Hop til indhold

Gæst Rico1
 Share

Recommended Posts

Jeg søger et dejligt sted til min 9 årige Hovawart, hvor der er nogen hjemme hos ham. Jeg føler for hans skyld at jeg må skille mig af med ham da han er meget ked af det når han er alene hjemme. Han er købt som familie hund, men efter skilsmisse og børnene er flyttet er der kun mig tilbage, og jeg har mit job som skal passes, så derfor er han blevet en del alene. Det er smadder synd for ham, og trods træning og snak med dyrlægen er det ikke lykkedes at gøre ham mindre stresset. Naboerne er heller ikke begejstrede for hans hylen, og da jeg helst ikke vil aflevere ham til dyrlægen prøver jeg her.

 

Han er ikke kastreret, og kan med de fleste hunde, katte mener han skal jages. Spørg endelig for yderligere information. Vi bor i Roskilde

 

 

Mvh. Rico1

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han er ikke en byrde for mig, jeg oplever jo ikke han hyler, men mine omgivelser gør, og jeg har arbejdet med ham og gjort en del¨, men som dyrlægen siger er hovawarter sensible, og det bliver heller ikke nemmere med alderen. Jeg er ked af hvis det lyder som om han er en byrde, det var ikke meningen. Og ja det er da med i mine overvejelser at få ham aflivet, men ved ikke hvad der er bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at lyde grov, men den stakkels hund har i bedste fald et par år tilbage - og det er nu han begynder at koste i dyrlæge.

 

Personligt ville jeg aldrig tage en så gammel hund ind, vel vidende at jeg snart skulle sige endeligt farvel.

 

Har du overvejet at få ham passet mens du er på arbejde?

 

Alternativt mener jeg nok som Dina, at det vil være bedst at lade ham få fred:-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han er ikke en byrde for mig, jeg oplever jo ikke han hyler, men mine omgivelser gør, og jeg har arbejdet med ham og gjort en del¨, men som dyrlægen siger er hovawarter sensible, og det bliver heller ikke nemmere med alderen. Jeg er ked af hvis det lyder som om han er en byrde, det var ikke meningen. Og ja det er da med i mine overvejelser at få ham aflivet, men ved ikke hvad der er bedst.

Det var bestemt ikke for at være hård ved dig, at jeg nævnte aflivning som en mulighed, men jeg tror - uden at vide det ringeste om det! -, at det kan være lidt svært at afsætte så gammel en hund.

 

På den anden side så brugte min egen svigermor de sidste mange år af sit liv på at overtage hunde, der var kommet op i alderen og hvor ejererne af en eller anden grund ikke længere så sig i stand til at have hundene mere. Den sidste var en stor, vranten schæferhan og jeg må indrømme, at jeg for en gangs skyld troede, at her havde hun vist taget munden lidt for fuld. Men efter ganske kort tid hang den lige som sine forgængere i skørterne på hende og elskede hende, så det var en fornøjelse at se.

 

Så man kan være heldig - der er sikkert andre som hende, der gerne vil give en ældre hund et godt otium.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for at dele den historie om din svigermor Dina. Det er altid så rart når man kan være lidt stolt af vores race :-)

Selv tak.

 

Hun var en ret fantastisk svigermor, både til svigerdøtre (holdt altid med mig, hæ) og til hunde. Hun trænede aldrig en eneste af sine hunde, men gik hjemme altid og hun legede "fjollede lege" med dem, og alle hendes hunde var livlige og velopdragne og fulde af skæg. Hun havde altid forskellige racer, undtagen de sidste år, hvor hun holdt sig til aflagte schæferhunde, for som hun sagde "der er så mange mennesker, der ikke kan lide dem, fordi de er bange for dem. Og det kan hundene jo ikke gøre for".

 

Jo, hendes mindes jeg med stor kærlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres meninger, og jeg har tænkt det meget igennem, det er jo ikke et problem der er opstået lige pludselig, men jeg er nød til at gøre noget ved det når det genere mine omgivelser reagere, og især når min hund er så ked af det når han er alene hjemme. Jeg har også tænkt på om det er bedst at aflive ham, ved godt det er meget svært med en gammel hund, men ville ikke gøre det uden at måske finde en som Dina's svigermor. Jeg har prøvet så meget for at lette hans hverdag, men kan ikke finde nogen der vil passe ham, har spurgt alle jeg kender, lavet annonce på hundesitter,talt med dyrlæge og trænet med ham, men så snart jeg er tilbage på arbejde er han tilbage og stresser. Det er så svært synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ville være perfekt, og nej ikke specielt motionskrævende, men han elsker og ligge udenfor i haven. Hovawarten har generelt et godt helbred, kan blive op til 14 år, meget for en stor race, det er en matrikelhund, tysk gård og hyrdehund. Jeg har haft ham i alle 9 år. Fornuftigt set er det måske ikke det smarteste og omplacere ham, bryder mig bare ikke om alternativet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ville være perfekt, og nej ikke specielt motionskrævende, men han elsker og ligge udenfor i haven. Hovawarten har generelt et godt helbred, kan blive op til 14 år, meget for en stor race, det er en matrikelhund, tysk gård og hyrdehund. Jeg har haft ham i alle 9 år. Fornuftigt set er det måske ikke det smarteste og omplacere ham, bryder mig bare ikke om alternativet.

 

Man kan sagtens omplacere en ældre hund og det ville da være synd, at aflive ham.

Jeg har en jeg kan spørge,om han ville være interesseret, jeg har før fået en hund omplaceret hos ham, for en jeg kendte. Han har ingen hund lige pt.

Han er sådan et godt hund-menneske og hunden ville få det som blommen i et æg hos ham. Han går også hjemme.

Skal lige spørge : Er der meget pelspleje ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Miss_menelli

Så fedt han har fundet nyt hjem. :5up:

 

Det er jeg rigtig glad for at kunne læse - Var ellers inde i denne tråd for at skrive, at du skulle holde ud, fordi der findes mennesker som gerne vil give en gammel hund et godt liv.

Har endda selv tænkt tanken, hvis der fandtes en, som kunne leve med mine tornadoer, med krudt i røven.

 

Men det var slet ikke nødvendigt og det er jeg ovenud lykkelig for at kunne læse :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...