Hop til indhold

fremmed hanhund i have


Kipper
 Share

Recommended Posts

Den anden morgen var der en fremmed hanhund i haven, det skal lige siges at vores have er hegnet ind.... Nå men fik den afleveret igen, og det var de meget glade for, det er åbenbart noget den gør ret tit.

 

Men så i nat klokken 2 blev vi vækket fordi den selvsamme hund stod og øgede ved vores terrasse dør:mad:. Da jeg så kom ud løb den... Men blev da totalt frustreret at den skal vække os klokken 2 om natten.

 

Tør næsten ikke lukke bella ud i haven lige pt, da hun er i løbetid, og er bange for den skal komme igen.

 

Hvad gør jeg ved det, skal jeg konfrontere ejeren en gang til eller hvad gør man???? Det kan da ikke passe at jeg ikke kan lukke min egen hund ud i haven. :mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den anden morgen var der en fremmed hanhund i haven, det skal lige siges at vores have er hegnet ind.... Nå men fik den afleveret igen, og det var de meget glade for, det er åbenbart noget den gør ret tit.

 

Men så i nat klokken 2 blev vi vækket fordi den selvsamme hund stod og øgede ved vores terrasse dør:mad:. Da jeg så kom ud løb den... Men blev da totalt frustreret at den skal vække os klokken 2 om natten.

 

Tør næsten ikke lukke bella ud i haven lige pt, da hun er i løbetid, og er bange for den skal komme igen.

 

Hvad gør jeg ved det, skal jeg konfrontere ejeren en gang til eller hvad gør man???? Det kan da ikke passe at jeg ikke kan lukke min egen hund ud i haven. :mad:

 

Jeg ville aldrig lukke min løbske hund ud i haven uden opsyn, lige meget, hvor godt den er hegnet ind. Og det er jo sikkert fordi hun er i løbetid, at den kommer rendende.

 

Har du fundet ud af, hvor den kommer ind, så du kan lukke af?

 

Og ja jeg ville aflevere den EN gang til, og så fortælle at næste gang, så bliver den afleveret til politiet/Falck istedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har tjekket hegnet over det hele, der er lukket fuldt af. Den ligner en foxterrier, så den kan nok klemme sig gennem hegnet.

 

Hun er en rigtig udehund også selvom det er meget koldt, går ture med hende 3 gange dagligt, gerne en 5-10 km, men hun vil bare være ude, syntes det er synd hvis jeg skal holde hende indenfor, da jeg ikke er god til at være udenfor i haven i flere timer i det her vejr.

 

Håber næsten den kommer igen, bare ikke lige midt om natten, så jeg kan gå hende med den til dem. Og så følge dit råd JeanetteH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre hænger du selv på halvdelen af ansvaret, hvis der skulle forekomme en uønsket parring (se tråd med titlen "uønsket parring" under debat - ca. to måneder gammel) selvom din have er indhegnet.

 

Men hvorfor i alverden lukker ejerne den ud om natten? Det er vel næppe en overraskelse for dem at den er glad for løbske tæver?!

 

Synes du pænt skal forklare dem at det ikke er ok, og at du altså ikke magter at blive vækket af deres hund om natten. Så må de vel forstå en hentydning:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hænger man godt nok selv på den, troede jeg ikke. Hmm...

 

Syntes også det var noget mærkeligt noget, at den var ude klokken 2 om natten, det er alligevel voksne mennesker der har den, nogle på alder med mine forældre.

 

Men på prøve at give dem en pæn hentydning, for min nattesøvn har jeg vel ret til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvad jeres have er hegnet ind med, men kunne lyde som om, at I skulle investerer i noget trådhegn sammen med det eksisterende.

 

Undrer mig også over hvad en hund gør ude om natten, men de kunne jo evt. have en katte/hundelem som den bruger.

Har en veninde der har kattelem, og den bruger deres hund lystigt når han skal ud i haven.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været der henne forbi, men selvfølgelig er de ikke hjemme. Mega irriterende...

 

Vi har trådhegn i haven, i vores hæk, da vores hund er meget socialt anlagt. Det skal siges at der går en cykelsti ved siden af vores hus. Hun elsker at alle folk hilser på hende. Så det ville være synd hvis vi skulle hegne det endnu mere ind, bare fordi der er nogle der ikke har styr på deres hund.

 

Men må se om jeg kan få fat på dem, og sige det som det er, at enten må de få styr på deres hund, ellers må jeg ringe til politiet/ Falck.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde kun boet her i 10 dage og flyttede ind med 2 tæver og 2 hanhunde. Og selvfølgelig kom Lady i løb. Jeg fik også besøg med risiko for slagsmål. Det var en gravhund.Jeg gik til ejeren og talte med meget store bogstaver om deres rundomkringsfarende hund. Det holdt op og jeg fandt hullet.

Fordelen her er, at jeg har flere hunde så der vil blive slået storalarm med fremmede hunde inde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...