kan blive nervøs for, at det ville kunne ske igen.

 

Jeg har også prøvet at finde en hund på gaden, som bare gik rundt og så forladt ud - jeg satte mig også hos den, og til min gru havde den ikke halsbånd med hundetegn på. Mens jeg sad og spejdede efter en ejer, ventede lidt for at se, om der kom nogen op ad vejen, som ledte efter den og i det hele taget overvejede, hvad jeg skulle gøre, om jeg skulle tage den med hjem eller hvad, så kom der endelig en dame, som var ejeren. Ja, hun var lige gået ind igen - UDEN at tage hunden med sig - fordi hun havde glemt noget, og så havde telefonen lige ringet, så hun havde været lidt længere om det. Og at den skam tit ventede på hende og ikke løb væk. Jeg var pænt rasende, men måtte jo bare sige til hende, at det nok ikke var smart at hun efterlod sin hund på gaden uden hundetegn eller noget, men det lod ikke til, at det fes ret tydeligt ind, at der var en risiko ved hvad hun gjorde.

I sidste uge kom jeg gående med mine hunde på en sidevej til min egen, hvor der er en forhave, hvor der tit kommer en lille chihuahua farende og gør helt vildt, når man kommer forbi. Det gjorde den også den dag, men nu smuttede den pludselig under deres plastichegn og ud på fortovet! Mens den gøede rasende videre. Mine hunde tog sig ikke af den, de trak sig bare, og så løb den ind i haven igen og gøede videre. Jeg gik hen og ringede på for at høre, om de godt var klar over, at deres hunde som ingenting kan slippe ud af haven - den er altid alene i haven - men de åbnede ikke. Slog dem så op på dgs, da jeg kom hjem, og da jeg snakkede med dem, sagde de at "nå, de var da ikke klar over, at den kunne komme ud" som om det var ingenting. Hvad hvis den lille arrige hund løber ud på vejen i forbindelse med at den gør af nogen og den så bliver kørt over?? Eller hvis den hidser en fremmed hund op, som så bider den, fordi den kommer farende sådan - uden ejer overhovedet. Jeg udtrykte min bekymring, og de svarede bare med et spørgsmål om, hvor det var på deres hegn, den var løbet ud. Jeg sagde til dem, at det var jeg ærligt talt ikke sikker på, så jeg syntes, de skulle gå hele hegnet efter. Og holde bedre øje med hunden, når den er i haven. Nåja, det ville de da lige gøre.

 

Jeg fatter ikke folk, det gør jeg simpelthen ikke. Skal de seriøst stå med en død, nedkørt hund før de fatter alvoren af deres skalten og valten med hunden? En hund render da ikke "bare" væk, hvis man passer på den. Ja, ulykker og uheld kan ske, men så skal der da helst også være en god forklaring på, hvordan det kunne ske. Og når folk opfører sig sådan skuldertrækkende, så bliver jeg lidt harm.

 

Den ene gang Buster fik lavet en eller anden sær manøvre på mig, så han pludselig havde revet sig fri af snoren og løb afsted, der var jeg da døden nær af angst, panik og farede efter ham i fuldt gear med Charlie ved siden af mig. Jeg fangede ham lynhurtigt, selvom hans indkald ikke er sikkert endnu og han bare løb rundt, fordi han syntes, at han skulle da bare holde fest og lege, og det var en sen aften i parken, hvor der ikke var en bil i miles omkreds, men fuck ... jeg så da alle ulykker ske for mig og var skidesur på mig selv, gik karabinhage og halsbånd og alting efter og fatter stadig ikke, hvordan han fik revet snoren af. Og jeg tudede og krammede begge hunde ind til mig og altså ... ja. Var der kommet nogen der og havde hjulpet mig, så havde jeg da også talt med dem om det - mere end bare "han rendte væk". Det kunne han jo ikke bare, altså.

Link til indlæg
Del på andre sites

joey salome nu kendes årsagen jo ikke til at hunden var løbet væk og heller ikke det vigtige i denne historie :-)

 

Vi kan alle sammen passe ihh og åhh på men der kan altid ske fejl og vores hund kan smutte fra os..

 

Dejligt at det lille pus blev forenet med ejerne og dogue du må være dagens helt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
joey salome nu kendes årsagen jo ikke til at hunden var løbet væk og heller ikke det vigtige i denne historie :-)

 

Vi kan alle sammen passe ihh og åhh på men der kan altid ske fejl og vores hund kan smutte fra os..

 

Dejligt at det lille pus blev forenet med ejerne og dogue du må være dagens helt :-)

 

Altså - nej, årsagen kendes ikke. Men det er måske det, der generer mig? At ejeren (lyder det til) ikke forklarede, hvordan den var rendt væk? Ingen tvivl om, at Dogue gjorde det rigtige, og at det er dejligt, når en hund i nød møder en, som faktisk hjælper, for det ville alle ikke. Med nogle af de historier jeg kender til (ikke bare dem jeg nævnte) har jeg bare svært ved at være 100% glad for at hunden kom tilbage til sin ejer - i det tilfælde, at ejeren rent faktisk ikke passer ordentligt på den. Men ja, det kan da være, at de gør det. Og der kan ske uheld for alle. Det plejer bare at være sådan, at gode hundeejere forklarer, hvordan uheldet er sket.

Jaja, undskyld. Jeg bliver bare bekymret over sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså - nej, årsagen kendes ikke. Men det er måske det, der generer mig? At ejeren (lyder det til) ikke forklarede, hvordan den var rendt væk? Ingen tvivl om, at Dogue gjorde det rigtige, og at det er dejligt, når en hund i nød møder en, som faktisk hjælper, for det ville alle ikke. Med nogle af de historier jeg kender til (ikke bare dem jeg nævnte) har jeg bare svært ved at være 100% glad for at hunden kom tilbage til sin ejer - i det tilfælde, at ejeren rent faktisk ikke passer ordentligt på den. Men ja, det kan da være, at de gør det. Og der kan ske uheld for alle. Det plejer bare at være sådan, at gode hundeejere forklarer, hvordan uheldet er sket.

Jaja, undskyld. Jeg bliver bare bekymret over sådan noget.

Jeg bekymre mig ikke om hvordan, hvorfra eller hvorfor en hund er løbet væk eller rendt ud... Det eneste jeg går op i er at hunde er i sikkerhed og har det godt. Alle andre ting er mig ligegyldigt...

 

Lexus var engang også rendt ud af haven gennem havelågen efter at naboen havde været i haven... Jeg havde ikke set det da jeg var på den anden side af huset. Naboen kom så tilbage med lexus og undskyldte at han ikke havde lukke havelågen rigtig til. Uheld sker for alle og det er ikke ensbetydende med at man er en dårlig hundeejer.

 

Vi bor i et område med rigtig mange hunde og der sker af og til at vi møder hunde uden ejer. Problemet er ikke større end som så... Engang vi var på "marken" mødte vi en breton der var stukket af og Lexus fik ret hurtig skabt tilliden så jeg kunne komme til den og få ringet til ejeren. Igen uheld sker

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...